Golf 7 1.6 tdi ağır bakım (triger-devirdaim değişimi)


Salim

Üye
Katılım
16 Haz 2018
Mesajlar
174
Tepkime puanı
136
Konum
Kırklareli
İsim
Salim
Merhaba arkadaşlar uzun zamandır aklımda olan ve yaptırmak istedim ağır bakımı yaptırdım aracım 2012 model aralık sonu trafik çıkışlı 84 bin km'de yaptırmadan önce özel servistende triger ve devirdaim değişimi için fiyat aldım ve aldığım fiyat triger değişimi için 1700 tl devirdaim de değişirse 2380 tl fiyat verdi.Servisten telefon ile aldığım fiyat triger-devirdaim ve fren hidrolik yağı değişimi için 3000 TL civarı fiyat verdi.Servis randevusu için gittiğim gün detaylı bir liste çıkarıldı ve ön fren balataları değişimi de listeye eklendi ve aldığım fiyat %25 iskontolu toplam 2790 Tl ye ağır bakımı yaptırmış oldum.Tavsiyem şudur ki sevisten hatta yedek parçadan yüz yüze fiyat almadan dışarıda bu tür ağır bakımların yaptırılmaması.Herkese iyi forumlar.

IMG_20190719_200217.jpg

 
84.000 kilometrede trigeri servis değiştirmez ki benm 2015 105 beygir aracım var 36000 klometrede 200000 kilometrede gelmeniz lazım denildi

 
@Tevfiksoysal evet serviste belirtti erken değişim olduğunu ve devirdaim değişimi ne gerek olmadığını fakat benim aracım için 2sene öncesine kadar 4 yıl veya 120km de değişim diyen servis bir anda karar alıyor ve 8 yıl veya 120 bin km olarak güncelleme yapıyor fakat bu güncelleme yapıldığında benim aracim 4 yıllıktı ben aklımda soru işareti olmadan rahat gezmek için değişimi uygun gördüm.

 
Özel servisiniz maaşallah Çeşme Alaçatı  tarifesinden fiyat vermiş

Yukarıdaki liste de fren hidroliği +fren balata + bunların işçiliğini çıkarınca 

2250 TL !!!!

Yetkilide Triger (devirdaim dahil) + işçilik 2250 TL iken 

Özel serviste 2380 liraya aynı işlemi yaptıran  insanoğlu pek çıkmaz zaten. (Çıkmamalı)

@Tevfiksoysal 83 bin km de triger değişimi evet garip. 

Yıla bakmadan 

TSI 180 bin

TDI 120 bin  

Kuralı gelmişti ama ??

 
@Savatage aynen bende şaşırdım muhtemelen sıfır gibi kayış çıkmıştır polom da 120 binde değiştirmistim dizeldi ne çatlak ne yıpranma vardı çok temizdi... sormak  istedigim hocam 180 bin tsi lar için atıyorum 110 da koptu garanti si yok aracın servisin bi desteği oluyor mu üretici firma veya doğuş destekte bulunuyor mu bilginiz varmı merak ettim aracim 2014 77 binde 1.2 tsi az yıldan dolayı değiştiresim var ama dediğiniz gibi yıl kaldırıldı önce 8 yıl oldu sonra sınırsız yıl oldu bilginiz varımdır sormak istedim saygilarimla... 

 
Özel servisiniz maaşallah Çeşme Alaçatı  tarifesinden fiyat vermiş

Yukarıdaki liste de fren hidroliği +fren balata + bunların işçiliğini çıkarınca 

2250 TL !!!!

Yetkilide Triger (devirdaim dahil) + işçilik 2250 TL iken 

Özel serviste 2380 liraya aynı işlemi yaptıran  insanoğlu pek çıkmaz zaten. (Çıkmamalı)

@Tevfiksoysal 83 bin km de triger değişimi evet garip. 

Yıla bakmadan 

TSI 180 bin

TDI 120 bin  

Kuralı gelmişti ama ??
ben yılda 10 max 12bin km yapıyorum, 180bin km için en az 15 sene geçmesi gerekir, gerçekten trigger kayışı bu kadar süre dayanır mı? koparsa masrafını servis karşılar mı?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bunu kendileri belirlemişler

TSI 180

TDi 120

Üretici SKT tarihini sütün üzerine bastıysa  benim her türlü skt den önce içtiğim sütle zehirlenme durumumda/hastane /tedavi/manevi tazminatımı karşılamak zorunda

Bu adamlar bu eşik değerlerini verdilerse bunun en az 30-40 bin daha esnek değeri vardır. Yaş tahtaya basarlarmı?

180 bin gidermi? Benim cevaplamam mantıksız ? Kendileri gider dedikten sonra gider tabi...

GM /OPEL den alışık olduğumuz her 60 binde bir triger değişir yasası burada farklı bir boyut tabi.

Torkun beygirin wrc  koşullarında kullanılmadığını kabul ettiğimiz durumlarda 120/180 gider. 

VW nin yalancısıyım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tam 101 binde koptu diyelim? (TDI)

Kullanıcı hatası deseler?? Yapmıyoruz falan??

Nasıl bir kullanıcı hatası senaryosu olur merak konusu ?

Trigere zararlı 9 kusurlu hareketi nasıl kağıda dökerler elinize verirler aklım almıyor?

Siyasetçiler diyor ya .. ispatlamazsan namertsin!!

Garantiden yapmazlarsa Namertsiniz der çıkılır servisten.

Bu garanti hikayesinin hepsi!

15-30-45-60-75-90-105-120-135-150-165-180 binde  içtimaya katılan esas duruşta yetkili servislere bedelli bakım vazifesini yerine getiren T.C vatandaşları için geçerli 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bunu kendileri belirlemişler
TSI 180
TDi 120
Üretici SKT tarihini sütün üzerine bastıysa  benim her türlü skt den önce içtiğim sütle zehirlenme durumumda/hastane /tedavi/manevi tazminatımı karşılamak zorunda
Bu adamlar bu eşik değerlerini verdilerse bunun en az 30-40 bin daha esnek değeri vardır. Yaş tahtaya basarlarmı?
180 bin gidermi? Benim cevaplamam mantıksız ? Kendileri gider dedikten sonra gider tabi...
GM /OPEL den alışık olduğumuz her 60 binde bir triger değişir yasası burada farklı bir boyut tabi.
Torkun beygirin wrc  koşullarında kullanılmadığını kabul ettiğimiz durumlarda 120/180 gider. 
VW nin yalancısıyım
 
Astrada 4 yıl veya 60 bin km idi 4 yıl geçince biz değiştirdik kayış denilen şey kolay kolay kopmaz tamamda ne bu vw nin kayışlar özel kevlardan falan mı yapılmış işin düşündürü tarafı astranın kayış 4 yıl sonunda sağlamdı fakat rulmanları yağ kaçırmaya başlamıştı 180 bin km çok astronomik geliyor kimisi 5 yılda yapar kimisi 20 yılda


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@Salim Hocam en iyisini yapmışsınız. Şimdi kafanız rahat olarak keyifle binebilirsiniz, erken diyenlere de takılmayın.

 Rakam da çok iyi. Şubat ayında sadece triger ve devirdaim için 3100 tl vermişlerdi. (2013 model, 14 çıkışlı aracıma indirimli yetkili servis fiyatı)

 
Arkadaşlar ben arada aracım ile yurt dışınada çıkıyorum ve yurt dışında triger kopması veya devirdaim arızası ile karşılaşacak olursam bakım için verdiğim rakam az bile kalır.Çıkan parçalar gayet sağlamdı kayışlarda çatlak yoktu rulmanlarda ötme yoktu.Devirdaim de sıkışıklık ve sukaçağıda yoktu.

 
Arkadaşlar ben arada aracım ile yurt dışınada çıkıyorum ve yurt dışında triger kopması veya devirdaim arızası ile karşılaşacak olursam bakım için verdiğim rakam az bile kalır.Çıkan parçalar gayet sağlamdı kayışlarda çatlak yoktu rulmanlarda ötme yoktu.Devirdaim de sıkışıklık ve sukaçağıda yoktu.
Sağlamcısınız yani hocam. Sonuç bu çıkıyor.  

Tekneye biner binmez can yeleği giyene , yada malum beklenen deprem öncesi evi mütahite verip ekstra kolon kiriş  güçlendirmesi yapana itirazımız olamaz. 

83 bin km yorulan bir triger için   aşınmadı yıpranmadı gerek yok diyemeyiz. . Taze kan iyidir.   100 bin km yolunuz açık ...

 
@Savatage evet hocam biraz tedbirli olmayı ama özellikle bakımlı araca binmeyi severim iyi dilekleriniz için teşekkürler.İyi forumlar.

 

1.0TSI için şöyle bir şey buldum nette;

kısaca diyorki malzeme kalitesi ve tasarımı nedeniyle trigger kayışının aracın ömrü boyunca değişmesi gerekli değilmiş..

https://www.greencarcongress.com/2015/06/20150602-golf.html

"By taking this approach, the designers of the three-cylinder engine achieve a powerful torque build-up at low engine revs and high power at high revs. The two overhead camshafts are driven by the crankshaft via a toothed timing belt. Compared to a chain drive, it exhibits around 30% less friction. Due to its high-end material specification, this toothed timing belt’s service life reliably spans the entire life of the vehicle. As a result, it is no longer necessary to perform the previously obligatory replacement of the toothed belt as a maintenance item. Overall, the harmonized forces of the toothed belt drive lead to low friction, improved fuel economy and greater durability."

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt