1.0 TSI yakıt tüketimi


golfomania

Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
81
Tepkime puanı
28
İsim
Serkan
Herkese selamlar. 2017 model 1.0 TSI manuel golf sahibiyim, aracı 2. El aldım, şu an 19000 km de. Bundan önceki aracım 2016 1.2 TSI DSG golftü... 2 haftada bir gittiğim yaklaşık 800 km lik bir yolum var. Net ölçümü yapmamakla birlikte 1.2 TSI üstelik otomatik golfüm, sanki yeni aracımdan (1.0 TSI manuel) daha az yakıyordu gibi geliyo... 1.2 TSI otomatik golf, 1.0 TSI Manuel’den daha az yakıyor olabilir mi? Aracımı kullanırken asla sert kullanmam, ortalama hızım 90-110 km arasıdır hep... sizin 1.0 TSI manuel golf yakıtı ile ilgili tecrübeleriniz neler?

 
1.0 bilmem ama 1.2candir hem sessiz hem seri hemde ekonomik ozellliklede yazin nerdeyse dizellere kafa tutuyorum tercihi yapmissiniz ama bence 1.2 harika motor

 
Upvote 0
1.0 motor bence de hem gürültülü hem de yakıt performans ilişkisi olarak yeterli değil. Ayrıca 2 yıl kullanıp sattığım aracın motoru %90 çıkınca bu motorun uzun ömürlü olmadığını anladım zira daha önce 2 yıl binip sattığım 1.2 motor %96 çıkmıştı. İmkân varsa kesinlikle 1.5 alınmalı.

 
Upvote 0
@ozan4050 gürültülü çalıştığı konusuna kesinlikle katılıyorum doğru... yakıtı da sanki bana daha Fazla gibi geldi, üstelik aracım manuel

 
Upvote 0
@golfomania 1.0 aracı 1.2 gibi kullanırsanız zaten daha çok yakacaktır, 1.0 litre motor yumurtaya basar gibi dokunarak sağ şeritten gidince oldukça tasarruflu bir şekilde kullanılabilir diğer türlü zaten 1.5 almak için şuan doğuş önünde sıra var adamlar izdiham olmasın diye dirhem dirhem getiriyor 1.5 golfleri.

 
Upvote 0
@Serkanasn iyi de 1.2 aracımı da 1.0 ı da aynı şekilde ve sıkıştırmadan kullanıyorum, sizin tabirinizle gaz pedalına basarken yumurtaya basar gibi... buna rağmen 1.2 üstelik otomatik daha az yakıyo gibi geldi bana ama anlamadım

 
Upvote 0
@golfomania iş arkadaşımda 1.0 fabia var, daha hafif bir araç olmasına rağmen yakıt değerleri daha yüksek. Ki arkadaş benden çok daha sakin kullanıyor. Tam aile babası profilinde, sağdan tın tın gidenlerden :)  Aracını bir kez kullandım, rolantide sesli geldi bana hoşuma gitmedi. Bende 1.4 tsi manuel golf var bu arada.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@golfomania 2017 golf 7.5 1.0 tsi 110hp midline plus manuel 15 inç jantlı aracımda yakaladığım en iyi ortalama. 1. Fotoğraf Şanlıurfa Gaziantep arası düz eğimsiz yolda 2.9 yakalanmış bir ortalama. Lastik basıncı 30 psi. 90 km sabit hızda gidilerek yakalanmıştır. İstenirse çok az yakan bir araç. 2. Fotoğraf ise Kumluca Antalya arası genelde yokuş yukarı ve virajlı bir yolda tam gaz gidilen 12 l/100km ortalaması. 3. Fotoğraf ise ben Antalyanın Finike ilçesinde yaşıyorum. Finike şehir içinde yakalanmış uzun dönem ortalaması. Finikede yoğun bir trafik yok tabiki. Ama bu uzun kullanım değeri benim kullanıma göre. Ben ya yakıt tasarrufu yaparım yada performansın son damlasına kadar kullanırım. Ortası pek yoktur bende. Genelde perfermonslı kullanırım. Bazende yakıt tasarrafu yapmak için 60 km hızda 6 viteste giderim. Bu arda araçta son hız olarak düz yolda 214 km hıza kadar şahsi olarak gördüm. 0-100 km hızlanmasıda 9 ile 10 saniye arası değişiyor. Kadranda 9 saniyede çıkıyor ama gps le ölçülse 10 saniyeyi bulabilir. Bu arada düz yolda 2018 1.6 tdi dsg comfortline ile defelarca kalkış roll yapıldı. Hepsinde 1.0 tsi geçiyor. Ama fark tabiki çok değil. Tahmin edilenden çok daha performanslı bir motor. Lütfen hiç kullanmayanlar motor hacmine bakıpta boş yorumlar yapmasın. Yok gitmez yok çekmez yok çok yakar diyen bir çok arkadaşıma gel kullan kendin gör dediğimde hepsi laflarını geri aldılar çok şaşırdılar. Özellikle dizel araç kullananlardı bu arkadaşlar. Ekstıra para verilip kesinlikle dizel yerine 1.0 tsi tercih edin hiç pişman olmıcaksınız. Çok arkadaşımın fikrini değiştirScreenshot_20191124_001401.jpg.7f91c8b530a58721e396894e47526ea5.jpgdim dizel 0 golf alcakken 1.0 tsi aldırttım. Hepside çok memnun. 1.2 daha önce kullanmadığım için karşılaştıramıcam fakat teknik verilere baktığımda hem güç hem torkun daha iyi olduğu görülüyor 1.0 tsi da. Yakıt verilerine baktığımızdada daha az yakıyor. Hızlanmadada daha iyi. Ama yakıt tüketiminde çok fazla fark olacağını düşünmüyorum. 1.0 tsi güçlü olduğundan dolayı bir miktar çok yaksa desek. 3 silindir olması ve hacimi az olmasından dolayıda az yaksa desek. Bu iki birbirine göre avantaj birbirini dengelicektir. Ve yakıt olarak çok benzer değerler göstercektir diye tahmin ediyorum.

Screenshot_20191124_001401.jpg.7f91c8b530a58721e396894e47526ea5.jpgScreenshot_20191124_001425.jpg.f58763071621205c8afc17446ae9f7df.jpgScreenshot_20191124_003403.jpg.0bf0662af7f9645d3b37554b4823d9cb.jpg

 
Upvote 0
@ozan4050 Expertizdeki dyno lara motor performanslarına kesinlikle inanmayın. Expertizlerdeki cihazların %99 u kalitesiz doğru ölçüm yapamayan. Sapmaları çok fazla olan cihazlar. Sadece büyük farklar var ise araçta sorun olduğu anlaşılıyor. Ben 11.000 km de 2017 1.0 tsi 110hp 200nm tork aracımı ekpertize soktuğumda dynoda 118hp 270nm tork çıktı. Böyle bir sonuç imkansız. Stok ve yazılımsız bir araç. Böyle bir sonuç çıkarması mümkün değil. Daha önce 1.4 140hp insigniamdada böyle bir şey yaşamıştım 148 hp çıkmıştı. 15.000 de focus aracımında %90 çıkmıştı. Yani expertizlerdeki değerlere güvenmeyin. Sadece dyno işiyle uğraşan kaliteli yerlerde ölçyürün. Daha iyi sonuçlar elde etceksinizdir. İmkanı olan bencede 1.5 tsi act alması lazım. Hem performans hem yakıt tasarrufu. Bide sık sık 2 silindiri kapatabilecek şekilde kullanabilirseniz süper. 

 
Upvote 0
@rizalion hocam o nasıl bir 1.6 tdi mış :)  bende 122 lik 1.4 tsi vardı, şimdi 125 lik olanı var. İkisiyle de 1.6 115 lik leonla kalkış + roll yaptım, 200 e kadar yakalanacak gibi değil. Arada 50-60 nm tork oynuyor kafadan. İkimizin de araçlar stock

 
Upvote 0

Ankara istanbul çevre yolu 

ankarada şehir içi ortalamam 6 ile 7 arası değişiyor. 
1.2 tsi manuel 

9D715DDC-860C-49E6-AE12-61F4C5CE7E2A.jpeg

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt