Frenleme esnasında direksiyon ve tüm arabada titreme


İlker34

Katılımcı Üye
 
Katılım
21 Haz 2016
Mesajlar
1,454
Tepkime puanı
1,588
Konum
İstanbul
İsim
İlker bal
Geçen hafta sonu arabamla 950 km yol yaptım. Yoluculuğun ortalarında söyle bi 600 metre boşluk oluştu yolda bende bi hızlanayım dedim 245 km hıza gelince önümdeki araç yol vermediği için tatlı sert bir fren yaptım . Araba frenlemenin başında değil ama bir kaç sn sonra sallanmaya başladı. Sonra ben bir kaç sefer denedim ama o şiddetle tekrarlamadı. Ama sallantı yine oldu. Yola çıkmadan önce balans yaptırmaya gitmiştim. Geçen hafta mazgala düşürmüştüm  arabayı. Balansı bozulmuş olabilir diye. Jantlarda biraz eğrilik vardı ama balansla dengelendi. Usta işini görür gelince düzeltiriz dedi bende inanadım. Acaba bu sebeple yapmış olabilir mi ? Yada daha farklı sebebi varmıdı ? Sizlerin tecrübelerinden faydalanmak istedim. 

 
Diskler bozulmus olabilir. Sebebi sicakken su tutulduysa veya diskler bitmis omrunu yavastan tamamlıyor olabilir. Yada yakin zamanda balata degisimi yapip diskleri taşlattıysanız balansları bozulmustur frenleme esnasindaki titremeler %90 oranla disktendir.

 
Fren disklerinde sıkıntı olabilir. Fren diskleri sıcakken aracı basınclı suyla yıkadıysanız ve ya yagmurlu bir havada sert kullandıysanız aracınızı, disklerinizde şoklanmaya bağlı bozukluk olabilir. Tornalama işlemiyle düzeltilir. 

 
Diskler bozulmus olabilir. Sebebi sicakken su tutulduysa veya diskler bitmis omrunu yavastan tamamlıyor olabilir. Yada yakin zamanda balata degisimi yapip diskleri taşlattıysanız balansları bozulmustur frenleme esnasindaki titremeler %90 oranla disktendir.
Kusura bakmayın aynı bilgiyi aynı anda yazdık sanırım ✋

 
Ek olarak Bijonlardan biri gevşemiş olabilir tork anahtarıyla kontrol etmekte fayda var

 
245 le giderken fren yapmak cesaret ister🙂. Bence o hızlarda pek fren pedalını kurcalamamak lazım. Diskinizdeki en ufak pürüzlü bile hissetmişsiniz. 

 
245 le giderken fren yapmak cesaret ister🙂. Bence o hızlarda pek fren pedalını kurcalamamak lazım. Diskinizdeki en ufak pürüzlü bile hissetmişsiniz. 
Hocam daha önce düşük hızlarda deneyerek yavaş yavaş bu hızlara yükseldim. Bu sefer hariç inanın negatif bir tepki vermemişti.

 
Sorunu çözdüm . Problem mazgala düştüğüm jantlardaymış. Üzerinde oz marka jant vardı mazgala düştüğümde. Az önce orijinal jantları takıp ufak bi deneme yaptım sorun şimdilik çözülmüş gibi .

 
E sonuçta bu da golf yani... 

C segment premium ulaşılabilir kılmak amaç...

Fakat 245 ler değil kast edilen o hizlarda değil fren bendce dreksiyona hafif yön bile vermemek lazım Mazallah tabla z rot on takımda ne var ne yok hepsi sökülebilir:))) 

Şaka biyana sizin durum şansızlık hocam isterseniz 260km son hız da ani 0km  yapin yöne disk eğilmez yine balata bitmez nem su görme olasılığı çok yüksek ki o anda diski tek eğecek koşu sıcakken soğuk su ile temas etmesı... 

Benim başıma 90 km hızda gelmişti bilenler bilir fethiyeye inerken karabelden 12 km iniş var baya fren kullandım ve şu birikintisine girdim sonuç servis çok pahalı olunca dışarıda disk fren değişimi...:) 

Geçmiş olsun en kısa sürede diskinizi ve balatanizi değiştiriniz riske atmayiniz bellimi surat seviyorsunuz

Diski değiştirmeye gerek yok abi sileriz bişey kalmaz 50 tl ye bitiririz işi.... diyen çok bilmiş ustalara itibar etmeyiniz mukavemeti kayboluyor ve daha çabuk eğiliyor ayrıca kırılma riski oluşuyor taktir sizin geçmiş olsun sagilarimla ...

 
@İlker34 hocam lastiğine taş degmesin o zaman r ye yakışır fakat yinede o hızda replika bile olsa jant tan olacağını düşünmüyorum jant eğilir evet ama darbe almalı anı fren de eğilecek jant bu devirde ureyilebilir mi sanmam yine de olabilir 

 

Jant frende eğilmedi daha önce mazgala girdim. Orada eğilmiş. Vaktim olmadığı için düzeltemedim. Biraz titreme vardı ama frende üzerine yük bindiği için zannedersem bu şekilde davrandı. Güzel bir usta buldum düzelttikten sonra tekrar yapacakmı. 

 

Geri
Üst Alt