EFB akü yerine AGM akü takılması


Furkan96

Üye
Katılım
13 May 2019
Mesajlar
207
Tepkime puanı
56
Konum
Diyarbakır
İsim
Furkan
Arkadaşlar merhaba , aracımda akü sıkıntısı çıktı. Değiştirmeye karar verdim. Aracım 2015 1.4 TSI DSG şanzıman Golf 7

Sorum şu ;

-Aracımda suan bulunan akü 12V 70A EFB AKÜ.

-EFB akü yerine Varta 12V 70A AGM akü taktırırsam sıkıntı yaşarmıyım ? Yardımcı olursanız sevinirim 😊

 
Arkadaşlar merhaba , aracımda akü sıkıntısı çıktı. Değiştirmeye karar verdim. Aracım 2015 1.4 TSI DSG şanzıman Golf 7

Sorum şu ;

-Aracımda suan bulunan akü 12V 70A EFB AKÜ.

-EFB akü yerine Varta 12V 70A AGM akü taktırırsam sıkıntı yaşarmıyım ? Yardımcı olursanız sevinirim 😊
Hiç bir sorun yaşamazsınız EFB ve AGM birbiriyle uyumludur., AGM 'nin farkı daha uzun ömürlü olmasıdır., Sadece aracınızdaki akünün amper değerinden emin olunuz., Normalde TSI araçlarda genellikle 59 amper akü takılı oluyor., evet bazı nadir tsi araçlarda donanıma göre 69 veya 70 amper akü takılı oluyor., ama siz benim araçta 70ah takılı diyorsunuz., Neyse bundan eminseniz araçtaki akünün aynı amper değerinde alın yeterli..

 
Hiç bir sorun yaşamazsınız EFB ve AGM birbiriyle uyumludur., AGM 'nin farkı daha uzun ömürlü olmasıdır., Sadece aracınızdaki akünün amper değerinden emin olunuz., Normalde TSI araçlarda genellikle 59 amper akü takılı oluyor., evet bazı nadir tsi araçlarda donanıma göre 69 veya 70 amper akü takılı oluyor., ama siz benim araçta 70ah takılı diyorsunuz., Neyse bundan eminseniz araçtaki akünün aynı amper değerinde alın yeterli..
@Furkan96 Agm aküler firmaların söylediklerine göre 3x daha uzun performans sunuyor ama bu yalandan ibaret bir diğer iddia konusu fark fren enerjisi geri kazanımı desteklemesi bu konuda bir muamma sonuçta hibrit araç kullanmıyoruz ve bunun için teknik altyapı yok son olarak en önemli husus ise agm yi diğerlerinden pahalı yapan ve bence de en önemlisi cca değeri yani cold cranking amps denen motor ve akünün ilk çalışmada sunduğu amper değeri, özellikle soğuk iklimlerde veya start stop ile yorulan akülerde bu değer çok önemli. 

Bu arada benim de aküyü değiştirmem gerekli  dün sabah ölçtüm ilk çalıştırma 9.80 civarıydı kerata iki gün yatsa marş almayacak😀 varta 70 agm serviste taktıran oldu mu 5 yıllık araca zubizu vs ne kadar fiyat çekerler acaba? 🤔

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Serviste economi kodlu akülerin fiyatı uygun
Economy beş para etmez ve maddiyat anlamında ekonomik çözüm sunan ömrü kısa bir aküdür., onu alacaklar gidip dışarda satılan perakende sürüm varta agm alsınlar çok çok daha iyi., hem de daha ucuza mal olur., 

Örneğin benim aracımdaki fabrikanın taktığı orjinal 68ah ‘lık varta agm akü (economy serisi olmayan) 680 CCA soğuk marş gücüne sahipken., aynı akünün dışarda satılan perakende sürümü varta agm akünün soğuk marş başma gücü 760CCA ‘dır.. 

 
Peki bende şunu sorayım. Aküyü değiştirdik uygun değerlerdeki bir modelle, şu akü kodlaması muhabbetini yapmazsak ne gibi sıkıntılar yaşarız? Dışardaki akü satan yerlerin çoğunda yapabileceklerini düşünmüyorum açıkçası :/

 
Peki bende şunu sorayım. Aküyü değiştirdik uygun değerlerdeki bir modelle, şu akü kodlaması muhabbetini yapmazsak ne gibi sıkıntılar yaşarız? Dışardaki akü satan yerlerin çoğunda yapabileceklerini düşünmüyorum açıkçası :/
Serviste de  yapıldığını sanmıyorum çıkan akünün aynı amper değerinde takıp geçiyorlar.

 
Agm yerine Efb akü taksam sıkıntı olur mu. Emin olmak istedim akü alacaktım sıkıntı yaşarsın dediler tereddütde kaldım.

