Galerici nasıl araba satmamalı?


Bugün Kadıköy Suadiye taraflarında yürürken denk gelen bir görüntüyü paylaşmak istedim. Sürekli bahsediyoruz  ama bunu başka ülkede göremeyiz muhtemelen. Tabela olmasa zaten Peugeot bayi sanar insan. Toplamışlar sıfır araçları en az 50-60 bin tl kar ile satıyorlar. Sonra da esnaf mağdur falan filan. :)  

78BB6B32-3ACD-4A8B-80BF-D1814E4243C7.jpeg

 

Bugün Kadıköy Suadiye taraflarında yürürken denk gelen bir görüntüyü paylaşmak istedim. Sürekli bahsediyoruz  ama bunu başka ülkede göremeyiz muhtemelen. Tabela olmasa zaten Peugeot bayi sanar insan. Toplamışlar sıfır araçları en az 50-60 bin tl kar ile satıyorlar. Sonra da esnaf mağdur falan filan. :)  

Ekli dosyayı görüntüle 34112
Bardağı 4 liradan simit cafelerde çay içmek mallık ya deyip uyandığımızda

bayide bulamayıp  +35 /+40 bine buralara dadanmayacağız inşallah..

Vw dahil distrübütörlük / bayilik sisteminin anlamı kalmadıki?

Niye kira ödüyorlar showroomlara ?

Aracların işlemlerini tamamlayıp liman gümrüğünde anında alsatçıya satmak daha mantıklı değilmi 

 
Sistem 2018 stok krizinin acısını 2020 de arz kriziyle çıkarıyor... İşin kötüsü konjonktür de buna çok çok müsait. 

2005 den itibaren oluk oluk akan sıcak para üretime, teknolojiye yatırım yapmak yerine vatandaşa düşük faiz ile bol bol dağıtıldı, heryere beton dolduruldu tüketim çılgınlığı yaşatıldı. Öyle ki ATO nun kendi sitesinde 2010yılına alttaki haber marifetmiş ilan edilmiş. 

"Türkiye, 2005 yılından bu yana en yüksek sıcak parayı bu yıl çekiyor. Türk parasının değerlenme eğiliminin devam etmesinin de etkisiyle sıcak paranın getirisinin katlanarak arttığı bu yıl Ocak - Ekim döneminde Türkiye'ye gelen net sıcak para tutarı önceki dört yılın toplamını geçti. Sıcak para Türkiye'de son sekiz yılda gelişmiş ülkelerde 50-100 yılda elde edemeyeceği kadar çok getiri sağladı."

Türk halkı hayatında görmediği suni zenginliği bu yıllarda gördü. Orta direk maaşlı bir ailenin utanmasa gazete kuponuyla dağıtılır gibi C serileri, 3 serileri için sıraya girdiği, lüks konutlar hatta rezidanslarda oturmaya başladığı bu dönemde kimse "bu para nereden geliyor, bu maaşla bu imkanlara nasıl sahip olabiliyoruz, daha da önemlisi bizim kredi olarak kullandığımız bu parayı bize kim veriyor" demedi. 

Her yıl otomotiv satışları bir önceki yılı katladı, tüketim çılgınlığı aldı başını gitti. Fabrikası olan, üretim yapan adam bile müteahhit oldu, al satçı oldu, showroom açar oldu parasını sermayesini kolay kazanca kaydırdı. 

Yıllar yılları takip etti, rekorlar peş peşe geldi bayiler bir yıl öncenin satışının üzerinde siparişlerini verdi, hedef anlaşmaları yaptı derken temmuz ağustos 2018 bir geldi, GÜMMM! Dolar anlık 7.20 gün sonu ise 6.60 ile kapattı. Türk halkı 1 ayda  %30 alım gücünü kaybetti. Daha doğrusu o gün aklına geldi, ben bu ziyaretin faturasını nasıl ödeyeceğim. Bankalar işlemleri kapattı, döviz alım satımı durdu, banka makasları 50 kuruşlara çıktı... 

Peki sonra ne oldu, talep bir anda bıçak gibi kesildi. Bütün sektörler ancak ne başta otomotiv sektörü patladı, Showroomlarda bir anda araç koyacak yer kalmadı. 

2018 den acı ilacı içen sektör, 2019 da fazlasıyla ihtiyatlı davrandı, hedefleri %20 lere indi, araç siparişlerini kıstı ve stokları minimuma indirdi. 2019 yılı stoksuz devam edenken sektörü canlandırmak için teşvikler, hurda indirimleri derken bu seferde araç yetiştirmez oldu. Sektör bir anda yıl sonuna doğru arz kılığına girdi. Tüm bunlar yaşanırken 2020 de meydana gelen felaketlerin sonuncusu(dilerim!) covid Çin de patladı ve dünyayı esir aldı. Tüm dünyada talepler çakılırken, Türkiye de ise doygunluğa ulaşamayan talep iyice iştahlandı. Üstüne dünyada fabrikalar bir bir kapanma kararı verdi ve yetmeyen stoğa bir de arz darbesi indi. Tüm bu gelişmelerin yanında döviz yine 2018 Ağustos seviyesini yedire yedire geçti ve sonuç:

Talep olan ancak arz olmayan, satınalma gücü de düşen pazarda araç krizi patlak verdi, fiyatlar aldı başını gitti. 

2018 de tek bir galeride sıfır araba bulamazken, 2020 de galeriler showroomları katladı. Çünkü katma değeri koca bir SIFIR olan kolay paraya kaydı sistem. 

Sistem intikamını alıyor... 

 
Gecen gün ford bayisine gittim, uzun zamandir  ranger wildtrack almak istiyordum ama bana araba yok dediler, bugün malum sitede 20 tane sfir km var (40-50 bin lira üstüne koymuslar). Sanirim artik bayiden araba almak tarih oldu, koskoca Dogus City'de 1 tane passat vardi, ne Audi ne Skoda hicbir arac yoktu, servis olmasa showroomlar kapanir.

Ekran Resmi 2020-06-12 21.13.08.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Gecen gün ford bayisine gittim, uzun zamandir  ranger wildtrack almak istiyordum ama bana araba yok dediler, bugün malum sitede 20 tane sfir km var (40-50 bin lira üstüne koymuslar). Sanirim artik bayiden araba almak tarih oldu, koskoca Dogus City'de 1 tane passat vardi, ne Audi ne Skoda hicbir arac yoktu, servis olmasa showroomlar kapanir.

Ekli dosyayı görüntüle 34131
Rezaletten başka bir şey değil bu durum...

 
Gecen gün ford bayisine gittim, uzun zamandir  ranger wildtrack almak istiyordum ama bana araba yok dediler, bugün malum sitede 20 tane sfir km var (40-50 bin lira üstüne koymuslar). Sanirim artik bayiden araba almak tarih oldu, koskoca Dogus City'de 1 tane passat vardi, ne Audi ne Skoda hicbir arac yoktu, servis olmasa showroomlar kapanir.

Ekli dosyayı görüntüle 34131
Hocam 40-50 bin demek ne demek yav... Ben aldığım aracı satacağım zaman Bin lira zarar etsem kafi derken 40 50 bin kâr ne demek. Kul hakkı başka bişey değil. 

 
@Recep Gül bu işi yapanların ahretlik işi kalmamış. Ama ben bunu yapanlara suç bulmuyorum şunu sorguluyorum devlet bunu hiç mi görmüyor. Tabiki görüyor ama şuan merkez bankasında para basıp kamu bankalarından batık kredi dağıtmakla meşguller sanırım.

 
Ve isin en acısı VERGİ yok

Bir ayda 3 tane 2008 çevir

+35 erden 105 bin cepte 

Sıfır vergi!

Al satçı zaten böyle!

Galeri? 

Enayimi ? 

Enistesi 

Yengesi

Kaynı 

Üzerine alıyor araçları

Alın bir galeriden araç 

Notere alakasız bir hanım teyze gelir...

Sorunca 

Bizim patronun süt annesi diyorlar

Sorun var mı 

Yok

Alan memnun satan memnun

 
Bayide 292 bin

Sarı sitede 320-330 bin

Bu vatandaş ya kızmış ya da gaz vermiş

IMG_20200613_005831.png

 
Hocam 40-50 bin demek ne demek yav... Ben aldığım aracı satacağım zaman Bin lira zarar etsem kafi derken 40 50 bin kâr ne demek. Kul hakkı başka bişey değil. 
Birileri (ve maalesef bu düzeni kuran/yürüten/göz yuman çoğunluk) haktan, hukuktan, adaletten, alınterinin kutsallığından çok paraya (özellikle de kolay paraya) taparsa böyle olur. 
 

Bunu yapan “galerici” serseri çetesi ülke (toplum) menfaatlerini hiç ama hiç düşünmedikleri için resmen ülke kaynaklarını göz göre göre ceplerine indiriyorlar. Milyonları ilgilendiren ekonomiyi direkt etkiliyorlar. Bana kalırsa vatan hainliği budur. 
 

Bu hiçbir şey üretmeden, milleti adeta dolandırarak kazandıkları paranın hesabı muhakkak sorulmalı. Ama sorulacak mı; göz yummaya devam mı edilecek göreceğiz. 
 

Maalesef tuz çoktan  koktu... 

 
Mercedes GLB bu konuda güzel örnek, mercedes bayiinden 410-420'ye alınan araçlar şu an galerilerde 550bine satılıyor. şaka gibi.

 

Rline araca R yazanı çok görüyoruz ama gerçek R olan araca Rline yazanı da ilk defa görüyorum. 😂😂 Galerici nasıl olunmaz adlı çalışma. Aracın adı şanı nedir, 4motion nasıl yazılır bunlara bile bakmaya tenezzül etmeden kendi yaptıkları işe bile saygıları yok.

259476EE-1021-4D1C-B13E-098BF3E809DF.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt