Golf 7,5 1.4 TSI ACT İle Merhaba



@sasc @sertan @alicankaradag @driver_can @Alpyaman @slck @brt06 @tuncer_2632 @Culture33 @Inter61 @İhsan Dinç @Serkanasn @Salim @tfk35 @ZITIPAŞA  Herkese ayri ayri tesekkur ederim. Sizlere de kazasiz belasiz surusler dilerim. 

@yunusaktas91 Gerçekten çok dikkat etmeye çalıştığım aracımın forumdan dışarı çıkmamasına çok sevindim, ayrıca ticaretimizden ayrı olarak bir arkadaş kazandım olarak görüyorum 🙂 Yemek borcum var sana, vakit bulup yemek yiyemedik koşturmaktan ama müsait bir zamanda yapalım demen yeterli 🙂

Tekrardan hayırlı uğurlu olsun, Allah utandırmasın.
Aynen öyle. Yemek borcun bakî, elbet bir gün... :)  

 
@yunusaktas91 hocam c200 den golfe geçmek iki aracıda kullanan birisi olarak farklar nelerdir golf mercedese ne kadar yaklaşmış onu anlayabilmemiz için yorumlarınız önemli iki araç arasında dağlar kadar mı fark var yoksa golfünde mercedese göre artı yanları var mı? varsa neler
Başka konularda detaylica anlatmistim ama onlari bulup buraya yapistirmak mesele simdi, yeniden anlatayim.

Mercedes 2016 W205 c200d 1.6 136HP Bluetec AMG

Golf 2017 7,5 1.4 TSI 150HP ACT Highline

Mercedes’i satma sebeplerimden birincisi, kasasinin İstanbul sartlarina gore buyuk olmasi. Cok sukur hic kazaya karismadim ama ileri geri yaparken, park ederken vs. aracin 3-4 yerinde cizilmeler ezilmeler olmustu. Ayni zamanda esim de bu konularda sikinti yasiyordu.

İkincisi, dizel olmasina ragmen 7,5-8 litrelerde seyreden yakit tuketimi. Gostergelere bakmadan aliskanlik olarak tasarruflu kullanmama ragmen dizel bir arac icin bence cok fazla. Obur taraftan kasa agirligi 1500 kg olan bir arac oldugu icin de kendince hakli sebepleri var.

Diger bir konu yurutme maliyetleri. Kasko 5750tl, periyodik bakim binbir pazarlikla 2000tl, yedek parca ve hasar onariminda / kaza durumunda olusan tramer miktarinin eski model ama yuruyen bir araba fiyatina cikmasi vs. 

Golf ile Mercedes’i kiyaslamak pek makul degil, belki A180 ile kiyaslanabilir ama onu da kullanmadigim icin bir sey demem dogru olmaz. 7,5 ile c200’ü karsilastiracak olursak, aracin icine bindiginizde Golf asla kotu denemeyecek, orta sinifin bi tik ustunde kaliteli fakat c200deki premium hissiyatini da yasatmayacak bir arac. C200’de “standart olarak” tamami deri koltuklar, kaputtan bagaja kadar cam tavan, elektronik cam tavan perdesi, 18” jantlar, plaka ustune gizli geri gorus kamerasi, koltuk isitma, carpisma uyari sistemi, kaza riskinde otomatik fren sistemi, 10 tane airbag, hiz sabitleme ve limitleme, yagmur sensoru, otomatik park asistani, anahtarsiz calistirma vs vs. Bunlar cogu araca sonradan ekletilen ama c200 AMG’de standart olan ozellikler. Bu ozelliklerle tabii ki one cikiyor. 2018 sonrasi 9G-tronic olarak cikan Almanya uretimli c200 tamamen bambaska bir araba olmus onu hic saymiyorum.

Golf’e gelince; yukarida saydigim seylerin Golf’te nasil isledigi hepinizin malumudur diye tek tek siralamiyorum. Dis gorunusunu 5. kasadan beri begendigim ve istedigim bir arabaydi. 8” multimedya ekran ve hayalet ekran 7,5’ta en cok hosuma giden ozelliklerdi, bu yuzden hic comfortline bakmadim. C200 kadar standart donanimlara sahip olmasa da buna da zamanla birkac sey eklemeyi dusunuyorum. Farkli olarak torpido sogutma c200’de yoktu mesela. Ayrica Mercedes’lerde stepne yerine Runflat lastikler var. Edirne otobaninin ortasinda dag basinda “patladiktan sonra yarilan” Runflat tecrubemden sonra benim icin bu da bir dezavantaj artik. Yakit olarak yine sehirici 7-8 litre arasi tuketiyorum ama dizelden ziyade benzinli arabanin keyfi, ustune 150 beygirlik motorun keyfi cok daha guzel. Benzin ile dizel yakit arasinda pek bir fark kalmadigi icin, 7-8 lt de benzinliye gore normal degerler oldugu icin bu bakimdan bana bir zarari yok simdilik. En azindan yurutme maliyetlerini dusundugumuzde ekonomik olarak biraz daha az masrafli oldugunu soyleyebilirim.

Marka model olayi tamamen goreceli bir kavram. Simdi “o arabayi birakip buna gecilir mi” diyenler olacaktir, icinden icinden “paran kadar arabaya bin o zaman” diyenler olacaktir. Haddini asmadigi surece her goruse saygim var. Mesele zaten sadece para meselesi degil ama kullanim amacina gore olusturdugu masraflari masaya yatirdiginizda, memleketteki durum itibariyla herkesin kendine gore bir ekonomi uygulama mecburiyeti oldugu da bir gercek.

Bir de tabi disaridan size bakan gozlerin “ulan bu adam/kadin bu arabaya nasil biniyor be, acaba nasil aldi bu arabayi” gibi baslayan fesatliklara tahammul etmeniz gerekiyor. Yahut birebir ayni cizik/ezik hasar onarimi icin kaportaciya gittiginizde normal bir arabaya 20tl diyorsa Mercedes’e 50 tl diyor. Bu ornege alisveris icin gittiginiz herhangi bir yer de dahil. Boyle de enteresan bir algisi var.

Ozet olarak; C200’u aldigima, kullandigima, sattigima, Golf’e gectigime, hicbirine pisman degilim. İki arabayi da tavsiye ederim, tercihi kisiye gore degisir.

 
Başka konularda detaylica anlatmistim ama onlari bulup buraya yapistirmak mesele simdi, yeniden anlatayim.

Mercedes 2016 W205 c200d 1.6 136HP Bluetec AMG

Golf 2017 7,5 1.4 TSI 150HP ACT Highline

Mercedes’i satma sebeplerimden birincisi, kasasinin İstanbul sartlarina gore buyuk olmasi. Cok sukur hic kazaya karismadim ama ileri geri yaparken, park ederken vs. aracin 3-4 yerinde cizilmeler ezilmeler olmustu. Ayni zamanda esim de bu konularda sikinti yasiyordu.

İkincisi, dizel olmasina ragmen 7,5-8 litrelerde seyreden yakit tuketimi. Gostergelere bakmadan aliskanlik olarak tasarruflu kullanmama ragmen dizel bir arac icin bence cok fazla. Obur taraftan kasa agirligi 1500 kg olan bir arac oldugu icin de kendince hakli sebepleri var.

Diger bir konu yurutme maliyetleri. Kasko 5750tl, periyodik bakim binbir pazarlikla 2000tl, yedek parca ve hasar onariminda / kaza durumunda olusan tramer miktarinin eski model ama yuruyen bir araba fiyatina cikmasi vs. 

Golf ile Mercedes’i kiyaslamak pek makul degil, belki A180 ile kiyaslanabilir ama onu da kullanmadigim icin bir sey demem dogru olmaz. 7,5 ile c200’ü karsilastiracak olursak, aracin icine bindiginizde Golf asla kotu denemeyecek, orta sinifin bi tik ustunde kaliteli fakat c200deki premium hissiyatini da yasatmayacak bir arac. C200’de “standart olarak” tamami deri koltuklar, kaputtan bagaja kadar cam tavan, elektronik cam tavan perdesi, 18” jantlar, plaka ustune gizli geri gorus kamerasi, koltuk isitma, carpisma uyari sistemi, kaza riskinde otomatik fren sistemi, 10 tane airbag, hiz sabitleme ve limitleme, yagmur sensoru, otomatik park asistani, anahtarsiz calistirma vs vs. Bunlar cogu araca sonradan ekletilen ama c200 AMG’de standart olan ozellikler. Bu ozelliklerle tabii ki one cikiyor. 2018 sonrasi 9G-tronic olarak cikan Almanya uretimli c200 tamamen bambaska bir araba olmus onu hic saymiyorum.

