Farlarda Titreme


Lead

Üye
Katılım
15 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
10
İsim
Mehmet Akdeniz
Merhaba aracın tüm farlarında ve iç aydınlatmalarda titreme başladı farları değişitrdim sorun yok altrenatöre bakıldı onda'da sorun yok  sizce neden olabilir karşılaşan oldu mu ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba aracın tüm farlarında ve iç aydınlatmalarda titreme başladı farları değişitrdim sorun yok altrenatöre bakıldı onda'da sorun yok  sizce neden olabilir karşılaşan oldu mu ?
Akü ye baktırın

 
Upvote 0
Bir yerden şase alıyor olabilir yada Kabloların temas  boşluğu olabilir mi acaba? 

 
Upvote 0
@Ender bana da öyle geliyor işin garibi aracım trend paket sonradan sis tesisatı çektirmiştim onlarda titreme yapmıyor aracın kendi tesisatındaki aydınlatmalarda titreme yapıyor double teyp geri görüş bozulmuştu onun kablosunu çıkartıp geri taşmıştık acaba orada sorun olabilir mi ki

 
Upvote 0
Bir de sorun araç çalışıyorken yapıyor kapalı durumda yapmıyor çalıştırınca titremeler başlıyor

 
Upvote 0
Maalesef soruna çözüm bulamadım servise götürmeye karar verdim pazartesi günü sorun yayılıyor gösterge panelide hafiften titremeye başladı bende akü ile alakalı olduğunu düşünüyorum garantiye götürdüm bitmeyen aküyü değiştiremeyiz diyorlar voltajı sınırlar içerisinde

dışarıda çok iyi mekanik ustaları var ama elektrik konusunda kimse uğraşmak istemiyor 
 

 
Upvote 0
Maalesef soruna çözüm bulamadım servise götürmeye karar verdim pazartesi günü sorun yayılıyor gösterge panelide hafiften titremeye başladı bende akü ile alakalı olduğunu düşünüyorum garantiye götürdüm bitmeyen aküyü değiştiremeyiz diyorlar voltajı sınırlar içerisinde

dışarıda çok iyi mekanik ustaları var ama elektrik konusunda kimse uğraşmak istemiyor 
 
Bir kaynak buldum dileyen okuyabilir.

1. Sistemi Görsel Olarak Denetleyin
Motor kapalıyken, kaputu açık konuma getirin ve şarj sisteminin tüm bileşenlerini görsel olarak inceleyin. Aşınmış veya gevşek bir tahrik kayışı, alternatör bağlantı sorunları, gevşek alternatör montaj cıvataları, akü kutusunun ve kablolarının çevresinde korozyon olup olmadığına bakın.
Tahrik kayışını kontrol ederken ayarlı olup olmadığını kontrol edin. Gerekirse, kayışı aracınızın kullanım kılavuzu veya onarım kılavuzu yardımıyla ayarlayın. Kayışı çatlaklar, kesikler, bozulma veya diğer aşınma belirtileri açısından inceleyin. Kayış ve kayış gergisini üreticinin tavsiye ettiği aralıkla değiştirin.

2. Kablolama Sorunlarını Kontrol Edin
Alternatörün arkasında yer alan voltaj regülatöründeki kabloları ve bağlantıları kontrol edin. Bağlantılarda korozyon, hasar görmüş kablolar, kısa devre ile sonuçlanabilecek yalıtımlar varsa bu bağlantılar yenilenmelidir.

3. Alternatör Gürültüsünü Kontrol Edin
Hasar görmüş alternatör yatakları, redresörler, rotor şaftı, stator sargısı, kayma halkaları, fırçalar ve alternatörün içindeki diğer parçalar, mekanik veya elektriksel sorunlara neden olabilir. Bu sorunlar nedeniyle alternatörden anormal sesler gelebilir. 

4. Aşırı Şarj Etme Kontrolü
Sonraki üç test en iyi şekilde, bir yük test cihazı kullanılarak yapılır. Ancak dijital voltmetre de kullanılabilir. 

a. Akünün Tamamen Şarj Olup, Olmadığını Ölçün. 

•    Uzun farları 10 saniye boyunca açın ve ardından kapatın,
•    İki dakika bekleyin,
•    Akü kutuplarındaki voltajı dijital multimetre ile ölçün. Bu değer 12.4V ile 12.6V arasında olmalıdır. İdeal voltaj değerleri okumanız, pilinizin tamamen şarj olduğu anlamına gelir. 12.4V'nin altında bir okuma alırsanız, devam etmeden önce aküyü şarj edin.

b. Şarj Sisteminin Yüksüz Voltajını Ölçün

•    Bu test motor devrinin 1500 dev/dk'ya sabitlenmesi ile gerçekleştirilir.
•    Akü üzerindeki voltajı, dijital multimetre ile ölçün. Standart okunması gereken değer 2.5V ile 3.0V aralığında olmalıdır. Eğer daha yüksek voltaj değeri okuyorsanız, alternatörünüz aküyü aşırı şarj ediyordur veya akü arızalıdır. Bir diğer olası problem de arızalı voltaj regülatörüdür.

c. Şarj Sistemi Voltajını Yük Durumundayken Ölçün.

