şanzıman yağı marka model türü öğrenme


ismailix

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2019
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
İsim
İsmail
Selamün aleyküm,arkadaşlar aracı ekspre soktuğunda şanzıman yağı değişmeli diye yazmışlar ben kullanırken sıkıntı yaşamıyorum ama şanzıman yağı marka modeli nasıl öğrenebilirim

Aracın 2008 model 1.6 102 beygir tiptonic

Bir yerde kitapçıkta yazar diyor ama kitapçık, ansiklopedi gibi bulamadım.

Konuyla alakalı bilgisi olan yardım edebilir mi teşekkürler

 
Selamün aleyküm,arkadaşlar aracı ekspre soktuğunda şanzıman yağı değişmeli diye yazmışlar ben kullanırken sıkıntı yaşamıyorum ama şanzıman yağı marka modeli nasıl öğrenebilirim

Aracın 2008 model 1.6 102 beygir tiptonic

Bir yerde kitapçıkta yazar diyor ama kitapçık, ansiklopedi gibi bulamadım.

Konuyla alakalı bilgisi olan yardım edebilir mi teşekkürler
Aracın şasi numarasına göre servisten sorgulatın söylerler., sistemin kapasitesi zaten fazla değil servisten temin edebilirsiniz, pahalı bişey değil.. önemli olan sistemin kapasitesini net kaç litre aldığını öğrenmek bunu da en iyi servis bilir..

 
Upvote 0
Aracın şasi numarasına göre servisten sorgulatın söylerler., sistemin kapasitesi zaten fazla değil servisten temin edebilirsiniz, pahalı bişey değil.. önemli olan sistemin kapasitesini net kaç litre aldığını öğrenmek bunu da en iyi servis bilir..
bunu telefon ile arayarak sorsak söylerler mi acaba yani oraya gitmeden

 
Upvote 0
Volkswagen “şanzıman yağlarında” kendi adını taşıyan ürünleri kullanıyor., elbette dışarda da bu yağım müdaili vardır., aracınızın modeline uygun VW normlarını karşılayan tipte alınması gerekiyor., yani her tiptronic şanzımanınki aynı olmayabiliyor., 

Servisten yedek parça bölümüne bağlanın aracın şasi numarasına göre sistemden bakıp uygun yağın fiyatını söylerler., ancak sistemin kaç litre kapasitesi var, kaç litre doldurulması gerekiyor., Şayet bunun için “servis bülteni” yayınlanmışsa kaç litre olması gerekiyor onu da yedek parçadaki personel size söyler., ama yayınlanmamış ise bunu servisin mekanik bölümündeki usta bilebilir., ona bağlanmanız biraz çok zor okur yoğunluktan sizle telefon ile ilgilenmez., bunun için servis gitmeniz gerekir., 

Tiptronic, DSG gibi şanzımanlar genel anlamda hassas oldukları için üreticinin kendi şanzıman yağını kullanmanız sizin yararınıza olur., zaten daha önce de bahsettiğim gibi şanzıman yağı öyle pahalı olan bişey değil., bu sebebten servisten korkmayınız.. 

Diğer önemli konu aracın modeli Golf mü, Mk5 mi Mk6 mı bunları bilmiyorum ama %80-90 ihtimalle o şanzımanın aynı zamanda şanzıman yağ filtresi vardır.!! Yağı değiştirecekseniz şanzıman yağ filtresinin de değişmesi gerekir., sadece şanzıman yağını değiştirmeniz paranıza ve zamanınızı boşuna harcamaktan başka birşeye yaramaz.!! Şanzıman yağ filtresini dışardan alabilirsiniz bunda sıkıntı yok.!! Filtreyi üretici firmalar Mann, Hengst veya Mahle bunlar kaliteli olanlar.. Bosch, UFi, Wunder, Filtron, Fil filtre gibi daha kalitesiz olanları da mevcut ama bunları önermem çünkü şanzıman hayati bir görevi var..!! Kaliteli olan Mann, Mahle, Hengst ortalama 100-150 tl. ise, diğer saydıklarım 80-100 ‘den aşşağı olmaz., 30-40 lira içinde ortalama 6-7 sene idare edecek bir malzemede 2-3 kuruştan kaçmak anlamı yok., 

Öğrenmeniz gerekenler;

-sistemin şanzıman yağ kapasitesi kaç litre (yani kaç litre yağ koymanız gerekiyor) yedek parça personeli aracınız için servis bülteni yayınlanmış ise bunu görebilir, yayınlanmamışsa göremez.. 

-şanzıman yağını dışardan alacaksanız aracınız için uygun olan şanzıman yağının VW normaları olarak hangi onay gerekli o onay kodunu bilmeniz gerekir., bunu size yedek parçadaki eleman çok yüksek ihtimal söylemez., sizin gidip yağın önlü-arkalı fotosunu çekmeniz gerekir.. ki sizde gidip kutu üzerinde yazan onay kodlu yağı dişardan alacağınız yağda bu uygun onaylar kodları onda da mevcut mu ona göre alabilesiniz(yani uygun mu değil mi anlayabilin diyee).., dediğim gibi kafanızın rahat olması için servisten almanız yararınıza olacaktır.. Sanayideki ustalar herhangi bir markanın ATF tip yağını alsan yeter fark etmez derler ama bu söylediklerine itibar etmeyiniz., çünkü kesinlikle doğru değildir..!! Zaten sistemin “tahminen” 2-3Litre kapasitesi vardır(tam emin değilim.) servis ile dışardan müdailini almanız arasında cüzi farklar olur.. 

Aranızının marka-model golf ise mk5 mk6 tam olarak nedir..?

 
Upvote 0
Merhaba

2.0 ve üstü motorlarda şanzıman yağ filtresi olduğu söylenmişti bana ben değiştirirken, daha küçük motorlarda filtre yokmuş.

2015 1.2 TSI için 1.7 lt. yağ kullanmışlardı ücreti yaklaşık 200 TL değişim için de 58 TL almışlar.

Sizin muhtemelen kapasitesi ve türü farklıdır ama fikriniz olması açısından yazdım abartı fiyatlar değil yani çekinmeyin.

İstanbul için de Avek Tekstilkent'te Servis Teknisyeni Gökhan bey var yardımcı olacaktır konu hakkında.

 
Upvote 0
Merhaba

2.0 ve üstü motorlarda şanzıman yağ filtresi olduğu söylenmişti bana ben değiştirirken, daha küçük motorlarda filtre yokmuş.

2015 1.2 TSI için 1.7 lt. yağ kullanmışlardı ücreti yaklaşık 200 TL değişim için de 58 TL almışlar.

Sizin muhtemelen kapasitesi ve türü farklıdır ama fikriniz olması açısından yazdım abartı fiyatlar değil yani çekinmeyin.

İstanbul için de Avek Tekstilkent'te Servis Teknisyeni Gökhan bey var yardımcı olacaktır konu hakkında.
Hocam araç tiptronic şanzıman olduğu için filtre olup-olmaması durumu farklılık gösterebiliyor..

 
Upvote 0
Tavisyem vakumlu sistemle yağ değişimi yapan bir serviste işlem yaptırmanız. Alttan boşalt üstten doldur şeklinde yapılan değişimde genelde şansızman içerisinde tortu kalabiliyor ve tam bir temizlik olmuyor. Vakumlu sistemlerle bu işlem çok daha sağlıklı yapılıyor bilginiz olsun.

 
Upvote 0
@forzaGilles ne kadar zamanda bir değişim yapılması gerekiyor sizce hocam?

Aracımızın 41bin kmde iken mekatroniği bozulmuştu. İyi niyetten yapılırken o süreçte şanzıman yağı da değişti. Şuan 65bin kmde araç. Yetkili serviste hiç lafını etmiyorlar.

Ben bir kere sormuştum, şanzıman yağının değiştirilmesine gerek yok demişlerdi hatta.

Çok çıkmaza giren bir konu bu. Herkes farklı bir şey diyor. Ve bir çok kişi değiştirmiyor sanırım.

Edit: Şimdi gördüm konunun Golf 5 olduğunu. Ben Golf 7 için yazdım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@forzaGilles ne kadar zamanda bir değişim yapılması gerekiyor sizce hocam?

Aracımızın 41bin kmde iken mekatroniği bozulmuştu. İyi niyetten yapılırken o süreçte şanzıman yağı da değişti. Şuan 65bin kmde araç. Yetkili serviste hiç lafını etmiyorlar.

Ben bir kere sormuştum, şanzıman yağının değiştirilmesine gerek yok demişlerdi hatta.

Çok çıkmaza giren bir konu bu. Herkes farklı bir şey diyor. Ve bir çok kişi değiştirmiyor sanırım.

Edit: Şimdi gördüm konunun Golf 5 olduğunu. Ben Golf 7 için yazdım.
Resmi Volkswagen UK sitesi her 40.000 mil’de (yaklaşık 64.000km eder) değişmesi gerektiğini söylemektedir.! Herkesin söylediklerine aldırış etmek yerine “resmi sitede” yazanları dikkate alınız; https://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/what-we-check-and-why/car-checks

Burdaki diğer önemli nokta şayet değişime karar verdiyseniz, yağın vw ‘nin kendi şanzıman yağı ile değiştirmenin zaruri olduğudur., neden çünkü dsg’nin sıkıntıları olduğunu biliyoruz., Evet motor yağında Castrol’den daha iyi yağlar olduğu için Liqui Moly veya Motul gibi daha kaliteli yağlara yönelebiliyoruz ama şanzıman yağında bunun tam tersi söz konusu..!! 

