1.2 tsi cjz motor triger


Mustafaylcndg

Yeni Üye
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
İsim
Yalcindaglar
Merhabalar iyi günler herkese 1.2 tsi 2013 aracım var 110 binde aldım yag bakımları yapıldı suan 125 binde buji filtre falan değişcem tabi ancak triger için yetkili servis yıldan bağımsız 180.000 diyor sanayi ustaları 150 binde kopar vs değişmesine gerek var mıdır yoksa bosuna değiştirmek istemiyorum 

sonucta yetkili servis gerek yok diyor 

cjz motor triger kayışlı bildiğim kadarıyla zincir de değil nasıl bu kadar uzun ömürlü kayış acaba ?

tşkler herkese iyi forumlar 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhabalar iyi günler herkese 1.2 tsi 2013 aracım var 110 binde aldım yag bakımları yapıldı suan 125 binde buji filtre falan değişcem tabi ancak triger için yetkili servis yıldan bağımsız 180.000 diyor sanayi ustaları 150 binde kopar vs değişmesine gerek var mıdır yoksa bosuna değiştirmek istemiyorum 

sonucta yetkili servis gerek yok diyor 

cjz motor triger kayışlı bildiğim kadarıyla zincir de değil nasıl bu kadar uzun ömürlü kayış acaba ?

tşkler herkese iyi forumlar 
kontrolünü yapsalar iyi olur hocam. Ne zaman kopacağı belli olmaz. 

V kayışı hiç değişmiş mi bir de ona baktırın, değişmediyse o değişir büyük ihtimalle.

 
Merhabalar iyi günler herkese 1.2 tsi 2013 aracım var 110 binde aldım yag bakımları yapıldı suan 125 binde buji filtre falan değişcem tabi ancak triger için yetkili servis yıldan bağımsız 180.000 diyor sanayi ustaları 150 binde kopar vs değişmesine gerek var mıdır yoksa bosuna değiştirmek istemiyorum 

sonucta yetkili servis gerek yok diyor 

cjz motor triger kayışlı bildiğim kadarıyla zincir de değil nasıl bu kadar uzun ömürlü kayış acaba ?

tşkler herkese iyi forumlar 
@Mustafaylcndg selamlar trigeri şansa bırakmayın 800 TL lik masraftan kaçınıp size 8 bin tl olarak geri dönmesindense; 125 binde bujilerle beraber triger ve V kayışlarını aradan çıkarın derim. En nihayetinde sizden önceki sahiplerinin nasıl kullandığını ve arabanın hangi şartlarda muhafaza edildiğini de bilmiyorsunuzdur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhabalar benim aracım da 2014 1.2 tsi. Aracı kendim 0 aldım ve benden başka kimse kullanmadı. Şu anda 50.000 kmde.

Bugünlerde 5. Kez bakıma götüreceğim. 

Son 2 bakımı garanti bittiği için yetkili serviste yaptırmadım. Bunu da 3 kat fiyat istedikleri için yaptırmayı düşünmüyorum.

Şu ana kadar normal bakım dışında hiçbir şey değişmedi ve hiçbir sorun yaşamadım. Lastik alacağım bu yıl.

Klasik bakım dışında değiştirmem gereken bir şey var mı? (Triger, akü, buji)

Kırsal bir yerde öğretmenim bu nedenle yazın izmire geldiğimde bakım yaptırıyorum. Ani bir problemle karşılaşmak istemiyorum kırsala geri döndüğümde.

Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkürler..

 
@Bomber4660.000 bakımında bujilerin değişmesi lazım.

Ama bujilerde 4 yıl yada 60.000 km hangisi önce dolarda kuralı işliyor 

2018 deki bir önceki bakımınızda değişseydi iyi olurdu. Kayıp değil !!

İlk bakımda bujiler değişsin (araç 5 yaşına gelmiş)

Triger kayış +set TSI için 180 bin (devirdaim için bu kadar km sonrası değişme faydalı olacaktır. Ona dokunmayan usta hata yapAr)

Yalnız birde V kayışı denen bir olay var . Bunun için kesin bir değişim periyodu yok . Her 30 binde bir gergi/aşınma durumu kontrol edilmeli. Varsa aşınma yıpranma o zaman değişiyor. Bu set değil sadece kayış . Değişimi triger set gibi zahmetli ve masraflı değildir. Ayrıca kopması triger kopması gibi arabayı nakavt etmez (masrafı daha düşük olur)

Aracınız 5 yaşına gelmış  

Vw in dediği 3 yıl bitiminde fren hidroliği değişecek, sonrası 2 yılda bir değişecek??

Benim burda kullanıcı istatistiklerinden gözlemlediğim vw servisleri bile araçları 3 yıl sonunda kontrol edip fren hidroliğini ölçtük nem durumu ve seviyesi iyi devam edin değişime gerek yok dediği!!

Bu nedenle +1 yıl ekleyerek  ilk 4 yıl sonunda fren hidroliği değişmesi sonrası 3 yılda bir yine değişmesi gerekmekte

4 yıl sonunda değişim sonrası 3 yılda biri bence geçirmeyiniz!!

Motor soğutma sıvısı?

Ömürlük değil diye yazdı çizdi arkadaşlar forumdaşlar.

Çok yoğun bir eksilmeme durumunda bu bu antifiriz 6-7 yıl ömründedir.

Ama siz motor kaputunu açtınız . Baktınız motor su haznesi azalmış? Bu şekilde her seferinde saf su ekleyerek tamamladığınızda seviyeyi tamamlamış olursunuz ama motor soğutma suyunun her seferinde optimal kimyasal fiziksel özelliğinden eksilme olur. Bu 6-7 yıllık ömür kısalır. 

Not: genel toparlamadır(kaynak Golf tutkusu arşiv kayıtları )

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Bomber46 bujileri degistirmenizi öneririm 50 60 binde değişmesi gerekir..akuyude olcturmenizde fayda var zira bu tip aküler hiçbir belirti vermeden bitebiliyor..sizinkide muhtemelen 5 yaşında eli kulagindadir artık..

 
@Bomber4660.000 bakımında bujilerin değişmesi lazım.

Ama bujilerde 4 yıl yada 60.000 km hangisi önce dolarda kuralı işliyor 

2018 deki bir önceki bakımınızda değişseydi iyi olurdu. Kayıp değil !!

İlk bakımda bujiler değişsin (araç 5 yaşına gelmiş)

Triger kayış +set TSI için 180 bin (devirdaim için bu kadar km sonrası değişme faydalı olacaktır. Ona dokunmayan usta hata yapAr)

Yalnız birde V kayışı denen bir olay var . Bunun için kesin bir değişim periyodu yok . Her 30 binde bir gergi/aşınma durumu kontrol edilmeli. Varsa aşınma yıpranma o zaman değişiyor. Bu set değil sadece kayış . Değişimi triger set gibi zahmetli ve masraflı değildir. Ayrıca kopması triger kopması gibi arabayı nakavt etmez (masrafı daha düşük olur)

Aracınız 5 yaşına gelmış  

Vw in dediği 3 yıl bitiminde fren hidroliği değişecek, sonrası 2 yılda bir değişecek??

Benim burda kullanıcı istatistiklerinden gözlemlediğim vw servisleri bile araçları 3 yıl sonunda kontrol edip fren hidroliğini ölçtük nem durumu ve seviyesi iyi devam edin değişime gerek yok dediği!!

Bu nedenle +1 yıl ekleyerek  ilk 4 yıl sonunda fren hidroliği değişmesi sonrası 3 yılda bir yine değişmesi gerekmekte

4 yıl sonunda değişim sonrası 3 yılda biri bence geçirmeyiniz!!

Motor soğutma sıvısı?

Ömürlük değil diye yazdı çizdi arkadaşlar forumdaşlar.

Çok yoğun bir eksilmeme durumunda bu bu antifiriz 6-7 yıl ömründedir.

Ama siz motor kaputunu açtınız . Baktınız motor su haznesi azalmış? Bu şekilde her seferinde saf su ekleyerek tamamladığınızda seviyeyi tamamlamış olursunuz ama motor soğutma suyunun her seferinde optimal kimyasal fiziksel özelliğinden eksilme olur. Bu 6-7 yıllık ömür kısalır. 

Not: genel toparlamadır(kaynak Golf tutkusu arşiv kayıtları )
Bujileri kesin değiştiriyoruz o zaman.

Devirdaim nedir bilmediğinden soruyorum? Ne yaptırmam gerekiyor?

V kayışını kontrol ettireceğiz.

Fren hidroliğini değiştiriyoruz.

Motor soğutma sıvısını kontrol ettiriyoruz.

Bunların dışında eklenecek bir şey var mıdır?

Bir de tahmini fiyatları nedir parça olarak işçilik hariç?

Son merakım da triger zincir değil sanırım tsilerde ona rağmen bu kadar km değişim öngörmemeleri ilginç değil mi?

tekrar teşekkür ederim değerli cevaplarınız için..

 
@Bomber46 bujileri degistirmenizi öneririm 50 60 binde değişmesi gerekir..akuyude olcturmenizde fayda var zira bu tip aküler hiçbir belirti vermeden bitebiliyor..sizinkide muhtemelen 5 yaşında eli kulagindadir artık..
Aküyü de ölçtürüyorum o zaman teşekkürler.. Hangi tip akü almamız gerekir biterse?

 
@Bomber46 Hocam 1.2 tsi 2014 model aracım var geçen hafta akü problemli yaşadım 5 seneyi doldurduğu zaman genelde bitiyormuş bilginiz olsun..12 v 60 Ah Amper efb start stop lu varta aküyü 500 tl ye aldım..her an akü problemi yaşabilirsiniz bilginiz olsun..

 
@Bomber46

Filtreler yağ değişimi özel serviste kabul 

bujiler  özel serviste kabul 

V kayışı kontrolü özel serviste kabul 

Ancak fren hidroliği ve soğutma sıvısı değişimi /kontrolü   yetkili servis ihtiyacı doğurabilir.

Ben  2018 ocak çıkışlı aracı 2019 martta sanayide bakıma soktum. normalde garanti 2020 ocak ta bitecek. şu an garantiden atılmış durumdayım. 

Ama 4 yıl sonunda  fren hidroliğini ,  5-6 yıl sonunda soğutma sıvısını sanayi köşelerinde değiştirmeyi düşünmüyorum. Bİ şekilde  yetkili servisten içeri selamün aleyküm diye girerim. (Onlar da ooooooo   nerelerdesin yıllardır sizi bekliyoruz nerde kaldınız diyecekler muhtemelen)

Fren hidroliği için uygun  fren hidrolik sıvısı  temini ve güvenli işçilik için yetkili servisi es geçmeyiniz. keza motor antifiriz değişimi içinde  durum aynı 

 
@Bomber4660.000 bakımında bujilerin değişmesi lazım.

Ama bujilerde 4 yıl yada 60.000 km hangisi önce dolarda kuralı işliyor 

2018 deki bir önceki bakımınızda değişseydi iyi olurdu. Kayıp değil !!

İlk bakımda bujiler değişsin (araç 5 yaşına gelmiş)

Triger kayış +set TSI için 180 bin (devirdaim için bu kadar km sonrası değişme faydalı olacaktır. Ona dokunmayan usta hata yapAr)

Yalnız birde V kayışı denen bir olay var . Bunun için kesin bir değişim periyodu yok . Her 30 binde bir gergi/aşınma durumu kontrol edilmeli. Varsa aşınma yıpranma o zaman değişiyor. Bu set değil sadece kayış . Değişimi triger set gibi zahmetli ve masraflı değildir. Ayrıca kopması triger kopması gibi arabayı nakavt etmez (masrafı daha düşük olur)

Aracınız 5 yaşına gelmış  

Vw in dediği 3 yıl bitiminde fren hidroliği değişecek, sonrası 2 yılda bir değişecek??

Benim burda kullanıcı istatistiklerinden gözlemlediğim vw servisleri bile araçları 3 yıl sonunda kontrol edip fren hidroliğini ölçtük nem durumu ve seviyesi iyi devam edin değişime gerek yok dediği!!

Bu nedenle +1 yıl ekleyerek  ilk 4 yıl sonunda fren hidroliği değişmesi sonrası 3 yılda bir yine değişmesi gerekmekte

4 yıl sonunda değişim sonrası 3 yılda biri bence geçirmeyiniz!!

Motor soğutma sıvısı?

Ömürlük değil diye yazdı çizdi arkadaşlar forumdaşlar.

Çok yoğun bir eksilmeme durumunda bu bu antifiriz 6-7 yıl ömründedir.

Ama siz motor kaputunu açtınız . Baktınız motor su haznesi azalmış? Bu şekilde her seferinde saf su ekleyerek tamamladığınızda seviyeyi tamamlamış olursunuz ama motor soğutma suyunun her seferinde optimal kimyasal fiziksel özelliğinden eksilme olur. Bu 6-7 yıllık ömür kısalır. 

Not: genel toparlamadır(kaynak Golf tutkusu arşiv kayıtları )
Hocam bir yakınımın aracı 2014 model 1.2tsi ,  7 bin km de. Pek kullanmıyor. Küçük ilde yaşadığı için şehir içi kullanıyor ara ara.

Bujileri, fren hidroliği,soğutma sıvısı  vs değişmesi gerekir mi? Km düşüklüğünden  dolayı kafam karıştı benim.

 
Hocam bir yakınımın aracı 2014 model 1.2tsi ,  7 bin km de. Pek kullanmıyor. Küçük ilde yaşadığı için şehir içi kullanıyor ara ara.

Bujileri, fren hidroliği,soğutma sıvısı  vs değişmesi gerekir mi? Km düşüklüğünden  dolayı kafam karıştı benim.
benim yazdıklarım tamamen refresh  (sayfa yenileme) güncelleme vs.vs.vs.   eski sayfalarda ne yazıyorsa  ctrl copy paste yapıyorum. 

işleyen demir ışıldar ! Ama  Bu araç 5 yılda 7000  km yapmış (yılda 1500 ?)  allah herkese böyle yakıt masrafı nasip etsin.  

buji başları  zamanla elektrik iletkenliğini kaybetmiştir . (oksitlenme/ deformasyon)

fren hidroliği ve soğutma sıvısı  vw hükümlerine göre ilk önce  km değil  zaman (yıl)  kriterine bağlı . (Sıvı çözelitlere ait  elektrik iletkenliği su-nem derişimi-kaynama noktası /donma noktası- çözünmüş tanecik derişimi ) 

servise gidince ölçtüler deniyor ya? bunları ölçüyorlar işte

bunların hepsinin ilk günkü gibi orjinal değerlerinde yada yakın değerlerde olması lazım. 

ölçülmeli !  

Bardağa saf su koysan 5 yıl sonra   kokar bozulur kurtlanır.

bu sıvılar  özel sıvılar bileşimler sıcakla nemle soğukla    hemen su koyverir bozulur...

 

benim yazdıklarım tamamen refresh  (sayfa yenileme) güncelleme vs.vs.vs.   eski sayfalarda ne yazıyorsa  ctrl copy paste yapıyorum. 

işleyen demir ışıldar ! Ama  Bu araç 5 yılda 7000  km yapmış (yılda 1500 ?)  allah herkese böyle yakıt masrafı nasip etsin.  

buji başları  zamanla elektrik iletkenliğini kaybetmiştir . (oksitlenme/ deformasyon)

fren hidroliği ve soğutma sıvısı  vw hükümlerine göre ilk önce  km değil  zaman (yıl)  kriterine bağlı . (Sıvı çözelitlere ait  elektrik iletkenliği su-nem derişimi-kaynama noktası /donma noktası- çözünmüş tanecik derişimi ) 

servise gidince ölçtüler deniyor ya? bunları ölçüyorlar işte

bunların hepsinin ilk günkü gibi orjinal değerlerinde yada yakın değerlerde olması lazım. 

ölçülmeli !  

Bardağa saf su koysan 5 yıl sonra   kokar bozulur kurtlanır.

bu sıvılar  özel sıvılar bileşimler sıcakla nemle soğukla    hemen su koyverir bozulur...
Uzun yola vs çıkacaksa kesin değiştirmeli anladığım kadarıyla, tabi araç ömrü içinde sıvıların değişimi iyi olur anladığım kadarıyla.

Rolantide vs tekleme hissetmedim, buji için.Buji de sorun olup olmadığını kullanımda net anlaşılabiliyor mu?

Yağını, filtreleri değiştirmişti 3 ay önce. Aracı çalıştırdım, cold start yaptı ama cold start benim araca göre daha uzun sürdü.

 

Geri
Üst Alt