Kayis sesi ?



@ufin Arastirmalarimin genelinde, iki kayisin degismesi yönünde bilgi edindim, ayriyeten kayis makarasindada sorun olabilirmis, Türkiyedeki fiyatlar ve iscilik Almanyaya göre cok uygun baktirmanizda fayda var. Yukarda forzaGilles kardesin aciklamalari yerinde, ilgisi icin tesekkür ederim.

 
@pasa42  haklısın kardeş ama araç daha 45000 de önceleri sorun yok bunlar böyle dediler.Şimdi gitsem masraf çıkacak.Bu şekilde kullanmak bi zarar verirmi bilginiz var mi.Araba bozuk yol görmedi ama heryerinden ses geliyor.

 
@ufin Her arabada kayis kopmadigi sürece sorun yok biliyorum, ama kayislar zedelendigi icin bu sesler cikiyor, kayisla baglantili parcalarinda zarar görebilecegini düsünmekte fayda var fikrindeyim.

 
Aynı ses bendede mevcut.Isınınca geçiyor garanti bittiği için servise gitmekten korkuyorum.Ayrıca motor soğukken 2000 deviri geçince motorun sağ tarafından ince bi zırıltı sesi geliyor.

Isınınca ayrı bi ses geliyor.Araç daha 45000 km’de.
Koptuğu anda korkunuz kabusa dönüşür 8-10 misli masraf çıkarır.. baktırmanızda yarar var.. servisten korkmayın pahalı gelirse yaptırmazsınız o kadar yani., şu sıralar aracın yaşına göre servis kampanyası var https://binekarac.vw.com.tr/tr/kampanyalar/Zubizu-Servis-Kampanyasi.html 

 
@ufin Arastirmalarimin genelinde, iki kayisin degismesi yönünde bilgi edindim, ayriyeten kayis makarasindada sorun olabilirmis, Türkiyedeki fiyatlar ve iscilik Almanyaya göre cok uygun baktirmanizda fayda var. Yukarda forzaGilles kardesin aciklamalari yerinde, ilgisi icin tesekkür ederim.
Rica ederim., triger değişince zaten set olarak değişiyor “gergi makaraları” rulmanlar, V kayışı vs. komple set halinde değişmekte., Devirdaim ise (2 parçadan oluşuyor)., genellikle kontrol ediyorlar ve gerek görürlerse ön kısımda olanını değiştiriyorlar., tabii bütçe müsaitse her 2 devirdaim parçasını da değiştirmek en mantıklısı.. nasıl olsa aynı işçilik ödenmiş olucak..

 
@forzaGilles teşekkür ederim ilginiz için aracı servise bıraktım yarın arayıp söyleyecekler

 
@pasa42 @ufin @forzaGillesBu ses büyük ihtimalle gergi makarası. Benim motorda da oldu, makara değişti düzeldi. Servisler bu sorunun farkında. O nedenle TPI bile yayınlanmış. Ekte ilgili TPI yı incelemeniz için yüklüyorum.

Bu sesin belirgin bir zararı yok, sadece soğukken yapıyor sonra düzeliyor. Ben de kayış sanmıştım ama değildi.

Siz de bu TPI numarasını vererek tekrar servise sorar iseniz sizin şasi numaranızdan kontrol edip, sizin araçta bu arızalı kasnaktan olup olmadığını anlayabilirler.

Ayrıca @ufin motorun sağ tarafından gelen ses drrr diye ise 2000 rpm civarı, yakıt boruları olabilir. Bende hızlanma sırasında 2000 rpm civarı veya kompresöre bindiğinde duyulabiliyor (trafikte pek duyulmuyor, duyabilmek için sessiz bir sokak veya ortam olması gerek).  Motorda sağ taraftan aşağı plastik muhafaza içinde iniyorlar ve onun içinde ses yapıyorlar. Bendeki bu şekilde idi, ben söktürmedim. Durup dururken sırf o ses için boruları sökmelerini istemedim. İleride başka bir onarım için sökülür ise o zaman yaptıracağım. Eğer bu ses ise bu ses de önemsiz bir şey.

TPI-2043523-10-Motor Rölantideyken motor bölmesinden triger kayış düzeninden gelen sesler-2.jpg

TPI-2043523-10-Motor Rölantideyken motor bölmesinden triger kayış düzeninden gelen sesler-1.jpg

TPI-2043523-10-Motor Rölantideyken motor bölmesinden triger kayış düzeninden gelen sesler-3.jpg

TPI-2043523-10-Motor Rölantideyken motor bölmesinden triger kayış düzeninden gelen sesler-4.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
On 14.10.2019 at 9:49 AM, Kemal Kapaklı yazdı:

Yağ pompasının sesi bu yağ çubuğunu çektimi daha net duyarsın pompanın sesini normal bi durum yağ sıcaklığı göstergede 60 dereceye geldimi geçiyor ses triger değil bu usta 

 
@pasa42 @ufin @forzaGillesBu ses büyük ihtimalle gergi makarası. Benim motorda da oldu, makara değişti düzeldi. Servisler bu sorunun farkında. O nedenle TPI bile yayınlanmış. Ekte ilgili TPI yı incelemeniz için yüklüyorum.

Bu sesin belirgin bir zararı yok, sadece soğukken yapıyor sonra düzeliyor. Ben de kayış sanmıştım ama değildi.

Siz de bu TPI numarasını vererek tekrar servise sorar iseniz sizin şasi numaranızdan kontrol edip, sizin araçta bu arızalı kasnaktan olup olmadığını anlayabilirler.

Ayrıca @ufin motorun sağ tarafından gelen ses drrr diye ise 2000 rpm civarı, yakıt boruları olabilir. Bende hızlanma sırasında 2000 rpm civarı veya kompresöre bindiğinde duyulabiliyor (trafikte pek duyulmuyor, duyabilmek için sessiz bir sokak veya ortam olması gerek).  Motorda sağ taraftan aşağı plastik muhafaza içinde iniyorlar ve onun içinde ses yapıyorlar. Bendeki bu şekilde idi, ben söktürmedim. Durup dururken sırf o ses için boruları sökmelerini istemedim. İleride başka bir onarım için sökülür ise o zaman yaptıracağım. Eğer bu ses ise bu ses de önemsiz bir şey.

Ekli dosyayı görüntüle 24405

Ekli dosyayı görüntüle 24404

Ekli dosyayı görüntüle 24406

Ekli dosyayı görüntüle 24407
Ekteki bilgiler eski şuan sistemde güncel olanda aracın triger kapak üzerindeki tarih bilgilerne göre kontrol yapılıyor sonrasında triger kayışı , gergisi değişimi  , veya triger kayışın yağlanması olarak işlemler mevcut bunu yeni tpı içersindeki bilgiler serviste ögrenebilirsiniz şimdi bu tpı geçerli değilmiş.

 
@vwccvw  servis yağ pompasından geldini söyledi degiştirmek istemiyor aynı olacak 1000 km sonra diyor ne yapmam gerekiyor 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yağ pompasının sesi bu yağ çubuğunu çektimi daha net duyarsın pompanın sesini normal bi durum yağ sıcaklığı göstergede 60 dereceye geldimi geçiyor ses triger değil bu usta 
Servis yağ pompası dedi sizinde dediğiniz gibi ama değiştirmek istemiyor 1000 km sonra aynı olacak diyor ne yapmam gerekli

 
Arkadaşlara Bilgi amaçlı söyleyeyim sorun çözüldü trigerde bi bilye değişti ayrıca yakıt boruları izilasyonu yapıldı sorun düzeldi.Cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim

 

Cevabim biraz gec oldu, kayis sesi sorununu yetkili servis inceleme yaptiktan sonra kayis spreyi sIkarak sorun cözüldü. Her hangi bir parca degismedi, herkeze tesekkür ederim

 

Geri
Üst Alt