***Mekatronik arızasında şanzıman yağını mı yoksa mekatronik hidrolik yağı mı değiştirmişler..? Buna emin olunuz faturanıza bakınız..! 

Serviste değişmesine gerek yok veya yağın ömürlük olduğunu söyleyen çok bilmiş bir personel ile karşılaşırsanız yedek parça bölümünden 1 kutu şanzıman yağı getirmelerini söyleyip, yağın üzerindeki son kullanım tarihini gösteriniz., düşünün sıfır kapalı kutu hiç kullanılmamış yağda bile tarih mevcuttur., aracın hiç bir sıvısı ömürlük değildir., şanzıman yağı, soğutma suyu antifirizi, fren hidroliği vs.. hepsinin bir ömrü var.. 

@Mobydick vakum cihazı derken nasıl bir cihazdan bahsediyorsunuz tarif etmeniz mümkün mü.? Bazı servislerde (motor yağını) çekmek için kullandıkları aletten mi bahsediyorsunuz yoksa şanzıman yağını vakumlama yaparak çekmek için kullanılan özel bir vakum cihazı mı var..?

 
Upvote 0
@forzaGilles şimdi tekrar baktım iş emrine ve faturaya. Şanzıman Yağı 1 litre yazıyor. Eğer zamanında değiştiyse dediğiiniz KM hesabına göre epey km daha var demektir.

Antifiriz de hiç değişmedi sanırım. Değişse bilirdim. 6 yılı geçmesine rağmen değişilmesi gerektiğini söylemediler. Araç 3 yaşındayken fren hidroliği dediler ben o sene değil 4. seneki bakımında yaptırdım. (VW 3 senede bir değiştirilmesini öneriyor demişti danışman)

 
Upvote 0
Resmi Volkswagen UK sitesi her 40.000 mil’de (yaklaşık 64.000km eder) değişmesi gerektiğini söylemektedir.! Herkesin söylediklerine aldırış etmek yerine “resmi sitede” yazanları dikkate alınız; https://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/what-we-check-and-why/car-checks

Burdaki diğer önemli nokta şayet değişime karar verdiyseniz, yağın vw ‘nin kendi şanzıman yağı ile değiştirmenin zaruri olduğudur., neden çünkü dsg’nin sıkıntıları olduğunu biliyoruz., Evet motor yağında Castrol’den daha iyi yağlar olduğu için Liqui Moly veya Motul gibi daha kaliteli yağlara yönelebiliyoruz ama şanzıman yağında bunun tam tersi söz konusu..!! 

***Mekatronik arızasında şanzıman yağını mı yoksa mekatronik hidrolik yağı mı değiştirmişler..? Buna emin olunuz faturanıza bakınız..! 

Serviste değişmesine gerek yok veya yağın ömürlük olduğunu söyleyen çok bilmiş bir personel ile karşılaşırsanız yedek parça bölümünden 1 kutu şanzıman yağı getirmelerini söyleyip, yağın üzerindeki son kullanım tarihini gösteriniz., düşünün sıfır kapalı kutu hiç kullanılmamış yağda bile tarih mevcuttur., aracın hiç bir sıvısı ömürlük değildir., şanzıman yağı, soğutma suyu antifirizi, fren hidroliği vs.. hepsinin bir ömrü var.. 

@Mobydick vakum cihazı derken nasıl bir cihazdan bahsediyorsunuz tarif etmeniz mümkün mü.? Bazı servislerde (motor yağını) çekmek için kullandıkları aletten mi bahsediyorsunuz yoksa şanzıman yağını vakumlama yaparak çekmek için kullanılan özel bir vakum cihazı mı var..?
her 40.000 Mil (yaklaşık 65,000 km) değişmesi gerekir diyorsunuz ki sizin ile aynı fikirdeyim. ömürsüz bir şey yoktur düşüncesindeyim. ama işte servis diyor, yetkili bir yer yanlış bilgi vermez diye düşünüyoruz sonradan da kafalar karışıyor. rejenerasyon işinde ki deponun 4/3'ünün dolu olması gerektiğini söylemeleri gibi. bu her iki konuyu da servise gittiğimde sorularımı tekrarlayacağım.

 
Upvote 0
Resmi Volkswagen UK sitesi her 40.000 mil’de (yaklaşık 64.000km eder) değişmesi gerektiğini söylemektedir.! Herkesin söylediklerine aldırış etmek yerine “resmi sitede” yazanları dikkate alınız; https://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/what-we-check-and-why/car-checks

Burdaki diğer önemli nokta şayet değişime karar verdiyseniz, yağın vw ‘nin kendi şanzıman yağı ile değiştirmenin zaruri olduğudur., neden çünkü dsg’nin sıkıntıları olduğunu biliyoruz., Evet motor yağında Castrol’den daha iyi yağlar olduğu için Liqui Moly veya Motul gibi daha kaliteli yağlara yönelebiliyoruz ama şanzıman yağında bunun tam tersi söz konusu..!! 

***Mekatronik arızasında şanzıman yağını mı yoksa mekatronik hidrolik yağı mı değiştirmişler..? Buna emin olunuz faturanıza bakınız..! 

Serviste değişmesine gerek yok veya yağın ömürlük olduğunu söyleyen çok bilmiş bir personel ile karşılaşırsanız yedek parça bölümünden 1 kutu şanzıman yağı getirmelerini söyleyip, yağın üzerindeki son kullanım tarihini gösteriniz., düşünün sıfır kapalı kutu hiç kullanılmamış yağda bile tarih mevcuttur., aracın hiç bir sıvısı ömürlük değildir., şanzıman yağı, soğutma suyu antifirizi, fren hidroliği vs.. hepsinin bir ömrü var.. 

@Mobydick vakum cihazı derken nasıl bir cihazdan bahsediyorsunuz tarif etmeniz mümkün mü.? Bazı servislerde (motor yağını) çekmek için kullandıkları aletten mi bahsediyorsunuz yoksa şanzıman yağını vakumlama yaparak çekmek için kullanılan özel bir vakum cihazı mı var..?
arkadaşın dediği vakum cihazı, sanırım fren hidroliği değişiminde kullanılan vakum cihazı.

 
Upvote 0
Arkadaşlar bugün Ümraniye avek vw servisine gittim. Şase numarası üzerinden baktılar dediler ki almanya da bu arabayı üreten fabrika bu aracın şanzıman yağının değiştirmesi yenilenmesi konusunda bilgi vermemiş yani değiştirmeyi önermiyor dedi. Bir de araç LPG li olduğu için tüp u çıkarıp gazi kesip öyle bakıma sokabiliriz dediler. Şanzıman filtresi de yokmuş. Süzgeç varmış

 
Upvote 0

Arkadaşlar bugün Ümraniye avek vw servisine gittim. Şase numarası üzerinden baktılar dediler ki almanya da bu arabayı üreten fabrika bu aracın şanzıman yağının değiştirmesi yenilenmesi konusunda bilgi vermemiş yani değiştirmeyi önermiyor dedi. Bir de araç LPG li olduğu için tüp u çıkarıp gazi kesip öyle bakıma sokabiliriz dediler. Şanzıman filtresi de yokmuş. Süzgeç varmış
Aşşağıda paylaştığım alıntı resmi Volkswagen UK sitesinden alıntıdır., Ümraniye Avek 'teki beyfendilerin bilmediğini resmi internet sitesi açık açık yazmış buyrun okuyabilirsiniz;

Aracınız dsg mi tiptronic mi tam bilmiyorum ama aynı şey tiptronic şanzıman için de geçerli., aracın hiç bir sıvısı ömürlük değildir..!! Şanzıman arıza verdi onarım yaptıklarında yağı değiştirmiyecekler mi., değiştircekler elbet., bozulup arıza verip 4-5bin masraf etmek mi gerekiyormuşş değiştirmek için.., en basitinden adamlar o süzgeç denilen şeyi neden koydu., şanzıman karterinin içinde mıknatıs bulunur neden bunu koyuyorlar, bunların hepsi değişim amaçlı yapılması gereken şeyler.,

https://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/what-we-check-and-why/car-checks

https://www.blauparts.com/vw/vw_fluid/vw_automatic_transmission_fluid.shtml

Benefits of having my DSG oil and filter changed

1. Saves on costly gearbox repairs

2. Improves your car's performance

3. Keeps your warranty valid for any repairs to parts related to the gearbox

4. Special offer price with our Fixed Price Servicing for Volkswagen 3-15 years old, up to 2.0 litre engines.

Why does my DSG transmission oil and filter need to be changed?

This sophisticated piece of engineering needs regular oil changes. The smooth two-clutch system is computer-controlled with very fine engineering tolerances. If the gearbox oil is dirty it will damage the other parts and affect the performance.

What happens if it's not changed?

Dirty oil can overheat the gearbox or cause the clutches to burn out. This will lead to poor gear selection, loss of power and transmission failure.

What do we do?

We check the gearbox for leaks, drain it and replace the oil filter* before filling it with high quality gearbox oil to Volkswagen approved standards.
*Only on applicable vehicles

How often does it need to be changed?

The oil, every 40,000 miles, the filter may need to be changed as well.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Geri
Üst Alt