Golf 1.0 TSI DSG Comfortline kısa inceleme


balcis

Üye
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
84
Tepkime puanı
55
Konum
İstanbul
İsim
Sedat
dh’de yazdığım konudan;

“2016 model leon 1.2 tsi dsg sahibiyim. arabayı yükseltme niyetim var gibi. geçtiğimiz hafta audi a3 1.0 tfsi s-tronic sport sürdüm. bugün de golf 1.0tsi dsg comfortline kullandım.

araçlarla ilgili sürüş konforu açısında a3 de golf de leon'a göre fark edilir derecede ileriler.
malzeme kalitesi olarak golf a3 arasında pek bir fark göremedim ancak audi'nin tasarımı daha güncel, vw artık ekran da büyütse şunu bunu da eklese yaşını belli ediyor. zaten 8 de geldi gelecek ayrı konu.

dikkatimi çeken en önemli fark ise aynı motor ve aynı şanzımana rağmen iki şey oldu: birincisi audi'de motor sesi 3-4bin devirden sonra 3 silindirli olmasının verdiği asimetriyle çok güzel bir ses çıkarırken nasıl oluyor bilmiyorum ama golf'teki ses bu kadar hoş değildi.

ikincisi ise audi'de hissetmememe rağmen golf'te ilk gaza basış anında bariz bir gecikme ve boşluk vardı. şöyle ki sürüşlere kendi aracımla gidiyorum ve indiğim gibi de test aracına biniyorum. audi'de böyle bir konu rahatımı bozmazken golf'te resmen sürüş konforumu etkiledi ve araçtan bu sebepten memnun kalmadım. ani hızlanmadaki vites düşürme ve beklemeyi kast etmiyorum. diyelim tümsekten geçtim ikinci vitesteyim resmen basıp bekliyorum. çıkışta kendi aracıma bindim bastı mı gidiyor. açıkçası anlamadım.

diğer bir husus ise donanımları; ben arabayı aldığımda kredi çekmek istemediğimden ellerindeki ilk arabayı (en baz, donanımsız style paket) almıştım.

şimdi bu a3'te sport donanımda kumandadan katlanır ayna-açılır cam yok, sport plus'ta geliyor; benim 2016 model araçta standart. aynı donanım golf'te de comfortline'da yok, ya opsiyonel olarak ya highline almanız gerekiyor.

golf'te hız sabitleme (adaptif değil normal) comfortline'da anca sürüş paketiyle ekstra olarak veya highline donanımda alınırken audi a3'te opsiyonel olarak dahi hiçbir pakette yok.

benim emektarda bu da standarttı.

bununla birlikte daha büyük ekran ve gelişmiş multimedia sistemi golf ve a3'te mevcut, el freni değil park freni var. golf'te arka koltuk dayama vs mevcut. benim araçta da bunlar yok ancak sürüşe pratik olarak katkı sağlayacak anahtarsız çalıştırma da tüm donanım seviyelerinde nadir alınan opsiyonel donanımlardan.

bana şahsen seçenek sunulsa hız sabitleme ve katlanır aynamı büyük ekrana vs değişmem. park freni ve anahtarsız sürüş ise en olmasını istediklerim.

fiyata gelince benim araba tüfe'ye göre şu an 95 bin falan ediyor (arabaların ötv yüzünden enflasyona göre de değer kazandığının kanıtı); yılda 15bin km kullanılmış ikinci elleri de bu seviyeye yakın zaten.

bu iki araba için de sportline ve comfortline olarak (baz) 150-160 civarı paralar istiyorlar.

tamam daha iyi sürüş, daha tok his, daha komforlu araçlar ama donanım konusunda eski arabamı bu kadar temel noktalarda arayacaksam ben bu arabalara geçip pişman olmam.”

 

Geri
Üst Alt