2+2 Uzaltılmış Garanti varken İyiniyet Garantisi Kullanılması


atilla

Yeni Üye
Katılım
30 Ara 2016
Mesajlar
8
Tepkime puanı
1
İsim
Atilla
Merhaba sorunun doğru yeri burası mı bilmiyorum ama buraya yazmayı uygun gördüm.

Aracım golf 2016 1.2 tsi dsg. Uzun zamandır arabada kasislerden geçerken ses, vites geçişlerinde kararsızlık, arabanın gaza basınca geç tepki vermesi gibi sorunlarım vardı, ek olarak 1 yıldır falan aracı P konumunda terk ediniz hatası alıyordum. Bu hatalar sebebiyle servise başvurdum, kavramanın değişeceği, P konumu arızası içinde şalter parça takılacağı söylendi, 2+2 garantisi olduğunu söyledim tamam abi ordan hallederiz dediler. Vites topuzunda bir soyulma vardı ek olarak vites kolunun altındaki krom parça da açılma vardı, bunları da belirttim hepsini halledelim dediler.

Serviste belirtilen tüm işlemler yapıldı, fakat faturada şöyle birşey dikkatimi çekti kavrama ve vites şalter, iyi niyet garantisi üzerinden yapılmış. Vites kolu  değişimi değişimi ise uzaltılmış garantiden yapılmış. Malasef bunu servisten çıktıktan sonra evde farkettim, zaten servis elamanı da bilerek veya bilmeyerek önce bana birşey imzalattı daha sonra faturayı görebildim zaten ne olduğunu da o an anlamadım biraz karışık yazılmıştı. Şimdi merak ettiğim şu bu iyiniyet garantisi üzerinden parça değişiminin bir sayısı var mı? Örneğin kavrama için 1. de %100 parça ve %50 işçilik , 2.de %100 parça %30 işçilik 3.de sadece parça falan gibi Doğuş'un belirlediği bir politika var mı? Eğer iyiniyet hakkım gittiyse o zaman bir daha bu arıza olursa bana daha fazla masraf çıkarırlar mı?

Teşekkür ederim.

 
@atilla hocam P konumunda terk ediniz bu uyarı sürekli ekrandamı duruyordu yoksa çıkıp kayboluyormuydu.

 
Çıkıp kayboluyordu hocam 1 1.5 yıldır vardı bende bu sorun. Uyarı için geçen sene bekleyin demişti doğuş oto şimdi vites topuzun altında bir yerde bir şalter değişimi yapılmış.

 
@atilla hocam peki servis bu uyarıyı tespit ettimi yoksa sizin beyanınıza göremi şalter taktı, bana servis bu hatayı cihazla tespit etmemiz gerekiyor demişti. yani bu hatanın arac durum kısmında hata olarak kaydedilmesi gerekiyormuş.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Sinyal hocam, Eğer bu uyarı çıktıysa zaten araba bunun logunu alıyor, siz servise gidince gözüküyor ama logları belli periyotlarda falan siliyor olabilirler. O yüzden hata alınca 1 hafta içinde gidin bence.

 
Hata kodu: B116229, bununla ilgili bir forum sayfası var hocam, benim 2+2 garanti olduğu için bir ücret ödemedim ama garanti yoksa iyi niyet falan bile olsa işi yokuşa sürebilirler. 




 
Arkadaslar cok merak ettıgım bır konu var aracınızı alalı 3 yıl olmus uzatılmıs garantınız var ve akunuz bıttı uzatılmıs garantıden faydalanıla bılınıyormu bu durumda???

 
UZatilmis garantiden yararlanilabilir(aku icin), uzatilmis garanti bir nevi kasko gibi bir sey.Kazalara karsi değilde , sorunlara karsi +2 yil garanti(kasko) yapilmis oluyor denenebilir :)  

Ayrica ekranda kalmasina gerek yok arizanin, arac hafizasina atar arizayi(silmedikcede silinmez).Garantiden degisecek parcayi vw karsilar , vwnin karsilamayacagini ise uzatilmis garanti yani euroko karsilar.İciniz rahat olsun, olmasi gereken proseduru uygulamislar :)  uzatilmis garantiniz olmasada kavrama boyle degisecekti(ucretsiz) ama vites salteri icin para isteyeceklerdi yada iscilik...vs oda uzatilmisdan karsilanmis

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt