1.4 tsi rölantide titreme


sonmohican

Üye
Katılım
23 Eki 2019
Mesajlar
83
Tepkime puanı
46
Konum
Aydın
İsim
Burak Taylan
Merhabalar.Aracim 2016 1.4 tsi 125 manuel.motor soğukken hiç bir titreme yapmiyor ama   son 1 ayda motor yağ sıcaklığı normal iken aracımın  2 kere rölantide kırmızı ışıkta beklerken  baya titrediğini hissettim yani normalde de çok az bir titreme vardı ama bu 2 si onlara kıyasla daha fazlaydi yanımdaki arkadaşlarda hissetmişti.

Yakıtı hep opetten alıyorum araç 64000 km de 45k km den beri bizde daha önce böyle titremeler hic olmamıştı.60000 bakımında araci özel servise soktuk normal bakım+ bujiler değişti ama hatırladığım kadarıyla orijinal bujiler takıldı.(diğer seçenek nkg bujiler idi)

Forumdaki tüm rölanti titreme konularına baktım bu konuda net bir bilgi yok çoğu kişide de mevcut bu durum. Servis, volan değişiminden başlayıp motor değişimine kadar götürüyormus süreci.Baska bir arkadaşımız da misfire testinde bir anormallik gözlemleyip aracı yazılım atan firmalarda avans ayarı gibi bir şey yaptırmış sorunu çözülmüş.

Bu konu hakkında sizin fikirleriniz nelerdir duymak isterim.İyi forumlar dilerim.

Not:Yabancı forumlarda şanzıman  filtresi ve şanzıman yağından kaynaklı olabileceğini söylemişler ama manuel araçlarda bunlar varmı bilmiyorum aydınlatırsanız sevinirim.

 
hocam aynı sıkıntı bendede var bujıler 4 ay once degıstı ondan süphe edıyorum 3 veya 4 vıteste yuklenırken 1 defalıgına bır tekleme yapıyor arac aynı zamanda rolantta tıtreme ve egzozdan 2 sn de bır öksürük gibi mi desem patlatma gıbı bır ses gelıyor yüksek seslı degıl ama öncesınde olamayn birsey  

 
Upvote 0
@Fomer672 Ben tekleme yaptığını gözlemlemedim ama egzozdaki ses bende de var daha önce varmiydi bilmiyorum .egzoza yaklasinca duyuluyor hafif ve düzenli bir vuru gibi bir ses

 
Upvote 0
dün baktırdım bobin ve bujiler sağlam sıkıntı volant dedıler sıkıntı yapmaz dert etme bin dedıler ama huzursuz oluyorum ya yaptırıcam ya da bu sekılde devam edıcem 

 
Upvote 0
Merhabalar.Aracim 2016 1.4 tsi 125 manuel.motor soğukken hiç bir titreme yapmiyor ama   son 1 ayda motor yağ sıcaklığı normal iken aracımın  2 kere rölantide kırmızı ışıkta beklerken  baya titrediğini hissettim yani normalde de çok az bir titreme vardı ama bu 2 si onlara kıyasla daha fazlaydi yanımdaki arkadaşlarda hissetmişti.

Yakıtı hep opetten alıyorum araç 64000 km de 45k km den beri bizde daha önce böyle titremeler hic olmamıştı.60000 bakımında araci özel servise soktuk normal bakım+ bujiler değişti ama hatırladığım kadarıyla orijinal bujiler takıldı.(diğer seçenek nkg bujiler idi)

Forumdaki tüm rölanti titreme konularına baktım bu konuda net bir bilgi yok çoğu kişide de mevcut bu durum. Servis, volan değişiminden başlayıp motor değişimine kadar götürüyormus süreci.Baska bir arkadaşımız da misfire testinde bir anormallik gözlemleyip aracı yazılım atan firmalarda avans ayarı gibi bir şey yaptırmış sorunu çözülmüş.

Bu konu hakkında sizin fikirleriniz nelerdir duymak isterim.İyi forumlar dilerim.

