Golf 1.0 TSI Rölantide Ses Problemi



Hocam @Maqvilarison durum nedir ? Sorun tekrarlıyor mu. 

@esucsuzHocam aracınızın motoru çalıştıktan sonra normal devire dönünce 800 900 lerde çalışırken bi video çekip paylaşabilir misiniz. Rölantide benim aracın motoru yerinden çıkıp gidecekmiş gibi çalışıyor o da mı volantdan acaba? 

 
@ahmetersan 800-900 devirlerde hiç bir problem yok motor normal çalışıyor ama eğer alternatör aküyü şarj ederken devreye girdiğinde yani start stop çalışmadığında diyeyim enerji ihtiyacı fazla dediğinde benim de titreşim yapıyor, bende olan titreşim golfün normal karşılanan bir durumu hepsinde böyle ama 800 devirlerde öyle bir problem yok

 
Kupaya geçen titresimin iki ana sebebi var, Kulaklar ve volant. Motorun aşırı titremesi araştırılmalı. 3 silindir prensibinde calisan bir motora sahipseniz titresim dizeli gecmeyecek 4 silindir benziliden den bir tik fazla titreyebilir. 

 
Aynı ses bende de var, aracı yeni aldım.  Rolantideyken metal bir şeyler birbirine surtunuyor gibi. 77 binde manuel, orijinal baskı balatası var üzerinde, kalkışta falan sorun yaşamıyorum ama debriyaj yukarıdan kavrıyor. Ben daha gider diyordum çünkü birinci viteste gaza basmadan debriyajdan ayağımı çektiğimde araç hareketleniyor ama sanırım bana da baskı balata volan değişimi ufukta göründü. İyi olmadı bu :(

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Mustafatozer videodaki ses tık tık tık seklinde ben farkında değildim burda gördükten sonra farkettim benim araç daha 40 binde ama herhangi bir sorun yok sesten başka seste sadece aracın dışında duyuyorum sabah soğukken çalıştırdım ses yoktu ama sanırım isindiktan sonra geliyor tekrar kontrol edecem ama 1.0 TSI lerin birçoğunda olduğunu düşünüyorum bir çok kimse farkında değil.. arabanın gidişinde kalkisinda vs hiç sorun yok.. bu ses gelmeye başladığında masraf 1-2 yıla gelecek uyarısı veriyor bence 

Aynı ses bende de var, aracı yeni aldım.  Rolantideyken metal bir şeyler birbirine surtunuyor gibi. 77 binde manuel, orijinal baskı balatası var üzerinde, kalkışta falan sorun yaşamıyorum ama debriyaj yukarıdan kavrıyor. Ben daha gider diyordum çünkü birinci viteste gaza basmadan debriyajdan ayağımı çektiğimde araç hareketleniyor ama sanırım bana da baskı balata volan değişimi ufukta göründü. İyi olmadı bu 

 
@besyo99 Bende ses soğuk çalıştırmada oluyor, ilk çalıştığında 1400 devir civarında oluyor motor o zaman ses yok bir yerden sonra 900 devire düşüyor ses başlıyor. Gaz verince kesiliyor rolantiye düşünce bir daha geliyor. Aracın içinden duyulmuyor ama dışarıda dikkatli dinlersem duyuyorum. Bende de aracın kalkışı gidişi gayet iyi sadece bu ses var. Neyse çok da takmamak lazım gittiği yere kadar, ciddi bir hal alırsa sürüşü etkileyecek kıvama gelir sanırım.

 
@besyo99@Mustafatozeraynı ses bende de var. Servise gösterdim normal dediler. Yukarıdaki arkadaş volant değişimiyle çözüldü demiş. Ses dışında çekiş yakış kalkış vs hiçbir problemim yok. Ama volant değişimiyle geçmesi ve servisin sese normal dediği halde dışarıdaki ustanın sorun var demesi ilginç.

@Mustafatozerdebriyaj yukarıda kavrıyor demişsiniz zaten normalde vw'lerde debriyaj yukarıda kavrıyor sanırım. Ayrıca ses bende de daha çok ısınınca geliyor. Özellikle uzun yol yaptıktan sonra.

 
@ahmetersan servise göstermeniz iyi olmuş demekki çalışma prensibi böyle pek çok 1.0 TSI lerde olduğunu düşünüyorum burda böyle bir konu olmasa farketmeyecektim bile.. Araç 3 silindir olunca bu tarz sesleri normal görmek gerekiyor sanırım. Bende uzun yoldan sonra kontrol edeyim soğuk motorda ve kısa sürüşlerden sonra gelmiyor. Yoğun dur kalk trafikten sonra araçtan inip baktığımda vardı ses..

 
Problemi yaşayan arkadaşlara yol göstermesi için durum güncellemesi yapayım. Daha önceki videolarda belirtilen ses, motorun rölantide aşırı sarsıntılı çalışması(vuruntu yapıyor gibi) ve start stop un aracı çok sarsarak çalışması şikayetleriyle aracı yetkili servise götürdüm. Daha önce de başka bir yetkili servise götürmüştüm fakat sorun tespit edilememişti. Servis volanda boşluk olduğunu ve yüzeyde bu sıkıntıyı yapabilecek dalgalanmalar olduğunu belirterek volan değişimi gerçekteştirdi. Rölantide artık bu sesi duymuyorum ve motor artık eskisine göre çok daha sessiz ve titreşimsiz çalışıyor. Start stop esnasında oluşan sarsıntı da büyük oranda geçti. Sorun yaşayan arkadaşlara belki yol gösterebilir.
 
Arkadaşlar benim araç 27 bin km de bütün bakımları yetkili serviste yapıldı ama son yapılan 2021 haziranda yapılan bakımdan sonra ses gelmeye başladı yada daha öncesinde de vardı ben yeni tespit ettim bende 3 tane video kaydettim servisede götürdüm herhangi bi sorun yok yağ pompası sesi 3 silindir için normal dediler sizde yorumlarmısınız.


 
Benzer ses için servise daha önce gitmiştim. 1.0 farklı bir aracıda dinlettiler servis bölümünde ondada aynı ses vardı. Genel karakteri boyle gibi görünüyor. Sol arka kısımda egzoz çıkışına telefondan sesi kaydetmiştim ilgili konuda var linki.
Ferhat Bey sizin arabadan gelen sesin kaynağı nedir aceba çözdünüz mü?Aynı sorun benim araçtada var
 

Birebir aynı ses bende de var. Daha bugün aldım aracımı 1.0 tsi golf 7.5 42.000 kmde. Sesin kaynağını tam olarak çözebilen var mı? Yoksa aldırış etmeden binmek mi lazım?
 

Geri
Üst Alt