Yakıt Filtresi


tgun89

Katılımcı Üye
 
Katılım
29 Mar 2019
Mesajlar
596
Tepkime puanı
309
Konum
Ankara
İsim
Taygun
Selamlar 2015 model 1.6 TDI midline plus (66 KW, 90 hp) aracıma yakıt filtresi alacağım. Servis 240 tl dedi ben de almadım. Yakıt filtresi haznesinin üzerinde 5Q0 127 400 F yazıyor. Mann sitesinden sorgulayınca iki çeşit çıkıyor. Su sensörü olan ve olmayan diye. Benim aracıma hangisi uyumludur? MANN PU8021 1.6 tdi için satılıyor genelde ama  "5Q0 127 177" ve "5Q0 127 177 B" uyumludur yazıyor. Benim ki 5Q0 127 400 F. Hangisini almam gerek? Yardımcı olursanız sevinirim.

20191108_131303.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Selamlar 2015 model 1.6 TDI midline plus (66 KW, 90 hp) aracıma yakıt filtresi alacağım. Servis 240 tl dedi ben de almadım. Yakıt filtresi haznesinin üzerinde 5Q0 127 400 F yazıyor. Mann sitesinden sorgulayınca iki çeşit çıkıyor. Su sensörü olan ve olmayan diye. Benim aracıma hangisi uyumludur? MANN PU8021 1.6 tdi için satılıyor genelde ama  "5Q0 127 177" ve "5Q0 127 177 B" uyumludur yazıyor. Benim ki 5Q0 127 400 F. Hangisini almam gerek? Yardımcı olursanız sevinirim.

Ekli dosyayı görüntüle 24996
Sonu F ile biten haznenin parça kodudur., Mann PU8021 veya Mahle KX386 her ikisi de uygundur..Bizim araçlarda su sensörü yok., o sebebten su sensörü olmayana bakacaksınız.. değişim esnasında haznenin içindeki eski mazotu çekip, içini temizleyip, yeni mazot ile doldurunuz..

 
Upvote 0
@forzaGilles Su sensörü neden yok acaba? Ya da olanlar hangileri VW de biliyor musunuz?

 
Upvote 0
@forzaGilles Su sensörü neden yok acaba? Ya da olanlar hangileri VW de biliyor musunuz?
Alper hocam selam., “sanırım” 2.0tdi motorda su sensörü var.. ben bu zamana kadar su sensörü olan 1.6tdi hiç görmedim.,

Bu arada bu mazot filtresi olayına canım sıkıldı., bu kadar kirli olmaması lazım dediniz., 10-15gün içinde bakıma gitcem bakalım bu sefer 1 yıllık filtre nasıl çıkacak., ilk filtre 2.ci yılda değişmişti., 

Bir de biz tdi araç sahiplerini ilgilendiren çok önemli bir konu var., geçen burda bir arkadaşımız sanırım @mandufla dostumuz idi., servise uğradığında TDI motor için bir güncelleme çıktığını ve servise güncellemeyi yaptırdığını söylemişti., kendisi yaptırdığı servis aksiyonunun içeriğini bilmiyor., Yazıyı okuduğumda hemen servisi aradım, benim aracım için herhangi bir aksiyon var mı diyee., evet var dediler., içeriği nedir dedim., “motor kontrol ünitesi” güncellemesi dediler., aksiyonun kodunu sordum., 23X4 kodlu bir güncellemeymiş.,

Yabancı forumlardan içeriğini araştırdım., 1.6 TDI motorları kapsıyormuş., geçen ay itibariyle (01.10.2019) itibariyle çıkmış bir güncellemeymiş., alman bir forumda denk geldim, güncellemeyi yaptırmak istemeyenler olmuş., herkes acaba yine emisyon ile ilgili araca müdahale mi etcekler diyee şüpheye düşmüş durumdalar.,

Belki hatırlarsınız; yanlış hatırlamıyorsam bu emisyon güncellemesiden bizim Mk7 araçlar etkilenmemişti., veya entikenmişti ama benim araç 2016 model olduğundan beni es geçmişti., genellikle Mk6 kasa tdi araçlara yapılmıştı diye hatılıyorum., ve yaptıran araç sahipleri bin pişman olmuşlardı., güncelleme sonrası güç kaybı, motorun düzensiz çalışması gibi pek çok sorunlar ile karşılaşmışlardı.,  Şimdi yabancı forumlarda bu güncellemenin tam içeriği nedir şüpheye düşmüşler., Haklılarda bu dönemde vw ‘ye kimse güvenemiyor., 

Neyse yabancı bir forumda okuduğum kadarıyla yapılan güncellemenin içeriği; motor kontrol ünitesinin yeniden programlanır, Ayrıca “yazılım tarafında” araçta mevcut olan dizel partükül filtresinin ömrünü uzatmak adına; DPF temizliği esnasında ısınma aşamasında bir düzeltme değeri gerçekleştirilir ve böylece Nitrojen Oksit (NOx) depolama birimi olan partikül filtresinin yaşlanma/eskime payı hesaba katılarak ortaya çıkan emisyonlar, termal yaşlanma sırasında bilee stabilize edilir.. Ek olarak yazılım güncellemesi ile kirletici emisyonlar azaltılır.. diye açıklanmış.., 

Hocam Volkswagen avrupa’daki araç sahiplerine herhangi bir güncelleme çıktığı vakit, bildirim amaçlı ve güncellemenin içeriği ile ilgili müşterilerine e-mail gönderiyor., Birisi forumda vw’nin attığı e-mail’i paylaşmış., almanca metini ingilizceye çevirdim.. çıkan sonuç bu.. 

Açıkçası kafam ciddi şekilde karıştı, oradaki tartışmalardan bir sonuca varamamışlar, ve çok yeni çıkan bir aksiyon olduğundan sanırım servise uğrayan kişi sayısı da az olduğundan kendileri de net bir fikir sahibi olamamışlar., sadece bir kişi güncellemeyi yaptırdığını ama şuan için bir fark hissetmediği söylemiş (sanırım güncellemeyi yaptırdıktan hemen sonra msj.ı atmış) başka forumlarda konuşulduğuna da rastlamadım.. 

Geçenlerde size mesaj gönderecektim başka bir konu ile ilgili size fikir danışmak istiyordum yoğunluktan gönderemedim., yarın veya hafta içi ikimizin de müsait olduğu bir zaman telefonla görüşsek diyee düşündüm., ne dersiniz sayın hocam.?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@calik orjinal metin;

An den betroffenen Fahrzeugen wird das Motorsteuergerät und bei Fahrzeugen mit Doppelkupplungsgetriebe (ausgenommen 1.6 L DQ Varianten Golf, Golf Variant, Golf Sportsvan zusätzlich das Getriebesteuergerät umprogrammiert.

Softwareseitig wirt ein Korrekturwert während der Warmlaufphase realisiert. Ein fortschreitender Alterungsprozess des NOx Speicherkatalysator wird hierdurch berücksichtigt und auftretende Emissionen auch bei thermischer Alterung stabilisiert.

Zudem wird durch die Softwareaktualisieurung der Schadstoffausstoß reduziert.

Maßnahme nationales Forum Diesel Deutschland

 
Upvote 0
@forzaGilles Sizin 2016 TDI EA288 olan yeni motor mu? Öyle ise en azından NOx adsorber catalyst olması gerekiyor.

Bahsedilen güncellemenin motor ile ilgili kısmı  NOx adsorber catalyst'in ısınma süresi ile alakalı. Güncellemeden sonra katalizatörün yaşlanma etkisi (performans düşüklüğü) de hesaba katılarak, yaşlansa da aynı oranda NOx dönüşümünü gerçekleştirmesi amaçlanıyor.

Tabi telefonda görüşebiliriz.

 
Upvote 0
@tgun89 filtre haznesine tekrardan baktım., resimde sanki filtre haznesinde darbeye bağlı bir "ezik"oluşmuş gibi gözüküyor., aşşağıda resimde işaretledim inceleyiniz., şayet ezik oluşmuşsa, bu hasara bağlı olarak hazne içe doğru bombe yapmış olma ihtimali var., Bu durumda hem eski filtre hem de yeni takılacak filtre o bölgeye tam oturmaya bilir, otursa bile zorlanma veya zor girme olur ise filtre görevini tam yerine getirmeyebilir.!! resmi inceleyiniz

bbbbbbbb.jpg

 
Upvote 0
@forzaGilles açıkçası güncellemeyi benim aracıma yaklaşık 3 hafta önce yaptılar serviste. Bundan 1 hafta önce de aracı bakıma soktum dışarda. Benim farkettiğim durum şu an şöyle. Aracı sıkıştırmadan sakin kullanan birisiyim hatta düşük devirlerde de tuttugum söylenebilir. 1000 km nin 100 km si dip gaz var ya da yoktur. Her tam depoyla da min 1000km yaparım. Güncellemeden önce araç sürekli son 2 çentik yakıt kaldığında (ort 200 km menzil) 1k devirde calısıyordu. Şimdi bu depoda araç sadece son 50 km menzil kaldığında bunu yaptı. Diğer depoda tam olarak izleyip dönüş yaparım tekrar. Yürüyüş olarak bir şey farketmedim. 

 
Upvote 0
@forzaGilles açıkçası güncellemeyi benim aracıma yaklaşık 3 hafta önce yaptılar serviste. Bundan 1 hafta önce de aracı bakıma soktum dışarda. Benim farkettiğim durum şu an şöyle. Aracı sıkıştırmadan sakin kullanan birisiyim hatta düşük devirlerde de tuttugum söylenebilir. 1000 km nin 100 km si dip gaz var ya da yoktur. Her tam depoyla da min 1000km yaparım. Güncellemeden önce araç sürekli son 2 çentik yakıt kaldığında (ort 200 km menzil) 1k devirde calısıyordu. Şimdi bu depoda araç sadece son 50 km menzil kaldığında bunu yaptı. Diğer depoda tam olarak izleyip dönüş yaparım tekrar. Yürüyüş olarak bir şey farketmedim. 
Hocam selam., şurayı tam anlayamadım bir kez daha açıklayabilir misiniz..?

***Her tam depoyla da min 1000km yaparım. Güncellemeden önce araç sürekli son 2 çentik yakıt kaldığında (ort 200 km menzil) 1k devirde calısıyordu. Şimdi bu depoda araç sadece son 50 km menzil kaldığında bunu yaptı.***

Bir de eskiden araç DPF (dizel partikül fitresi) temizliği/rejenerasyon işlemine kaç km'de bir giriyordu..? güncellemeden sonra kaç km'de bir giriyor..? Pasif rejenerasyondan bahsediyorum., Hani araç daha sesli çalışmaya başlıyor., fan devreye giriyor., motor devri rolantide 900-1.000rpm yükseliyor., hafif yanık kokusu vs.. (bazı insanlar dpf temizliği bilmiyor ondan detaylı açıkladım..) yanlış anlamayın.. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@forzaGilles şimdi yakıt göstergesi 8 parçaya ayrılmış çentiklerle. Güncellemeden önce son 2 parça kaldığında (1 depo yakıt için 200km menzil kaldığında yani) 1k devirde calısıyordu düzenli olarak. Şimdi bakımın etkisi mi güncelleme etkisi mi bilmiyorum ancak sadece, 1 depo için 50 km menzil kaldığında, 1k devirde pasif temizleme işlemi yaptı araç. Özetle güncelleme öncesi 1 depo için 800km sonra ilk pasif temizleme yapmaya başlarken güncelleme sonrası 1 depoda 950km sonra ilk pasif temizlemeyi yaptı. Aynı yakıtla. Şimdi depoyu tekrar doldurdum gözlemlemeye devam edeceğim. Yakıt tüketimi olarak bir şey değişmedi benim kullanımımda. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@forzaGilles İlginiz için teşekkürler. Herhangi bir darbe yok. Sadece üzerindeki yapışkan kağıt çıktığı için darbe gibi görünüyor. Tekrar kontrol ettim.

 
Upvote 0

Ben geçtiğimiz Ağustos ayında bu güncellemeyi uygulattım. O günden beri de 3000 km'ye yakın yol yapmışımdır. Güncelleme katalitik konvertör ile ilgili demişlerdi bana serviste. Sanki ilk günler yakıt biraz yükseldi gibi gelmişti ama şu an yine önceki yıllarki normal değerlerinde. Bir de önceden aracım çok daha sık giriyordu pasif rejenerasyona, şimdi girmiyor, hatta şöyle bişey farkettim, normalde aracımı hafta da bir iki kere kullanıyorum ve çalıştırdığımda minimum 25 km yapıyorum ve 25 km'yi de 5. vitese bile takmıyorum, 4 ile biraz devirli kullanıyorum bilmem böyle sanki DPF için daha sağlıklı gibi geliyor. Uzun zamandır da pasif rejenerasyon yapmadı en azından evin önüne geldiğimde denk gelmiyorum. Ama uzun yol dönüşlerimde, en son 250 km yoldan sonra ki yine aralarda devirli, sabit kullandım DPF temizlik yapsın diye, ertesi gün hemen ilk kullanımımda pasif rejenerasyona girdi araç. Bunu Ağustos'ta da yapmıştı uzun yoldan sonra.

Yakıt, çekiş, performansa dair farklı bir durum olmadı güncellemeden sonra şu yazdığım dışında, ki bu da bilmiyorum belki öyle denk geldi de ondan. 

IMG_20200822_142030.thumb.jpg.a9442fa69925f01a70292ef855639ca8.jpg

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt