Golf 7.5 açık hava filtresi (Cold air intake) görüş ve öneri


Deja-vu

Üye
Katılım
25 Mar 2018
Mesajlar
142
Tepkime puanı
79
Konum
istanbul
İsim
koray
Merhaba,

Öncelikle amacım hp artışı sağlamak değil, belki oem durumda bulunan hot air intake kısmında iyileşme ve biraz daha turbo sesi olarabilir. (Elbette 1.0 110 hp 200nm araç için kayda değer bir beklentim yok)

Orjinal durumda hava filtresinin konumu tam motor üstünde olduğu için havanın çok fazla ısıya maruz kaldığını ve hava yollarının köşeli olduğunu düşünüyorum. (Bunu Alman mühendisler düşünmedi mi elbette düşünmüştür ama maliyet unsuru ön planda gibi yani hava filtresi kapağı aynı zamanda motor kapağı gibi konumlandırılmış)

image.png

Yapmak istediğim çalışma tıpkı aşağıdaki gibi markalı bir ürünün kuru hava filtresi ile motor sıcağından yalıtılarak yapılan çalışmanın fark yaratacağını düşünüyorum. Bu konuda sizin düşünceniz nedir?

image.png

 
1.0 tsi için bolt on kitler var fiyatları biraz tuzlu . Krom borudan yaptırabilirsiniz alt taraftanda bi boruyla filtreye takviye yapıp sıcak hava emmesi için de koruma kalkanı yaparsanız çok iyi olur .

 
Golfün fabrika çıkış hava emmesi epey başarılı, alacağınız herhangi bir kitin ses dışında ölçülebilir bir sonuç vereceğini sanmıyorum. Fabrika çıkışı hava kitinin üzerine Golf GTE de gelen delikleri ekleyerek bir nebze daha fazla hava almasını sağlayabilirsiniz. 

Vw racing veya revonun kitleri iddalı gözükse de tl/performans olarak eminim mantıklı sınırım dışında kalacaklar. Üstelik açık hava kitlerinin düzenli yağlanma gerektirmesi de cabası.

 
Golfün fabrika çıkış hava emmesi epey başarılı, alacağınız herhangi bir kitin ses dışında ölçülebilir bir sonuç vereceğini sanmıyorum. Fabrika çıkışı hava kitinin üzerine Golf GTE de gelen delikleri ekleyerek bir nebze daha fazla hava almasını sağlayabilirsiniz. 

Vw racing veya revonun kitleri iddalı gözükse de tl/performans olarak eminim mantıklı sınırım dışında kalacaklar. Üstelik açık hava kitlerinin düzenli yağlanma gerektirmesi de cabası.
Haklısınız belirtmiş olduğunuz filtreler uçuk rakamlarda. Yinede bir miktar bütçe ayırıp AEM Dry filter CAİ olarak bir proje yapmayı düşünüyorum.

 
@Deja-vu yapmak istiyorsanız bize de desteklemek düşer. Uygularsanız sonuçlarınızı forumda paylaşmayı unutmayın :)  

Aracınızda yazılım yok ise vcds üzerinden doğrudan beygir artışını gözlemleyebilirsiniz. 122HP 1.4 TSI üzerinde Golf GTE delikleri, K&N filtre ve shell nitro  ile aracın vcds üzerinden kendini üst devirlerde 136HP olarak raporladığını okumuştum. 1.0 TSI için bu değerlerde nasıl bir artış olacak merak etmekteyim.

 
@Deja-vu yapmak istiyorsanız bize de desteklemek düşer. Uygularsanız sonuçlarınızı forumda paylaşmayı unutmayın :)  

Aracınızda yazılım yok ise vcds üzerinden doğrudan beygir artışını gözlemleyebilirsiniz. 122HP 1.4 TSI üzerinde Golf GTE delikleri, K&N filtre ve shell nitro  ile aracın vcds üzerinden kendini üst devirlerde 136HP olarak raporladığını okumuştum. 1.0 TSI için bu değerlerde nasıl bir artış olacak merak etmekteyim.
golf gte deliklerinden kasıt nedir ?

 
Merhaba,

Öncelikle amacım hp artışı sağlamak değil, belki oem durumda bulunan hot air intake kısmında iyileşme ve biraz daha turbo sesi olarabilir. (Elbette 1.0 110 hp 200nm araç için kayda değer bir beklentim yok)

Orjinal durumda hava filtresinin konumu tam motor üstünde olduğu için havanın çok fazla ısıya maruz kaldığını ve hava yollarının köşeli olduğunu düşünüyorum. (Bunu Alman mühendisler düşünmedi mi elbette düşünmüştür ama maliyet unsuru ön planda gibi yani hava filtresi kapağı aynı zamanda motor kapağı gibi konumlandırılmış)

Ekli dosyayı görüntüle 22522

Yapmak istediğim çalışma tıpkı aşağıdaki gibi markalı bir ürünün kuru hava filtresi ile motor sıcağından yalıtılarak yapılan çalışmanın fark yaratacağını düşünüyorum. Bu konuda sizin düşünceniz nedir?

Ekli dosyayı görüntüle 22525
@Deja-vu ne yaptınız aldınız mı

 
Kesinlikle motor üzerinde bulunan filtreler performası baltalıyor. Bunu golf 6 r aracımda bolca hissetmiştim. Özellikle sıcak yaz günlerinde performans hissedilir derecede düşüyordu. Biraz araştırma yaptığımda motor kapağı şeklinde tasarlanan  filtre sebebi ile bunun yaşandığını öğrendim. Çözümde sizin belirttiğiniz gibi hava girişi ve filtreyi oradan uzaklaştırmakta.  

 

Geri
Üst Alt