Golf 7 TSI ve TDI Motor Ömrü


ugur.dogan

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ara 2021
Mesajlar
739
Tepkime puanı
307
İsim
Uğur
Araç
Golf
Arkadaşlar, çevrenizde ya da kendinizde 300 bin km gibi kilometreler var mı gözlemlerinizi merak ediyor. Daha doğrusu tsi tdi motor ömürlerini. (1.2 tsi 105 ps manuel)
 

Ben sizin gibi düşünüyorum :)

Forum içinde "çeyrek milyon" TDİ kullanıcısı @Egehan Hocam var.
 
Son düzenleme:
Açıkcası artık yeni bir şey almak maalesef kolay olmadığı için insan istemeden elindekinin kıymetini bilmek istiyor. İstemeden kaygı yapıyor, o yüzden böyle bir konu açmak istedim. Tsi kullanıcısıyım ama merak ediyorum tsı ve tdi için yaptığınız kilometreler nedir en son uzun vadeli motorlar mıdır
 
Öz biraderde 389 bin km de

Sıfırdan alınma
2012 tdi manuel passat var (b7)

Debriyaj baskı balata 280 binde degisti
Triger her 120 binde bir düzenli değişiyor tabi

Dpf orjinal
Düşük/yüksek mazot pompaları orjinal
Turbo orjinal
Enjektörler orjinal
Amortisörler orjinal

Bunlar değisim / tamir görmedi daha



Manuel şanzuman yağı konusunda ??
Hem kendisi hemde kendi ustası
Şanzuman yağı DEĞİŞMEZ Tarikatına mensublar. Ustasına bir gün bende ugradım . Değişmez diyor adam?

Yani ??
389 bin km dir şanzuman yağı fabrikasyon devam ediyor

Bence değişir ,,,,Araba biraderin
Her koyun kendi bacağından.............
 
Öz biraderde 389 bin km de

Sıfırdan alınma
2012 tdi manuel passat var (b7)

Debriyaj baskı balata 280 binde degisti
Triger her 120 binde bir düzenli değişiyor tabi

Dpf orjinal
Düşük/yüksek mazot pompaları orjinal
Turbo orjinal
Enjektörler orjinal
Amortisörler orjinal

Bunlar değisim / tamir görmedi daha



Manuel şanzuman yağı konusunda ??
Hem kendisi hemde kendi ustası
Şanzuman yağı DEĞİŞMEZ Tarikatına mensublar. Ustasına bir gün bende ugradım . Değişmez diyor adam?

Yani ??
389 bin km dir şanzuman yağı fabrikasyon devam ediyor

Bence değişir ,,,,Araba biraderin
Her koyun kendi bacağından.............
Çok güzel valla. Tsi için görüşünüz var mı ya da gözlemleriniz
 
Merhaba hocam, 251 binde golf 7 1.6tdi manuel sahibiyim aracım yaklasık 3 yıldır bende 30,35 bin km yol yaptım aracımın motoruna kuruş masraf etmedim . Sadece ağır bakımlarını yaptırdım 240binde onun dışında kmsinden dolayı bir kaç masraf ettim onunda motorla alakası yoktu. Tsi motor , Tdi motora göre bildiğim kadarıyla daha uzun ömürlü. Önemli olan temiz hor kullanılmamış bir araç bulmak.
 
Merhaba hocam, 251 binde golf 7 1.6tdi manuel sahibiyim aracım yaklasık 3 yıldır bende 30,35 bin km yol yaptım aracımın motoruna kuruş masraf etmedim . Sadece ağır bakımlarını yaptırdım 240binde onun dışında kmsinden dolayı bir kaç masraf ettim onunda motorla alakası yoktu. Tsi motor , Tdi motora göre bildiğim kadarıyla daha uzun ömürlü. Önemli olan temiz hor kullanılmamış bir araç

Yorumlarınız için teşekkür ederim, bir usta da iyi bakılırsa tsi daha çok dayanır dedi. Daha basit bir motor tdi ya göre olduğu için tsi daha uzun dayanır dedi
 
Çok güzel valla. Tsi için görüşünüz var mı ya da gözlemleriniz
Tsi / tdi farketmeksizin

Dsg konusu hariç 400-450 bin km masrafsız yürümesi lazım bu aracların ...made in germany bir cihaz/alet/araba vs bunu gerektirmeli.

Forum genelinde cok erken diyebilecegimiz mesela 100 bin önce
Yüksek basınç pompası / enjektör
Arızalarına denk gelsekte % rastlantı
Olarak bu arızalar genele yayılamacak kadar minimal bir durum arz ediyor.
Kalitesiz Yakıta bağlayabilir miyiz evet. Yani üreticinin günahı sıfıra yakın gibi

Dfp ?
Yine yakıt kalitesiyle ömrüne ömür katar diyebilirmiyiz evet
Kullanıcının rejenarasyon kurallarına riayet etmesi + kendi stabil optimal devirli kullanım alıskanlığı yine dpf yi uzun ömürlü yapan hususlar.
Yurt dışı golf forumlarda 230 binlerde dpf değisimine rastlasamda . Birader 389 binde aynı dpf yola devam

Dedigim gibi
Turbo/ şarj dinamosu kendi icinde problem çıkarmıyorsa ki ? Federal almanya arabasını bu sebeble tercih ettik

Birader gibi / @Egehan gibi 400.000 km beklenti abartılmamalı

Dsg ??? insanlık yetkili servislere zorla bakıma gelsin diyemi böyle bilerek şanzumana tümör yerlestiriyorlar ? Enfekte edip gönderiyorlar ? Şüphelenmemek elde değil.

150 bin sıfır hata yol alan dsg lerde yok degil o da ayrı konu
 
Tsi / tdi farketmeksizin

Dsg konusu hariç 400-450 bin km masrafsız yürümesi lazım bu aracların ...made in germany bir cihaz/alet/araba vs bunu gerektirmeli.

Forum genelinde cok erken diyebilecegimiz mesela 100 bin önce
Yüksek basınç pompası / enjektör
Arızalarına denk gelsekte % rastlantı
Olarak bu arızalar genele yayılamacak kadar minimal bir durum arz ediyor.
Kalitesiz Yakıta bağlayabilir miyiz evet. Yani üreticinin günahı sıfıra yakın gibi

Dfp ?
Yine yakıt kalitesiyle ömrüne ömür katar diyebilirmiyiz evet
Kullanıcının rejenarasyon kurallarına riayet etmesi + kendi stabil optimal devirli kullanım alıskanlığı yine dpf yi uzun ömürlü yapan hususlar.
Yurt dışı golf forumlarda 230 binlerde dpf değisimine rastlasamda . Birader 389 binde aynı dpf yola devam

Dedigim gibi
Turbo/ şarj dinamosu kendi icinde problem çıkarmıyorsa ki ? Federal almanya arabasını bu sebeble tercih ettik

Birader gibi / @Egehan gibi 400.000 km beklenti abartılmamalı

Dsg ??? insanlık yetkili servislere zorla bakıma gelsin diyemi böyle bilerek şanzumana tümör yerlestiriyorlar ? Enfekte edip gönderiyorlar ? Şüphelenmemek elde değil.

150 bin sıfır hata yol alan dsg lerde yok degil o da ayrı konu
Haklısınız, ben çok kullanmıyorum bu yüzden tdi dan tsi a geçtim. Birde sürekli rejenerasyon yapıyordu tsi ile aynı yakmaya basladığı için 1.2 tsi manuel 2014 51.000 km de gözlemlerinizi merak ettiğim için danışmak istedim. Ama bir usta tsi’ n tdi a göre daha uzun dayanabileceğini söyledi. Daha basit bir motor dedi, enjektör sistemide dizele göre biraz daha basit masrafsız dedi
 
Öz biraderde 389 bin km de

Sıfırdan alınma
2012 tdi manuel passat var (b7)

Debriyaj baskı balata 280 binde degisti
Triger her 120 binde bir düzenli değişiyor tabi

Dpf orjinal
Düşük/yüksek mazot pompaları orjinal
Turbo orjinal
Enjektörler orjinal
Amortisörler orjinal

Bunlar değisim / tamir görmedi daha



Manuel şanzuman yağı konusunda ??
Hem kendisi hemde kendi ustası
Şanzuman yağı DEĞİŞMEZ Tarikatına mensublar. Ustasına bir gün bende ugradım . Değişmez diyor adam?

Yani ??
389 bin km dir şanzuman yağı fabrikasyon devam ediyor

Bence değişir ,,,,Araba biraderin
Her koyun kendi bacağından.............
EGR de mi orijinal acaba hocam. Maşallah diyelim. Araç genelde uzun mesafe mi kullanılıyor? 300-400k aslında iyi bakılan iyi kullanılan TDI’lar için normal. Aynı şey TSI için pek mümkün değil
 
EGR de mi orijinal acaba hocam. Maşallah diyelim. Araç genelde uzun mesafe mi kullanılıyor? 300-400k aslında iyi bakılan iyi kullanılan TDI’lar için normal. Aynı şey TSI için pek mümkün değil
Tsı için neden mümkün değil
 
Haklısınız, ben çok kullanmıyorum bu yüzden tdi dan tsi a geçtim. Birde sürekli rejenerasyon yapıyordu tsi ile aynı yakmaya basladığı için 1.2 tsi manuel 2014 51.000 km de gözlemlerinizi merak ettiğim için danışmak istedim. Ama bir usta tsi’ n tdi a göre daha uzun dayanabileceğini söyledi. Daha basit bir motor dedi, enjektör sistemide dizele göre biraz daha basit masrafsız dedi
Maalesef hocam usta bunu basitliye dayandırmış yanlış bir şekilde. Dizel motorların şu an en büyük sıkıntısı emisyon parçaları EGR DPF..onun dışında blok piston segman TSI motorlara göre çok çok çok daha sağlamdır ve uzun ömürlüdür.
Yanılmıyorsam auto bild Golf 7 1.4 TSI ile dayanıklılık testi yapmıştı. 260k’da araç piston kırdı. Ondan öncesinde de muhtemelen 150-200k’dan sonra ciddi yağ tüketimlerinden bahsediyordu.
Benim fikrim bakılan ve doğru kullanılan TSI makina 200k rahat yapar. Sonrasında bir segman veya tamamen piston değişimi lazım olur. Bir ara sadece karşılaştırma için TDI vs TSI piston karşılaştırma fotosu hazırlarım 👍
 
EGR de mi orijinal acaba hocam. Maşallah diyelim. Araç genelde uzun mesafe mi kullanılıyor? 300-400k aslında iyi bakılan iyi kullanılan TDI’lar için normal. Aynı şey TSI için pek mümkün değil
Egr aynen devam
Evet itiraf etmek lazım.
Bu km nin %70i sehirlerarası dır (iş sebebli )
Ama fix 160-170 hız alışkanlığı vardır. (Bence bu hızlar motoru yorar aslında???

Ben fix 110 cuyum . Ömrümde 1 radarım var.
O da otoyol dan çıkıp bolu gerede şehir merkezinde yemek yeme sevdasına
50 hız sınırı olan yerden 58 le geçtik ilce girişinde
 
Maalesef hocam usta bunu basitliye dayandırmış yanlış bir şekilde. Dizel motorların şu an en büyük sıkıntısı emisyon parçaları EGR DPF..onun dışında blok piston segman TSI motorlara göre çok çok çok daha sağlamdır ve uzun ömürlüdür.
Yanılmıyorsam auto bild Golf 7 1.4 TSI ile dayanıklılık testi yapmıştı. 260k’da araç piston kırdı. Ondan öncesinde de muhtemelen 150-200k’dan sonra ciddi yağ tüketimlerinden bahsediyordu.
Benim fikrim bakılan ve doğru kullanılan TSI makina 200k rahat yapar. Sonrasında bir segman veya tamamen piston değişimi lazım olur. Bir ara sadece karşılaştırma için TDI vs TSI piston karşılaştırma fotosu hazırlarım 👍
Teşekkür ederim yorumunuz için. Peki sizce doğru kullanılandan kastınız nedir, tsi ünite devirli mi devirsiz mi sürülmelidir
 

Egr aynen devam
Evet itiraf etmek lazım.
Bu km nin %70i sehirlerarası dır (iş sebebli )
Ama fix 160-170 hız alışkanlığı vardır. (Bence bu hızlar motoru yorar aslında???

Ben fix 110 cuyum . Ömrümde 1 radarım var.
O da otoyol dan çıkıp bolu gerede şehir merkezinde yemek yeme sevdasına
50 hız sınırı olan yerden 58 le geçtik ilce girişinde
Yok hocam aksine TDI makinalar pek kolay kolay yorulmuyor. Aynı motora sahip havalimanı Shuttle transferi yapan bir tanıdığım otobanda 180-220 bandında kullanırdı devamlı aracı. Araç en son 350 binde ve saat gibiydi. Ne yağ eksiltme ne birşey. Bu makinalar gerçekten çok düşük devirde devamlı zorlanmadan kullanılmayı sevmiyor.
 

Geri
Üst Alt