Yeni nesil Volkswagen Transporter, Multivan versiyonuyla tanıtıldı


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,772
Tepkime puanı
8,318
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Volkswagen, Transporter'ın yeni jenerasyonunu uzun bir süredir geliştiriyor. T7 kodlu yeni nesil Transporter'ın uzun süren o geliştirme süreci nihayet son buldu ve Volkswagen aracı resmi olarak tanıttı. Tabii bu ilk lansmanda araç sadece Multivan adlı versiyonuyla tanıtıldı. Yani standart Transporter'ı henüz görmüş değiliz. Multivan ise aynı Caravelle gibi, Transporter'ın bir türevi olarak nitelendirilebilir.

Volkswagen T7 Multivan'ın son derece modern tasarımına ek olarak, aracın ilk kez plug-in hibrit bir motor seçeneğine kavuştuğunu yani mekanik altyapısının da fazlasıyla modernize edildiğini görüyoruz. T7 Multivan eHybrid isimli o plug-in hibrit (PHEV) versiyon, 1.4 TSI motor ile 85 kW'lık (116 beygirlik) bir elektrik motorunu kombine ediyor ve toplamda 218 beygir güç üretiyor.

Bu versiyonda batarya olarak da 13 kWh'lık bir lityum-iyon batarya kullanılmış. Fakat Volkswagen, aracın sadece elektrikli olarak ne kadar menzile sahip olduğu veya elektrikli moddaki maksimum hızı gibi bilgileri henüz açıklamış değil. Plug-in hibrit versiyondaki şanzıman da 6 ileri DSG şanzıman olarak seçilmiş.

Volkswagen, T7 Multivan'da toplamda 34 adet güvenlik sistemi sunduğunu da belirtiyor. Örneğin otomatik acil durum freni ve şerit takip asistanı gibi donanımlar standart güvenlik donanımları arasına alınmış. Araçtaki Car2X adlı bir teknolojinin de T7 Multivan'ın bu özelliğe sahip diğer araçlarla iletişim hâlinde olması ve olası kaza gibi durumlarda önceden bilgilendirme yapabilmesine olanak tanıdığı belirtiliyor.

T7 Multivan, IQ.Drive adlı bir teknoloji sayesinde de gelişmiş hız sabitleyici ve şerit takip asistanıyla yarı otonom sürüş özellikleri sunmuş oluyor. Aracın fiyatı ve piyasaya çıkış tarihi ise henüz açıklanmış değil.

image.png image.png

image.pngimage.png 

image.png

Kaynak: Motor1

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yakıt dolumu sol arkaya  alınmış...

Sol önde idi

Genelde alman araçlarında sağ arkada olur dikkatimi çekti 

Genel olarak Güzel olmuş ama:)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yakıt dolumu sol arkaya  alınmış...

Sol önde idi

Genelde alman araçlarında sağ arkada olur dikkatimi çekti 

Genel olarak Güzel olmuş ama:)


Aslında uzak doğu araçları hep sol dolum.

istasyonlarda pompanın boş tarafını kullanıyorlar ne güzel.


Yeni ve eski Caddy'de de şoför tarafında..
VW_CADDY_16.jpg


Öncelikle yanlış anlamadıysam bu araç elektrikli. Genel olarak elektrikli araçlarda aracın şoför tarafında ya da ön logo kısmında olduğunu gördük bağlantı yerinin. (Şuan hatırladığım BMW i3 diğer taraftaydı, belki de ilklerden olduğu için olabilir)

Emin olmamakla birlikte, tasarlayıcı faktörü etkili olmuş olabilir.

Şoföre kolaylık olması açısından olabilir,

pillerin konumu ile alakalı olabilir..

Bana göre iyi olmuş. Neden mi? 

Yakıt ya da elektrik dolumu anında sürgülü kapı açılamıyor bu araçlarda. Daha doğrusu depo kapağı açık ise taraftaki sürgülü kapı açma kolları devre dışı kalıyor. (Bunun için yine ön tarafa alınabilir miydi ? Belki?)

Bu sayede yolcular, genel alışkanlık ve ülkemizdeki akış yönü sebebiyle güvenlik açısından sağdan inmeye alışık olduğumuz için, kolaylık, kullanışlılık sağlayacağını varsayalım,  ince düşünülmüş bir detay olabilir bakış açısıyla bu yönde bir değişim olmuş olabileceğini düşünüyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
asyali rakiplerinin avrupalasmasi, vw'nin ise giderek iyice asyalasmasi peki?

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
tasarımı son 25 yıldaki en radikal değişiklik olmuş. farların ucunu değiştirip yeni kasa diye sunuyorlardı.

 
Aslında uzak doğu araçları hep sol dolum.
istasyonlarda pompanın boş tarafını kullanıyorlar ne güzel.
Aklima geldi pompa diyince:)

Gecen hafta arkadasin araci ile tatile gittik yolda fullemek icin benzinciye girdik pompanin bir tarafi bos diger tarafta sira bekliyor girsene suraya diyorum

Hortum arabayi ciziyor uzak kalınca dedi

O senin icin gecerli degil dedim arabanin heryeri ama heryeri vuruk cizik icinde
 
@Culture33 Ne güzel değil mi?

Bazen istasyona gidiyorum sıra bekliyorum oysa pompanın diğer tarafı boş.
Genel olarak işlek pompadan yakıt alınması iyidir gibi yazılar görüyorum. Mutlaka diğerleri de kullanılıyordur ancak pompanın  diğer tarafı hiç kullanılmıyormuş gibi de düşünülebiliyor, sanki diğer tarafında deposu olan araçlar yokmuş gibi..

Ancak buna galiba dolaylı olarak ben de uyuyor gibiyim.

Çoğunlukla aynı pompaya yanaşıyorum, markete yani ödeme noktasına en yakın olana..

Araç varsa, zamanım varsa bekliyorum.  Yoksa da u dönüşü yapıp aynı pompanın arkasına ters (yani depo pompaya bakar)olarak yanaşıyorum.

(bu benim tercihim :) )

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aklima geldi pompa diyince:)

Gecen hafta arkadasin araci ile tatile gittik yolda fullemek icin benzinciye girdik pompanin bir tarafi bos diger tarafta sira bekliyor girsene suraya diyorum

Hortum arabayi ciziyor uzak kalınca dedi

O senin icin gecerli degil dedim arabanin heryeri ama heryeri vuruk cizik icinde
Arkadaşın haklı Bülent hocam.

Çalışırken bir defa pompanın diğer tarafına durdum şirket aracı ile pompacı pompanın hortumunu tavandan diğer tarafa çekmiş ve tavan çizilmişti 20 yıl kadar önce.

Ondan sonra hiç ters tarafa durmadım.

 
ejazyme8-02.jpeg

Bildiğiniz üzere, ancak yeni kullanıcı ya da farketmeyenler için , göstergedeki depo yanındaki yön işareti, depo dolum yerinin hangi yönde olduğunu gösterir. 

Bu arada konu ne olursa olsun yakıta gelir oldu.. hazır aklıma gelmişken bir de baklavaya :)  hepsi birbiriyle bağlantılı artık.. @Terms @HONEY

 

Animasyon filmlerdeki arabaları andırıyor ön kısmı  ;)  (ağız, burun, göz vs.)

20210611_220327.jpg

 

Geri
Üst Alt