DSG hakkında her şey


@Alaattin Garanti uzatma ile birlikte alırsanız 4 yıl kafanız rahat olur. Kimisi 45.000km'de kimisi 15.000km'de değiştiriyor kavramayı. Bütçe dsg yetiyorsa kesinlikle dsg alın ;)

 

@Alaattin Garanti uzatma ile birlikte alırsanız 4 yıl kafanız rahat olur. Kimisi 45.000km'de kimisi 15.000km'de değiştiriyor kavramayı. Bütçe dsg yetiyorsa kesinlikle dsg alın ;)
Hocam garanti şart doğru diyorsun ama 1 kere mi oluyor bu sorun yoksa daha fazla mı yada başka sorunları da var mı kronik bunu bilmem gerek :)

 
@Alaattin Ayni ikilemi ben de cok yasadim ve sonunda siparisimi DSG yaptirdim. Forumdaki DSG kullanicilarinin cok memnun olusu (Kavramasi 5bin de degisen arkadas dahi ne olursa olsun DSG diyordu :)  ) ve 2. el piyasasi beni DSG ye yonlendirdi.

 
Herkese merhaba arkadaşlar.1 ay önce aranıza katıldım ve hala araştırma yapıyorum.Aracın tüm opsiyonlarını ayarladım yalnız tek düşündüren DSG mı manuel mı olması? 

Aracı senede 15 bin km anca kullanırım bu yüzden DSG çok gerekli mi bilemiyorum ama eşim için DSG şart yoksa manuel vitesi kaldırıp sökücek gibi değiştiriyor :D

Konudan çıkmamak için 2 sorum var:

-dsg kavrama değişiminden sonra sorun devam ediyor mu?

-dsg kavrama değişiminden başka sorun oluyor mu?
Değerli Hocam;

Şikayet var tarzı siteleri okuyarak alışveriş yapma alışkanlığına sahip nadir milletlerden sanırım. 

Bu tip sitelere yazanların pek azı gerçek bana kalırsa...

Küçük ama cidden çok küçük kısmı gerçek mağduriyeti olanlar...

Geri kalanların:

Bir kısmı rakip firmalar tarafından uydurulan hikayeler 

Bir kısmı kendi kullanıcı hatasını belirtmeye zahmet etmeyenler

Bir kısmı ne koparırsam diye hesap eden fırsat düşkünleri.

Geri kalanları da işi gücü olmayıp tek eğlencesi başka insanları uğraştırma mesleğini edinenler.

Bunları okuduktan sonra insan hiç bir şey satın almamaya karar verip mandıra filozofu gibi herşeye karşı hale gelebilir. :)

 İçerisinde bulunduğum forumlarda toplam 6 vaka mevcut.

Bütün sorunu olanlar neden foruma yazsın? Derseniz, yanıt hazır:

 Golf kullanıcılarının etraflıca bilgi edinmeye düşkün ve genellikle ince eleyip sık dokudukları için zor karar veren bir kitle olduklarını kesinlikle söyleyebilirim.  Onların bu seçimlerini kullanıcı deneyimleri de etkileyebiliyor hatta belirleyebiliyor. Bu nedenle tıpkı satın alırken sizin yaptığınız gibi sorun yaşadığında da kullanıcı deneyimlerine başvuruyorlar.  Bu nedenle yüksek oranda olasılıkla sorun yaşayanlardan haberdar olduğumuz fikrine sahibim. 

Sorun yaşayan dostlarımızdan ikisi manuel şanzımanlı araçlara sahipleri. Geriye kalan 4 vakanın biri mekatronik diğerleri kavrama ve şanzıman...

Kısacası yılda binlerce ve 4 yılda hatrı sayılır sayıda Golf içerisinde bunlar ciddi düşük oranlar...

Bana kalırsa DSG medeniyetin bize en güzel hediyelerinden ve kendinize veya sevdiklerinize bu hediyeyi alabilecek ekonomik güçteyseniz bu güzelliğin tadını  çıkartın.

Kafanıza en son takılacak şey çıkartacağı sorun olsun.. DSG nin sevmeyeceği şeyleri yapmaz veya ilk kez kullanacakları tavsiyeler kısmına dikkat edersiniz gül gibi geçinip gidersiniz. Korkunun ecele, arıza yapacak diye manuel araca binmenin gereği ve faydası yok hocam...

Kararınız ne olursa olsun hayırlı olsun. 

Bunlar da vaktiniz olunca bakmanızı önerdiğim tırnak içerisindeki başlıklar. 







 
@Alaattin                    DSG şanzıman Golf alacak arkadaşlarımızın çoğunun kafasında soru işareti oluyor. Ancak DSG ye karar verip, kullanım keyfine ve rahatlığına ulaştığınızda seçtiğinize pişman olmayacaksınız. Sorun  çıkma ihtimali yok mu, elbette var ancak bu ihtimal madeni paranın yere dik düşmesi kadar az. Olası sorunlara değil, elde ettiğinizde sürüş keyfinizi arttırması kesin olan opsiyonu alın,rahat edin.

 
@Nature and carsbu kadar keyifli bir aracın ve şanzımanın böyle sorunlar çıkarmasını aklımın ucundan bile geçirmiyorum

hangi otomatık aracı alırsanız alın zaten şanzımanların hepsi bozulabılıyor ama keyfi yüzünden vazgecemem

basıyorum gidiyor basıyorum duruyor :'(

 
Merhaba, 3 konuda emin olamiyorum,

1)Yokus asagi araba hizlanarak gitmek istiyo bunu anladim, s modu hicbiyerde kullanmasak da burada mecbur kullanacagiz, bu anladigim dogru mu?

2)Ilcemiz kucuk, yine 3-5 kirmizi isigimiz var, bazen sonuna yaklasip duruyorum startstop aktiflesyo, gaza basiyorum calisiyo, bazen bir aracin gecmesini beklerken sagdan gelen, yine durup calisiyo, bu icime dert oldu, nerede nasil davransam bilemedim.evin onunde park ederken yine oluyo, ayagimi frenden cekiyorum araba calisiyo, eski arabalrda mars dinamosuna bu kadar aksiyon saglamak akuyu yakardi herhalde?

3)Arabayi egimli ya da egimsiz park ettik, ayak frende vites d de, park frenini cektik, sonra ayagi cekiyoruz d deki arac park frenine oturuyor, sonra tekrar frenle pye aliyoruz, olayin son hali bu mu? ?

@silvershadow @fcsrn

 
1)Yokus asagi araba hizlanarak gitmek istiyo bunu anladim, s modu hicbiyerde kullanmasak da burada mecbur kullanacagiz, bu anladigim dogru mu?
*Frene bastığınızda yükseltmemesi gerektiğini anlar ve vitesi yükseltmez. Yokuş aşağı inişte araç kendi ağırlığının ivmelemesiyle  hızını arttırabilir. Bu durumda araç kendini frenlemez, DSG viteste yalnızca frene bir kez basmanız halinde vitesi büyütmeyerek motor kompresyonu ile daha fazla hızlanmayı engellemeye çalışır. Fakat bu durumun da bir sınırı vardır. Çünkü motor devrinin aşırı yükselmesi yakıtsız tersine tork hareketi nedeniyle parçaları yoracağı gibi rodajı da tehlikeye sokar.. Fren pedalını korkmadan kullanın ama uzun süre kullanmayın kısa mümkün olduğu kadar sert frenleme fren enerjisi geri kazanımı ile size fayda bile sağlar... Bkz. Fren enerjisi geri kazanımı:



2)Ilcemiz kucuk, yine 3-5 kirmizi isigimiz var, bazen sonuna yaklasip duruyorum startstop aktiflesyo, gaza basiyorum calisiyo, bazen bir aracin gecmesini beklerken sagdan gelen, yine durup calisiyo, bu icime dert oldu, nerede nasil davransam bilemedim.evin onunde park ederken yine oluyo, ayagimi frenden cekiyorum araba calisiyo, eski arabalrda mars dinamosuna bu kadar aksiyon saglamak akuyu yakardi herhalde?




*Start Stop'u devreye sokmadan fren pedalını kullanmak zaman alıyor ama mümkün. çünkü bizde kademeli fren pedalı mevcuttur. Durmaya yaklaşıncaya kadar sert, durmaya yakın hafif basmalı ancak 10 saniyeden kısa sürecekse DSG ve motor ömrü bakımından Start stop'un devreye girmemesi gerek. Diğer türlü frene kuvvetlice basın. Auto hold devreye girince DSG de boş vitese alarak kendini koruyacaktır. bir de sık dur kalk sıkışık trafik veya sık trafik ışığı varsa start stop'u kapatmalı.

Daha detaylı kullanım bilgileri için Bkz. Start stop nedir? çalışma ilkeleri nelerdir?



3)Arabayi egimli ya da egimsiz park ettik, ayak frende vites d de, park frenini cektik, sonra ayagi cekiyoruz d deki arac park frenine oturuyor, sonra tekrar frenle pye aliyoruz, olayin son hali bu mu? ?
1. Park etmek amaçlı durduk (Eğimli yerde direksiyon eğim yokuş yukarı ise tekerlekle yola, yokuş aşağı ise kaldırıma bakmalı)

2. ayağımız frende mandala basarak Vitesi N'ye yani boşa aldık

3. Elektromekanil park frenini aktive ettik. (Meşhur ciuvvvv sesini duyduk) Bunu kemeri çıkartarak da yapabilirsiniz- Kapıyı aralayıp da..  yapabilirsiniz  :)

4. Ayağımızı frenden çektik 

5. Vitesi mandala basarak vitesi P ye yani park'a aldık...

6. Kemerimizi çözdük 

Tamamdır.  :000068-medium:

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt