16' & 17' JANT yakıt ve konfor farkları


magic

Katılımcı Üye
 
Katılım
1 Eki 2015
Mesajlar
943
Tepkime puanı
10
İsim
Emre
Confortline alırken DOVER jant'dan memnun olmayanlar 16' için TORONTO seçeneği de ülkemizde -henüz- olmadığından,

anladığım kadarıyla 17' DIJON ya da MADRID'e yöneliyor...

@silvershadow Murat hocam yazılarında ara ara bahsetmişti,

benim gibi ikilemde kalacaklar için "dover'a mahkum olmak ya da 17' inch janta geçmek" ikileminde 17 inch seçmek konforda ve yakıtta ne kaybettirir bir analiz olsa çok iyi olurdu...

:)

 
magic dedi:
Confortline alırken DOVER jant'dan memnun olmayanlar 16' için TORONTO seçeneği de ülkemizde -henüz- olmadığından,

anladığım kadarıyla 17' DIJON ya da MADRID'e yöneliyor...

@silvershadow Murat hocam yazılarında ara ara bahsetmişti,

benim gibi ikilemde kalacaklar için "dover'a mahkum olmak ya da 17' inch janta geçmek" ikileminde 17 inch seçmek konforda ve yakıtta ne kaybettirir bir analiz olsa çok iyi olurdu...

:)
Hocam 17 ülkemiz için sınır bence. Şehirde yaşayanlar için sıkıntı olacağını sanmıyorum. 15-16-17 arasında öyle müthiş farklar yok. Alacak olsam hiç düşünmem madrid alırım :)

 
İlk test ettiğim golf 1.6 TDI comfortline DSG idi. 16" Dover jantlara sahipti ve yumuşacıktı. Torsiyonlu arka süspansiyona sahipti. Şimdi 1,4 TSI DSG Highline kullanıyorum. Bariz olarak araba daha sert. Bağımsız süspansiyona rağmen hem de. Yakıt olarak çok farkedeceğini sanmıyorum fakat, konfor anlamında yanak genişliği direkt etken. Dijon ve Dover arasında gözle görülür konfor farkı var benim tecrübelerime göre.

 
en merak ettigim konu idi..tsk ler paylaşımda bulunan arkadaşlara

 
teşekkürler @silvershadow hocam,

yakıtı artırdığı, konforu azalttığı paylaştığınız yazıda da mevcut,

sn @theGenius 'da kendi deneyimiyle bunu teyid etmiş,

ancak @yusuf hocam da çok farketmediğini söylemiş mesela, kağıt üstündeki veriler özellikle konfor konusunda kullanıcılar arasında farklı yorumlanabiliyor,

başka arkadaşlar da kendi deneyimlerini yazarsa iyi olur...

17 ya da 18 inch alıp konfordan şikayeti olan var mı?

 
magic dedi:
teşekkürler @silvershadow hocam,

yakıtı artırdığı, konforu azalttığı paylaştığınız yazıda da mevcut,

sn @theGenius 'da kendi deneyimiyle bunu teyid etmiş,

ancak @yusuf hocam da çok farketmediğini söylemiş mesela, kağıt üstündeki veriler özellikle konfor konusunda kullanıcılar arasında farklı yorumlanabiliyor,

başka arkadaşlar da kendi deneyimlerini yazarsa iyi olur...

17 ya da 18 inch alıp konfordan şikayeti olan var mı?
Hocam söyle açıklayayım tecrübelerimi

17 inç jant bi kere biraz nazli. Lastiği pahalı, yanağı ince, evet bozuk yolları çok sevdiği söylenemez. Biraz mızmız yapiyo yolu biraz hissettiriyor. Ama kesinlikle bi leon değil. Leon resmen betona patikle basiyormussunuz gibi rahatsız ve patır kütür ilerliyor. Golf bağımsız süspansiyonlarin da etkisiyle genel olarak bu rahatsızlığı minimum düzeye indiriyor. Ben asla pişman olmadım. Aracı müthiş şık gösteriyor. Bence herseye değer. :)

 
@magic

Hocam en basiti şöyle düşünün. 17 jantı olupta 16 ile takaslamak isteyene rastlanmıyor :) 16lar aradaki farkı vermeye razı. 18 fazla bence.

 
Ben de naçizane fikirlerimi paylaşayım. 1,2 tsi ve 1,4 tsi Golfü aynı 16' kışlık lastiklerle kullanmış biri olarak kesinlikle torsiyonlu 1,2 bağımsız 1,4e göre çok daha konforlu idi. Bağımsız süspansiyon, torsiyona göre oldukça sert. İki aracı da sıfır alıp kullandım. Ancak şöyle de bir durum var. 2013 tdi dsg Octaviam bağımsız Golften biraz daha sertti. Özellikle bozuk yollarda arka süspansiyon daha gürültülü çalışıyordu. Yani konfor sırasına konulursa 1,2 tsi >1,4 tsi >Octavia Ayrıca 1,4 Golfte dover, Dijon, Durban olmak üzere 3 jantı da kullandım. Jant büyüdükçe yakıt artıyor, konfor düşüyor, ancak yol tutuşta haliyle iyileşiyor.

 
Konfor elbette “subjektif” bir konu,

geçen gün başka bir forumda comfortline’ın hayatında bindiği en konforsuz araç olduğunu söyleyen birinin yazısını da okudum örneğin :)

buradaki jant meselesinde de durum biraz subjektif, çünkü şu an kullandığı araca göre,

16” li golf’ü konforsuz bulan da olabilir,

17” li golf’ü çok konforlu bulan da…

Bilimsel veriler jant boyutu arttığında konforun azaldığını söyleselerde

galiba en doğrusu dover’a evet demeden önce 2 jantla da test sürüşü yapmak…

teşekkürler herkese…

 
Selam önceki aracım Golf 1.2 2016 TSI manueldi üzerinde 16'orjinal dover jant ve  Michelin lastikleri vardı.Yeni aracım golf 1.4 higline dsg 2018 ve üzerinde 17'inc durban briston turanza ile geldi.Şimdi 16'ile arasında bariz konfor farkı var yeni aracın lastikleri daha sert ve konforu az geliyor ama görüntü  daha şık .Düşünüyorum acaba ne yapsam diye sizce. 17' karı satıp  tekrar 16 janta geçsem mi ?

 
@ucarmehmet01 kesinlikle turanzların yol tutuşu daha iyi ikisini ben de test ettim evet sert ama viraj performansı ciddi oranda iyi görüntü açısından bile değiştirmeyi tavsiye etmem

 
Kisin 16 inc hita yazin 17 dijon kullanan biri olarak konfor farkini hissettigimi soyleyebilirim kislik takimla direksiyon bile yumusacik geliyor (bu fark lastiklere de dayaniyor olabilir yazliklar 17 inc pirelli cinturato kisliklar 16 inc continental ts860) ancak dis gorunus olarak 17 inc cok daha hos geliyor gozume. Birde madrid jant bulabilirsem daha iyi gelir gibi duruyor :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

sırayla 16 17 18 kullanan biri olarak aynı aracımda 16 dan 17 ye konforda çok bişey hissetmedim ama 16 18 arasında acayip konfor farkı var

17 bence de ideal ve sınır yol tutuş konfor görüntü

 

Geri
Üst Alt