Golf’e gelince; yukarida saydigim seylerin Golf’te nasil isledigi hepinizin malumudur diye tek tek siralamiyorum. Dis gorunusunu 5. kasadan beri begendigim ve istedigim bir arabaydi. 8” multimedya ekran ve hayalet ekran 7,5’ta en cok hosuma giden ozelliklerdi, bu yuzden hic comfortline bakmadim. C200 kadar standart donanimlara sahip olmasa da buna da zamanla birkac sey eklemeyi dusunuyorum. Farkli olarak torpido sogutma c200’de yoktu mesela. Ayrica Mercedes’lerde stepne yerine Runflat lastikler var. Edirne otobaninin ortasinda dag basinda “patladiktan sonra yarilan” Runflat tecrubemden sonra benim icin bu da bir dezavantaj artik. Yakit olarak yine sehirici 7-8 litre arasi tuketiyorum ama dizelden ziyade benzinli arabanin keyfi, ustune 150 beygirlik motorun keyfi cok daha guzel. Benzin ile dizel yakit arasinda pek bir fark kalmadigi icin, 7-8 lt de benzinliye gore normal degerler oldugu icin bu bakimdan bana bir zarari yok simdilik. En azindan yurutme maliyetlerini dusundugumuzde ekonomik olarak biraz daha az masrafli oldugunu soyleyebilirim.

Marka model olayi tamamen goreceli bir kavram. Simdi “o arabayi birakip buna gecilir mi” diyenler olacaktir, icinden icinden “paran kadar arabaya bin o zaman” diyenler olacaktir. Haddini asmadigi surece her goruse saygim var. Mesele zaten sadece para meselesi degil ama kullanim amacina gore olusturdugu masraflari masaya yatirdiginizda, memleketteki durum itibariyla herkesin kendine gore bir ekonomi uygulama mecburiyeti oldugu da bir gercek.

Bir de tabi disaridan size bakan gozlerin “ulan bu adam/kadin bu arabaya nasil biniyor be, acaba nasil aldi bu arabayi” gibi baslayan fesatliklara tahammul etmeniz gerekiyor. Yahut birebir ayni cizik/ezik hasar onarimi icin kaportaciya gittiginizde normal bir arabaya 20tl diyorsa Mercedes’e 50 tl diyor. Bu ornege alisveris icin gittiginiz herhangi bir yer de dahil. Boyle de enteresan bir algisi var.

Ozet olarak; C200’u aldigima, kullandigima, sattigima, Golf’e gectigime, hicbirine pisman degilim. İki arabayi da tavsiye ederim, tercihi kisiye gore degisir.
Güzel bir açıklama olmuş.

Araca bakmazsanız bakımsız-derler, bakarsınız titiz-kıl derler, çizik yerlerini boyatmazsınız yamalıklı derler, boyatırsınız boyalı derler. yani kısacası bizim miller naparsan yap illa söyleyecek bir şey bulur.

 
@yunusaktas91 Zahmet edip detaylı yazmışsınız teşekkür ederim ilk önce mercedesten golfe geçmek yadırganıyor ancak kendinize de göre haklı nedenlerinizi sıralamışsınız

birçoğuna katılmamak elde değil ayrıca aldığınız araçta sizi üzmeyecek bir araç act olmasıda ayrı bir mutlu edecektir. tekrardan hayırlı olsun güzel günlerde kullanın

 
hayırlısı olsun kardeşim, parlement mavisi rengini de ben alıp burdan duyururum inş. bir gün :)  

 
Hayırlı olsun inşallah Hocam. Kazası belasız kullanmanız dileğiyle.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

@yunusaktas91 Hayırlı olsun. Kazasız sürüşleriniz olsun inş.

 

Geri
Üst Alt