Golf 7 TSI ve TDI Motor Ömrü


Başlık arabayı yürüten motor ömrü ama

Yan ekipmanlar/ elektronik üniteler

Media
Hayalet ekran
Mk7,5 led farlar (+beyinleri,kartlari)
Klima motoru
Araç motor beyni
Abs beyni

Bunlarda bir made in deutschland araçta alakasız zamanda cortlamasını beklemedigimiz ekipmanlar.(Temenni)

2016 da philips 43 inc led tv

Media marktan sıfır aldım .

2018 de led panel arızası verdi .(ledlerin sönmesi) Panel değişti
2020 de yine aynı arıza yine led panel değisti
2022 ye geldik ? Bekliyorum ekran ne zaman kararacak??

İlkinde 400
İkincisinde 500 verdim

Yukarida saydığım elektronik yan ekipmanlarda?
Mk7,5 8 inç media ? 12500 lira?
Araç motor beyni +35.000 lira?
Değiştiririz diyor yetkili servisler

Motor 400 bini devirecekken aman deyim...
Bunlar mefta olmasın.

Beklentimiz bu...

Philips yetkili servis gibi 400 /500 lük günahı varmış eyvallah diyemeyecegin

Fiyatlar koyar önüne DOĞUŞ
 

TSI motorları bilmem ama TDI motorlar 80000 km sonra gerek mekanik gerek aksesuarlık (Far ampülü,cam tavan hareket motoru,DSG kavrama gibi) problemler yaşatıyor.Şahsen benim aracım 1.6 TDI Highline.Son bakımdan sonra yani 65000 bakımından sonra arabanın başına gelmeyen kalmadı.Far ampulleri söndü,kavrama hata verdi gibi.Ancak motoru diri kullanan biri aracı 250-300 bine kadar taşır.
 
Ayrıca bir ekleme daha yapayım,TDI motorların(özellikle DSG'ler)120.000 kilometre ağır bakımına yaklaşınca biraz masraf çıkarıyor.Dün Doğuş'a gidip servis için fiyat istedim.Aracın tüm kayışları,devirdaim seti,porya yatakları,kavrama değişimi için ortalama 25-26 bin TL'lik bir masraf çıkardılar.Ancak bu ağır bakımdan sonra ortalama 100-150 bin kilometre ekstra bir durum olmadığı sürece masraf çıkarmayacağını söylediler.Yani dediğim araçlarınıza iyi bakın.Çünkü bir daha yerine koyabilme gibi bir lüks artık pek kalmadı.Ha olsa bile bizim araçların kalitesinde alamayız,bulamayız.
 
Eskiden "Benzin keseden, diesel motordan yer" denirdi.

Artık "Benzin keseden, diesel hem keseden hem motordan yer" oldu sanırım.
 
Kullanım / Bakım / Blok üretilirken ne kadar iyi yapıldığı ile alakalı.. Sonrası sahte kalitesiz yağ. Soğutma sıvısının tamamının değişmemesi sonucunda motorun üst kapağı termostatları bozması vs.. Onlarca şey sayılabilir. 10 Binde de gidebilir motor / 700 binde de milyon gideceğini düşünmüyorum en iyi senaryoda piston segmanları değişebilir.
Turbo desteğinden dolayı motor fazlasıyla baskı altında.. Komple bitmese de motor çok fazla yağ yakar yağa vereceğiniz rakam yakıtı geçmeye başlar. :) Her 100 binde bir 4/4 lük bakım yapanı bulamazsınız kullanıcıların %99.9 kadarı yağ filtre değiştir bin yapıyor.
Aracı alırken kullanıcıya dikkat etmek lazım pinti birisiyse almamak lazım çevremde çok var. biz 600 liraya yağ alırken adamlar 200 liraya sahte yağ atıyorlar. En ucuz yerden yakıt. Filtreler en kötüsü lastiğine cam suyuna kadar. Araç 100 binde sinyal veriyor onu da size satar o sefa sürer siz cefa ..

Dsg lanetini hesaba katmıyoruz kuru 7 ileri.. :) 6 ileri devam etmeliydi..:)
 
Merhabalar,

Benim aracımda an itibari ile 322 Bin km de sadece yakıt pompasının depo içindeki termosifona benzer bir malzeme var o değişti.
Kızdırma buji arızası veriyordu sürekli o parça değişince düzeldi onu da 2 yıl öce yaptırdım aradan 60k km yol yaptım şeytan kulağına kurşun hiç bir problemim yok şuan yağına ve filtrelerine çok dikkat ediyorum her 5k km de hava filtresini değiştiriyorum.
 
EGR veya DPF ile ilgili bir işlem oldu mu? Uzun yol ağırlıklı mı kullanıyorsunuz aracı?
 
EGR veya DPF ile ilgili bir işlem oldu mu? Uzun yol ağırlıklı mı kullanıyorsunuz aracı?
Genelde evet şirket ve evim arası 15 km hafta sonları kesinlikle 150 -200 km gezmeye gidip geliyorum. 350 Km de bir pasif rejenarasyon yapıyor araba
 
Eğer golf 6 cayb TDI 90hp motoru buna dahilse 236.000 de sattığım bakımlarını düzenli yaptırdığım gram yağ yakmayan stock yazılım harici yazılım olmayan eski aracımın dyno testi. Resimdeki tek hata turbo benzinli yazisi sonra değiştirmiştik. Egr dpf harici sorun çıkarmadı saat gibi çalışıyordu motoru. Çok özlüyorum kendisini :(P_20220820_145851_1.jpg
 
TSI motorlarda yağ eksiltme motor arızaları daha çok duyuyorum.
TDI motorı arıza, yağ eksiltme fazla duymmadım, ama egr dpf devirdaim arızaları daha çok oluyor.
 
Tsi Tdi her iki motor kullanıma bağlı olarak Bakım dönemine yakın 500ML / 1 LT arası eksiltiyor. Yağın kalitesin göre çok az fark olabilir.
Aralarında en sorunlu motor tdi Cay serisi geliştirilip güncelleyip clh olarak değişti.. Eski aşırı sesli pomp duse motorlar yakıt seçmez kolay kolay sorun çıkarmazdı.. PD130 PD150 vs... Eski ve güncel motorlar emisyon yüzünden çok fazla sıkıntıya girdiler.
 

Geri
Üst Alt