Jump to content

Recommended Posts


17 saat önce, Savatage yazdı:

 Clio da  2.8 gibi veriler yakalayan DCI motor

 Mercedese takılınca yakıt devalüasyonun babası oluyor.

Kağıt helva kıvamındaki Clio da ekonomi

Gemi mercedeste fıssss

Devamlı 8,5/9,5 gibi değerler bu nasıl dizel deyip mercedestenn soğutur insanı

 

 

 

O motor o motor değil hocam 1.6 dai var mercedes te nissanda olduğu gibi fazla yakıyor . 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, krym yazdı:

1.0 Tsi'a kadar inmek hemde DCI'dan inip,  her iki motoruda kullanmis birisi olarak söyliyebilirimki motor ve sanzuman olarak kademe atlarsiniz 1.0 TSI DSG ile, 1.5 TSI ise 1.0'dan asiri yüksek performans göstermiyor, 1.0 TSI cok basarili bir motor, 1.5 TSI ise o hacme göre siradan bir motor, cok daha iyisini yapabilirlerdi.

Hocam ciddi misiniz :) biri 150 beygir biri 115 bg .  Tork değerini falan yazmayayım :) kaldı ki hacim/bg oranı iki motordada aynı . 1 yıl kadar 1.0 isi kullandım şuan 1.4 tsi kullanıyorum .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, mbonat yazdı:

Benim f30 geçme düşüncem var. İlgilenirseniz aracımın detaylarını atayım 2018 highline 1.4 tsi dsg

Yeni Bmw 3 serisini çok güzel yapmışlar, dikkat çekiciydi yolda gördüm bugün.

Sabah fiyat listesine baktım gözüm kanadı.

mbonat ve brt06 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
46 dakika önce, Negatiwe yazdı:

Yeni Bmw 3 serisini çok güzel yapmışlar, dikkat çekiciydi yolda gördüm bugün.

Sabah fiyat listesine baktım gözüm kanadı.

Eski nesline göre oldukça yenilikçi olmuş . Bende çok beğeniyorum fakat fiyatı dediğiniz gibi dudak uçuklatıcı.  Geçen gün bizim golflerin sıfırı ne kadar diye baktım onlar bile ciddi rakamlara çıkmış . Fiyatlar böyle kalır mı indirim mi gelir bilemiyorum ama böyle giderse bayiler büyük sıkıntıya düşücek .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Negatiwe

BMW topiclerinde millet gaza gelmenin 1001 bahanesini arıyor!

Polonun 150 bin ettiği yerde 340 bin BMW ye çok değil aslında demeye başladılar...

Ekmek bı anda 5 lira olsa 45 e kıyma ucuz gelecek millete.. 185 e bile tav olunur markette

Otomotiv sektörü?

Zor durum?

Allah zor durumda olana yardım eder!

Son 30 yılın kazancını %23 den faizde yiyene değil!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Negatiwe ve aaron bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@yunusaktas91 Size tek tavsiyem test sürüsü yapmaniz, cok sasiracaksiniz,  cok sasiracaksiniz baska birsey diyemiyorum kusura bakmayin,  test sürüsünden sonra yorumlarinizi yaparsiniz umarim, objektif olmasi acisindan ( Bende sizin gibi önyargiliydim simdi asiri begeniyorum bu motoru, o yüzden ben objektif olamiyabilirim)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@mbonat Ben 1.5Tsi 1.0'la kiyaslayinca 1.5'ten beklentim daha yüksek manasinda söyledim. 1.0 Tsi 1.5'den daha performansli demedim, ayrica yakit tüketimine vurdugumuzda bir nevi kullanim maliyeti ve karsiliginda verdigi performans olarak 1.0 tsi bence önde... Yani kafa karistirmadan söylemem gerekirse ekonomik maliyete baktigimizda cok tercih edilebilecek bir motor degil, niye daha fazla para verip, daha fazla benzin yakip 1.5 tercih ederim? iste bunun altini performans olarak bence doldurmuyor. (beklenti daha fazla oluyor )

tarihinde krym tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
33 dakika önce, krym yazdı:

@mbonat Ben 1.5Tsi 1.0'la kiyaslayinca 1.5'ten beklentim daha yüksek manasinda söyledim. 1.0 Tsi 1.5'den daha performansli demedim, ayrica yakit tüketimine vurdugumuzda bir nevi kullanim maliyeti ve karsiliginda verdigi performans olarak 1.0 tsi bence önde... Yani kafa karistirmadan söylemem gerekirse ekonomik maliyete baktigimizda cok tercih edilebilecek bir motor degil, niye daha fazla para verip, daha fazla benzin yakip 1.5 tercih ederim? iste bunun altini performans olarak bence doldurmuyor. (beklenti daha fazla oluyor )

Musait bir zamanda deneyecegim test surusunde. Fakat anlamadigim nokta, ilanlarda highline 2018 ve ustu model, 20000 km altinda 1.4 tsi araclar 120binden baslarken 1.0tsi araclar 140binden basliyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
32 dakika önce, krym yazdı:

@mbonat Ben 1.5Tsi 1.0'la kiyaslayinca 1.5'ten beklentim daha yüksek manasinda söyledim. 1.0 Tsi 1.5'den daha performansli demedim, ayrica yakit tüketimine vurdugumuzda bir nevi kullanim maliyeti ve karsiliginda verdigi performans olarak 1.0 tsi bence önde... Yani kafa karistirmadan söylemem gerekirse ekonomik maliyete baktigimizda cok tercih edilebilecek bir motor degil, niye daha fazla para verip, daha fazla benzin yakip 1.5 tercih ederim? iste bunun altini performans olarak bence doldurmuyor. (beklenti daha fazla oluyor )

Hocam ben şöyle söyleyeyim 1 yıl 1.0 tsi kullandım ben . Nasıl gittiğini nasıl yaktığını vb biliyorum .

Benim aracım 1.0 ve manuel olması sebebiyle fiyatı çok mantıklıydı ve halada 1.0 tsi manuellerin fiyatı öyle .

Gidipte 140-150 bin tl ye 1.0 almak çok mantıksız .

Motor az yakıyor yürütme maliyeti diğer modellere göre ucuz . Ama araç lineer hızlanmıyor güç patlaması yaşandığı için gidiyormuş gibi hissediyorsunuz ama kadrana baktığınızda aynı şey olmuyor 🤣 

Şehir içi hızlarda 1.0 tsi oldukça  1.6 tdi dan mantıklı bir motor .

Gelelim 1.0-1.4-1.5 tsi farkına öncellikle bağımsız süspansiyon farkını unutmamak lazım . Halkımız hala 1.0 ı kabullenemedi buda ikinci elini zayıf kılıyor . 1.5 tsi ile 40 beygir fark var 40 beygirin ne demek olduğunu biliyorsunuzdur sanırım . Gidişlerinde dağlar kadar fark var . Gelelim uzun yol tüketimine uzun yolda 1.5 tsi daha az yakacaktır şehir içindede 1-2 lt fazla yakar . Ama aradaki bg farkına değer arada %45 daha fazla bg var ve bu cidi bir fark .

 

Golf835 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, yunusaktas91 yazdı:

Musait bir zamanda deneyecegim test surusunde. Fakat anlamadigim nokta, ilanlarda highline 2018 ve ustu model, 20000 km altinda 1.4 tsi araclar 120binden baslarken 1.0tsi araclar 140binden basliyor?

2018 1.0 tsi highlinelar dsg 120 ye bulduğunuz 1.4 ler büyük ihtimalle manueldir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, mbonat yazdı:

Benim f30 geçme düşüncem var. İlgilenirseniz aracımın detaylarını atayım 2018 highline 1.4 tsi dsg

Bundan once 2015 116d kullanmistim. O aractan ve baskalarindan duyduklarimdan sonra bmw’den sogudum. Arabada sadece dis gorunus var. On konsola herhalde bi 10 senedir yenilik yapmiyorlar. 110 km ustunde camdan gelen ruzgar sesine cozum bulamiyorlar. İstanbulun ortasinda cekmeyen radyoya care olamiyorlar. Bunun gibi birkac tane daha tat kaciran detaylari vardi. 116 belki cok ust duzey bir araba degil ama 320lerin de cok farkli olmadigini biliyorum. Yine de tercih yapacak olsam mercedes’i secerdim.
 

Arayis halindeyim, suan almak icin acele etmiyorum, daha cok bilgi sahibi olmaya calisiyorum. Aracinizin detaylarini atin, uyarsa tabii ki degerlendirelim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, yunusaktas91 yazdı:

Bundan once 2015 116d kullanmistim. O aractan ve baskalarindan duyduklarimdan sonra bmw’den sogudum. Arabada sadece dis gorunus var. On konsola herhalde bi 10 senedir yenilik yapmiyorlar. 110 km ustunde camdan gelen ruzgar sesine cozum bulamiyorlar. İstanbulun ortasinda cekmeyen radyoya care olamiyorlar. Bunun gibi birkac tane daha tat kaciran detaylari vardi. 116 belki cok ust duzey bir araba degil ama 320lerin de cok farkli olmadigini biliyorum. Yine de tercih yapacak olsam mercedes’i secerdim.
 

Arayis halindeyim, suan almak icin acele etmiyorum, daha cok bilgi sahibi olmaya calisiyorum. Aracinizin detaylarini atin, uyarsa tabii ki degerlendirelim. 

Hocam evimizde 320i ve 320Si var ikisinindede dediğiniz sıkıntılardan hiçbirini yaşamadık .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, mbonat yazdı:

Hocam ben şöyle söyleyeyim 1 yıl 1.0 tsi kullandım ben . Nasıl gittiğini nasıl yaktığını vb biliyorum .

Benim aracım 1.0 ve manuel olması sebebiyle fiyatı çok mantıklıydı ve halada 1.0 tsi manuellerin fiyatı öyle .

Gidipte 140-150 bin tl ye 1.0 almak çok mantıksız .

Motor az yakıyor yürütme maliyeti diğer modellere göre ucuz . Ama araç lineer hızlanmıyor güç patlaması yaşandığı için gidiyormuş gibi hissediyorsunuz ama kadrana baktığınızda aynı şey olmuyor 🤣 

Şehir içi hızlarda 1.0 tsi oldukça  1.6 tdi dan mantıklı bir motor .

Gelelim 1.0-1.4-1.5 tsi farkına öncellikle bağımsız süspansiyon farkını unutmamak lazım . Halkımız hala 1.0 ı kabullenemedi buda ikinci elini zayıf kılıyor . 1.5 tsi ile 40 beygir fark var 40 beygirin ne demek olduğunu biliyorsunuzdur sanırım . Gidişlerinde dağlar kadar fark var . Gelelim uzun yol tüketimine uzun yolda 1.5 tsi daha az yakacaktır şehir içindede 1-2 lt fazla yakar . Ama aradaki bg farkına değer arada %45 daha fazla bg var ve bu cidi bir fark .

 

1.0 tsi 140bin tlden basliyor ilanlarda. Sehiricinde 1-2 litre (100 kmde 15tl) daha az yakacak diye 40 beygirden tasarruf etmek cok da icime sinmiyor. Ki uzun yolda da tam tersine zararli cikariyor ve uzun yolda keyif vercecegini pek hayal edemiyorum hem motor gucu hem agirlik acisindan. Servis maliyetleri cok farkediyor mu bilmiyorum ama mtv’de 800 tl kadar daha uygun 1.0tsi. İstanbul’da yasadigim icin manuel vites kullanmayi dusunmuyorum, otomatik vitesi de ekleyince 1.0’in maddi olarak cok bir artisi kalmiyor ama yine de gidip bi denemek lazim tabi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Savatage yazdı:

@Negatiwe

BMW topiclerinde millet gaza gelmenin 1001 bahanesini arıyor!

Polonun 150 bin ettiği yerde 340 bin BMW ye çok değil aslında demeye başladılar...

Ekmek bı anda 5 lira olsa 45 e kıyma ucuz gelecek millete.. 185 e bile tav olunur markette

Otomotiv sektörü?

Zor durum?

Allah zor durumda olana yardım eder!

Son 30 yılın kazancını %23 den faizde yiyene değil!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hocam konu aslında otomotiv değil, siyasettir. Yeri burası değil.

 

İstikrar harika bir şey.

mbonat bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, yunusaktas91 yazdı:

1.0 tsi 140bin tlden basliyor ilanlarda. Sehiricinde 1-2 litre (100 kmde 15tl) daha az yakacak diye 40 beygirden tasarruf etmek cok da icime sinmiyor. Ki uzun yolda da tam tersine zararli cikariyor ve uzun yolda keyif vercecegini pek hayal edemiyorum hem motor gucu hem agirlik acisindan. Servis maliyetleri cok farkediyor mu bilmiyorum ama mtv’de 800 tl kadar daha uygun 1.0tsi. İstanbul’da yasadigim icin manuel vites kullanmayi dusunmuyorum, otomatik vitesi de ekleyince 1.0’in maddi olarak cok bir artisi kalmiyor ama yine de gidip bi denemek lazim tabi. 

Servis bakım fiyatları aynı ,  dediğim gibi 1.0 tsi manuel çok mantıklı fakat 1.0 tsi dsg fiyatları anlamsız yüksek .

Uzun yolda 1.0 tsi + 4 kişi + bagaj yetersiz kalabilir uzun yolda 2.0 mazdamız 1.0 tsi kadar yakıyordu 😊

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@mbonat ilk önce sunu düzelteyim izninizle: aradaki beygir farki %45 degil, %30 (115*1,3=149,5). Dedikleriniz dogru ama benim beklentim yüksekti bu motordan, beklentimi karsilamadi, ama bu kasa icin tabiki yeterli, önümüzdeki sene elekrikli ile entegre olacak zaten. Buarada ikinci eli fena degil 1.0'in, yavas yavas insanlar anliyor, daha önce 1.4 motorlara cöp, cekmez bu diyorlardi. Fiyati evet yüksek comfot dsg cam tavana metalik 143 verdim 2019mayista (ötv+hurda indirimiyle), simdi bayi fiyati hurda indirimi ile 160 bandinda ki cok sacma bir rakkam, (2018 mayista ayni arabaya 110 bin vermistim, ötv indirimsiz-hurda indirimsiz) ama piyasadaki diger arabalara bakarsak pahalida diyemeyiz, belkide biz fakiriz. :)

ahmet306 ve mbonat bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@yunusaktas91 ACT yani Aktif Silindir Yöntemi. Sistem kısaca açıklamak gerekirse araç 1.250 ila 4.000 d/d arasında, saatte 130 km/s hızın altında ilerlendiği sırada 2 ve 3 numaralı silindirleri kapatıyor. Bu sayede araç 2 silindir ile seyrine devam ediyor ve yaklaşık %16'lık bir yakıt tasarrufu sağlıyor. Oldu ki ani hızlanmaya ve güce ihtiyaç duydunuz gaz pedalına yüklendiğinizde araç 11 mili sayine gibi kısa bir sürede devre dışı bıraktığı 2 silindiri tekrar aktif hale getiriyor. Bu olay seyir halinde iken çok sessiz ve pürüzsüz bir şekilde gerçekleşiyor.

Edit:alinti

1.0 Tsi= 3 silindir-ACT teknolojisi yok

tarihinde krym tarafından düzenlendi
mbonat bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, krym yazdı:

@mbonat ilk önce sunu düzelteyim izninizle: aradaki beygir farki %45 degil, %30 (115*1,3=149,5). Dedikleriniz dogru ama benim beklentim yüksekti bu motordan, beklentimi karsilamadi, ama bu kasa icin tabiki yeterli, önümüzdeki sene elekrikli ile entegre olacak zaten. Buarada ikinci eli fena degil 1.0'in, yavas yavas insanlar anliyor, daha önce 1.4 motorlara cöp, cekmez bu diyorlardi. Fiyati evet yüksek comfot dsg cam tavana metalik 143 verdim 2019mayista (ötv+hurda indirimiyle), simdi bayi fiyati hurda indirimi ile 160 bandinda ki cok sacma bir rakkam, (2018 mayista ayni arabaya 110 bin vermistim, ötv indirimsiz-hurda indirimsiz) ama piyasadaki diger arabalara bakarsak pahalida diyemeyiz, belkide biz fakiriz. :)

Estagfirullah, maseratiyle dolasanlara bakarsak da biz fakiriz :) volkswagen’de kolay kolay cop diyebilecegimiz bir arac oldugunu sanmiyorum, sadece kisisel kullanima ve tercihlere gore degisen araclar vardir. Bakalim bu gidisle dizel yerine benzinli iki motordan birine karar verecegim gibi gorunuyor. ACT ile ilgili verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim. 
 

Peki sizce 1.4 tsi icin ACT aramaya bulmaya deger mi yoksa olsa da olur olmasa da olur mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, krym yazdı:

@mbonat ilk önce sunu düzelteyim izninizle: aradaki beygir farki %45 degil, %30 (115*1,3=149,5). Dedikleriniz dogru ama benim beklentim yüksekti bu motordan, beklentimi karsilamadi, ama bu kasa icin tabiki yeterli, önümüzdeki sene elekrikli ile entegre olacak zaten. Buarada ikinci eli fena degil 1.0'in, yavas yavas insanlar anliyor, daha önce 1.4 motorlara cöp, cekmez bu diyorlardi. Fiyati evet yüksek comfot dsg cam tavana metalik 143 verdim 2019mayista (ötv+hurda indirimiyle), simdi bayi fiyati hurda indirimi ile 160 bandinda ki cok sacma bir rakkam, (2018 mayista ayni arabaya 110 bin vermistim, ötv indirimsiz-hurda indirimsiz) ama piyasadaki diger arabalara bakarsak pahalida diyemeyiz, belkide biz fakiriz. :)

Şunu düzelterek başlayalım benim 1.0 aracım 110 bgdi 😉 evet işlemde hata var .

Şunu ekliyim aynı paraya 2018 1.4 tsi highline cam tavan aldım 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...