•    Bu test motor 2000 dev/dk'da iken yapılmalıdır. Klima, fan motoru, farlar, buz çözücü, silecekler gibi tüm elektrikli aksesuarları açın. 
•    Akü kutup başlarına voltaj okuması yapın. Sisteminizin elektriksel taleplerine ayak uydurabilmesi için okumanız gereken voltaj değeri 3V civarındadır. Daha düşük voltaj değerleri, şarj sistemi talebini karşılayamaz. Bu durumda alternatör veya voltaj regülatörünün arızalı olduğundan söz edebiliriz.

6. Alternatör'deki AC Gerilim Kaçaklarını Kontrol Edin
Alternatörler, alternatif akımı doğru akıma dönüştürmek için diyotlar kullanır. Bir veya daha fazla diyot arızalı olduğunda, alternatör işlevini yerine getiremeyebilir. AC voltaj sızıntısı nedeniyle araç farlarında ve gösterge ışıklarında azalma görülür. Genellikle bu sızıntı, bir dijital multimetre ile AC voltajı ölçülerek yapılır.

•    Motoru çalıştırın ve rölantide bırakın.
•    El frenini çekin. Şanzımanınızı Park (otomatik) veya Boş (manuel) konuma getirin.
•    Ölçüm cihazınızı düşük AC voltaj aralığına ayarlayın ve ölçümünüzü yapın.
•    Az miktarda AC voltajı bile tespit ederseniz, alternatörü değiştirin.

Şarj Sistemi Problemleri ve Olası Nedenleri

Akü Yeteri Kadar Şarj Etmeyebilir

Yapabileceğiniz Bazı Kontroller:
•    Tahrik kayışını yakın zamanda değiştirmediyseniz kontrol edin. Kayışın uygun gerginliğe sahip olduğundan emin olun. Aşınma veya hasar belirtileri arayın. 
•    Tahrik kayışı ile birlikte kayış gergisini de kontrol edin. Serbestçe döndüğünden ve gürültüsüz olduğundan emin olun. Otomobil üreticileri, tahrik kayışını değiştirdiğiniz sırada gergiyi değiştirmenizi tavsiye eder.
•    Akü bağlantılarınızın sıkı ve temiz olduğundan emin olun. Ancak, terminallerin temiz görünmesi iyi durumda oldukları anlamına gelmez. Elektrik akımını engelleyebilecek hasar olup olmadığını kontrol edin.
•    Marş motorunun sorunsuz çalıştığını kontrol edin. Arızalı bir marş motoru, çalıştırma sırasında aşırı akım çekerek akünün gücünü boşaltabilir. Gerekirse, marş motorunuzu test ettirin.

Akü Aşırı Şarj Edebilir

Test sonuçlarının yanı sıra, bataryanızın aşırı şarj edildiğinin bir başka olası işareti de, batarya terminallerinin korozyon biriktirmesidir.

Yapabileceğiniz Bazı Kontroller:
•    Alternatöre, voltaj regülatörüne ve aküye yapılan tüm bağlantıların temiz, sıkı ve iyi durumda olduğundan emin olun.
•    Bataryanızı kontrol edin veya bir oto elektrikçide test ettirin. Ömrünü doldurmuş bir akü hücresi, alternatörün iyi akü hücrelerinin aşırı şarj olmasına neden olur.
•    Arızalı bir alternatör voltaj regülatörü olup olmadığını kontrol edin. 
•    Alternatörün (alternatör kutusu) ve voltaj regülatörünün iyi topraklama bağlantılarına sahip olduğundan emin olun. Zeminlerde paslanma olmamalıdır. Alternatör ve uzaktan voltaj regülatörü montaj cıvatalarının temiz ve sıkı olduğunu kontrol edin. 
•    Alternatör redresörünü kontrol edin.

Alternatör Aküyü Şarj Etmeyebilir

Testler sonucu düşük bir voltaj değeri okuyorsanız yapabileceğiniz kontroller:
•    Tahrik kayışının gevşek ya da yıpranmış olmadığından emin olun.
•    Gerekirse, sadece motoru çalıştırmak için iyi bir aküyü ödünç alın. Tahrik kayışınızın arızalı olup olmadığını ve kayış gerginliğini kontrol edin.
•    Kayış gergisini manuel olarak kontrol edin. Gergi makarasının serbest ve gürültüsüz döndüğünden emin olun. 
•    Alternatör kasnağını elle çevirin ve sorunsuz döndüğünden emin olun. Yataklarda sorun varsa, alternatör serbestçe rahat dönemez.
•    Akü, alternatör ve voltaj regülatöründeki bağlantıların temiz ve sıkı olduğundan emin olun.
•    Yanmış bir sigorta veya erimiş bağlantı olup olmadığını kontrol edin. Gerekirse, alternatör sigortasını veya kaynaştırıcı bağlantıyı bulmak için araç onarım kılavuzunuza bakın.

Motor Gürültü Yapabilir

Motor gürültülü çalışıyorsa, alternatörün arızalı olabilir. Bir sonraki kontrol testleri, gürültünün kaynağını bulmanıza yardımcı olacaktır.
•    Tahrik kayışını veya serpantin kayışını kontrol edin. Aşınmış bir kayış, çalışma sırasında gürültüye neden olabilir. 
•    Ayrıca, kayış gergisinin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Serbestçe döndüğünden emin olun.
•    Alternatörün düzgün şekilde monte edildiğinden emin olun. Gevşek montaj cıvataları, alternatör tahrik kayışının ve tahrik kasnağının yanlış hizalanması, motorun gürültülü çalışmasına neden olabilir.

Motor Çalışır Vaziyetteyken Farlar ve Işıklar Kısılabilir

Çoğu alternatör, sistem tarafından kullanılmak üzere alternatif akımı (AC), doğru akıma (DC) dönüştürmek için doğrultucu içindeki diyotları kullanır. Bir veya daha fazla diyot arızalandığında, alternatif akım elektrik sistemine sızıntı yapabilir. Farlar, gösterge tablosu ışıkları ve diğer iç lambalar motor çalışırken kısılabilir. 

 
Upvote 0
@bf417 Çok teşekkür ederim hepsinin kontrolünü yaptık neredeyse ama Diyot'larda arıza var sanırım en mantıklısı o geliyor hatta direk sorunu açıkca yazıyor 
aracıma 2. el garanti paketini yeniletmiştim alterantörü kapsıyor garanti inşallah sorun oradandır kaç gündür araştırıyorum okuduğum en iyi en mantıklı kaynak pazartesi günü güncelleme yapacağım bakalım ne çıkacak :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bugün bıraktım aracı araç çalışmıyorken de titreme yapmaya başlamıştı
Arka plaklıklarda şase olabilir kabloları ile oynamışsınız denildi arka plakalıkları değiştireceğiz akü de varta değil onu da değişitirip düzelmez ise aracın iç tesisatına geçeceğiz orda da sorun bulamazsak bu sefer alternatöre bakılacak denildi yani aracı ilk orjinale çevireceğiz diyorlar aracı alıp arıza tespit ücretine itraz etsem sonuç alır mıyım ? benim bildiğim arıza incelenir net bulunur değişecek parça söylenir deneme yanılma yöntemi ile gidiyorlar
 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bugün bıraktım aracı araç çalışmıyorken de titreme yapmaya başlamıştı
Arka plaklıklarda şase olabilir kabloları ile oynamışsınız denildi arka plakalıkları değiştireceğiz akü de varta değil onu da değişitirip düzelmez ise aracın iç tesisatına geçeceğiz orda da sorun bulamazsak bu sefer alternatöre bakılacak denildi yani aracı ilk orjinale çevireceğiz diyorlar aracı alıp arıza tespit ücretine itraz etsem sonuç alır mıyım ? benim bildiğim arıza incelenir net bulunur değişecek parça söylenir deneme yanılma yöntemi ile gidiyorlar
 
Deneme yanılma yöntemi olmadan bu sorunun çözümü zor zamanında araç için belirlenen yedek parçaların kullanılması ve işin ehli olmayan kişilere aracı kurcalatmamak lazım, hiç umulmadık yerden çıkabilir araç çalışmıyorken de titreme yapıyor demişsiniz o zaman alternatörün değişmesine ne gerek var bir işi yapıyorlarsa düzgün yapsınlar, geçerli bir sebep yokken parça mı değişir, aküyü değiştirmeleri ve tesisata geçmeleri bence de şart.

 
Upvote 0
@bf417 Çözemedikleri için bahane üretiyorlar gibi geldi bana Plaka lambaları ile oynanmış değişecek dediler 190 tl aküyüde değiştireceğiz dediler 550 hepsi %30 indirimli bunları kabul etsem iç tesisata geçtiklerinde sizce park sensörüne geri görüşe ve double teybi sorun edeler mi bunları da söküp orjinal yapmamız gerek diyebilir mi sizce 

 
Upvote 0

Gecmis olsun can sikici bir durum

Ben olsam iyi bir oto elektrikcisine giderdim servisdekiler zor cozerler

Aracta sonradan takila bir elektrik tesisatindan oldugunu sanmiyorum ama kolaydan zora giderdim mantik aramadan

Stopdaki tum soketleri

Sonra on fardaki sol ve sag soket

Daha sonra ic aydinlatma tesisat soketi bagaj aydinlatma soket soker

Denerdim

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt