1.0 TSI yakıt tüketimi


golfomania

Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
81
Tepkime puanı
28
İsim
Serkan
Herkese selamlar. 2017 model 1.0 TSI manuel golf sahibiyim, aracı 2. El aldım, şu an 19000 km de. Bundan önceki aracım 2016 1.2 TSI DSG golftü... 2 haftada bir gittiğim yaklaşık 800 km lik bir yolum var. Net ölçümü yapmamakla birlikte 1.2 TSI üstelik otomatik golfüm, sanki yeni aracımdan (1.0 TSI manuel) daha az yakıyordu gibi geliyo... 1.2 TSI otomatik golf, 1.0 TSI Manuel’den daha az yakıyor olabilir mi? Aracımı kullanırken asla sert kullanmam, ortalama hızım 90-110 km arasıdır hep... sizin 1.0 TSI manuel golf yakıtı ile ilgili tecrübeleriniz neler?

 
@rizalion Anamur’da yaşıyorum, Mersin’e malum 230 km arası... hafta sonu Osmaniye’ye gidecem... anamur Mersin arası biraz virajlı ve şehiriçi gibi düşünülebilecek bi yol...Mersin’den sonrası otoban... Anamur Mersin’i dün yaptım, ortalama 5.4 litre yakıt tüketimi... Mersin Osmaniye ayrı ölçüm yapacam bakalım, verileri size atarım

 
Upvote 0

@tcu_halil Halil hocam ortalama hızınız119km... 135 km yol yapmışsınız...pek şehiriçi verisi gibi olmuyo, bunu şehirlerarası gibi düşünmek lazım

 
Upvote 0
Hocam ben 1.2 tsi jetta manuel kullandim şu anda 1.0 Dsg Golf kullanıyorum.1.0 uzun yolda 1.2 ye göre çok ciddi çabuk devirleniyor.1.2 de 100 den 150 ye cikmak uzun zaman aldığını hissediyordum.1.0 dsg de 100 le giderken gaza yuklenildiginde araba resmen kendini parçalıyor aniden ibre 160.Fakat 170 ten sonra soluğu kesiliyor 180 de artik yorgunluk belirtileri başlıyor.0.100 de çoğu araci geçiyorum.1.6 tdi passat 30 110km arasi yetisemiyor.1.0 kesinlikle küçümsenecek motor değil.Ben şehir içi 7 7.5 yakiyorum.Uzun yolda 5 5.5 arasi yuklenirsem 6 bu da normal.1.2 tsi ile arasinda yarim lt oynar1.0 yarim lt az yakar yani..Buda normal bir durum.

 
Upvote 0
@golfomania doğru hocam bu şehir dışı şehir içide ayrı olarak allta yazdımya  6-7 litre şehir içi hocam 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bende Ankara içi trafik 15 km git gel günlük ortalama 30 km yol yapıyorum. Sabah gelirken 6.5 lt aksam dönerken 5.5 oluyor her gün.

Sırasıyla 1.6 atmosferik DSG Jetta

1.2 TSI DSG Jetta

1.6 tdi DSG golf

Ve son olarak 1.0 TSI manuel golfum var. En az yakıt tüketen 1.6 TDI golf yalnız bu 1.0 TSI yaklaşık verilere sahip.

Kiyaslamak herzaman bir modeli kötüler kıyaslamak yerine aracımızın keyfini sürelim.

 
Upvote 0
Bence 1 litre motor alıp eziyet çekmektense 1.6 tdi alıp keyfinize bakmalısınız. Şehir içi kısmi sıkışık İstanbul trafiğinde 6.5 litre yakiyorum. Ayni şekilde boş ve sakin şehir içi trafiğinde 5.0-4.9 değerlerini yakıyorum 80-90 km/h hizlarda seyrederken. Şehir dışı yapıştırmadan 3.8-3.9’a kadar inersiniz, ha baya kasar sabitler giderseniz falan 3.4 de görürsünüz. :)  Tabiki tercihiniz benzinli’den yanaysa bir şey diyemem. Benzinin keyfi ayrı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@alicankaradag Atladığınız bir konu var. Araçların kiloları. Leon her koşulda golften daha hafif bir araç. 0-100 değerlerine bakarsanız. 1.6 tdi leon 9.8 saniyede 100 e ulaşır fakat 1.6 tdi dsg golf 10.5 saniyede çıkar. 1.0 tsi golf ise 9.9 saniye. Dizel golf ile leon arasında 100 e çıkarken bile 0.7 saniye var. Gelelim sizin araca 1.4 tsi 125hp golf 9.1 saniyede 100 e çıkıyor. Kalkış yaptığınız dizel leonla arasında 0.7 saniye fark var. Siz kalkışta her halükarda 0.7 saniye 100 e daha çabuk çıkıyorsunuz. Ve buda birkaç boy fark atmanız demek dizel leona. Pilotaj hatası var yada sizin araçta sorun var. Ben çok kalktım 2018 dizel dsg golf ile hepsindede ben aldım. Teknik verilerle bile uyuşmuyor sizin söylesikleriniz. Tork konusuna gelirsek. Dizel ile benzinli motorların çalışma prensipleri tamamen farklı. Dizel 4.500 devir çevirirken benzinli 6.500 devir civarı çeviriyor. Burdan bile farklı çalıştıklarını anlayabilirsiniz. Torkun avantajını düz yolda gidrrken değil yokuş çıkarken daha çok anlarsınız. 

 
Upvote 0
@rizalion dsg den dolayı da o kaptırmış olabilir kalkışta, yüksek hızlarda zaten yiyorum onu söylemiyorum. Ama kalkarken dediğim gibi leon garip şekilde kafa kaldırıyor uzuyor. Ya da o araba stock değil bilemedim. Pilotaj desek, 29 yaşındayım bilfiil ayaklarım pedallara yetmezken dahi araba kaçıran daha o yaşlarda kafayı arabayla bozmuş insanım. Arabaya da çok aşinayım 2. Golf 7 aracım. Devir farkını da biliyorum, haftaiçi golf tdi ile deneyeceğim o da manuel. Pilotu da delidir orada anlarız farkı :)

 
Upvote 0
@alicankaradag Belkide lastik kondisyonunuz kötü olabilir. Kalkarken fazla patinaja maruz kalınca anti patinajı kapatsanız dahi araca müdahale ediyor bi süre sonra sistem. O yüzden zaman kaybetmiş olabilirsiniz. Yada dediğiniz gibi dizel leon stoc değildir. Golfle olan kapışmanızı merak ettim. Ama çok büyük ihtimal geçeceksiniz. Çünkü arada 1.4 saniye fark var 100 e çıkarken. 3 yada 4 boy fark demek buda. 100 den sonrada yetişmesine imkan yok. Ancak yokuş yukarı eğim varsa yetişir size.

 
Upvote 0
@golfomania 2017 golf 7.5 1.0 tsi 110hp midline plus manuel 15 inç jantlı aracımda yakaladığım en iyi ortalama. 1. Fotoğraf Şanlıurfa Gaziantep arası düz eğimsiz yolda 2.9 yakalanmış bir ortalama. Lastik basıncı 30 psi. 90 km sabit hızda gidilerek yakalanmıştır. İstenirse çok az yakan bir araç. 2. Fotoğraf ise Kumluca Antalya arası genelde yokuş yukarı ve virajlı bir yolda tam gaz gidilen 12 l/100km ortalaması. 3. Fotoğraf ise ben Antalyanın Finike ilçesinde yaşıyorum. Finike şehir içinde yakalanmış uzun dönem ortalaması. Finikede yoğun bir trafik yok tabiki. Ama bu uzun kullanım değeri benim kullanıma göre. Ben ya yakıt tasarrufu yaparım yada performansın son damlasına kadar kullanırım. Ortası pek yoktur bende. Genelde perfermonslı kullanırım. Bazende yakıt tasarrafu yapmak için 60 km hızda 6 viteste giderim. Bu arda araçta son hız olarak düz yolda 214 km hıza kadar şahsi olarak gördüm. 0-100 km hızlanmasıda 9 ile 10 saniye arası değişiyor. Kadranda 9 saniyede çıkıyor ama gps le ölçülse 10 saniyeyi bulabilir. Bu arada düz yolda 2018 1.6 tdi dsg comfortline ile defelarca kalkış roll yapıldı. Hepsinde 1.0 tsi geçiyor. Ama fark tabiki çok değil. Tahmin edilenden çok daha performanslı bir motor. Lütfen hiç kullanmayanlar motor hacmine bakıpta boş yorumlar yapmasın. Yok gitmez yok çekmez yok çok yakar diyen bir çok arkadaşıma gel kullan kendin gör dediğimde hepsi laflarını geri aldılar çok şaşırdılar. Özellikle dizel araç kullananlardı bu arkadaşlar. Ekstıra para verilip kesinlikle dizel yerine 1.0 tsi tercih edin hiç pişman olmıcaksınız. Çok arkadaşımın fikrini değiştirdim dizel 0 golf alcakken 1.0 tsi aldırttım. Hepside çok memnun. 1.2 daha önce kullanmadığım için karşılaştıramıcam fakat teknik verilere baktığımda hem güç hem torkun daha iyi olduğu görülüyor 1.0 tsi da. Yakıt verilerine baktığımızdada daha az yakıyor. Hızlanmadada daha iyi. Ama yakıt tüketiminde çok fazla fark olacağını düşünmüyorum. 1.0 tsi güçlü olduğundan dolayı bir miktar çok yaksa desek. 3 silindir olması ve hacimi az olmasından dolayıda az yaksa desek. Bu iki birbirine göre avantaj birbirini dengelicektir. Ve yakıt olarak çok benzer değerler göstercektir diye tahmin ediyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 26032Ekli dosyayı görüntüle 26033Ekli dosyayı görüntüle 26034
Merak ettim Şanlı urfa ile Gaziantep in arası 26km mi 145km mi?
Önemli olan bütün yolun ortalaması değilmi!
Eminim siz Tekirden adana ya gelseniz 1,1L/100km de çıkarırsınız 26km lik damlamada :)

 
Upvote 0
@Terms Orada 2.9 luk değeri verirken aracın istenildiğinde ve çok dikkat edildiğinde ne kadar az yaktığıdır. Tabikide ülkemiz yolları sürekli düm düz değil. Bide şanlıurfadan antepe tüm yol demiyorum. Sadece urfadan antepe giderken sıfırladım ve 26 km yol aldım ve ortalamayı çektim. Antepe ulaştım diye bir iddam yok orda iyi okursanız. Ayrıca 2. Fotoğrafa bakarsanız orada 12 litrelik ortalamayıda göreceksin. Yani benim orda anlatmak istediğim bu motorun dikkat edildiğinde çok az yakabileceği aynı zamanda perfırmanslı kullanarak ne kadar fazla yakabileceğini göstermekti. Asıl sizin dikkate almanız gereken 3. Fotoğraftaki uzun dönem ortalamam olan 5.8 dir. Ve dikkat eddiysen ortala hıza bakarsan. O ortalama şehir dışı ortalaması değil. Antalya finikede yaşadığım yerdeki ortalamam. Birilerini kandırmaya yada yanıltmaya kalksam direk 2.9 ortalamayı verip geçerdim. Bu ortalamaların hangi ortamda hangi yol koşullarında nasıl kullanımda olduğunu dikkatlice aktarmazdım. 

 
Upvote 0
@alicankaradag Belkide lastik kondisyonunuz kötü olabilir. Kalkarken fazla patinaja maruz kalınca anti patinajı kapatsanız dahi araca müdahale ediyor bi süre sonra sistem. O yüzden zaman kaybetmiş olabilirsiniz. Yada dediğiniz gibi dizel leon stoc değildir. Golfle olan kapışmanızı merak ettim. Ama çok büyük ihtimal geçeceksiniz. Çünkü arada 1.4 saniye fark var 100 e çıkarken. 3 yada 4 boy fark demek buda. 100 den sonrada yetişmesine imkan yok. Ancak yokuş yukarı eğim varsa yetişir size.
İşte bunu hesaba katmadım. Benim lastiklerim pek iyi değil. Turanza var üzerinde ve bitmeye yakın durumda. Onda daha yazın taktığı pirelli cinturato set var. 130-140 tan sonra çünkü fark kapanıyor, 200 e doğru da yetişemez hale geliyor

 
Upvote 0

1.2tsi aracın motoru  4 silindir. Blokların çapı ve pistonların çapı ufaktır. 1.0tsi aracın motoru 3 silindir. Blokların çapı ve pistonların çapı büyüktür. 4 yıl 1.2tsi manuel araca bindim. 2 aydır 1.0tsi manuel araca biniyorum. kim ne derse desin hem performans hem yakıt olarak her iki motorda aynı. 1.2tsi aracımda durban jant vardı şehir içi 7 litre yakıyordu. bu aracımda dijon jant var bu da 6.2 yakıyor. 1700km lik uzun dönem ortalaması. Motor sesi öyle abartıldığı gibi değil. Ancak şöyle bir durum var 1.2tsi motor 1.0tsi ya göre daha rijit ve stabil. Keşke 1.2tsi motorlar bitmeseydi şu an olsa sıfır alırdım. Ancak VW 1.2tsi ve 1.4tsi artık üretmeyecek bu da çok üzücü bir haber. :(  golf 8 de 90 ve 110 beygirlik 1.0tsi araclar olacak aynı motorlarla devam edecekler bu yüzden de 1.0tsi güncel motor.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt