2 kez Golf 7den sonra Audi A3


oegbilisim

Üye
Katılım
9 May 2017
Mesajlar
38
Tepkime puanı
23
İsim
Orhan
Arkadaşlar selam. Öncelikle herkesin 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlu olsun. Aziz şehitlerimizin ruhları şad olsun.
 

2012 model golf 7’mden sonra çok daha dolu 2015 çıkışlı Golf 7’yi tercih etmiş ve yaklaşık bir yıl bu aracı kullanmıştım. Geçen hafta ikinci golfümle yollarımızı ayırdıktan sonra alternatiflerim olan passat, bmw f30 ve Audi a3 ten A3’ü tercih ettik. 
 

İki aracı kıyaslayıp naçizane fikirlerimi sizinle paylaşmak isterim. Öncelikle kullandığım golfler comfortline 1.2 dsg idi. Lakin ikinci golfümde discover pro ve hayalet ekran haricinde hersey vardı. Bu aracım da 1.0 tfsi stronic dynamic donanımlı. Yorumlarımı bu çerçevede yapacağım. 
 

Öncelikle a3 kalite, sürüş hissiyatı ve tokluk bakımından çok daha önde. Sessizlik konusunda a3 daha sessiz arkadaşlar. Yakıt tüketimi a3’un yaklaşık 1 litre daha az ayni koşullarda. A3 lüks hissiyatını hissettirebilen bir araç. Eksilerine gelirsek ecnebilerin practicality dediği ve herseyin önünde tuttuğu kullanışlılık mevzusunda golf fersah fersah önde bunu belirtmek isterim. A3te Torpido gözü haricinde herhangi bir yer yok maalesef. Bir de üstüne kapı gözlerinin ici kumaş kaplı değil. 
 

İç tasarım bakımından a3 golften biraz daha göze hoş geliyor. Kalite hissiyatı ile birleşince kendinizi lüks bir araçta olduğunuzu hissettiriyor. 
 

Sürüş hissiyatı ve performans olarak kullandığım golflere göre daha başarılı. Alt devir hızlanmaları 1.2 motordan çok daha iyi. Bir de bu 3 silindir motorun sesi gerçekten çok hoşuma gitti. Bu zamana kadar manuele pek geçmemiştim lakin bu aracın sesini duyabilmek için arada manuel kullanıyorum. 
 

Benim görüşlerim bunlar arkadaşlar. Sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım. 

4DB53CE7-691F-4218-A7DC-0105C5A5E8DB.jpeg

 
Öncelikle sizin ve tüm gruptaki arkadaslarimin 29 ekim cumhuriyet bayramını kutluyorum...

Gelelim a3 e hocam maşallah gerçekten çok güzel duruyor kazasız belasız ağız tadıyla kullanmak nasip olsun...

Umarım pişman olmazsınız...

Rakipler karşında ne yazikki golfun al benisi kalmadı malzeme kalitesi olarak 7.5 da gördüğümüz gibi muhtemel 8 dede birçok malzemeden kaçınılması alışılmış malzemelerden kacinilmasi gözle görülür bi şekilde kalite algısının düşmesi hakkında fikir veriyor...

Muhtemel bizlerde golf 7 mizden yolari ayırdığımız zaman tercih edebileceğimiz araç listesinin başlarinda a3...

umarım herşey gönlünuzce olur hayırlı olsun tekrardan...

Saygılarımla...

 
@oegbilisim Hayırlı olsun, güle güle kullanın, sportline alsaydınız çok daha memnun ederdi sizi diye düşünüyorum.

 
Hayırlı olsun, kazasız belasız keyifli sürüşler.

Ben de 1.0 tfsi veya 1.6 tdi Sportline veya Designline'lara bakıyorum 2-3 aydır. Kafama uyan bulursam geçiş yapmayı düşünüyorum. Şuan Golf ile A3 aynı paraya alınabiliyor. Golf'lerin fiyatları fazla abartılı yazılmış durumda ilan sitelerinde. 

 
4 nesil golfden sonra a3 geçen biri olarak golf yılların efsanesidir her şey var içinde genişlik konfor kullanışlılık vs vs ama a3 de karizma ve premium ruh var..golfden a3 geçen biri eşya gözü ve belki birazda iç hacim genişliğini arayabilir ama gerisinde a3...eskiden tabi fiyat farkı çok ucukken gerek yok derdim a3 golf gayet yeterli ama şuanki fiyatlarda neredeyse aynı o yüzden golf alana neden golf alana da a3 alanada neden aldın demem ikiside çok hoş..Asıl mesele aldığın sahip olduğun aracı sevebilmek ve kişiselleştirmek yoksa gönül her gün bir araba ister 😎

 
Iki aracida kullanan biri olarak kalite, surus hissiyati ve tokluk olarak a3 un cok daha iyi olduguna katilmiyorum.Iki aracinda cok benzer karakteristik ozellikleri var ve bu sayilan ozelliklerde birbirine cok cok yakin oldugunu soyleyebilirim. Icerdeki bir cok noktada golf un daha kaliteli oldugunu bir cok yabanci degerlendirmede soyleniyor. A3 dynamic paketteki koltuklar ozellikle beni acayip sogutuyor. 

A3 un kesin ustun oldugu nokta bence premium algisi cok daha fazla.Sirf bu bile arac degistirmeye yeter tabiki de.

Hayirli olsun araciniz.

 
A3 dynamic donanımında ki koltuklarıyla diğer vermiş olduğu lüks algısını yerlebir ediyor maalesef. hem rahatsızlığı hem görünüşü Linea koltugundan farksız. Bunun dışında standart bir golfün kendisine rakip olması imkansız. 

 
Kimse yanlış anlamasın ama, sırf karizma, "premium havası" veriyor diye  araç değiştirmekye çok uzak bakıyorum. 

Ben aracın içine girdiğimde araç" beni gönül rahatlığı ile keyifli keyifli kullanabilirsin " demeli.  O rahatlığı konforu içeri girer girmez vermeli. Hani nasıl bir eve girdiğinizde ilk görüşte "Heh tamam bu ev tam bize göre",tam istediğim gibi dedirttiyorsa arabada öyle olmalı.  Yoksa ne dış görünüşün güzelliği, nede verdiği premium havası beni ilgilendirmiyor.

 
@chemdemir bence hocam duygusal davranıyorsunuz 2006 dan beri golf kullanan biri olarak yazdım düşüncelerimi 4-5-6-7 kasa golfu en az 50 bin km kullandım benim kadar golf fanatiği kimse olamaz.... hala benim için efsanedir.. lakin arada 10-20 bin tl fark bile kalmadı ha eskisi gibi 50-60 tl fark olsa tabiki golf öndeydi... hemen hemen aynı parayı verip golfü savunmak pekte akıl karı olmuyor...

  :)  yoksa mesela artı eksiye girerse en az 10 madde sayarım..

amortisör yay salıncak burç ve alt takım o kadar sessiz ve kararlı çalışıyor ki hayret edersin gıcırdamıyor hiç

motor ve şanzıman uyumu acayip ne bir yığılma var ne bir gecikme var ve tepkimeleri çok etkileyici+kavrama ve mekatronik arızası golfe göre çok daha az

aracın aerodinamiği zaten bir başka yol sessizliği dinamizmi yol tutuş viraj kabiliyeti vs vs

mesela golfün ve a3 hiç iç trimlerini söküldüğü zaman gördünüz mü bir bakın derim a3 de passatta bile olmayan bütün kapılar bagaj vs her yerde yaklaşık 3-5 cm arası akustik sünger vardır.

ve dizel a3 de motor sesini golftekinden çok daha az duyarsınız..ve mercekli zenon farla selektör yaparkan gelen sesi a3 de duymasınız..

malzeme kalitesi zaten çok çok farklı..cam fitilleri, kaporta sacıve boyası bile çok farklı golfun hala plastik ile birleşen metal yerlerinde hep boya atması oluyor.depo ful iken gelen gluk gluk sesi zaten ayrı bir facia farlardan multimedyadan sorun yaşamayan pek yoktur gibi

bir çok değerlendirme demişsiniz ben pek duymadım kim değerlendirmiş önemli olan son kullanıcının düşünceleridir

koltukdan bahsetmişsiniz recaro koltuk var a3 de çok spor ve gayet vücudu saran bir yapısı var..baldır desteği vs vs

son olarak  bir örnek vereyim golf 5 ile golf 6 yı art arda test ederseniz aralarında ciddi yalıtım farkı olduğunu anlarsınız.. işte ben bu kadar golfçüyüm..

zaten bu yüzden dedim golf alana neden aldın demem a3 alanada neden aldın demem...eskiden olsa bende golf alırdım çünkü arada 50-60 tl lik bir fark yoktu ama şimdi öyle değil ben 139 sport paket a3 aldığım zaman 135 higline golf satıyordu bayi 2017 de

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar güzel dilekleriniz icin teşekkür ederim. 
 

Maalesef bütçe olarak kısıtlı olduğum için düşük km kazasız bir araç tercih etmeliydim. Bu yüzden donanım olarak dynamic tercih etmek zorunda kaldım. 
 

Bu arada aracın start stop sistemini çok beğenmedim. Kararsız çalışıyor. Golfte daha kararlıydı. Yani daha araç hareket halinde iken motoru durdurup direksiyonu kilitliyor. Bu pek hoşuma gitmedi. 2018 modellerde bu problemin çözüldüğü söyleniyor. 

 
F30 tercih etmeme sebebim yine bütçe ile alakalı. Makyajlı F30 kazasız düşük km düzgün bakımlı dedin mi rakam 165000tl den başlıyor. Bir de g20 çok iyi geldi. E90da olduğu gibi F30u gölgede bırakabilir diye düşündüm. 

 

Arkadaşlar güzel dilekleriniz icin teşekkür ederim. 
 

Maalesef bütçe olarak kısıtlı olduğum için düşük km kazasız bir araç tercih etmeliydim. Bu yüzden donanım olarak dynamic tercih etmek zorunda kaldım. 
 

Bu arada aracın start stop sistemini çok beğenmedim. Kararsız çalışıyor. Golfte daha kararlıydı. Yani daha araç hareket halinde iken motoru durdurup direksiyonu kilitliyor. Bu pek hoşuma gitmedi. 2018 modellerde bu problemin çözüldüğü söyleniyor. 
Yanlışınız var, golf tede aynı sekilde durma eğilimi gösterdiğinde daha hareket halindeyken S&S motoru kapatıyor

 

Geri
Üst Alt