Akü bitti


@forzaGilles hocam araç benzinli ise efb akü takılır demişsinde benim araç dizel efb akü takılı üzerinde
Eskiden bu hiç olmazdı dizellerde sadece agm akü olurdu (dizel çalışma anında daha fazla güce ihtiyaç duyar) 

2016 Haziran sonrası üretilen araçlarda ve Mk7,5 kasa ile birlikte maliyeti düşürmek adına bu sebang dedikleri kore malı akü takmaya başladılar.. Tabii biraz da şans işi bütün makyajlı kasalarda hepsi sebang gelmiyor.. Tamamen şans işi.. Üzerinde EFB+ yazıyor EFB’ye göre “nispeten” daha iyidir.. Servise gittiğinizde Varta istiyorum dediğinizde hayır diyeceklerini zannetmiyorum, Olasılıklar Varta, Moll, Exide bu üç markadan birini takarlar.. Kardeşimin Polo da Exide marka EFB vardı yeni takılan Varta EFB oldu.. 

Araç kaç model? Golf mü Tiguan mı? 

O aküyü kore malı falan diye kötülüyoruz ama eskiden dizel araçların tamamında Varta AGM 68ah 680A (CCA/soğuk marş gücü) akü olurdu (ben dahil pek çoğumuzun araçlarında olan akü)., Evet size takılan Sebang EFB+ akünüz kore malı falan ama yalnız dikkat ederseniz amper değeri 70ah, marş basma gücü 700A (CCA)., yani değerleri dikkate aldığımızda Varta AGM ‘den az biraz güçlü., tabi varta’nın agm olması daha uzun ömürlü olması demek buda ayrı konu., 

Varta istiyorum diye söyleyiniz., onlar için fark etmiyor ne olduğu., nasıl olsa garantiden aynı ücreti alacaklar., Şase numarasına göre araca uygun aküye bakacaklar neyse onu takacaklar., Yani size Varta AGM akü takmaları biraz zor çünkü Varta’nın AGM aküsü 68ah ama sizin akü 70ah sistem doğru olan neyse onu verecek., Belki (orjinal yedek parça) olarak Varta AGM 70ah akü takılmış araç vardır ama ben golf’lerde rastlamadım., 

Bir de akü takıldıktan sonra akünün eski (-) kutbu üzerine üretim tarihi kazınmıştır., servisten çıkmadan kontrol ediniz., serviste kolay kolay bayat akü olmaz ama siz yine (-) kutup başına bakın.. :)  

 

Moderatör tarafında düzenlendi:
@Kemal Kapaklı dizellerde efb yok efb+ var...ben hiç bir dizelde efb görmedim plus olanı takıyorlar agm ye yakın performans veriyor ama şunu söyleyeyim en iyi performansı alman malı moll veriyor gibi..gerçi dünyada bir numara da johnson control power solution yani varta alman malıda iyidir (kullanmadım umarım iyidir) tr distübutorude karat idi...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dün sanayide varta bayinden agm 70ah 1100 tl fiyat aldım yarın servisten fiyat alalım bakalım.
Nette 90-1000 arası satıldığını görmüştüm., servisten fiyat aldığınızda zubizu indirmi ile fiyat alın., 

Dışardan almayı tercih ederseniz satıcıya akünün üretim tarihini sorun.? Bayat akü vermesin., Sıfır hiç kullanılmamış akünün 2 yıl raf ömrü oluyor., siz yine de 8-9 aydan fazla beklemiş akü almamaya çalışın., Dışardan aldığınızda (varta için konuşuyorum) size verecekleri garanti kartının üzerindeki 14 haneli kodu şu siteye girdiğinizde üretim tarihini öğrenebiliyorsunuz; http://karatguc.com/index.php/tr/serino.html 

 
@dinar626 Exide ve sebang marka aküler hızlı bitiyor dikkat ettimde moll daha uzun dayanıyor...özelikle alman malı olanlar...sanırım kullandıkları çinko biraz dandik ondan olabilir.. varta için alman gereken model https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-blue-dynamic-efb/560-500-064 60A olanı bulamazsan 70Alıkte alabilirsin Exide 59A mıl şu tek amperaj akülerede hasta oluyorum gerçektende 😂
Malesef araba üreticileri böyle kıt kanaat ucu ucuna değerde akü takıyorlar., aracın ekstra donanımları 59ah karşılıyorsa 59 takar geçer., inadına 60ah takmaz neden ondan bile tasarruf ediyorlar., 

Neyse şimdi gidip 58 veya 59ah takılı olam araca dışardan akü aldığınızda elbette gidip 60ah ‘lık bir akü alacaksınız ama sizin dediğiniz gibi 60 bulamazsak ve 70ah ‘lık taktığımızda işler biraz karışır., Araçta hali hazırdaki şarj dinamosunun daha güçlü olan 70ah ‘lık aküyü şarj edebilir mi bilmiyoruz, hadi etti diyelim;tıp ki akü de olduğu gibi milimi-milimine 59ah için uygun (ne eksik ne fazla) bir şarj dinamosu takmışlarsa o zaman şarj dinamosu amperajı fazla olan aküyü şarj edebilmek için didinir-durur., zaten daha büyük kapasiteli aküyü araca kodlamasını yapıp tanıtmadığınız vakit araç aküyü eski aküsü zannedecek ve o amper değerine göre şarj edecek aküyü tam dolduramama durumu vs.. sıkıntı olursa derdini anlayacak adam bulamazsın bu ülkede..

Hadi diyelim ki; takılan şarj dinamosu hem 59ah aküyü hem de 70ah aküyü şarj edecek kadar güçlü tek tip bir dinamo var., bu seferde 70ah akünün boyutları farklı olduğundan aküyü üzerine oturttuğunuz alt plastik muhafaza 70 lik olana boyutundan dolayı uyup-uymama sorunu vs.. mevcut akü neyse onu almak en mantıklısı..

 
@forzaGilles şarj dinamosu 10 Ah için etkilenmez sadece şarj süresi uzar 60A olan şeyi 70 A e çıkarmadığımız için şarjlık bişey yok yani olmaması gerekir çekilen akım artmıyor araba aynı araba Ah değer değişiyor saatlik kapasite  hiçbir aküde kapasite sadece A ile gösterilemez olamaz elektrik kuramlarına aykırı..genelde doğru akımda (DC) akü gibi depolama birimleri kapsite amper saat (Ah) üzerinden ölçeklendirlir...bizim araçda sarj dinomosu 10A üretiyorsa 1 saatte değilde 1.5 saatte aküyü sarj eder tek fark bu..bizim şarj dinomlarının akım değerinide öğrenirim her motorda küçük birer jeneratörümüz var ...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles şarj dinamosu 10 Ah için etkilenmez sadece şarj süresi uzar 60A olan şeyi 70 A e çıkarmadığımız için şarjlık bişey yok yani olmaması gerekir çekilen akım artmıyor araba aynı araba Ah değer değişiyor saatlik kapasite ..genelde doğru akımda (DC) akü gibi depolama birimleri kapsite amper saat (Ah) üzerinden ölçülür..alternatif akımda henüz depolama ürünü icat edilmedi..😂
Arkadaş aracın orjinal aküsü 59ah ve onun yerine 70ah almaktan bahseti, o sebebten söyledim., Elektrik hakkında yeterli bilgiye sahip değilim genelde 60 yerine 65 taksan 5 amperden bişey olmaz derler ama 10 amper fark olunca mevcut şarj dinamosu için ekstra yük olur mu veya bunu karşılayabilir mi sıkıntı olma ihtimali vs.. diye söyledim., Güzel bilgiler için teşekkür ederim :)

 
@forzaGilles şarj dinamosu 10 Ah için etkilenmez sadece şarj süresi uzar 60A olan şeyi 70 A e çıkarmadığımız için şarjlık bişey yok yani olmaması gerekir çekilen akım artmıyor araba aynı araba Ah değer değişiyor saatlik kapasite  hiçbir aküde kapasite sadece A ile gösterilemez olamaz elektrik kuramlarına aykırı..genelde doğru akımda (DC) akü gibi depolama birimleri kapsite amper saat (Ah) üzerinden ölçeklendirlir..alternatif akımda henüz depolama ürünü icat edilmedi..😂
Tam emin değilim ancak 60 ah yerine 70 ah takınca kodlama yani tanitma yapılarak sarj dinamosunu ve beyni bilgilendirmek gerekiyor. Yoksa 60 ah üzerinden hesaplamalar yaparak sarj etmeye çalışır.

 
Nette 90-1000 arası satıldığını görmüştüm., servisten fiyat aldığınızda zubizu indirmi ile fiyat alın., 

Dışardan almayı tercih ederseniz satıcıya akünün üretim tarihini sorun.? Bayat akü vermesin., Sıfır hiç kullanılmamış akünün 2 yıl raf ömrü oluyor., siz yine de 8-9 aydan fazla beklemiş akü almamaya çalışın., Dışardan aldığınızda (varta için konuşuyorum) size verecekleri garanti kartının üzerindeki 14 haneli kodu şu siteye girdiğinizde üretim tarihini öğrenebiliyorsunuz; http://karatguc.com/index.php/tr/serino.html 
Teşekkürler tam aradığım site 👍😀

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@ogzogz evet bu olabilir akü dolmuş gösterp sarj etmeyi keser ama sarj dinomosu yetmemesi olmaz  70 Ah lık aküyü 59Ah olarak kullanmak zorunda kalırız kodlayarak aküyü 70 olarak göstermek gerekir belkide kod sırf farklı kapasite içindir bazıları kod yapmadım diyor aynı akım değeri için gerek yoktur ..dediğim gibi kodlamaz isek akü doluluk oranı hatalı çıkabilir ona birşey diyemem

 
@ogzogz evet bu olabilir akü dolmuş gösterp sarj etmeyi keser ama sarj dinomosu yetmemesi olmaz  70 Ah lık aküyü 59Ah olarak kullanmak zorunda kalırız kodlayarak aküyü 70 olarak göstermek gerekir belkide kod sırf farklı kapasite içindir bazıları kod yapmadım diyor aynı akım değeri için gerek yoktur ..dediğim gibi kodlamaz isek akü doluluk oranı hatalı çıkabilir ona birşey diyemem
Tam da bu.

 
Arkadaşlar hepinizin yorumlarını tek tek okudum ilginiz için teşekkür ediyorum. 

Öncelikle yetkili servisi aradım orjinal akü için indirimsiz 980 tl indirim ile 820 gibi bir fiyat verdiler ellerinde akü yoktu bende çevremde ki arkadaşların tavsiyesi üzerine aşağıdaki aküyü aldım 12V 63Ah 640A EFB Mutlu marka aküyü eskisini vererek 470 + halı paspas hediyesi ile aldım.Montajdan sonra herhangi bir hata vermedi araç.Ayrıca eski aküyü ölçtürdüm 8.5V gibi cikti tamamen ölmüş yeni aküyüde takmadan önce ölçtürdüm 12.7V çıktı bagladıktan sonra marş basınca 14.5 gibi bir değer cıktı alternatör saglam yani .😊Hepinize iyi günler dilerim. 

20191021_152608.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@dinar626 türk malı inşallah sorunsuz kullanırsın aynı paraya varta da satılıyor diye biliyorum

 
@reko Sağolun hocam yerli ürün tercih ettik.Vartaya da baktım amper değeri 60 olanı buldum ama cca değeri 530 du düşüktü.o yüzden bunu aldım 

 

Benm akümde bu, araç 1,6 tdi dsg fiyat 1000 civarı imiş

CD3354FE-C31D-41B9-B3B5-0A5115597697.jpeg

 

Geri
Üst Alt