Lastik seçiminde lastik desenlerinin sürüşe etkisi


Hocam merhaba. Lastikleri hala kullnıyor musunuz? Halen daha sessizlik ve konforunu koruyor mu? Ben de lastik araştırma aşamasındayım ama sessizlik ve konfor arıyorum. Bu kriterler doğrultusunda tavsiye eder misiniz?
Primacy 4 lastikleri halen kullanıyorum. 4 seneye yaklaşıyor. 36bin km olmuş. Konfor ve sessizlik devam ediyor. Ben memnunum. Bugün yeni lastik alacak olsam yine alırım. Daha sessiz ve daha konforlu var mı bilmiyorum, denemedim. Ancak etiket değerleri ile sonuç uyumlu olduğunu söyleyebilirim.

Sizin jantlar 18 olduğundan etiket değerleri 225 40 18 / A A 70db olarak görünüyor. Ayrıca XL , reinforced yani güçlendirilmiş olacaktır. Bu sebeple 16 lastik ile kıyaslanmaz ancak olabildiğince memnun birakacaktır diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

Primacy 4 lastikleri halen kullanıyorum. 4 seneye yaklaşıyor. 36bin km olmuş. Konfor ve sessizlik devam ediyor. Ben memnunum. Bugün yeni lastik alacak olsam yine alırım. Daha sessiz ve daha konforlu var mı bilmiyorum, denemedim. Ancak etiket değerleri ile sonuç uyumlu olduğunu söyleyebilirim.

Sizin jantlar 18 olduğundan etiket değerleri 225 40 18 / A A 70db olarak görünüyor. Ayrıca XL yani run flat olacaktır. Bu sebeple 16 lastik ile kıyaslanmaz ancak olabildiğince memnun birakacaktır diye düşünüyorum.
Merhaba @ogzogz hocam, konunun öncesini okumadım fakat XL lastik runflat anlamına gelmiyor diye biliyorum, yanılıyor muyum?

XL ibaresi olan lastiklerin yanağı güçlendirilmiş oluyor, runflat lastikler gibi patladığında yola devam edilebilecek lastikler değil bildiğim kadarıyla.
 
Merhaba @ogzogz hocam, konunun öncesini okumadım fakat XL lastik runflat anlamına gelmiyor diye biliyorum, yanılıyor muyum?

XL ibaresi olan lastiklerin yanağı güçlendirilmiş oluyor, runflat lastikler gibi patladığında yola devam edilebilecek lastikler değil bildiğim kadarıyla.
Doğru biliyorsunuz Furkan Hocam.

Run flat patlasa da gider.
Ben gece gece yanlış yazmışım.
Yukarıda da düzelttim , "run flat" yerine "reinforced" yazdım şimdi.
Bunu da kısaltırken "RF" olarak yazabiliyorlar. Yazarken yanlış olmuş.

Michelin "run flat" "ZP" kısaltmasını kullanıyor.
 
Geçen yıl 4 adet primacy 4 225/45 r17 s1 94v aldım, sessizlik. konfor ok de, fazla hassas lastik sanırım, benim teki çöp oldu, tel kestiği söylendi, dışardan bakınca lastikte en ufak bir sorun yok ama balans tutmuyordu, garantiye gönderdim, 2 ay kadar bekledim, cevap olumsuz geldi, geçen yıl tanesini 520 tl ye aldığım lastiği bu yıl 1200 tl civarında yenilemek zorunda kaldım.
 
Geçen yıl 4 adet primacy 4 225/45 r17 s1 94v aldım, sessizlik. konfor ok de, fazla hassas lastik sanırım, benim teki çöp oldu, tel kestiği söylendi, dışardan bakınca lastikte en ufak bir sorun yok ama balans tutmuyordu, garantiye gönderdim, 2 ay kadar bekledim, cevap olumsuz geldi, geçen yıl tanesini 520 tl ye aldığım lastiği bu yıl 1200 tl civarında yenilemek zorunda kaldım.
Şanssızlık olmuş.

Herhangi bir çukur ya da bir cisim üzerinden geçtikten sonra mı oldu , yoksa durduk yere mi ya da alındığında mı olduğunu düşünüyorsunuz?
 
Geçen yıl 4 adet primacy 4 225/45 r17 s1 94v aldım, sessizlik. konfor ok de, fazla hassas lastik sanırım, benim teki çöp oldu, tel kestiği söylendi, dışardan bakınca lastikte en ufak bir sorun yok ama balans tutmuyordu, garantiye gönderdim, 2 ay kadar bekledim, cevap olumsuz geldi, geçen yıl tanesini 520 tl ye aldığım lastiği bu yıl 1200 tl civarında yenilemek zorunda kaldım.
Bundan ben de korkuyorum. Benimki bir de 18 janta takılacak. Genelde asfaltta biniyorum arabaya ama ülke yolları da malum. Bakalım deneyip göreceğiz.
 
Primacy 4+ yolda..
Testlerde Golf 8 kullanılmış.


Tabanda iyileştirme var anladığım kadarıyla..
Lastik ebatlarına göre 1-2 db artış var.

Oğuz hocam bundan sonraki lastiğim bellii oldu.
Lastikteki hoşlanmadığım S ve S2 yi kaldırıp + getirmişler.
Videonun sonundaki teknik verilerde kendilerine GoodYear Efficent Grip Performance2 yi en yakın rakip görmüşler :)


@Terms Ahmet Hocam Primacy 4+ ile ilgili video sonundaki test verilerini ekliyorum.

(1) - ıslak zeminde frenleme yeni ve aşınmış - Michelin'in talebi üzerine TÜV SÜD Ürün Servisi tarafından Haziran 2021'de 80-20 km/s arasında, VW Golf 8'de 205/55 R16 91V boyutunda gerçekleştirilen dış testler (aşınmış anlamına gelir) MICHELIN Primacy 4+ (yeni : 22,8 m - aşınmış : 31,5 m) ile BRIDGESTONE TuranzaT005 (yeni : 22,6 m - aşınmış : 36) arasında karşılaştırma yapan Avrupa yönetmeliğine göre Diş Aşınma Göstergesi: ECE R30r03f ,4m); CONTINENTAL PremiumContact 6 (yeni :23,1m - eskimiş: 35,3m); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (yeni: 23,8m - aşınmış: 35,5m) yarışmacılar. Sonuçlar yol ve hava şartlarına göre değişiklik gösterebilir.

(2) - virajda suda kızaklama - Michelin'in talebi üzerine, Haziran 2021'de, vW Golf 8 2.0 TDI üzerinde 205/55 R16 91V boyutunda, 8 mm su yüksekliğinde TÜV SÜD Ürün Hizmeti tarafından gerçekleştirilen dış testler, MICHELIN Primacy 4+ (100 %) BRIDGESTONE TuranzaT005'e karşı (%87,6); CONTINENTAL PremiumContact 6 (%81,2); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (%94) rakip. Sonuçlar yol ve hava şartlarına göre değişiklik gösterebilir.

(3) - düz yolda suda kızaklama - Michelin'in talebi üzerine, Haziran 2021'de, VW Golf VII 1.5 TSI üzerinde 205/55 R16 91V boyutunda, 9 mm su yüksekliğinde TÜV SÜD Ürün Servisi tarafından gerçekleştirilen dış testler, MICHELIN Primacy 4+ ile karşılaştırılarak ( %100) BRIDGESTONE TuranzaTO05'e (%97,7) karşı; CONTINENTAL PremiumContact 6 (%98,4); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (%97,9) yarışmacı. Sonuçlar yol ve hava şartlarına göre değişiklik gösterebilir.

(4) - uzun ömür - Michelin'in talebi üzerine, Temmuz 2021'de DEKRA TEST CENTER tarafından VW Golf üzerinde 205/55 R16 91V boyutunda MICHELIN Primacy 4+ (REF km) ile BRIDGESTONE TuranzaT005 (-15 998km) karşılaştırılan harici testler; CONTINENTAL PremiumContact 6 (-5 655km); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (+2093km) yarışmacı.



Genelde her marka kendi lastiğini öne çıkarma durumları olabiliyor. Aralarda belirtmişler, "yol ve hava şartlarına göre değişebilir" diye. Yani ucu açık diyebiliriz.

Umarım deneme fırsatım olur ve eskisine göre kıyaslama yapabilirim.
 
Şanssızlık olmuş.

Herhangi bir çukur ya da bir cisim üzerinden geçtikten sonra mı oldu , yoksa durduk yere mi ya da alındığında mı olduğunu düşünüyorsunuz?
Akşam karanlığında kasisin birine hızlı girdim görmedim, 4 lastik yerden kesildi, emin olmamakla birlikte ozaman oldu diye düşünüyorum , belki başka lastik olsa aynı problemi yine yaşardım bilemiyorum, sorunlu lastik arka taraftaydı 120 km vs. sonrası balans problemi yaşıyordum, ayar yaptırıp aynı zamanda lastikleri ön arka yaptırınca balans problemini 70-80 km hızlarda yaşamaya başladım ozaman ortaya çıktı. diğer bir lastik ufak bir kaldırıma sürtmede yanakta deforme oluştu , bir diğerinde de taş üzerinden geçerken oldu sanırım derin yarık oluştu, sessizlik, konfor fren mesafesi vs çok memnunum, aynı markanın pilot sport 4 lastikleri birazcık daha sert yapıda sanırım, bidahaki tercihim o olabilir. Yalnız bu anlattıklarım lastiği ilk aldığım zamanlarda meydana gelen şeylerdi, artı olarak kalkışlarda pati çekiyordu sık sık araç, şuan pati çekme olayı yok, ufak tefek sürtmelerde deforme veya çakıl taşlı yollarda kesik yarık vs denk gelmiyorum, kendi fikrim sanki belirli süre kullandıkça lastiği ilk hassaslığı gidiyor, yada ben daha dikkatliyim fiyatı arttıkça lastiğin :)
 

Geri
Üst Alt