Lastik seçiminde lastik desenlerinin sürüşe etkisi


Haklısınız. Michelin'nin yazıları altta kalmış, gözükmüyor.
Ancak videonun açıklamasındaki kısmı çevirince:
"Duvar sertliği Michelin vs Conti.  Her iki lastik de 300 km / saat'e (Y) kadar hızlanmış takviyeli XL versiyonunda.  Boyut 215 / 45R17." yazmakta  
Sonuç adil.
(Videodaki kişinin yaptığı kuvvet tartışılır)
Yine de elinize emeğinize sağlık. Ben böyle tartışmaya açık bilgilendirici konuları çok seviyorum. Bir hafta önce bende xl ne anlama geldiğini bilmiyordum. Araştırarak okuyarak izleyerek öğrendim. Emin olun bir çok kişi sürgüğü arabanın, altındaki tekerin özelliğini bilmiyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Yine de elinize emeğinize sağlık. Ben böyle tartışmaya açık bilgilendirici konuları çok seviyorum. Bir hafta önce bende xl ne anlama geldiğini bilmiyordum. Araştırarak okuyarak izleyerek öğrendim. Emin olun bir çok kişi sürgüğü arabanın, altındaki tekerin özelliğini bilmiyor.
Teşekkür ederim. 

 
Aracımda 225/45/17 94W XL Goodyear Effiencegrip Performance kullanıyorum. 16 janta göre konforu doğal olarak bir tık düşük ama Xl lastik alma sebebim bundan önceki aracımda lastiği kaldırım kenarına sürtüp yarmıştım onun için tercih sebebim oldu. Ve etiket değeri lastik markası farketmeksizin çok önemli bir konu. Amacım reklam yapmak değil ama bu lastiği tavsiye ederim. Saygılar

Xl lastiklerin faydaları;

XL Lastiklerde balon yapma riski, standart ürünlerden daha azdır.

XL lastikler kullanılan ekstra karkas katmanı nedeni ile daha sert ve dayanıklıdır.

XL lastiklerde yük taşıma kapasitesi daha fazladır.

Standart lastikler, daha yumuşak oldukları için sürücülere daha fazla konfor sunmaktadır.

DSC_0453.JPG

DSC_0452.JPG

IMG_20200719_120224.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Eveeett, dun Michelin Pilot Sport 4 225/45ZR17 91Y lastikleri takdirdim.

Kışlık Lassa'lardan sonra konfor cok artacağını düşünmüştüm ama kafamda abarttim heralde, biraz farkli olsa da cok da fark olmadı gibi geldi ama biraz kullanalim bakalim 🤷‍♂️

Direksiyon tepkileri serit degistirme viraj felan baya fark etti, sadece konfor beklentim daha fazlaydi.

Primacy 4 daha yumusaktir konfor istiyorsan onu taktir ama PS4 de konforludur dediler, acaba Primacy4 ne kadar daha konforlu olurdu merak ettim. 16'dan 17'ye geçmenin etkisini yok edemedi sanki maalesef PS4 :)
16 inç jant için en başta kendimce tespitlerimi sundum. Belki sorunuza cevap olur.

 
Primary 4'lerin 2. rotasyonunu yaptırdım (ilk rotasyon 1 yıl 10bin km sonunda yapılmıştı) .

Balanslarına da bakıldı, eksikler tekrar sıfırlandı. (Bir defasında taş sıçraması gibi bir ses gelmişti jantlardan, büyük ihtimalle kurşunlardan biri yerinden fırlamıştı)

Fark var mı? Evet var. Rotasyon ve balans ayarını aksatmamanızı tavsiye ederim. Ekstra bir şikayetiniz de varsa rot ayarlarını da kontrol etmekte fayda var. 

Sonuç olarak aynı yollardayız. Ne kadar çok bakımlı araç, o kadar az risk.

 



205 55 r16 ebatlı 12 lastiğin test sonucu olumlu ve olumsuz yanları ile değerlendirilmiş. 

Primacy 4 (91H)  konforu ile öne çıkıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
0 takılan 1 takım lastikler düzgün aşınma olması için her 10 bin km de ön arka yapılması sağlıklı olur değil mi?


Evet bende bilgi sahibi olmak istiyorum ☺️
10 bin km ya da 1 sene.

Eğer ki 10 bin km dolmuyorsa 1 sene kısmı da önemlidir. 

Hava değişimleri sonucu ön arka  tekerlekler sabit kalırsa da lastik yapısında faklılık oluşur.

Özetle araç bakımı süresi 15 bin km ya da 1 sene olduğu gibi lastikler de 10 bin km 1 sene olarak yaptırmakla lastiklerin, orantılı yıpsanmasını, lastik rotasyon yaptırırken de balansları (gerekiyorsa rot ayarını) kontrol ettirerek  tekerlek bağlantı parçalarının ömrünü uzatmış olursunuz. 

 
10 bin km ya da 1 sene.

Eğer ki 10 bin km dolmuyorsa 1 sene kısmı da önemlidir. 

Hava değişimleri sonucu ön arka  tekerlekler sabit kalırsa da lastik yapısında faklılık oluşur.

Özetle araç bakımı süresi 15 bin km ya da 1 sene olduğu gibi lastikler de 10 bin km 1 sene olarak yaptırmakla lastiklerin, orantılı yıpsanmasını, lastik rotasyon yaptırırken de balansları (gerekiyorsa rot ayarını) kontrol ettirerek  tekerlek bağlantı parçalarının ömrünü uzatmış olursunuz. 
Teşekkürler ☺️👌

 
@ogzogz

ön / arka rotasyonu için 10 bin km/ yada 1 yıl  fazla uçuk oldu sanki ? 

20 bin km iyidir olarak bilirdik ? 

tabi ben uyuya kaldığım için 52.000 de ön-arka yaptım bu da ayrı konu . önler arkalara göre kayda değer fazla yıpranmış. 

günçel km 62.000 

75.000 ısrarım var

80.000 son max olur  

briçstone olunca bu km ler ???

michelin olsa 50.000  de pes derdi sanırım . 

 
@Savatage  lastikleri hiç rotasyon yapmamaktan 20 bin kmde bir yapmak iyidir.

Neredeyse bütün lastik firmalarının da önerileri 10bin km ya da senede 1 defa olarak geçer. 

Her kullanıcı aracını aynı kullanım tarzında, aynı sıklıkta ve aynı koşullarda kullanmadığından, kişi kendine göre bir zaman dilimi ya da km seçebilir.

Amaç, lastiğin belirlenen tahmini kullanım ömrü (yıl sebebiyle oluşan eskime ya da katedilen yol sonucu aşınma) süresince en verimli şekilde kullanabilmek. 

Kullanıma göre ön lastikler 10 bin km'de ya da senede 2 mm yıprandığını varsayalım. Bunu 2 senede 1 yaparsak olacak 4mm.(rakamları sadece örnek vermek için veriyorum) 

Bir de ön lastiğin direksiyon çevirimlerinde yana yattığında oluşan esnemeleri, fazladan ısınmasını da arka lastiklerle değiştirerek dinlendirmiş oluyoruz.

Özetle ne kadar erken rotasyon yaparsak 4 lastiğin yerle temasını eşitlemiş oluruz.

(Tabi ki burada yapılan değiştirme maliyeti vs. gibi hesaplamalara girmeden, tamamen lastiğin ömrü, kullanışlılığı ve güvenliğini düşünüldüğünü belirtmek isterim)

Bu tavsiyeyi dikkate alınmasının gayet sağlıklı bir döngü olduğunu düşünüyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz Oğuz hocam buradaki video benim gözümden kaçmış daha önce.

Vatandaşlar her konuda T005 daha iyi demiş bana öyle geldi.
Islak/kuru Bridgestone Turanza T005, Michelin primacy 4 de fark atmış.

Ben mi yanlış yorumladım acaba öylemi adamlar çince konuşuyorlar sanırım hiç birşey anlamadım konuşmalardan ama videya göre M P4 ü sanki ezmiş T005

 
@Terms o videoyu daha iyi ya da daha kötü olarak paylaşmamıştım. Orada konforun sağlanabilmesi için oluşan salınımı göstermekti amacım. 

Fren performansı olarak evet, bir araba boyu fark var. (Lastik ebatlarına göre değişkenlik gösterebilir)

Etiket değerleri de belirlenmiş ideal hız ve fren sonucu çıkan ölçülere göre harflendirilir. Bu tarz testler ile de daha iyi ya da kötü olarak neye göre olduğunu belirleyip tercih yapılabilir.

Sakin kullanırım, lastik sessiz olsun, fren iyi olsun, konforlu olsun derseniz şiddetle tavsiyemdir. Bu demek olmuyor ki diğer lastikler kötü.

Arada sert kullanırım ve makasa girerim derseniz( ki tavsiye etmemekle birlikte) Pilot sport ya da  başka lastiklere göz atmanızda fayda var.
Sonuç olarak yukarıda(205 55 16) da belirttiğim gibi seçim yaparken ne beklediğimize bakarak karar vermek gerekir.

 
@ogzogz 

Keşke 2 ay önce görseydim ilk mesajdaki videoyu

Benim aracın orjinal fabrikasyon jant lastik ölçüsü 225/45 R17 91V

Ben 20 mayısta Michelin Primacy 4 aldım. Ancak almadan önce GoodYear Efficent Grip Performance 2 ile arasında kalmıştım ve Goodyear da 91V bulmakta zorlanıyordum benim ölçü için. Ayrıca da forumumuzda çoğunluk Michelin önerdiğinden micheline karar kıldım ve aldım.

Videoyu daha önce görsem GoodYear alabilirdim.
Neyse sağlık olsun.

 
image.png

Bu amaçla Michelin Primacy 4  225/45 R17 91V aldım.

 

Bu hafta sonu conti premiumcontact 6 alacağım. (225/45/r17) yalnız son zamanlar nerede bi araştırma yapsam karşıma hep t005 çıkıyor.  Kafam karışmasın diye son kararı vermiştim halbuki. Hafta sonuna kadar bu t005 kafamı oldukça yoracak gibi @Terms hocam. 
bu lastikten kullanan var mıdır ??? 

 

Geri
Üst Alt