DSG şanzuman vitesi boşa almak?


golfomania

Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
81
Tepkime puanı
28
İsim
Serkan
Yolda seyir halinde yokuş aşağı giderken dsg şanzumanda vitesi boşa almak araca zarar verir mi? Fikriniz nedir?

 
Araç kitapçığında önerilmiyor diye biliyorum. Bir kaç kere benim de yanlışlıkla elim çarptı ve sürüş esnasında N konumuna geldi araç her defasında aynı hafif panikle D alıp devam ettim. Bu güne kadar DSG ile hiç bir problem de yaşamadım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Alıntıdır

Kullanım kılavuzu sayfa 173'de der ki: "sürüş esnasında YANLIŞLIKLA N konumuna geçilirse, gaz pedalını sebest bırakın. Tekrar bir sürüş konumuna geçmeden önce motor devrinin rölanti devrine gelmesini bekleyin."

Bu yazıdan çıkan sonuç: "N konumunda sürüşü tavsiye etmiyoruz. Yanlışlıkla olduysa bu şekilde düzeltin."



Diğer yandan kullanım kılavuzu sayfa 175'de sürüş profiline sahip araçlarda boşta sürüş şu şekilde açıklanmış: "Boşta sürüş esnasında, yakıt tasarrufu yapmak amacıyla aracın sahip olduğu momentumdan faydalanılır. Motor şanzımandan ayrılır ve araç motor firenine maruz kalmaz - araç uzun bir mesafe süzülerek yol alabilir.

Devreye girme koşulu: vites kolu D konumunda olmalıdır."

Bu yazıdan çıkan sonuç: Aracınızda sürüş profili seçme özelliği varsa, sistem boşta sürüş işlemini, vitesi N konumuna getirmeden D konumundayken elektronik olarak kendi yapmakta. Bu da demek oluyor ki dsg'de boşta sürüş işlemi mümkün. Elektronik sistem yardımıyla da olsa motorun şanzımandan ayrılıp birleşmesi fiili sayısız kez gerçekleşiyor.

Sayfa 173 ve 175'deki açıklamaları birleştirerek bir anlam çıkartmaya çalışacak olursak

Volkswagen, müşterisine şunu diyor: "Dsg'li araçta boşta sürüş teknik olarak mümkün. Bu yüzden kılavuzda açıkça boşa atılmaz diyemiyorum. Diğer yandan vitesi boşa atmakta sorun yok fakat vitesi tekrar D'ye atmakta sıkıntı var. Bu işlemi gaz vermeden rölanti devrinde yapmak gerekiyor. Şimdi ben kullanım kılavuzunda "istiyorsanız boşa atın ama tekrar N'ye geçerken bunlara şunlara dikkat edin yoksa şanzımanda sıkıntı oluşur" desem yapabileni var, yapamayanı var. Dsg zaten sıkıntılı bir mevzu. İş iyice arap saçına döner. Bu yüzden sayfa 173'de "YANLIŞLIKLA" ifadesini kullandım ki insanlar hem benim hemde kendisinin başını ağrıtabilecek işlere kalkışmasınlar. Sayfa 175'de de elektronik olarak benim kontrolümde olmak şartıyla boşta sürüşün mümkün olduğunu anlattım. Biz işi sağlama alalım, boşa atıp tasarruf yapmak isteyen kullanıcılar, kendileri bu işlere yeltenmesinler, bir zahmet sürüş profili seçme opsiyonunu satın alsınlar ve bu işleri bana bıraksınlar."

 
Upvote 0
@Negatiwe N konumuma aldıktan sonra, zaten ayağım gaz pedalında değilken Tekrar D konumuna alıyorum, o zaman hiç bi sorun olmaz, doğru mu anladım?

 
Upvote 0
@golfomania her ne kadar doğru anlasanızda dsg gibi nazlı bir şanzımanda heycan aramamanızı tavsiye ederim. Malum onarım fiyatları baya yüksek olacaktır, ayrıca kullanıcı hatası nedeniyle iyi niyet gibi durumlardan da faydalanamazsanız kötü bir tecrübe olur sizin için. 3 kuruş ekonomi için tehlikeye deymez kaanatindeyim.

 
Upvote 0
@Erkin Yücel dsg nin arızalı bir şanzıman olduğu o kadar kabullenilmiş ki eline balyozu alıp parçalasan yine de üretim hatası deyip değiştirir servis yeterki yıllık servis harcını ödemiş olun, o sebeple zorlayarak sıkıştırarak keyfini alarak kullanmak en güzeli, her türlü hareketi çekmek çok güzel oluyor.

 
Upvote 0
Peki manuel kullanımdan D ye geçişte nasıl bir yol izlemek gerekir.

 
Upvote 0
@Negatiwe N konumuma aldıktan sonra, zaten ayağım gaz pedalında değilken Tekrar D konumuna alıyorum, o zaman hiç bi sorun olmaz, doğru mu anladım?
Hocam DSG tamamen sorunsuz mükemmel bir baş yapıt diyemiyoruz, maalesef kötü tecrübe yaşayan kullanıcılar var.

Aracınızın garantisi veya garanti uzatması yoksa bu tür denemelerden uzak durmak en iyisi benim düşüncem.

 
Upvote 0
Yolda seyir halinde yokuş aşağı giderken dsg şanzumanda vitesi boşa almak araca zarar verir mi? Fikriniz nedir?
aracı sadece D konumunda sürün. neden boşa alma ihtiyacı hissetiniz bunu da anlamadım. yokuş aşağı inerken ayağınızı gazdan çekin boştaymış gibi gider zaten. ben sadece yüksek hızda klimayı açarken motora yüklenmemek için anlık N konumuna alıp normal rölantiye gelince klimayı açıyorum, 2 saniye bekleyim D konumuna alıyorum. bu olayı da şimdiye kadar 2 veya 3 defa yaptım.  genel de klimayı açacaksam aracı çalıştırıp normal rölantiya bindiğinde p pozisyonundayken klimayı full olarak açıp kapıyı 15-20 saniye açık bırakırım ki klima üzerindeki bakterileri dışarı atsın. çok nadirdir yolda giderken klima kapalı konumdaki klimayı açtığım. bunun için 2-3 defa aracı N konumuna almışımdır.

 
Upvote 0
Eğer üretici bunda mahsur görseydi, atmanızı engellerdi . Mandala basmak bile gerekmiyor. Bence sorun olmaz . 

 
Upvote 0

@Culture33 yokuş aşağı inerken motor sesi beynimi yediği için boşa alma ihtiyacı hissediyorum... o gürültü çok fazla değil mi? Frensiz gidiyorsanız yine sorun yok ta azcık fren yaptıysanız motor bas bas bağırıyo 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt