Araç Soğutma Sıvısı Değişiminde Sorun


Laylayloom

Üye
Katılım
14 Haz 2015
Mesajlar
208
Tepkime puanı
24
İsim
Sinan Mert Yavuz
Merhabalar saygı değer hocalar .

1.4 tsı act golf 7 min dün soğutma sıvısını mocool ve g13 antifreeze ile değiştirdim. usta değişimi yaptıktan sonra biraz çekeceğini su koy devam et demişti. çıkar çıkmaz eve gittim. evdeki işlerimi halledince (3-4 saat) aşağı aracın yanına gittim . kaputu açtım ve soğutma suyu kabını bir açtım bomboş .. su koydum ne kadar alıcak ve kaçak mı var anlamak için 1 litreden az aldı . ve kaçak göremedim su koydukdan 4-5 saat sonra tekrar baktım azalma olucakmı diye su duruyor bir sıkıntı yok gerci sabah oldu tekrar bakmak lazım . .

ustayı aradım böyle böyle diye geliyim yanıma antifreeze alıyım koyayım dedi . ama soğutma suyu riskli iş bende işim var pazar gelirsin dedim ( bugün) bana akıl verirmisiniz hocalarım saygılar sevgiler.

 
Anlamazsanız cevap vermezsiniz hocam değerli görüşleriniz için teşekkürler

 
Sorun hal oldu. Yaşayan olur diye yazıyım belki işine yarar

Soğutma suyu değiştiğinde aşağı yukarı 1 lt eksiltmesi normalmiş ( genleşme büzülme gibi etkiler yüzünden )

eksildiğinde saf su ve ya içme suyu ile ( 1 lt fazla olmamak şartı ile ) ekleme yapılabilinir .

ekleme yapıldığında hararet göstergesini ve araç fan açıp açmadığını kontrol etmek lazım 

bunlardan biri olursa ustaya başvurun

 
Başkan cümlelerinde imla değilde anlatma sıkıntısı var bende okuduğumda anlamadım sonra diğer mesajınız ile anladım.. Sorun diye belirttiğiniz şey sizinde söylediğiniz gibi antifriz boşaltıldığında yeniden doldurulduğunda sistem onu devirdaim edip peteğe doldurur bu yüzden antifriz koyduğumuz kapta boşalma olur tekrar üstüne ilave edip eksik tamamlanır.. iyi forumlar

 
Soğutma suyu değiştirdikten sonra ilk çalıştırma vs yapınca klima açıldığında suyun pedalların oralarda dolaştığını duyarsınız. Havası alındıkça su isteyecektir. Hatta ustalar soğutma sıvısı kabına genelde maksimum çizgisinde daha yukarıda dolduruyorlar ve daha sonra normal seviyeye indiğini ya da daha aşağıda olduğunu görürsünüz. Böyle olunca da saf su ekleyip devam edebilirsiniz. Sürekli ediyorsa kaçak vs aranmalı.

 
Bugün kayak merkezine gittim, tam park edicem “motor soğutma sıvısı” uyarısı aldım. Aracı park edip kaput açtım. Araç hafif eğimli bir yerdeydi ve soğutma sıvısı haznenin resmen dibindeki boru hizasındaydı.
Ne oldu da böyle bir düşüş oldu anlamadım. Vw servis ile irtibata geçtim, içme suyu eklememi söylediler. Bende min çizgisinin altında kalacak şekilde “içme suyu” ekledim, belki üzerine o pembiş sudan eklerim diye.
Şimdi neler yapmak lazım ?
 
@major24 sık sık kontrol ediyor muydunuz? Belki uyarı verecek seviyeye inmiştir ve denk gelmiş olabilir. Kontrol ederken araç yatay konumda olmalı.

Tam olarak uyarıyı minimumun biraz altında veriyor diye tahmin ediyorum.

su kaçağı varsa yine olacaktır.
Bunu takip ederek gözlemleyebilirsiniz.

Eklenen su saf su olsa iyiydi. Ancak yine de mecbur kalındığı zaman mecburen eklemek gerekiyor.

Tavsiyem takip etmeniz ve eksilme yoksa tüm soğutma suyunu yenileyip ideal seviyeye getirmeniz olacaktır.
Eksilme devam ediyorsa yapılacak olan da kaçak sebebi tespit edilip onarılmak olacaktır.
 
Geçen 150km uzağa gittim 2-3 gün kalıp geri göndüm. Aracıma sabah bindiğimde ise uyarı ile karşılaştım. Haznenin içindeki su, boru seviyesine inmişti. Bu sefer saf su ekledim. Ve perşembe için servisten randevu aldım. Maaşı da yeni aldık. Bakalım ne kadarı gidecek, yada yetecek mi :(
 
Geçen 150km uzağa gittim 2-3 gün kalıp geri göndüm. Aracıma sabah bindiğimde ise uyarı ile karşılaştım. Haznenin içindeki su, boru seviyesine inmişti. Bu sefer saf su ekledim. Ve perşembe için servisten randevu aldım. Maaşı da yeni aldık. Bakalım ne kadarı gidecek, yada yetecek mi :(
Boru seviyesi derken; seviyenin min. çizgisinin daha da altına mı indiğini bahsediyorsunuz..?
 
Hazır konu güncellenmişken bende sorayım teyit amaçlı.Geçen incelerken su seviyedi minimuma yakın gözüküyordu soğuk motorda.Hafif ekleme yapmak için motul g13 mü alayım piyasadan yoksa servise gidip mi almak lazım antifriz?
 
Boru seviyesi derken; seviyenin min. çizgisinin daha da altına mı indiğini bahsediyorsunuz..?
evet, o haznenin taban seviyesinde çıkış hattı var. o seviyeye inmişti.
muğladan aydına gittim 2 gün kaldım o sırada kullandım geri döndüğüm akşamın sabahında aracı çalıştırdığımda uyarı verdi. Akşam hiç bir uyarı vermedi araç sıcak iken. Sabah uyarı verince kontrol ettim. "yedek su deposu" adındaki haznenin alt seviyesindeydi içindeki sıvı. Aracı zorlamam, CC ile 90-110 arasında takılırım
Pazartesi hazneyi öyle görünce saf su ekledim normal seviyeye getirdim. evden işe kısa mesafe gidip geldim. 20km, aradan 24 saat geçti hiç bir azalma yok.

@driver_can , daha önce ekleme yapmadıysanız saf su eklemeniz yeterli olacaktır. Bakım zamanı geldiğinde kontrol ettirirsiniz oranını.
 
Son düzenleme:
Hocam sogutma suyunu nasil degisti bilmiyorum ama ben degistirirken hazneye gelen devirdaimden gelen hortumu cikarip hazneye surekli saf su ekliyorum, hortumdan saf su gelene kadar bu islemi devam ettiriyorum, hortumdan saf su gelmeye baslayinca antifriz koymaya basliyorum, antifriz gelince de hortumu tekrar hazneye baglayip islemi bitiriyorum, boyle yaptigimda hic eksiltme yasamadim, ama antifrizini yeni degistirdiysen eksigini antifriz ve ya saf suyla tamamlayabilirsin ama bence antifriz hem yeni hemde aynisini bulabilecekken saf su yerine antifrizi tercih etmeni oneririm, cunku farkli antifrizler birbiriyle tepkimeye giriyor sonra da kronik devirdaim arizasi ortaya cikiyor
 

Hazır konu güncellenmişken bende sorayım teyit amaçlı.Geçen incelerken su seviyedi minimuma yakın gözüküyordu soğuk motorda.Hafif ekleme yapmak için motul g13 mü alayım piyasadan yoksa servise gidip mi almak lazım antifriz?
Öncelikle servisler artık G13 tip antifriz satmıyor., artık servislerde sadece G12evo satılmakta., soğutma suyunda iki farklı sıvının bulunmasi iyi birşey değildir., bu iki ürün içerik olarak benzer gibi görünseler de aslında içerik olarak birbirinden farklılıklar mevcuttur (aksini söyleyenlere itibar etmeyiniz servis dahil)., bu durum antifrizin korozyon/pas korumasını olumsuz yönde etkileyecektir.,

Ancak dışardan rahatlıkla G13 tip antifiriz temin edebilirisiniz, fakat alacağınız antifrize dikkat etmeniz lazım., Antiftizler konsantre ve kullanıma hazır (ready mix / ready mix) olmak üzere 2 tip mevcuttur.,

Eğer konsantre alayım derseniz;
eksilen miktar kadar sıvıyı (önceden bir kapta) 1:1 oranında yani (%50-50) oranında antifriz-saf su karışımı hazırlayıp sonrasında ilave yapmanız gerekir.,

Yok ben bununla uğraşamam derseniz; kullanıma hazır (ready to use / ready mix) olanlardan alıp., direkt şişenin kapağını açıp eksilen miktar kadar koymanız yeterlidir.

Not: VW Almanya belirli bir yıldan sonra 2019 veya 2020 yılında (tam tarihi hatırlamıyorum) yani belirli bir tarih sonrası üretilen araçlarında artık G12evo kullanmaya başlamıştır., bu sebebten aracınıza ait kullanım klavuzunu kontrol etmeniz, sizin araçta G13 veya G12evo hangisiyle fabrika dolumu yapılmış..? ona göre antifriz almanız daha doğru olacaktır., ayrıca saf suyu da benzinliklerde satılan gerçekten saf su mu belli olmayan ürünler yerine., nette pek çok sitede kimyevi labaraturlarlar saf su satmaktadır.,

G13 antifriz (konsantre formül);

Liqui Moly KFS 13 concentrated https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs-13-g13-tl774j-kirmizi-1-l-21139

G13 antifriz (kullanıma hazır /ready to use);

Motul G13 Auto Cool ready to use -37°C https://shoptr.motul.com/auto-cool-g13-37-c-12x1l.html
 

Geri
Üst Alt