 
Ben genelde 1 konu üzerine en az 1 hafta araştırma yaparım ve bunu çok seviyorum. Bu araştırmalarımı herkes tarafımdan Golf sahibi olduğum için paylalaşacağım. Bundan sonra yağ, bakım, lastik gibi tüm konuları yazacağım ayrıntılı olarak.

Akü Konusunda Araştırmalarım sonucunda alıntı olarak; (En İyi Özetleyen)

EFB Akü ile AGM Akü Arasındaki Farklar Nelerdir?

Ortak bir özellik olarak AGM aküler ile EFB aküler start-stop sistemine sahip olan taşıtlarda kullanılmak üzere oluşturulmuştur. EFB akü yani geliştirilmiş sulu akü ile AGM akü yani emdirilmiş cam elyaf akü aynı türdeki araçlar için geliştirilmiş olsa da farklı özelliklere sahiptir.

EFB aküler sulu tip aküler sınıfına dahildir. Oldukça yüksek performans ile işlev gösterir. Start-stop araçlarda kullanılmasının yanı sıra standart sulu akülerin yerine de tercih edilebilir.

AGM aküler ise kuru akü sınıfına aittir. AGM akünün içerisinde bulunan elektrolit seperatörlere emdirilmiş şekilde üretilir. Günümüzdeki akü teknolojisinin en gelişmiş ve son halini AGM aküler temsil etmektedir. Oldukça yüksek performansa sahiptir. Diğer akülerle kıyaslandığında da daha uzun ömürlüdür.

AGM aküler bulunulan ortamdaki sıcaklık değişimlerine karşı oldukça duyarlıdır. Bu sebeple standart aküler ile ikame edilemez.

Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olan bir otomobilde AGM türü akü kullanılabilir.

Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olmayan otomobillerde de EFB türü akü kullanılır.

EFB aküler tam bakımsız akü sınıfına dahildir. Kullanıma hazır durumda işlev gösterir.

Fren enerjisi geri kazanımı araç fren konumuna geçtiğinde fren enerjisinin elektrik enerjisini dönüştürmeye yarayan bir düzeneğe sahiptir. Söz konusu fren enerjisi elektrik enerjisine çevrildikten sonra depolanmak üzere AGM aküye iletilir. Böylece EFB aküde kullanılan alternatörden bağımsız olarak da akü şarj edilebilir. AGM aküde sistemsel olarak alternatör daha az devreye girer. Motor üzerine alternatörün daha az yükü bulunur. Bu sayede de aracın tükettiği yakıttan tasarruf edilir. Bu yönüyle AGM aküler oldukça ekonomik ve bütçe dostudur.

Yani fren enerjisi geri kazanım olan araçlar AGM kullanmalı EFB'ye geçmemelidir.

Fren geri kazanım enerjisi ile ilgili bir konu var hazırda, arkadaşımız anlatmış güzelce. 

Benim Aracım 2017 Golf 7.5 1.6 tdi 116hp ve bende Moll EFB+ var. 

Akü değiştirecek arkadaşlara fikir olsun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@esucsuz hocam 2017 golf 7.5 sahibiyim. Uzun zamandır start stopum çalışmıyordu geçen günde 15 dakika kontak açık kaldı sonrasında akü zayıf uyarısı aldım. Aracın üzerindeki akü efb. Bu aküyü deşarj ettirip tekrar şarj edip kullanma ihtimalim olur mu? Yoksa yeni bir akü mü almalıyım? Önereceğin bir akü modeli olur mu? 

 
[mention=9013]esucsuz[/mention] hocam 2017 golf 7.5 sahibiyim. Uzun zamandır start stopum çalışmıyordu geçen günde 15 dakika kontak açık kaldı sonrasında akü zayıf uyarısı aldım. Aracın üzerindeki akü efb. Bu aküyü deşarj ettirip tekrar şarj edip kullanma ihtimalim olur mu? Yoksa yeni bir akü mü almalıyım? Önereceğin bir akü modeli olur mu? 
Arkadasa sormussunuz ama fikrimi yazayim

Ben olsaydim sarj ettirmeyi denerdim ne kaybedersiniz ki en fazla 30-40 tl sarj parasindan olursunuz

2017 akü kurtarilabilir diye düşünüyorum
 
@HONEY Hocam bu işlemi start stop çalışmıyor diye eylül ayında yaptırmıştım. Sonrasında aracın start stopu 1 hafta çalıştı sonra yine çalışmaz hale geldi. Bu işlemden 7 ay sonra ise geçen gün böyle bir durumla karşılaştım. Acaba aküyü ölçtürsem sonra deşarj şarj yaptırsam beni biraz daha götürür mü? Bu arada benim asıl sorunum aracı hep kısa mesafelerde kullanmak 2017 aracımın km.si 20 binde :)  . 

 

@anatolia28 rjinal akü ortalama 5 yıl gidiyor.
Benimki öyle oldu. Bende yıllık 4-5 bin km yapıyorum.

 

Geri
Üst Alt