1.6 TDi mı? 1.4 TSi mı? (Lütfen Yardım)


Vw Golf VI (6)


  • Kullanılan toplam oy
    45

GolfVI

Yeni Üye
Katılım
10 Tem 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
İsim
Ahmet
Selamun aleyküm.
Vaktinizi ayırdığınız için çook teşekkür ederim.
Sizlerden gelecek bilgiye ihtiyacım var. İlk aracım olacak dolayısıyla zarar edecek veya aldığımda pişman olacağım bir arabayı almayı istemem.

Arabayı 2020 ilk aylarında alacağım şimdiden sıkı bir araştırma içerisindeyim. Karar kıldığım model Vw Golf 1.6 TDİ (Dizel) Manuel veya 1.4 TSi (Benzin) Manuel aldıktan ortalama 3-4 sene sonra askerlik nedeni ile satacağım. Fiyat Üst limitim 50.000 belki en son 55.000 e zorlayabilirim beğendiğim bir model olursa. Şimdi araba hafta içi çoğunlukla iş yerimin yakın olmasıdan kapı önünde yatacak. Her hafta sonu olmasada hafta sonları hareketleneceğini düşünüyorum. Senede 2 kere uzun yolculuğum var.

Karşılaşırmalarım;

Dizel;
-Dizel araç alırken 10k daha yüksek (satarkende)
-Ağır bakımları benzinliye göre daha yüksek
-Kmleri genelde daha yüksek
+ olarak tek avantajı bana göre yakıt tasarrufu.

Benzin;
+ Dizele göre 10k daha uygun
+ En önemlisi performansı daha güçlü ve kabin sesi.
- İstanbul trafiğinde benzinli araç kullanmak
- Çok tecrübeli olmadığımdan ilk etapta deviri ekonomik kullanmayabilirim.

Durum böyle 
Yıllık 15.000’i geçmeyeceğimi düşünüyorum.
Ve uzun vadeli elimde tutmayacağımdan amorti edemeyeceğimi düşünüyorum bana bu konuda yardımcı olur musunuz?


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
merhaba,bende sizin gibi kararsız kalmıştım sonuç olarak dizeli tercih etmiştim aracı çok kullanmıyorum şirket aracımda olduğu için 2016 model 23.000 km de bence benzinli alın sessiz motor,dizele göre daha seri bakımlar daha ucuz.

 
50-55 e alacağınız dizelin ekmeği yenmiş olur, size yakın zamanda dizel partikül filtre enjektör egr gibi arızaları çıkarma ihtimali yüksektir, benzinli motorda ise turbo hariç komple sandık motor alsanız bile edeceğiniz masraf dizelin üçte biri kadar olmaz, 50-60 bin km den yüksek dizel alınmaz alınırsa da 80-90 bin km de satarken alnınızın damarı çatlar.

 
Bakımları düzenli yapılmış ileri kilometreli dizel ile bakımları düzenli yapılmış ileri kilometreli benzinli motorda tercihin hangisi olurdu alırken de satarken de bu bir ölçü olmalı , dizel araba almak isteyenler malum sitelerde filtrelemekten 100.000 150.000 üstü araçların var olduğunu bile göremiyorlar ✋🏻tabiki 1.4 TSİ ...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Serkanasn ve o km aralığında ki dizelde benim bütçeme uymuyor maalesef :)  

 
@ysf.yalvac peki elimden çıkarmak istesem kolay çıkarabilir miyim? ağır kaza yapılmadığı sürece değerinin altına düşer mi 2 senede ?

 
@smt85 merhaba, uzun vadeli düşünmediğim için tsi daha ağır basıyor şu anlık görüşünüz için teşekkürler,

 bu arada güzel günlerde kullanmanız dileğiyle :)

 
Benzinli alırsanız dizele göre daha ucuz olacağı için aynı paraya daha temizini bulabilirsiniz .  Az bindiğiniz içinde bence dizele pek gerek yok . Ama ne olursa olsun hangisinin temizini buluyorsanız onu alın .

 
Hocam ben de sizin gibi ikilem yasamistim alirken sonuc olarak dizel sectim 18 ayda 15k km yaptim sessizlik acisindan benzinli tercih sebebi ancak arkadaslarimin benzinli araclari ile kiyasldigimda yakit acisindan daha rahat kullaniyorum karma bir depo 850-900 km yol yapiyor ortalama tuketimim 5.2lt şuanki pompa fiyatiyla 33krs yakiyor 2. Bakimda nasil fatura gelicek merak icerisindeyim bir taraftan da iyi gunler kazasiz surusler dilerim

 
golf 6 için 1.4 tsi almanızı öneririm. Sessizlik konusunda ödül almış bir araçtır. Yakıt olarak da sakin kullanımda pek yakmıyor. ş.içi 6,5-7  ş.arası 4,5-5,5 bandında kullanıma göre yakıyor. Ortalama olarak 110 km/h ile uzun yolda 4,7 ile kaş'tan istanbul'a gelmişliğim var. :)

Araç seçimi konusunda 2012 model yani Son üretilen seri golf 6'lardan bakmanız sizler için daha iyi olacaktır. 1.4 TSI 50-55 bandında ancak trendline veya denk gelirse comfortline bulabilirsiniz. Bütçenizi biraz zorlayıp temiz bir comfort almanızı tavsiye ederim. Trend cidden çok boş 2 yıl kullandım oradan biliyorum, en çok aradığım özellik bluetooth olmuştu. Aux bi yerden sonra ehh yeter dedirtiyor.   :)   

Edit: Ekleme.

Masraf çıkarma konusunda karşılaşabileceğiniz temel iki husus var. ilki devir-daim pompası (bir serisinde üretim problemi var ötme yapıyor. Diğeri de ateşleme bobini oluyor.  Kullandığım dönem bu iki arıza ile de karşılaştım. Devir-daim pompası iyi niyetten değişmişti, bobin maalesef cepten. Bobin konusunda çevremdeki golf 6 kullanan diğer 4 arkadaşımdan iki kişi bu problemi yaşadık. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt