1.9 TDI düşük viteslerde neredeyse stop edecek kadar tekliyor..


yakrebnihas

Yeni Üye
Katılım
24 Mar 2020
Mesajlar
25
Tepkime puanı
32
İsim
Berkay
Merhaba değerli arkadaşlar,

Golf 5 1.9 TDI 105hp 2007 arabam var. Arabayı aldım alalı debriyaj sert geliyor ancak 2 kez vw servisine gittim, ikisinde de şanzımanda sorun yok dediler (1 ay önce gittim daha). Son zamanlar aracın vites 1 ve 2'de iken ciddi anlamda performanstan düştüğünü hissediyorum, eskisine göre çok yavaş hızlanıyor ve gazı köklemek zorunda kalıyorum bazen ara yollardan ana yola çıkarken. Geçen hafta 300 km yol yaptık ve gidişte genel olarak hızlı gittim, şehire vardığımda ise ışıklarda durduğumda araba vites 1de kalkmak istemedi, baya tekledi ancak gaza sonuna kadar dayandığım için stop etmedi, vites 2ye geçtim yine aynı durum oldu, vites 3ten sonra rahatladı. Ancak daha sonra araba biraz dinlendikten sonra bu tekleme durumu geçse de araba güçten düşmüş kalkışlarda, bunu hissediyorum. Yurtdışında yaşıyorum ve buradaki ustaları da bildiğim için önce size sormak istedim çünkü gittiğimde birşey yok diyerek geriye gönderecekler, tamamen bozulmadığı sürece sorunu bulamıyorlar. Sizce bu performans düşüşünün sebebi ne olabilir? Ön takımlar sağlam, ön dış aks başlarından birisini geçen ay değiştirdim ancak ardından yine hemen aynı aks başı boşluk yaptı biraz, ustalar sıkıntı olmaz şimdilik değiştirme yeni değiştirmişsin dediği için dokunmadım (sorunun bundan olmadığına eminim). Bildiğim kadarıyla da başka bir sorun yok. VW servis şanzıman sıkıntısız dedi. Vites geçişleri de sert geçiyor bu arada, kimileri şanzıman yağını değiştir geçer diyorlar, VW vites yatağı aşınmış ondan diyor, bilemedim açıkcası. Bu anlattıklarımdan yola çıkarak aklınıza gelen herhangi birşey olursa yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim herkese :)

 
@yakrebnihas Cevabını bulamayabilirsiniz burada youtube da 3-4 tane usta var abonesi izlenmesi yüksek olan onlara telefonla ulaşıp sorabilirsiniz yardımcı olurlar ama burda bilen birinin çıkması biraz zor. Facebook gruplarında da en çok üyesi olana girip bir bakın orada grup sponsoru ustalar oluyor ona da bir danışın. Bu arızayı tecrübe etmiş olmak laızm bilmek için. İnşallah kısa sürede çözülür sorununuz.  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Kesinlikle katılıyorum youtube bulabilirsiniz nerde yaşıyorsunuz bilmiyorum fakat tamirhane tarzında aratınca ustalar var onları izleyip fikir edinebilir, çözersiniz umarım

 
Upvote 0
Diagnostics  kablo ile taratırsanız  muhtemelen arıza  kodu verecektir.  

Pomp duse motorlarda  aracın  kaderi tandem pompasına bağlı  vakumu az basarsa  limp moda geçer hata kodu vermeyebilir.  yakıt ve basınçla çalışan ne varsa düzgün çalışmaz.  kronik sıkıntısı  n75  selonoid  tandemden sızan yağ buharlaşıp  n75 valflere yağ gönderiyor.  anlamayan  birine giderseniz ya şundadır ya bunda yapıp  sizi araçtan soğuturlar . 

150Bin km den sonra  enjektör temizlik ayar ve komple kurum temizliği şart  aslında  biz gittiği yere kadar biniyoruz.  egr katran kaplamamıştır inş oda ayrı bir dert 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@rager007 detaylı cevabınız için teşekkür ederim hocam, ben de egr kısmından şüphelenmiyor değilim yaptığım araştırmalar sonucu. Burada malesef işbilir bir tane usta yok pes ettim artık o konuda. Diagnostik bağladık ancak hata çıkmadı. Limp modda bildiğim kadarıyla 3000 devir üzerine geçmiyor, bende öyle bir sıkıntı yok. Ben katalizörden de şüpheleniyorum. Araç 230bin de, arabanın motorunun hiç açılmadığına yemin ederim ama ispatlayamam :)  Benden öncekiler bakmamış arabaya, aldım alalı ben parça değiştiriyorum daha yeni yeni toparladı araç, bu sefer de başka bir yerden bir şey çıkıyor. Yarın arabayı götürüp vizeye sokacağım bakalım bir şey çıkacak mı, emisyondan geçmeyebilir diye şüpheleniyorum. Tabi burada Türkiyedeki gibi değil, vize 10 dakika bile sürmüyor şip şak. İnşallah sorunsuz geçer de bir dert daha almam başıma :)

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt