Vagcom.VCDS 18.2 Adaptasyon Kanalları


Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
48
Tepkime puanı
27
Konum
istanbul
İsim
Mehmet AVCI
Merhaba arkadaşlar ; VCDS 18.2 ' nin 2004 Golf5 fsi (BAG)  için adaptasyon kanal numaralarını yazabilirmisiniz ? Ben yanlızca  boğaz kelebeği adaptasyonunun kanal numarasının 060 olduğunu biliyorum. EGR-INJECTION-IDDLE SPEED-IGNITION VE DAHA BİRÇOK ADAPTASYON KANAL NUMARASI OLMALI DİYE DÜŞÜNÜYORUM. 18.2 nin türkçe kullanma klavuzu elinde olan varsa paylaşabilir mi ? Teşekkürler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Forumdaki konular genellikle KODLAMA ile ilgili oysa kodlama çok önemli birşey değildir. Amerikan parkmış , kadran selamlamaymış vs vs. eften püften işler.  Olsa da olur olmasa da. Fakat arıza teşhisi,arıza kodları, adaptasyonlar , ölçümler ve kanallar arabaların can damarıdır,  forumda bu konularda çok fazla paylaşım ve bilgi yok.

 
Forumdaki konular genellikle KODLAMA ile ilgili oysa kodlama çok önemli birşey değildir. Amerikan parkmış , kadran selamlamaymış vs vs. eften püften işler.  Olsa da olur olmasa da. Fakat arıza teşhisi,arıza kodları, adaptasyonlar , ölçümler ve kanallar arabaların can damarıdır,  forumda bu konularda çok fazla paylaşım ve bilgi yok.
Hocam ne aradın , bulamadın da forumda bilgi olmadığı kanaatine vardın.adaptasyon da kodlamanın bir ayağı. Çoğu kodlama mesela kadran selamlama adaptasyon kanalından yapılıyor. 

 
Forumdaki konular genellikle KODLAMA ile ilgili oysa kodlama çok önemli birşey değildir. Amerikan parkmış , kadran selamlamaymış vs vs. eften püften işler.  Olsa da olur olmasa da. Fakat arıza teşhisi,arıza kodları, adaptasyonlar , ölçümler ve kanallar arabaların can damarıdır,  forumda bu konularda çok fazla paylaşım ve bilgi yok.
Hocam sorununuz için bir çok yabancı forum sitesi bulunmakta. Sorununuzu o kanallardan çözüp, çözümle ilgili burada konu açsanız şikayet etmek yerine katkıda bulunsanız keşke. Eksikleri dile getirmeliyiz elbette ama bir kanı üzerinden tüm forumu eleştirmek yanlış.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şunları bulamadım , '' adaptasyon kanal numaraları , blok ölçümleri , testler , sensor -egr-ateşleme vb adaptasyonlar.. Bu forumda varsa söyleyin lütfen ?

 
Hocam sorununuz için bir çok yabancı forum sitesi bulunmakta. Sorununuzu o kanallardan çözüp, çözümle ilgili burada konu açsanız şikayet etmek yerine katkıda bulunsanız keşke. Eksikleri dile getirmeliyiz elbette ama bir kanı üzerinden tüm forumu eleştirmek yanlış.
Bu önemsiz kodlamaları da yabancı sitelerden alıp türkçeye çevirerek paylaşıma sunan arkdaşlar bir zahmet , önemli olanları da çevirsinler. Evet ben forumu eleştiriyorum çünkü eleştirdikçe kendimizi geliştiririz , Arabalarda  amerikan fardan , kadran selamladan daha önemli şeyler var.

 
Bu önemsiz kodlamaları da yabancı sitelerden alıp türkçeye çevirerek paylaşıma sunan arkdaşlar bir zahmet , önemli olanları da çevirsinler. Evet ben forumu eleştiriyorum çünkü eleştirdikçe kendimizi geliştiririz , Arabalarda  amerikan fardan , kadran selamladan daha önemli şeyler var.
Bunun öncüsü siz olabilirsiniz. Araştırıp ta bulduğunuz bilgileri burada paylaşabilirsiniz. Her insanın önem önceliği farklıdır, bu sebeple eleştiri yaparken kendimizi de gözden geçirmeliyiz bence...

 
Bu önemsiz kodlamaları da yabancı sitelerden alıp türkçeye çevirerek paylaşıma sunan arkdaşlar bir zahmet , önemli olanları da çevirsinler. Evet ben forumu eleştiriyorum çünkü eleştirdikçe kendimizi geliştiririz , Arabalarda  amerikan fardan , kadran selamladan daha önemli şeyler var.
armut piş ağzıma düş istiyorsunuz siz. Sadece eleştiren insanlardan olmayın katkıda bulunan insanlardan olun bence. Eksik gördünüz, araştırın önemli gördüğünüz şeyleri çevirisini yapın ve hem kendinize hem bizlere bu bilgileri kazandırın. Eğer bu sizin tabirinizle çeviri yapıp amerikan park, kadran selamlama paylaşan kişilerde gelip sadece boş eleştiri yapsaydı onlara da ulaşamazdık.

 
Boğaz kelebeğini temizlediğinizde yada söküldüğünde ; Arabada rolanti dengesizliği olduğunda

BOĞAZ KELEBEĞİ ADAPTASYONU  yapılması gerekiyormuş. 

AŞAĞIDA AYRINTILI BİR ŞEKİLDE TERCÜME ETMEYE ÇALIŞTIM... 

Prerequisites:  önkoşullar
Ignition ON=   kontak açık
Engine OFF=   motor kapalı
System voltage at least 11.0 V.: Ekranda görünen sistem voltajı en az 11 V olmalı

1-     [Select]  seçin
2-     [01 - Engine]- Motor
3-     [Basic Settings - 04] - Temel ayarlar
Group bölümüne  060 yazın ve ( go ) düğmesine basın   ( Bazı araçlarda gurup kodları farklı olabiliyor ) Bu yüzden gurup kodlarını bilmek gerek.
Üstteki  [ON/OFF/Next] düğmesine basın
En son bölmedev  "ADP. O.K.".=ADP .O.K yazısı çıkana kadar bekleyin
[Done, Go Back]  tıklayın ve 30 sn bekleyin.
Switch Ignition OFF. =Kontağı kapatın. 1 dk kapalı kalsın.

Ben yaptım , Adaptasyon tamamdır.
 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arabanızda bir arıza ışığı yandığında, arıza yı gidermek için tamirciler ve servisler bu testler yapmazlar , komple değiştirirler. Bu arada sağlam parçaları bile değiştirebilirler. Bu nedenle servisinize giderken bu testleri yapın ve bilinçli olarak neyin değişmesi , neyin değişmemesi gerektiğini anlatın. Kısaca nokta atışı yapın yoksa cüzdanınızda kocaman bir delik açılır.

                                                                                                      MAF,   O2    sensörlerinizi     ve    katalitik    konvertörünüzü test etmek için ,
 "Motor" kontrol modülünde VAG-COM'unuzla birlikte aşağıdaki bloklara bakın . 002, 030, 032 ve 033 blokları "Ölçme Blokları" nda, 036, 034 ve 046 blokları "Temel Ayarlar" da yapılır. ( NOT: Aşağıdaki testler MKIV VR6'ya özgüdür. 1.8T veya 2.0 motorunuz varsa, otomatik testleri çalıştırma prosedürü biraz farklıdır. Testlerin nasıl başlatılacağına ilişkin talimatlar için. 2.0 motorla çalıştırma prosedürü konusunda emin değilim motor devrini 1800 ile 2200 dev / dak arasında manuel olarak yükseltiyorsunuz 
Blok ölçümleri (Measuring Block)  girin
Gurup numarasına  002 yazın ( Yük Kaydı)
- Boşta rolantide MAF hava akış okumasını kontrol edin. Aracın çalıştığından ve ısındığından ve klimanın kapalı olduğundan emin olun. Alan 4'e bakın . Rölantideki değer 1 ile 25 g / s arasında olmalıdır. 1 g / s'den düşükse, MAF ve manifold arasında emme hortumunda muhtemelen bir sızıntı vardır. 
Sonra Gurup bölümüne  030  yazın ve read tuşuna basın  ( Oksijen Sensörü Düzenlemesi)
 Alan 1, Katalitik konvertör öncesi oksijen sensörünün durumunu veren üç basamaklı bir ikili koddur. Alan de katalitik konvertör sensörünü gösterir. Rakamlar, sensör ısıtıcısının çalışıp çalışmadığını ve oksijen sensörü kontrolünün çalışıp çalışmadığını gösterir. Değer 111 (ısıtıcı açık) ve 011 (ısıtıcı kapalı) arasında değişmelidir. Son iki hane ayrıca '1' ve '0' arasında değişebilir, ancak ağırlıklı olarak '1' olmalıdır. 

Blok 032 - Oksijen Sensörü Kontrolü Öğrenilen Değerler
gurup bölümüne  032'   yazın . Alan 1 rölantide (ilave) boşta yakıt trimini temsil eder ve Alan 2 parça yükünde (çoklayıcı) yani sürüş sırasında yakıt trimini temsil eder. Değer% -10 ile +% 10 arasında olmalıdır (bu değerlerin altında ise, motorun zengin çalıştığını ve üstünde ise  motorun fakir karışımla çalıştığını gösterir). Değer% + 25'e yakınsa (üst sınırdır), bu genellikle MAF'in kötü olduğu anlamına gelir. Değer +10 ve% + 25 arasında bir değerdeyse, kedi öncesi oksijen sensörünün kötü olduğu, girişte bir sızıntı olduğu veya MAF'ın çıkışta olduğu anlamına gelebilir. 2.0 MAF ve yeni oksijen sensörlerine sahip olan arabam için (VR6) bulduğum değer +% 1.6.   dır.
Gurup  033 - Katalitik konvertör Öncesi Oksijen Sensörü Kontrolü
- Blok 033'e gidin. Alan 1'deki değer, Katalikti konvertör öncesi oksijen sensörü kontrolünü temsil eder. Değer, -10 ila +10 aralığında en az% 2 dalgalanmalıdır. 
Gurup 036 - Katalitik konvertör Sonrası Oksijen Sensörü Kontrolü
Gurup 036'ya gidin (bu Measuring blok ta değil  Basic Settings te yani temel ayarlarda yapılmalıdır). Otomatik testi çalıştırmak için fren pedalına basın ve basılı tutun . Motor RPM'leri yaklaşık 1400'e yükselmelidir. Alan 1,Katalitik konvertör -post sensörü voltajıdır. 0 ile 1V arasında hafifçe dalgalanması gerekir. Alan 4 , test çalışırken önce / test sırasında 'TEST OFF / ON'  a tıklayın ve test bittikten sonra 'B1-S2 OK' (sensör iyi) veya 'B1-S2 NOT OK' (sensör kötü) diyecektir. Test tamamlandıktan sonra fren pedalını bırakın. 
Blok 034 - Kedi Öncesi Oksijen Sensörünün Durumunu kontrol etme.
- Blok 034'e gidin (bu test Basic settings te yapılmalıdır). Otomatik testi çalıştırmak için fren pedalına basın ve basılı tutun . Motor devri 1400'e yükselmelidir. Alan 1 motor devridir. Alan 2, katalitik dönüştürücü sıcaklığıdır. Alan 3 , sensörün kaç yaşında olduğunu söyleyen değerdir ( yaşında derken ne demek istediğin anlamadım) . Alan 4 , test devam ederken önce / test sırasında 'TEST OFF / ON' a basın ve test bittikten sonra 'B1-S1 OK' veya 'B1-S1 NOT OK' diyecektir. Yaşlanma değeri 0,80'in üzerinde olmalıdır. Yeni bir sensör için değer 1,99'dur. Sensör yaşlandıkça değer azalır. Test tamamlandıktan sonra fren pedalını bırakın. 

Blok 046 -Katalitik Konvertör
NOT: Blok 034'teki test, bu testten hemen önce yapılmalıdır, aksi halde başlamaz! 
- Blok 046'ya gidin (bu test Basic settings de). Otomatik kediyi çalıştırmak için fren pedalına basın ve basılı tutun. test ( yaklaşık 100 saniye sürer -Kat.Konvertörün doğru bir okuma için belirli bir eşiğin üzerine ısıtılması gerekir - eşik genellikle 400 ° C'dir). Motor RPM'leri ( rolanti hızı) (Alan 1) 1400'e yükselmelidir. Alan 2 Kataliktik konvertördür . sıc. Bu aynı zamanda test sırasında da artacaktır. Alan 3 te . dönüşüm verimliliği. Eğer kataliktik konvertör iyi ise, testin sonunda değer 0,50'in altında olmalıdır. Alan 4 Kataliktik konvertörün  iyi (CAT B1 - OK  ) veya kötü (CAT B1 B1 - NOT OK) olduğunu gösterir. Test tamamlandıktan sonra fren pedalını bırakın. 

(Not ; Bu bilgileri yabancı sitelerden tercüme ettim , uygulayan kişilerin yapacakları hata, zarar, yanlışlıklardan sorumlu değilim )

 

Geri
Üst Alt