Golf 6 Oil Pressure (Yağ Basınc ) lütfen yardımcı olurmusunuz ?


yclbaris

Yeni Üye
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
İsim
Barış
Merhaba öncelikle herkese iyi günler bu gruba daha yeni üye oldum şikayetimden bahsediyim

2 ay önce Golf 6 TDI 105 hp araba aldım bu aracımla ilk aldığım günlerde hiçbir sorun yoktu sonra 50-100 km arasında bir yol gitmem gerekti birden ekranda kırmızı yağ lambası yanıp yanıp söndü resimde mevcut oil pressure engine of stop yazıyordu. korktum aracı stop ettim araştırma yaptım yağ basınç müşürü veya pompa dediler sonra bir deli cesareti arabayı çalıştırdım hiçbir sorun yok 100 km yaptım yine yaptı ama aracın motorunda bir ses değişimi yok eksoz dan duman atma yok yağ eksiltme yok neyse diğer gün yağ basınç müşürünü değiştiridim ( ORJİNAL ALDIM ) ve  bi 50-100 arasında yol yaptım denemek için bu sefer yapmadı 1-2 hafta bindim sorun yok sonra köye gidicektim yağ bakımını yaptım Castrol 5/30 Edge koydum mazot yağ filtresi hepsini değiştirdim  bastım yola çıktım 200 km sonra yeniden yaptı tedirgin bir şekilde sürmeye devam ettim araştırmalarıma göre pompa dan olsa sorun şimdiye motor kitlemem gerekiyordu yanlış da düşünüyorum ama düşüncelerim bu yönde neyse köye gittim geldim ara ara yaptı söndü yandı geldi gitti derken geri ankaraya döndüm araştırdım yağ pompasının ağzındaki süzgeci temizlediklerinde bir aracın sorunu düzelmiş neyse kartel i açtım o süzgeci pırıl pırıl yaptım karteli topladım kapattım yeniden yağ filtresi ve yağ ekledim çünkü kartel de az da olsa inceciik kum gibi tortular vardı yani yeni yağ yağ filtresi ve pompanın temiz süzgeci ile yine çalıştırdım ve arızamı az önce gene yaptı. Bu arıza ile ortalama 3000 km yol yaptım Biraz detaylı anlattım okurken kusuruma bakmayın ama gerçekten araç çok canımı sıktı bunu yapabilecek usta ankarada varmıdır veya aracının başına gelmiş ve sorunu çözülen bir arkadaşımız varsa ve bana yardımcı olursa çok teşekkür ederim şimdiden teşekkür ediyorum

Screenshot_20190903-190024.jpg

 
Bilen biri tarafından hat ölçülmesi gerekir. Müşüre gelen hattan yapar, gösterge tablosundan yapar, kontrol ünitesinden yapar. Bu kadar stres yapmaktansa bir yetkili servise uğrayın derim. Bir de bildiğim kadarıyla 6 larda da birden fazla yağ müşürü vardı.

 
Upvote 0
@salcek aynen abi tek kablolu turbonun hemen sağ altında kalıyor yani motoru açınca şöför tarafı diyim

 
Upvote 0
@alicankaradag aynen bana da öyle geliyor çünkü bu adamlar kaput a bile koydukları sensör yüzünden yağ lambası yanıyor kesin başka bir yerlerde kendi görevi dışında yağ basıncını ölçen birşey var diye düşüyorum birçok yere götürdüm onu denicez pompa denicez diyorlar evet deneme yanılma ile çözülecek biliyorum benim düşüncem en azından birinin başına gelmişse de sonuçta bana özel arıza değil  :D  bulup hallederim diye düşünüyorum

 
Upvote 0
@yclbaris deneme yanılmadan ziyade düzgün şekilde hat ölçümü yapılırsa sorun doğrudan ortaya çıkacaktır. Senin araçtaki sorun kaybolup tekrar ortaya çıktığı için, sanayi işi deneme yanılmayla kesin olarak çözecek usta kolay kolay bulunmayacaktır. Mesela pompa taktığında belki yağ lambası sönecek ama biraz kullanınca yine ortaya çıkarsa, birsürü uğraş açacak. Hem zaman, hem her denemede para kaybı yerine servise gitmeni öneriyorum. En azından hatları ölçüp tek seferde olası seçenekleri elerler. Tespit sonrası Onarımı yine istersen dışarda yaptırabilirsin elbette.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt