Bakan Varank'tan yerli otomobil paylaşımı



Konsept Pininfarina diğer bir serisine de benziyor. Vietnamlı Vinfast markasıyla aynı mantıkta yapılacağına dair söylenti var. 

Vinfast boyutlarına benziyor. Stratejik olarak da BMW nin tüm altyapısını kullanıyor (5 kasa ve X5 kasa)

PSA ve FIAT grubu gibi devlerin bile birleştiği bu dönemde kim bilir belki de BMW kendisine yeni ortaklar yapıyor.



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
7 dakika önce, tyrung yazdı:

Konsept Pininfarina diğer bir serisine de benziyor. Vietnamlı Vinfast markasıyla aynı mantıkta yapılacağına dair söylenti var. 

Vinfast boyutlarına benziyor. Stratejik olarak da BMW nin tüm altyapısını kullanıyor (5 kasa ve X5 kasa)

PSA ve FIAT grubu gibi devlerin bile birleştiği bu dönemde kim bilir belki de BMW kendisine yeni ortaklar yapıyor.

Evet benzer bir altyapı olabilir. Sonuçta sıfırdan her şeyini yapmak çok masraflı ve zaman alan bir şey. Kaldı ki yıllardır yerli oto diye diye epey zaman geçti. Umarım güzel bir şey çıkar ortaya.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yahu "zoruna gitme" lafları falan ne kadar art niyetli yorumlar bunlar! Tabii ki herkes yerli araç ister; binlerce işçiye istihdam olur; fiyat avantajı olur; memlekete para girer. Fakat...

Fabrika olmadan, üretim olmadan "araç yaptık oldu" ne demek yahu? Merdiven altında elbise mi dikiyorsunuz? 

Icraat olsun, plan program olsun, ARGE olsun, eşit olsun, adaletli olsun, liyakat olsun araç da olur. Ama boş laf olmasın.

S91223-21024929.jpg

 
Buda benden olsun Varank otomobiline

3b039f45408a27859cff0f4268189dc5.jpg
e80f84e523b8b3a75435fb3cf4a78820.jpg


b8c7bcfeabd2cb2c8fcefb103228d3b6.jpg


Made in İtaly
Umarım hazır tasarım çizimi almamışlardır. Bu tasarım güzel fakat daha önce görünen bir tasarım. Buna benzeyebilir fakat illaki farklı olması gerek. Türkiyeye özel çizilmiş bir tasarım şart. Yoksa pininfarina ya yakışmaz. Bizede hazır daha önce piyasaya sürülmüş tasarımı almak yakışmaz. Türklere özgü tasarım esinlenmeleri şart. Gelelim yerlilik meselesine. Burda yüzde yüz yerli olsun diyenler otomobil sektöründen hiç anlamayan insanlar. Hiçbir ülkenin yüzde yüz yerli seri üretim bir otomobili yok zaten. İlk başta tabikide yerlilik oranının az olması normal. Malesef bir çok konuda üreten teknolojisi gelişmiş bir ülke değiliz. Bunu kabul etmek zorundayız. Çağ elektrikli ve otonom araç çağı. İyikide hibritle felan oyalanıpta bu çağıda kaçırmamamız lazım. Hatta elektrikli çağ bile aldı başını gidiyor. Artık çağ yazılım ve otonom üstüne ilerliyor. Kendi kendine giden araçları yollarda görmemiz çokta uzak değil. En basitinden tesla sadece yasalardan dolayı tam otonomu açamıyor. Aslında araçlar kendi kendine A noktasından B noktasına hiç müdahale etmeden gidebilecek donannımda sadece yazılımla kısıtlanıyor. Ne zaman yasalar el verirse o zaman bir güncellemeyle açacaklar tam otonomu. Fiyat konusuna gelirsek gerçekten 100 olsun 70 olsun yoksa satmaz gibi yorumlar gördüm sosyal medyada. Atladıkları konu var. Sadece aracın pillerini dahi o dedikleri fiyata mal etme şansları yok. Elektrikli premium suv bir araçtan bahsediyoruz.Emsal yurt dışı fiyatlarını araştırsınlar. Benim tahminim en boşu pili en küçük olanı 150 den başlar vergisiz ötv siz fiyatı tabiki. Kasa donanım pil motor gücü menzil durumlarına göre 300 bandına kadar çıkar fiyat. Tabi devlet destek vermez ise %15 ötv artı %18 kdv ekleyin fiyatların üstüne. Bu fiyatların altını beklemek hayalperestlikten başka bişey değil. Şimdi gelelim bunun sadece siyasi bir malzeme olarak kalıp kalmayacağı. Eğer aracı 27 sinde tanıtır ve teslanın yaptığı gibi tüm dünyaya şu tarihte üretime başlıcam ve fiyatımız şu derlerse. Fabrikamız şurası olacak. Bide üstüne tüm dünyadan online olarak misal 1000 dolar ön sipariş ücreti karşılığında sipariş alırlarsa bu araç hayata geçecek demektir. Yoksa biz bu araçları çok bekleriz. Herşeyin yolunda gitmesi dileğiyle. Hayırlı olsun. Süreci hepimiz yakından izlicez.
 

 
Yahu "zoruna gitme" lafları falan ne kadar art niyetli yorumlar bunlar! Tabii ki herkes yerli araç ister; binlerce işçiye istihdam olur; fiyat avantajı olur; memlekete para girer. Fakat...

Fabrika olmadan, üretim olmadan "araç yaptık oldu" ne demek yahu? Merdiven altında elbise mi dikiyorsunuz? 

Icraat olsun, plan program olsun, ARGE olsun, eşit olsun, adaletli olsun, liyakat olsun araç da olur. Ama boş laf olmasın.

Ekli dosyayı görüntüle 26198
Doğru söze ne denir... Yapılan otoyollar, köprüler, tüp geçitler ve şehir hastahaneleri, bunları görünce sizde bütçeye büyük bir yük olmasından ve çocuklarımızın 25 yılını çalmasından korkmuyor musunuz? Tabi ki olsun ama başkalarını zengin etmek için değil, Hitler'in vw gibi olsun...….

 
Bazılarına ağızlarıyla kuş tutulsa yaranılmayacağı aşikar.biz eleştirmekten baska birşey yapmayan ,bir şey üretmek için gayret göstermeyen bir millet olduk.neredeyse bir çoğu firsatini bulsa kicini bile baskasina sildirecek turden bir suru insandan oluşan bir toplum olduk.yillardir otomobil üreten vw markasinin ürettiği araçlara bile yok direksiyon egea olmuş on farlar peugeot olmuş.yok konsol bmw den calinmis diye kusur bulan milletiz.sonra yorumlarda tepki gosterilince yok bizde yerli üretim isteriz şöyle olsun boyle olsun.geçin bu ayakları.ilk milli denizaltı üretildi tershaneside dibinizde gidip gorebilirdiniz kaç kişi gidip ziyaret etti.işiniz gücünüz siyaset olmuş.kişisel çıkar olmuş.devletimizin milletimizin çıkarları umrunuzda değil.hepimiz görüyoruz.Allah bu devletin bu milletin hem ülke içindeki hem dışındaki düşmanlarına fırsat vermesin

 
Doğru söze ne denir... Yapılan otoyollar, köprüler, tüp geçitler ve şehir hastahaneleri, bunları görünce sizde bütçeye büyük bir yük olmasından ve çocuklarımızın 25 yılını çalmasından korkmuyor musunuz? Tabi ki olsun ama başkalarını zengin etmek için değil, Hitler'in vw gibi olsun...….
Eyt konusunada umarim boyle bakiyorsunuzdur.bundan önceki yonetimlerin insanlari 35-40 yasinda emekli edip sgkyi bir suru zarar uğratip oylece cekip gitti. şuan emekli olabilmem icin 65 yasina kadar çalışmam gerektiğini ve tum bunlarin acisini şuan bizim çekmemiz gibi değil mi ? Yarin bizim cocuklarimiz 70 yasinda emekli olacaklar belki.Dogru ozetlemişim değil mi.bu saydiginiz otoyollarin koprulerin sehir hastanelerinin en azindan insanlara faydasi var.bir suru insan faydalaniyor.calisan bir suru işçi evine ekmek göturdu.bana calinan 15-20 yilimi kim verecek.emeklilik goremeden öleceğiz belki bir çoğumuz

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Murat Günak

Otomobil tasarımı ve Türk otomobil tasarımcıları denilince akla gelen ilk isim Murat Günak’tır. 1957 İstanbul doğumlu olan Günak, Ford, Mercedes, Peugeout, DaimlerChrysler, VolksWagen markaları için tasarım yapmıştır. Lise eğitimini Almanya’da Endüstriyel Tasarım alanında tamamlamıştır. Ardından da dünyanın en ünlü tasarımcılarını yetiştiren Royal Collage Art’ı bitirmiştir. Tasarımda sempati, markayı öne çıkan özellik ve teknik donanımı göz önüne alarak çalıştığını söyleyen Murat Günak, otomobil tutkusunun tüm dünya milletleri, tüm yaş grupları ve her iki cinsiyet için de ortak ilgi alanı olan nadir konulardan biri olduğunu ve bu duygudan ilham aldığını belirtiyor.

Hasip Girgin

Dünyaca ünlü markalar için otomobil tasarımı yapan bir başka Türk otomobil tasarımcısı da Hasip Girgin. Henüz 4 yaşındayken ailesiyle Almanya’ya giden Girgin, bir işçi ailesi çocuğu. Bugün aynı zamanda öğretim görevlisi olan Hasip Girgin tasarım konusunda geldiği yeri ailesine ve çocukluğundan beri içinde büyüyen otomobil tutkusuna bağlıyor. Tasarımcı, Profzheim Üniversitesi’nde Otomobil Tasarımı bölümünü tamamlamış. Bugün Mazda markasının pek çok modeli onun kaleminden çıkıyor.

Murat Güler

Adı Ford markasıyla birlikte anılmaya başlayan genç Türk tasarımcı Murat Güler, yine otomobil endüstrisinin başkenti Almanya’da doğmuş. Tasarımcı, İsviçre’de Art Center Collage of Design adlı çok ünlü sanat okulundan mezun. Babası da Ford’un Almanya’daki fabrikasında 25 yıl marangozluk yapmış olan Murat Güler, otomobil tutkusunun çok küçük yaşlarda başladığını, henüz 10 yaşındayken babasının onu fabrikaya götürmesini heyecanla beklediğini anlatıyor.

Yukarıda bilgileri yer alan kişilerin bırakın biyografileri, isimleri bile birçoğumuz tarafından duyulmamıştır. Neden? Çünkü bizden çıkmaz. Neden? Çünkü artizzz ne arar la bazarda.

Ben bazı arkadaşlarımın yazdığı "Araba özgün olmasa da olur, biz onlarla yarışamayız, Dıjj güçler, vb." gibi söylemlere katılmıyorum. Analitik bir çalışmayla, istenirse çoook güzel de olur. Akademik anlamda bir miktar iteleme, bir tutam benchmarking, kulak memesi kıvamında da bir personel ücretlendirmesiyle herşey yoluna girebilir. Zira Volkswagen kullanıcılarından oluşan bir forumda bile yerli otomobil konusundaki yorumlar yumuşak iniş yaparcasına karşımıza çıkıyor. Diğer markaları kullananların bu kadar marjinal yorum yapacaklarını düşünmüyorum. 

Thug life'lık bir videoda şöyle bir diyaloga rastlamıştım:

Muhabir: Kız arkadaşınızda aradığınız özellikler nelerdir?

Sokaktaki Eleman: Olması!

 


Geri
Üst Alt