Kontak Kapalı durumdayken Radyo Işıklarının yanıp sönmesi


berke05

Üye
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
124
Tepkime puanı
67
İsim
Berke
Merhabalar arkadaşlar.

Son 1 haftadır aklıma takılan bir durum var. Daha doğrusu aracı aldığımdan beri bu durum var normaldir diye düşündüm ancak bir de size sorayım. :) Aracım 2016 Golf 7 1.6 Tdi Dsg. Araçta kontak kapalı oturduğum zamanlar oluyor. Dikkatimi çeken bir şey oldu. Kontak üzerinde ama motor kapalı durumda iken ve de radyo kapalı iken radyo ekranındaki butonların "media, car, setup, radio" vs. tuşlarının ışıkları çok kısa bir süre şimşek gibi çakıyor. Yani yanıp sönüyor çok kısa. Telefonumu şarj ediyorum bazen usb girişinden. Onla alakalı olabilir diye düşündüm. Sonra telefonu çıkarıp denedim yine yapıyor. 5-6 dakikada bir belki daha uzun belki daha kısa bir sürede yapıyor bunu. Aküyle alakalı olabilir mi? Bu bir problem midir? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aynısını bende yaşıyorum. Anlık kontrol ediyor diye düşündüm. Ekstra bir durum olduğunu sanmıyorum :)

 
Upvote 0
@berke05 Ben hiç şahit olmadım tuhaf bir durum., kontak kapalıyken usb soketi telefonu 1-2dk. daha şarj eder sonrasında elektriği keser.! Araç çalışmıyorken radio, park lambaları/gündüz sürüş farı (anahtarı kontaktan çekmezseniz kapanmaz)., telefon şarjı gibi elektrik tüketen ekipmanları uzun süre kullanmayın., bunlar altın kuraldır..

 
Upvote 0
Merhabalar arkadaşlar.

Son 1 haftadır aklıma takılan bir durum var. Daha doğrusu aracı aldığımdan beri bu durum var normaldir diye düşündüm ancak bir de size sorayım. :) Aracım 2016 Golf 7 1.6 Tdi Dsg. Araçta kontak kapalı oturduğum zamanlar oluyor. Dikkatimi çeken bir şey oldu. Kontak üzerinde ama motor kapalı durumda iken ve de radyo kapalı iken radyo ekranındaki butonların "media, car, setup, radio" vs. tuşlarının ışıkları çok kısa bir süre şimşek gibi çakıyor. Yani yanıp sönüyor çok kısa. Telefonumu şarj ediyorum bazen usb girişinden. Onla alakalı olabilir diye düşündüm. Sonra telefonu çıkarıp denedim yine yapıyor. 5-6 dakikada bir belki daha uzun belki daha kısa bir sürede yapıyor bunu. Aküyle alakalı olabilir mi? Bu bir problem midir? 
@berke05 sıkılmayın, radyo müzik vs dinleyin diye hatırlatma yapıyor olabilir mi? Böyle bişey çıkarsa hiç şaşırmam.😃

 
Upvote 0
tavsiyem

bu tarz cihazlar mobil cihazlarımızı şarj etmek için dizayn edilmemiştir..
teknik olarak akıllı telefonlarımız 3000 mAh lik kapasiteye sahip

 araç şarj soketimiz bize sadece USB belleğimize gerek gücü sağlamak için 0.5 mAh akım üretir.

kısa vadede belki birşey olmaz ama uzun vadede mutlaka bir sorun çıkaracaktır.

benzetmek gerekirse;

60 Ah akülü araç sahibi akü ömrü tamamlayınca tavsiye üzerine 72 Ah lik akü takıyor
(mantık şu: soğukta daha iyi çalışır, biraz daha uzun ömürlü olur.. 

Koca bir yanlış, mantık ve fizik hatası..

aracı üreten mühendisler AR_GE çalışmaları sonuçu araçtaki tüm cihazları belirli bir akım ve voltaja göre imal etmiştir..
en önemlisi de alternatörü..

60 Ah üretmeye hazır olan (sarım sayısı, kalınlığı ,mıknatısı vs herşeyi ile) bu cihaz 72 Ah aküyü sürekli şarj etmek için %20 daha fazla efor harcayacak ısınacak ve sonunda da pes edecektir..

sanırım örnek yanlış olmadı..


benim araçta böyle bir durum olmadığını düşünerek telefonunuzu şarj ettiğiniz için böyle bir durumla karşı karşıya kalmışsınız demek isterim..


keyifli ve sorunsuz kazasız günler dilerim

 
Upvote 0
@forzaGilles hocam uzun süre kullanmıyorum. uzun süre kullanacaksam kontak açıyorum zaten. ama şu parlayıp sönen ışık mevzusu kafama takıldı. sadece radyo tuşlarının ışıkları yanıp sönüyor çok kısa. belli bir süre sonra kayboluyor sanırım çok dikkat etmedim açıkçası.

@ogzogz hahhaha hocam olur mu olur :))

 
Upvote 0
@ffarukak enteresan bir durum. sebebini hala çözemedim.

@doganersin kesinlikle haklısınız hocam. araç çalışır durumda iken bazen şarj ediyorum ancak genelde kullanmıyorum. evde teli şarj edip çıkıyorum, arabaya binen diğer kişiler takıyor bazen. onlara da artık taktırmayacağım öyle gözüküyor :)

 
Upvote 0
@berke05 bende usb soket olmadığından teyp ile ilişkisini bilemiyorum. Bilindik marka araç sarj aleti kullanıyorum. Sonuç olarak adamlar bagaja 12 volt soket koymuşlar. Soğutucu dolap aksesuarlar arasında var. Yani motor çalışmıyorken aküden faydalanır, motor çalışıyorsa bunu hesaplayıp alternatör ona göre voltaj yükseltiyor ve oradan telafi eder. Tabi ki eksi yönde etkisi vardır. Ancak o kadar da değil.

 
Upvote 0
@ogzogz bu konuda da haklısınız. kafam karıştı. aküyle alakalı bir problem var o zaman.

 
Upvote 0
Bunun bende de arada olduğunu fark ettim. Durumun Usb den telefon şarj etmek ile alakası olduğunu sanmıyorum. Bir sorun olduğunu da sanmıyorum ama sebebi ile ilgili bilgi edinirsek tabiki hoş olur.

Aracım 2016 Golf 7

 
Upvote 0
@alpercck  Yok hocam şarj ile alakası yok. Ben telefonu çıkarıp da denedim aralıklarla. Yine olan bir durum, şuan 3 kişi varız bu olayı yaşayan. Ama neden olduğunu bilmiyorum hala tam olarak :)

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt