YOKUŞ KALKIŞ DESTEĞİNİN GEÇ YADA DAHA ERKEN ŞİDDETİNİ AYARLAMAK


Orhan

Üye
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
490
Tepkime puanı
89
İsim
Orhan
Aşağıdaki kodlama geçerlidir:

Select STG 03 (brake electronics)

STG adjustment -> function 10

Select Berganfahrassistent

value corresponding to adjust (default: Normal)

25Zyrv.png


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2015  te açılmış ve hiç yorum almamış, merak ettiğim kodlamalardan birtanesi oldu bu ?  Yokuş kalkışın neyini tam olarka geç yada erken yapıyor onu anlamadım ?

 
2015  te açılmış ve hiç yorum almamış, merak ettiğim kodlamalardan birtanesi oldu bu ?  Yokuş kalkışın neyini tam olarka geç yada erken yapıyor onu anlamadım ?
Geç yapması güçlü kalkış gerektirecektir aracın freni bırakması için.

Erken yapması ise daha hafif kalkış denemelerinde aracın freni bırakması için.

Autohold kullanmıyorsanız, kodlamayı değiştirmeye gerek yok. Ben kullanmadığım için yapmadım bu kodlamayı.

 
@Kysr038 Hocam eğer aracınız DSG ise autohold mutlaka kullanmanızı tavsiye ederim. 

Özellikle kavrama ömrü açısından çok önemli bir özellik. 

 
Geç yapması güçlü kalkış gerektirecektir aracın freni bırakması için.

Erken yapması ise daha hafif kalkış denemelerinde aracın freni bırakması için.

Autohold kullanmıyorsanız, kodlamayı değiştirmeye gerek yok. Ben kullanmadığım için yapmadım bu kodlamayı.
Benim şu autoholddaki tek sıkıntım gaza hafifte bassam aracı bazen öne atıyor, bu kodlama onu engeller mi?

Erken >Normal>Geç seçeneklerinden hangisi daha kullanışlı olur? 

Screenshot_20200618-204558_OBDeleven.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Erken olanı deneyin isterseniz hocam. Yüzde 50 şansımız var 😁

Geç e alırsınız şimdi aracı bırakmaz siz de daha çok gaza basarsınız, fırlar ışıklarda falan.. 😂

 
@Kysr038 Hocam eğer aracınız DSG ise autohold mutlaka kullanmanızı tavsiye ederim. 

Özellikle kavrama ömrü açısından çok önemli bir özellik. 
Manuel hocam,

Debriyajdan ayağınızı yavaşça kaldırarak yumuşak kalkış olayını seviyorum ben. Autohold buna izin vermiyor illaki gaza basacaksınız. 

1 seneye yakın öyle kullandım.

Hatta bir kaç kere kalkışta tırrrrr şeklinde bir ses de geldi bundan dolayı, abs sesine benzer bir sesi vardı.

Bu kodlamayla erken e alıp tekrar kullanmaya başlarım belki.

Büyük kolaylık ve rahatlık idi. Özellikle araçtan aceleyle inerken... ya da Işıklarda beklerken...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu ayar Golfte geçerli mi bilmiyorum. Bahsettiğiniz durum "hill holder". Yani yokuşta freni bi kaç saniye tutar.  Bu tutma saniyesini geciktirme ve erken bırakma ayarı olabilir.

Bizim Golf'lerde  ise auto hold var. Yani son fren duraksama ve gerekli tutmayı otomatik yapan sistem.

Bu ayar manuellerde fayda sağlayabilir.  Dsg için fark eder mi denemek lazı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
O vakit size ve @Recep Gül hocaya alttaki görseli paylaşayım.

Kısaca diyor ki : aracı manuel vites ve özellikle yokuşta kalkışlarda aracı fazlaca tuttuğundan dolayı hep kapatıyormuş, sonunda vcds üzerinden Recep hocanın gösterdiği menüden Early seçmiş ve çok daha iyi olduğunu belirtmiş.  

Screenshot_20200618_220741.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Teşekkürler hocam yarın ilk işim bunu deneyimlemek olacak. Şu son 1 aydır kendimi autohold kullanmaya alıştırmaya çalışıyorum. Fakat dediğim gibi gaza hafiftende olsa bastığımda bazen kendini atıyor. Bakalım bunu Denedikten sonrada yapacakmı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Teşekkürler hocam yarın ilk işim bunu deneyimlemek olacak. Şu son 1 aydır kendimi autohold kullanmaya alıştırmaya çalışıyorum. Fakat dediğim gibi gaza hafiftende olsa bastığımda bazen kendini atıyor. Bakalım bunu Denedikten sonrada yapacakmı.
Aracın kendini atması diye adlandırdığınız tamamen sürüş tarzınızla alakalı. Seri kullanımlar ani kalkışlar vs. kullanımlarda araç kendini ona alıştırıyor. Ne zaman sakin kullanırsanız aracınız daha yumuşak kalkışlar yapacaktır. ( kodlamanın eğimli yollarda etkisi oladabilir. Denemek gerekir.)

 
Aracın kendini atması diye adlandırdığınız tamamen sürüş tarzınızla alakalı. Seri kullanımlar ani kalkışlar vs. kullanımlarda araç kendini ona alıştırıyor. Ne zaman sakin kullanırsanız aracınız daha yumuşak kalkışlar yapacaktır. ( kodlamanın eğimli yollarda etkisi oladabilir. Denemek gerekir.)
Hocam,eğimli yollarda zaten o bahsettiğim kendini atma olayı yol  yokuş aşağıya meyilli olduğu için olmuyor.Daha çok hafif rampa veya tamamen dik yokuşlarda (Hatta rampada kendini geri salmasını bile gördüm) Ve bunu aracı bakıma götürdüğümde servis yetkilise bizzat şoför koltuğuna oturtup gösterdim fakat yapabilecek bişeyi olmadığını sistemin bu şekilde çalıştığını söyledi. Fakat ben Mercedes araçlarda yokuşta dahi geri bırakmadığını görmüştüm. Bu benim için bir eksi oldu VW tarafında.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracın kendini atması diye adlandırdığınız tamamen sürüş tarzınızla alakalı. Seri kullanımlar ani kalkışlar vs. kullanımlarda araç kendini ona alıştırıyor. Ne zaman sakin kullanırsanız aracınız daha yumuşak kalkışlar yapacaktır. ( kodlamanın eğimli yollarda etkisi oladabilir. Denemek gerekir.)
DSG için dimi hocam bu Manuel için böyle birşey olacağını sanmıyorum.

Sakin kullanınca gaz tepkimesini azaltması gerçekten doğru mudur.

Yani 2 Golf var

Birini dipgaz 3 4 bin devir çevirerek,

Diğeri 1550 - 2100 devir verimli aralıkta sakin kullanıyor. İkisine de aynı fiziki kuvvetle gaza basınca biri çok güç verecek diğeri az güç ?

 

Hocam,eğimli yollarda zaten o bahsettiğim kendini atma olayı yol  yokuş aşağıya meyilli olduğu için olmuyor.Daha çok hafif rampa veya tamamen dik yokuşlarda (Hatta rampada kendini geri salmasını bile gördüm) Ve bunu aracı bakıma götürdüğümde servis yetkilise bizzat şoför koltuğuna oturtup gösterdim fakat yapabilecek bişeyi olmadığını sistemin bu şekilde çalıştığını söyledi. Fakat ben Mercedes araçlarda yokuşta dahi geri bırakmadığını görmüştüm. Bu benim için bir eksi oldu VW tarafında.
Hill holder'da bu durum olmuyor. Auto hold'da evet geri kaçırıyor. Umarım işe yarar. 

 

Geri
Üst Alt