DSG' nin versiyonlarının farkı nedir ?


degerli hocalarım dsg'leri degiştireceklerini düşünmüyorum sadece kavrama yapısı ve mekatronik tipleriyle oynuyorlar

şimdiki tipler aracın şası numarasına adapteli o parçayı başka bir araçta kullanmak mümkün değil kavrama tipleride üçe ayrılıyor

3. tipi piyasadan bulunamıyor mekatroniklere ise onceden araç şası numarasına uygun yazılımı bulup atıyorduk kodlama ve adaptasyon yol testi

araç bıtıyordu şimdi ise aynı prosedürün dışında aracın anahtarına kadar online kodlama yaparak araca tanıtıyoruz 

geçtiğimiz hafta @silvershadowhocamızın istanbul ziyaretinde en yoğun anıma denk geldi ayak üstü konuşma imkanımız oldu enazından

bir golf'ün yazılımıyla uğraşıyorduk araç arıza olarak sahte mekatronık arızası veriyordu 

bu sistem doğru ve güvenlikli park halindeyken meketroniği çalınan araç gördüm ama şimdi çalsada kullanamazlar en azından elektronık kısmı güvenlik altına aldılar 

:('

 

Konuyu hortlatacağım ama cidden bu VW'e artık mail atmayı düşünüyorum. Aramızda mühendis olan bir çok bilgili abimizde var , yani birşey tasarlıyorsanız "Factor of Safety " kesinlikle koymanız gerekiyor ki konu vw 'se zaten yeterince bu var.

250 NM'ye dayanan bir şanzuman , nasıl olurda 250 nm lik bir araca koyabilirsiniz? Mühendislikte bunun hiçbir açıklaması yoktur.Zaten böyle birşeyde yok ,bu VW Sözlükte ciddi ciddi çeviri hatası var.

Bakınız VW'nin Kendi SSP'si ekede ekliyorum ( SSP 390   7 speed double clutch gearbox 0AM ) orda tamamen şu kelime geçiyor , " It has been designed for engines with a torque of up to 250 Nm in the Polo, Golf, Passat and Touran. " Yani 250 NM'ye kadar torku olan araçlarda DQ200 7 ileri kullanılır lafını nasıl olurda 250 NM'ye dayanıklı diye çevirirler aklım almıyor.

VW sözlükte direkt şu kelime geçiyor " maksimum 250 NM tork dayanımlı"  ( http://binekarac.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=18372 )

Korkmayın arkadaşlar korkmayın , mühendislikte böyle birşey mümkün olamaz böylede değil , bu şanzuman 250 nmye dayanıklı değil , 250 nm'ye kadar olan motorlarda kullanılıyor...

Ekli dosyayı görüntüle SSP 390 7 speed double clutch gearbox 0AM.pdf

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aynen çevirisi yanlış. O şanzumanın mutlaka kendi içinde bir güvenlik katsayısı (factor of safety) vardır ama bu sayı yüksek değildir.

 
Manuel sanzimanli araci surekli yarim debriyaj kullanirsak baski balata haliyle erken biter. DSG’nin ise en sevdigi sey yarim debriyaj gezmek. Ben kavrama sorununu yuksek torktan ziyade buna bagliyorum. Kendi arabami adete manuel vitesmis gibi dsg yarim kavramasin diye hep manuelde suruyorum ve bu can sıkıyor. Adete muhendislik hatasi. Arabayi 5 km hizda 2. Viteste kaldiriyor hemde yokus duz farketmeden.

 
DSG hala korktuğum bir şey, her ne kadar manuel sevsem de Golf'ü; dsg li Golf bambaşka bi araç oluyo.. Bakalım ne zaman korkularımı yenip dsg alıcaz... 

 
Manuel sanzimanli araci surekli yarim debriyaj kullanirsak baski balata haliyle erken biter. DSG’nin ise en sevdigi sey yarim debriyaj gezmek. Ben kavrama sorununu yuksek torktan ziyade buna bagliyorum. Kendi arabami adete manuel vitesmis gibi dsg yarim kavramasin diye hep manuelde suruyorum ve bu can sıkıyor. Adete muhendislik hatasi. Arabayi 5 km hizda 2. Viteste kaldiriyor hemde yokus duz farketmeden.
Kesinlikle, bende manuelde kullanıyorum çoğu zaman ve bu seferde otomatiğin zevki kalmıyor. Yazılım ile vites atma aralığı ayarlanabilir sanırım. @Ecupro

 
DSG hala korktuğum bir şey, her ne kadar manuel sevsem de Golf'ü; dsg li Golf bambaşka bi araç oluyo.. Bakalım ne zaman korkularımı yenip dsg alıcaz... 
Hiç zaman kaybetmeyin bu Deneyimi ve sürüş konforunu kesinlikle yaşamalısınız :)  

Not: DSG için korkulacak bişey yok Serviste vw de bu şanzumanın arkasındadır hocam.

 
Kesinlikle, bende manuelde kullanıyorum çoğu zaman ve bu seferde otomatiğin zevki kalmıyor. Yazılım ile vites atma aralığı ayarlanabilir sanırım. @Ecupro
Evet vites aralıkları istenildiği gibi ayarlanabiliyor.

 
Bir hafta önce vw bayisinde caravelle 7ileri dsg şanzıman için bilgi almak istedim,ıslak ve kurutip mi diye,st büyük ustayı aradı ve hepsi kurutip kavramadır dedi,daha önce,DSG kodlarına göre kuru ve ıslak kavramalı modelleri şunlardır diye bir yazı okumuştum;
DQ200 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 250 Nm – Kuru Kavrama
DQ250 6 ileri DSG – maksimum tork değeri 400 Nm – Islak Kavrama
DQ380 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 380 Nm – Islak Kavrama
DQ381 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 420-430Nm – Islak Kavrama
DQ500 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 600Nm – Islak Kavrama
DQ511 10 ileri DSG – maksimum tork değeri 550 Nm – Islak Kavrama
DL382 – OB5 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 400 Nm – Islak Kavrama
DL501 7 ileri DSG – maksimum tork değeri 600 Nm – Islak Kavrama

2.0 tdi passat 140hp 6 ileri dsg ıslak tip olduğunu söylemişleridi, 2.0 tdi

140hp tiguan 7 ileri dsg nin de ıslak tip olduğunu söylemişlerdi,st’nin bana söylediği 25 senelik usta bunu bilmezmi deyip gülmüştü,caravelle 204hp 199hp 7ileri dsg,ustanın dediği gibi kuru kavramamıdır? Islak kuru hepsinde mekatronik varmıdır? Ustaların hiç bir bilgisi yok:)) hepsi golf deki 7dsg ile aynıdır diye iddia ediyorlar. Yeni tiguan 1.4 tsi bazı modellerinde dsg6 vardı. Araçların mekaniğinin ne olduğunu bilmeyen ustalar sadece vw’de var gibime geliyor.

golf7 1.4 tsi 122hp aracımın triger kayış mı zincirmi diye sorduğumda bunu şasi no dan bakarız dediler,baktılar zincir çıktı,aynı donanımlı (motor,model,şanzıman,golf7) bir araçata da zincir değilmidir diye sorduğumda, hayır bazıları kayıştır dediler.

araç üreticisinin önünde iki sandık var,kayış ve zincir,  kafasına göre oradan alıp takıyor olabilir mi??  Kimse doğru bilgi alamaz servisten‼️👎🏾

 

Geri
Üst Alt