Not:Yabancı forumlarda şanzıman  filtresi ve şanzıman yağından kaynaklı olabileceğini söylemişler ama manuel araçlarda bunlar varmı bilmiyorum aydınlatırsanız sevinirim.
Buji değişimi esnasında fazla sıkma sonucu bujiden kopan parçanın motorun içine düşmesi olduğu bunun neticesinde titreme-tekleme gibi problemler oluştuğu daha önce konuşulmuştu.. bujileri kontrol edip çatlak-kırık vs.. var mı kontrol ettiriniz.,

Yetkili servisten buji almak istediğinizde kutuyu açtığınızda bujinin üzerinde VW AG NGK yazdığını görürsünüz., yani orjinal bujiler de NGK markadır., ancak dışarda satılan bujilerde piyasada çok fazla sahte ürün bulunmakta., hatta üzerinde VW AG yazıpta sahte olanlar da olabiliyor., NGK, Bosch vs. de de durum aynı., bujileri servisten temin ediniz,

Servis ile dışarısı arasında fiyat farkı çok az, dışardan almaya değecek bir parça değil..

 
Upvote 0
@forzaGilles hocam özel servisteki ustam ngk ve vw amblemli buji getirdi ikiside orijinal demişti.tek fark vw amblemi var muhabbeti dönmüştü.Bizde vw amblemli bujiyi secmistik.Ama buji kaynaklı değil diye düşünüyorum çünkü tekleme yapmıyor araba ve bu titremeyi herzaman yapmıyor nadiren yapıyor.

 
Upvote 0
@forzaGilles hocam özel servisteki ustam ngk ve vw amblemli buji getirdi ikiside orijinal demişti.tek fark vw amblemi var muhabbeti dönmüştü.Bizde vw amblemli bujiyi secmistik.Ama buji kaynaklı değil diye düşünüyorum çünkü tekleme yapmıyor araba ve bu titremeyi herzaman yapmıyor nadiren yapıyor.
Bujileri söktürüp kırık-çatlak var mı kontrol ettirin., porselen bir malzeme en ufak fazla sıkmaya çalışsan kırılır., Bujiler normal şartlarda (tork anahtarı) ile üreticinin önerdiği uygun sıkma değerinde sıkılması gerekir ama sanayide deli gibi sıkıyorlar.. İtimat kontrole mani değildir., sanayide bujiyi fazla sıkma kaynaklı kırılan-çatlayan çok hikaye vardır..

 
Upvote 0
Bujileri söktürüp kırık-çatlak var mı kontrol ettirin., porselen bir malzeme en ufak fazla sıkmaya çalışsan kırılır., Bujiler normal şartlarda (tork anahtarı) ile üreticinin önerdiği uygun sıkma değerinde sıkılması gerekir ama sanayide deli gibi sıkıyorlar.. İtimat kontrole mani değildir., sanayide bujiyi fazla sıkma kaynaklı kırılan-çatlayan çok hikaye vardır..
Hocam arabayı ben sıfır aldığımdan beri ara sıra titriyor ama çok takılacak boyutta değil. Yani sanayi ve yetkili servis buji sıkma olayı olacağını düşünmüyorum 

 
Upvote 0
@forzaGilles hocam şimdi gittim ustaya.Cihazı bağladılar herhangi bir sorun görmediler.Bujiyle ilgili bir sıkıntı olsa çok sık sorun yaşarsın devir düzensizliği gaz yememe gibi dediler.
Bakalım tekrar titreme olursa direk gelin dediler.

@Alpyaman Aynen hocam bir yanımda normaldir diyor.Ama insanın içi rahat olmuyor işte :)

 
Upvote 0
Rölantide Titreme sorununu daha çok yaşar oldum.Özellikle eğimli yerde beklerken motorun titrediği daha çok belli oluyor.Normaldir diyordum ama son zamanda titremelerin sıklaşması ve eğimde çok çok hissedilir olması içime kurt düşürdü.
@forzaGilleshocamın dediği gibi bujileri kontrol ettireceğim en kısa sürede.Gelişmeleri yazacağım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Genelde bujilerden kaynaklanıyor, kontrol ettirin hocam.

Bende passatta yaşamıştım durduğu yerde titreme, devirsiz aracın kendi kendine gaz vermesi, ilerleyen vakitte sorun dahada artarak araba istop etmeye başladı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Geri
Üst Alt