İdeal Vites Devir Aralıģı


atacandiri

Üye
Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
148
Tepkime puanı
62
Konum
Ankara
İsim
Atacan
Herkese selamlar, ilk kez dizel bir arac aldim kendime bir kac gun once..2015 golf 1.6 tdi...AkLima takilan bir soruyu siz degerli golf kulllanicilari ile paylasma istegim var..1.6 dizel motorlarda duz yolda motor sagligi icin hangi devir araliginda ortalama vites arttirilmali ?aractaki vites yardimina gore kullanirsam 1.6 devirde ust vitese gec uyarisi aliyorum vitesi atinca devir 1.3 seviyelerine dusuyor motorun boguldugunu hissediyorum...Bu motor tipi icin ,motor sagligi icin ideal aralik nedir ? bilgi verirseniz sevinirim.

 
@atacandiri Hocam öncelikle hayırlı olsun. O Vites yardımı kısmında sürekli gaza basacağınızı baz alarak ve en az yakıt tüketimi açısından sizi sürekli bir üst vitese çıkarmaya çalışıyor. Benim aracım da 1.6 tdi dizel. Ben vitesi 3 bin devire yakın değiştiriyorum ve öyle olunca motorun titremesini mümkün mertebe azaltmış oluyorum. dediğiniz gibi 2bin devir ve yakın değişimlerde motorun titremesi ve boğulması bariz anlaşılıyor.

 
@SinanSuveren hocam yanitiniz ve iyi dilekleriniz icin tesekkur ederim anladigim kadariyla 3000 civari vites atip araci genelde 2 2.5 bandinda kullaiyorsunuz...Motor sagligi icin ideali bu mudur?belki basit bir soru ama dizel yeni benim icin.:)

 
Hocam yanlış olmasın ama dizel motorlarda devirli kullanmak iyidir diye biliyorum. Tabi ki devirliden kastım yüksek devirler değil 3bin devirden bahsediyorum. hem bu yüzden hem de aracın ve motorun performansından ötürü 2-2,5 bandında kullanıp 3 e yakın vites değişimi yapıyorum.

 
@atacandiri Normal kullanımda seyir halinde 3000 i geçmeniz için bir sebep yok. Sollama vb ani olaylar hariç tabiki.

Vites göstergesi dediğiniz gibi biraz erken yükseltme öneriyor.

Vites değiştirdikten sonra 1400 rpm e düşer ise guruldayarak toparlayabilir. Eğer 1600 rpm olur ise sessizce hızlanabilir. Yani vites değiştirdikten sonra 1600 ve üstü bir hıza düşmeli.

Devirli kullanından kasıt bu hızın üstü anlamında olabilir yoksa 3000 ve üzerinin normal seyirde gereği yok. Uzun yolda 2000 cıvarı.

Sonuç olarak 1600 - 2500 arası sakin kullanım, konfor ve motorun sağlığı çin uygun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Paradoxun babası .....araç 1500 devirde vites değiştir talimatı veriyor(kadranda).....Babamız dedemiz 50 yıllık ustamız ,,,dizel araç devirli kullanılır diyor.....vw mühendisleri bilmiyormu bu aracın dizel olduğunu? Ne diye 1500 devirde vites değiş önerisi yapmışlar? 

İşin dogrusu? Nedir?

1500 devirde  vites değiştirince araç titreme falan yapmıyor...bi kere burada tespit koyalım.. (su terazisiyle sıfır eğimi-rampası ölçülmüş yolda) 

Evet dizel devirli kullanmak lazımsa da 2000 hadi olmadı 2200 devir verelim...

3000 devir falan? Tam venezuella / dubai/mekke stil olur? 

Ben halen 1500-1600 devirde vites değiştiriyorum....yüksek devir /devirli kullanmadım diye motoru elime alırmıyım.... Evet bence de 2200 kadar çıkıp vites atmak da lazım 30 günün en azından 10 nun da...

3000 devir ? Bu devirleri anca evdeki  çamaşır makinesinin kurutma modunda görürüz...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Salla wv ne der el alem ne der ben bilmem kulağım tinisina göre vites değiştirin araba boğulmadan zorlanmadan nasıl yuruyosa öyle vites atıyorum devirsiz kullanmakta Egr dpf sorunlarına yol açar bu bir gerçek ben çok sıkıştırdım 4000/45000 e kadar sebebi motor sağır kalmasın ekzost sistemi kurum baglamasin diye size göre doğru ve ya değil ama benim arabanın motoru tıkır tıkır calisyo o dizelin pis kokusu yok hatta otobanda 5 e gidilecek yeri dahi 4 le gittigimde oldu 3 kuruş az yakacak diye dpf Egr ile uğraşamam arada arabayı sıkıştırmak iyi gelir motora araba nasıl çekiyorsa ona göre degisin ben 1 2 de fazla basmam 2000 rpm civarında atarim ama diğer vitesler 3000 3500 arası degisirim evet motor biraz bağırır ama motora grank miline piston kollarına şanzımana yük binmez diğer türlü bu parçalar baskı altında kaliyo bana göre tabi 

 

Geri
Üst Alt