DSG Yelken Mod olmayan araçta ayağı gazdan çekmek


berke05

Üye
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
124
Tepkime puanı
67
İsim
Berke
Yeniden merhabalar, bu aralar biraz fazla soru soruyorum kusuruma bakmayın aklıma takılan şeyler var. :)  2016 Golf 7 Dsg sahibiyim. Aracımda sürüş modu seçenekleri yok, yani bu bahsedilen serbest sürüş modu aracımda bulunmuyor. Sürüş modlarında eco, ayarlar'da ise "serbest sürüş" olarak geçiyor bildiğim kadarıyla. İkisi farklı şeyler olabilir eco mode genel bir tabir, serbest sürüş yani yelken modu ise mesela d4'te gidiyorsunuz ayağınızı gazdan çektiğiniz an mfa ekranında d4 "d" olarak değişiyor ve sadece d yazıyor. Yani araç kendini boşa alıyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor. Dsg'yi n'ye almak gerek olmayan ve sakıncalı bir durum ama bu yelken modu buna göre tasarlanmış bir sistem sanırım.

Aracım dsg ve bu aralar gerçekten baya az yakıyor bu metodu uyguladığım için. Mesela ufak bir rampa mı ineceğim, 60-70 gibi hızlardan ne gaz ne frene basmadan arabayı salındırıyorum. Anlık yakıt tüketimi bu sırada 0/0 gösteriyor. Ancak yelken mod olayı olmadığı için göstergede normal d5-d4 gibi kendisi sayıyor ve devrini ayarlıyor. Ya da normal bir yolda hızımı aldım önde trafik sıkışıyor oraya gidene kadar yine ne gaz ne fren kullanmadan kademeli frenliyorum sonlara doğru. Araç ciddi anlamda baya az yakıyor. Veya hızımı almış şekilde girdiğim ufak rampalarda da ayağımı yine çekip bu şekilde tırmanıyorum.

Benim merak ettiğim mantık olarak yelken mod dediğimiz olay sadece yeni bir özellik tanıtmış olalım gibisinden sunulmuş bir şey mi? :)  Çünkü genel olarak bir çok dsg'li araçta gazdan ayağını çektiğinde anlık yakıt tüketimi 0/0'a düşüyor. Yani hepsinde serbest sürüş modu var diyebiliriz. Tek farkı yelken mod'da d1-d2 gidiyor d yazıyor boşta olduğunu belli etmek için. Bu olayın araca bir sakıncası var mıdır? Bir sakıncası olacağını sanmıyorum, manuellerdeki motor freniyle aynı mantığı kullanıyoruz sayılır ancak yelken mod'un ayrı bir olay olarak tanıtılması ve dsg'yi n'ye atmayın tavsiyeleri aklımı karıştırdı. Sizin fikirleriniz nelerdir?

 
Merhaba,

Aracıma sürüş Modu özelliğini ekledikten sonra benim hoşuma giden birşey oldu bu. Edindiğim tecrübeye istinaden izah etmeye çalışayım.

Öncelikle aracı eko moda aldığınızda aktif oluyor. Tespitime göre farkı şu; yokuş aşağı normal mod da ayağınızı gazdan çektiğinizde o anda kaçıncı viteste iseniz aynı viteste inmeye devam diyorsunuz, bu arada araç kompressörde olduğu için yakıt yakmıyor yol bilgisayarı anlık 0 gösteriyor ve araç motor direncinden dolayı hızlanmadığı  gibi yavaşlayabiliyor, devir saati ise o anki motor devrini gösteriyor. Eko modda ise yokuş aşağı giderken ayağınız gazdan çektiğinizde ise dsg vitesi boşa alıyor ve siz gaza veya frene basana kadar boşta gitmeye devam ediyor, bu sırada da yol bilgisayarı anlık 0 gösteriyor, devir saati ise rölanti devrini gösteriyor. Rüzgar haricinde herhangi bir direnç ile karşılaşmadığı için eğim durumuna göre araç hızlanabiliyor bile.

Eee o zaman fark ne diye soracak olursanız, yokuş aşağı viteste giden araç ile boşta giden aracın ivmelenmesi farklı olduğundan, boşta giden bir araç viteste giden araçtan daha uzun süre vede daha fazla mesafe yol kat edebilir, bu durumda daha fazla yakıt ekonomisi anlamına geliyor. 

Özellikle uzun yolda tercih ettiğim güzel bir özellik, en ufak bir eğimde bile ayağınızı gazdan çekseniz hemen boşa alıyor ( bazı kriterleri var bildiğim kadarı ile, özellikle aşırı eğim olan yerlerde ve aşırı süratli durumlarda yelken moduna geçmiyor)

Şehir içinde pek kullanışlı olmayabiliyor çünkü trafikte ayağınız gazdan çektiğiniz durumlarda yelken moduna geçtiğinde araç hızlanabiliyor ve önünüzdeki mesafeyi koruyamayabiliyorsunuz.

Son olarak yelken modda yokuş aşağı hızlanma fazla olursa dsg otomatik vitese geçiyor.

Umarım izah edebilmişimdir. Birde resim ekleyeyim. Araç görünen hızda yelken modda gidiyor devir saati rölanti devrinde. Bu durum mfa'daki yuvarlak içindekiçindeki Eko yazısından da anlaşılabiliyor.

20190721_104322.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bende de 2018 dsg var.Yelken melken anlamıyorum valla.Yokuş aşağı vs.durumlarda gazdan ayağımı çekince yakit anlik sıfır dolaylarına düşüyor.Buyuk ekranda teybin olduğu car tuşuna basınca da orada belli oluyor efekt olarak.Ama aracimda sürüş modu vs.yok.Bence bütün dsg araclarda mantik ayni sizinde araciniz ayni seyi yapiyordur.Gorsel olarak birşeyler farkli olabilir sadece...

 
Upvote 0
Yelken modu, dsg araçlarda  D sürüş modunda 60 ya da 70 km üstü hızlarda iken ayağı gazdan çektiğinizde kavramayı motordan ayıran olaydır.  Araç salınım halinde devam eder. Herhangi bi eğim-yokuş aşağı gidiliyorsa, aracın  hızlanmasını istemiyorsanız, hafif frene dokununca motor kavrama birleşerek vites, hıza ve eğime göre hesaplama yapar düşer. Eğim düzleştikçe hiza göre tekrar vites yükselir. Evet anlık tuketim 0.0 gözükür. 

 
Upvote 0
Merhaba bu özelliği sonradan ekledim  2014 dsg dizel comfortline serviste eklenmedi kablo tesisatınıı kendim çektim bağlantıyı kendim yaptım tuşları aliexpresten aldım fakat hiçbir tasarruf ile karşılaşmadım sadece yolda gidereken profil değiştirdiğinizde hissediyorsunuz direksiyonun sertleştiğini vites geçişlerini s-sıklığını ve uzunluğunu görsel anlamda güzel aracı farklı kılıyor ama bence güzel aracı farklı kılıyor şehir içi eco mod bende önermiyorum sysk gszdan çekilince hızlanıyor yakıt olarak hiç fark göremedim ama genel kullanımım 110-120 5.5 altına hiç düşemedim iyi serviste aktif etmemişim okadar yüksek paralar vermeye değecek bir şey değil ama şu bir gerçek bir higline ile yan yana geldiğinizde insanlar higline yarine sizinkine bakıyor

 
Upvote 0
bu arada anlık tüketim 0 tüm araçlarda aynıdır benzin dizel manuel dsg farketmez

 
Upvote 0
Hepinize teşekkür ederim, kafamda netleşti sayılır. :)  Genel mantık bir çoğunda aynı ve araca bir sakincasi yok. 

 
Upvote 0
Benim araçta aradaki fark şu şekillerde gözlemleniyor:

Efficiency modunda ayağımı gazdan çektiğimde devir 1000'in altına düşüp ekranda "Boşta ilerliyor" yazısı çıkıyor. Devir rölantide: 



 
Upvote 0
normal dsg kullanıyorum sürüş modu yok çin sitesinden sipariş verdim gelince taktırmak istiyorum bence yakıtta en az 0’5 lt fark ettirir 

 
Upvote 0
Yelken modu ile normalde olanin farkı şöyle, yukarda yazmış arkadaslar uzunca, ben farkli sekilde yazayim.

Normalde yokus aşağı ayaginizi gazdan cekerseniz arac viteste kalır, tekerlek ve motor bagli kalir, arac motor'a gaz vermeyi keser ve yakit sifir olur, motor freni uygulanir ve arac motor direncinden dolayi yavaslama egilimne girer, yokuş dikse motor direncinden yuksek bi cekim olusur ve arac yavasca hizlanir, motor devri vitese gore tekerin donus hizina gore bir devir gosterir.

Yelken modu, arac ayaginizi gazdan cektiginizde boşa alarak tekerle motor'u ayirir, motor direnci kalkar ve arac cok daha az hiz kaybeder, yokuş dikse fazla hizlanacagindan tekrar frene basip aracin vitese girmesini saglamaniz gerekir ki motor freni ile hizlanmayi yavaslatabilsin, bosa aldiginda dogal olarak motor rolantiye duser ve rolantide yaptigi kadar yakir tuketir. Yada duz yolda bir sure ayaginizi gazdan cekip yavas yavas hiz kaybedebilirsiniz, boylece motor freninolmadan aracin potansiyel enerjisini kullanmis olursunuz, motor freni oldugu surece duz yolda ayagi gazdan cekmek hizi cok daha cabuk kaybettirecegi icin gazdan cekmeyip sonrs yavaslamak icin fren yaparsiniz ve buda totalde daha cok yakit tukettirir.

Burada önemli olan yokusun eğimi, egim belli bir aralikta ise aracin normalde kaybedecegi hiz yerine rolantide yakacagi yakit tasarruf sagliyor olsun.

Duz yolda da kullanim aliskanliklariniza ve guzergaha, yol kosullarina cok bağlı.

Sonuc olarak guzergah ve yol kosullari uygunsa, kullanim aliskanliginizi ayarlayarak tasarruf ettirir. Bunlardan birini dahi yapmazsaniz çokta bi faydasini goremezsiniz :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@serkanhector Su anda Çinden alinanlar aktif edilemiyor diye biliyorum, mutlaka aktivasyon kodu gerekiyor, bende aldim ama duracak şimdilik gibi :(

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt