GOLF VII comfortline 1,2 dsg mi MAZDA 3 Reflex otomatik mi?


magic

Katılımcı Üye
 
Katılım
1 Eki 2015
Mesajlar
943
Tepkime puanı
10
İsim
Emre
:)

şimdi malum 2.el değeri, servis yaygınlığı, motor farkı, 6 aylık bakım süresi vs gibi bildik konular akla gelecektir, ancak üstadlardan asıl beklediğim yine objektif bir değerlendirme ortaya koymaları ve golf almaya bu kadar yaklaşan bir adama birkaç reddedilmez bilgiyle destek olmalarıdır... :)

yani tutun ki aracı 7-8 sene kullanacağım, vergi farkını (1,2/1,5) ve bakım ücretini de önemsemiyorum...

 
@magic

Hocam mazda 3 benim de hoşuma giden bir araç. Ama golf iç guzellik olarak daha önde. Bir de turbosuz benzinli almam ben. Hem yakıt hem performans olarak golf önde.

 
magic dedi:
yani tutun ki aracı 7-8 sene kullanacağım, vergi farkını (1,2/1,5) ve bakım ücretini de önemsemiyorum...
O zaman fazla hesap etmeyin hocam, gönlünüzden geçeni satın alın, keyfini sürün  :'(

1298_ef19b77cd8bf1b0a9365d632387e52b5d8cfdd86.png

 
tabi sonuçta hepimiz gönlümüzden geçenin aklımızda yarattığı algıyla satın alıyoruz ancak bu satın almalar bu düzeyde rakamlara çıkmışken mantığı da bir kenara bırakmamak gerekiyor, yanlış bir karar verme riski vs insanı daha fazla düşünmeye sevk ediyor...

golf genel kabul görmüş bir araç, "çok satan" olmanın "genel beğeni düzeyi"ne hitap etmenin küçümsenecek bir tarafı yok, "çok satan" haklıdır her zaman, güçlüdür...

ben çok izlenen, imdb puanı yüksek filmleri izlemeyi seviyorum mesela; bir "çok satan" kitabı okumayı da...

bu açıdan baktığınızda c sınıfı bir araç düşünceniz varsa yolunuzun golf'e çıkması normal...

iç dizayn, konfor, yalıtım, yakıt tüketimi, vergi avantajı, servis yaygınlığı vs vs vs

mazda 3 ise çokca dış tasarım, biraz iç tasarım, sedan seçeneği...

bir arkadaşım dış tasarımdan ziyade iç tasarımı önemser mesela, dışını ancak evin camından görüyoruz ya da içine oturana kadar, içi ise daha uzun muhatap olduğumuz vakit geçirdiğimiz bir alan der...

 
magic dedi:
bir arkadaşım dış tasarımdan ziyade iç tasarımı önemser mesela.
işte bu arkadaşınız da öyle yaptı :)   Ben neden Golf 7 tercih ettim?

- iç tasarımı çok çok iyi. herşey elinin altında, iç mekan ferah.

- görüş açıları problemsiz. aracı kullanması kolay, rahat (sizi yormuyor).

- 120 km/h hıza kadar mükemmele yakın bir yalıtımı var. Tıkırtı, sıkırtı zaten yok.

- Kendi aracım 1.2 TSI için konuşursam yakıt tüketimi memnun edici. Tek kişiyken fazladan ~30 TL cebimden çıkarak otobüsle değil de kendi aracımla memleketime gitme keyfini yaşıyorum. Hem de 1-1,5 saat daha erken ulaşarak. (zaman herşeyden önemli)

- Vergisi düşük. Yıl olmuş 2015, diğer C sınıfı araçlarda 1300cc altında motor yok bile doğru dürüst. Şimdi mazda 3 alacaksın eyvallah ama her sene cebinden 355 TL fazladan vergi parası çıkacak. Bunu yakıta harcayıp Golf'le ~1000 km fazladan gezsen daha iyi olmaz mı? Sonuçta evimizin önünde yatsın diye değil, onunla gezmek için otomobil alıyoruz.

- Güvenliği kanıtlanmış. Hem ncap hem de iihs testlerinde...

- İkinci eli hareketli, değerinde satabiliyorsunuz.

Doğrusunu söylemek gerekirse ben fanatiği/hayranı olduğum için Golf almadım, 56.000 TL param vardı ve bunun hakkını verebilecek o günün şartlarında en iyi araç Golf olduğu için tercih ettim. Ha kesinlikle aracımdan çok memnunum o ayrı tabii, bugün satın alsam yine Golf alırdım :) Çünkü şu geçen 1 sene içerisinde bile "ah beee, keşke bunu bekleseymişim de acele edip Golf satın almasaymışım" dedirtebilecek bir C sınıfı araç olmadı daha. Bu zaman zarfında Focus yenilendi, i30 yenilendi, Astra yenilendi, Megane yenilendi fakat Golf ilk çıktığı 2013'teki haliyle bile hala diğerlerinden önde...

Zaten satış rakamları ortada hocam. Rakamlar yalan söylemez, DonanımHaber'dekilerse söyler  s=s17

 
@snoppy

Bu soru donanımhaberde sorulsa toplam satılan mazda 3 sayısından fazla mazda 3 al diyen olur herhalde. Bir türlü anlamadım şu mazda 3 sevdasını donanımhaberdeki :)

 
@magic Hocam dış görünüş olarak cezbedicilik sizin de söylediğiniz gibi balkondan pencereden izlerken. iç mekanın güzelliği de arabanın içine oturup da arabayı çalıştırıp yola çıkmadan bir iki dakikada farkediliyo. yolcu koltuğunda oturuyorsanız yolculuk boyunca tabi. aracı kullanmaya başladıktan sonra ise artık ne dış güzellik ne de nispeten iç güzellik şoför koltuğundaki sizi ilgilendirmemeye başlayacak. artık sizin için en önemli şey görüş alanınız, sürüş konforunuz, ve de gözünüz yoldayken ulaşmak istediğiniz şeylere rahatça kafa karışıklığına uğramadan ve de sürüşünüzü tehlikeye atmadan ulaşmak oluyor.

kişi kendinden bilir derler. mazdayı hiç kullanmadım. hatta çok az görmüşümdür. o yüzden onunla ilgili olumlu olumsuz yorum yapamam. ancak şunu söyliyim dış görünüşü çok güzel. bir de nadir görünen bir araç olduğu için bence elit hissettirir. bakışlar da üzerinizden eksik olmaz. eski bir şahin kullanıcısı olarak benim yeni arabalarda en çok eksikliğini hissettiğim sey şoförün görüş alanıydı. bir bana mı oyle geliyo bilmiyorum ama gerek a sütununun kalınlığı şoför mahallinin konumlandırılması, aerodinamik etmenlerden dolayı kaputla ön camın aynı eksen üzerinde oluşu vs vs gibi sebeplerle bildiğiniz kendimi kör gibi hissediyordum. aracın burnu başka araçlarda görünmüyor artık. golfün o knuda başarılı olduğunu söyleyebilirim. yolu sağı solu görüş olarak beni tedirginliklerimden kurtardı.

ergonomikliğe gelirsek konsolun sürücüye dönük olması fazla tuşlardan arındırılmış olması dikkatinizi yoldan ayırmadan istediğinizi yapmanıza olanak sağlıyor. kullanışlılık olarak o kadar çok eşya gözü var ki neyi nereye koyacağımı şaşırıyorum &: bu avantaj mı dezavantaj mı bilemedim  s=bilmem koltuklarının rahatlığı(ergoactive olmamasına rağmen) benim gibi belinde problem olup uzun süre oturamayan biri için bile uzun yollarda hiçbir şekilde yorgunluk hissettirmemiş olup, üstelik yol biraz daha olsaydı da aracı biraz daha sürseydim dedirtiyor.

aracı 7 8 sene kullanacağım demişşiniz. uzun süreli kullanımlarda aracın malzemelerinde gevşeme yıpranma sebebyle trim sesi dedikleri ses oluşumları olabilir. bunlar insanın sinirine dokunan şeyler tecrübeyle sabit. golfün iç malzeme kalitesi sınıfına göre çok yüksek ve kaliteli. bu da en azından bu seslerin oluşum süresini öteler diye düşünüyorum. yine aynı şekilde uzun süreli kullanımda artık aracın  olağan bakımlarının haricinde sorunlar cıkmaya başlayacaktır. bunlar için yetkili servis veya daha önemlisi sanayide yetkin bir usta bulmak bir sanayi esnafının çocuğu olarak benim düşünceme göre  zannederim mazda için daha zor olacaktır.

1.2 motordan uzun uzun bahsetmeye gerek olmadığını düşünüyorum. ama bir iki kelam edecek olursam egenin bol virajlı ve de dik sayılabilecek yokuşlu sahil  yollarında 5. vitesle cıkarken 6 vitese geçirmemi çok defa istemiştir. ayrıca sehirler arası 110 120 km hızla giderken rodajını tamamlamamış araç 5 lt ortalamayla gitmiştir.  ekonomi performans ilişkisi olarak tatminden öte mutlu edecek bir motor. dsg ile heralde tadından yenmez.

her şeyden onemlisi karar vermeden önce iki aracın da gidin içine oturun biraz kurcalayın. test sürüşü yapın. salt mantık yetmez duygular da önemli. hangisini severek kullanırım diye kendinize sorun. sonucta uzun süreli bir birliktelikte ilişkinin devamı için karşılıklı anlayış da önemli 8D

bu arada olur da golfe karar verirseniz şunu söyliyim. mutlaka sürüş konfor paketi eklettirin. :'(

uzun bir yazı oldu kusura bakmayın.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bende Golf7 tsi 122bg Highline var en samimi arkadaşımda Yeni Mazda3 Powersense 1,5 120bg.

Yeni Mazda3 hem dış tasarımsal hem de iç tasarımsal olarak kesinlikle güzel. Golf ün dış tasarımı daha oturaklı daha klasik buna  iç tasarımı kalite kokuyor resmen. Ancak iş teknik verilere gelince mazda3 golf7 nin epey arkasında yer alıyor. Motor 120Bg olmasına rağmen o gücü aktaramıyor, Son süratimiz düz yolda 176km/h oldu. Golf7 nin genel beğeniye hitap etmesi etrafında bolca görmene sebep olacak. İki araç da çok güzel neticede. benim arkadaşım piyasada az bulunmasından ve de sorunsuz olduğuna inandığı için aldı. Yakıt tüketimi bir miktar 122lik tsi den fazla ancak bu fark 1,2lik tsi ile daha da açılacaktır. Genel manada dsg üzerinde epey kötü bir imaj var. Emin ol hangisini seçersen seç üzelmeyeceksin.

 
Murat hocam detaylı bir karşılaştırma yapmamış henüz, nasıl olsa döktürür yine ama o yazmadan yukarıda değerli arkadaşların yazdıklarının bir özetini yapayım dedim:

Mazda’nın öne çıkan özellikleri:  dış tasarım+iç tasarım+sorunsuzluk olurken,

turbosuz olması, golf’e göre yakıt tüketimi, performansı, satış rakamları ve servis sayısı azlığı eleştirilmiş…

Golf’de ise yakıt tüketimi, performansı, iç tasarımı, yalıtımı, satış rakamları ve servis yaygınlığı, vergi avantajı, ikinci el değeri, görüş açısı,trim seslerinin olmaması…

gibi özellikleri öne çıkmış….

 
magic dedi:
Murat hocam detaylı bir karşılaştırma yapmamış henüz, nasıl olsa döktürür yine ama o yazmadan yukarıda değerli arkadaşların yazdıklarının bir özetini yapayım dedim:

Mazda’nın öne çıkan özellikleri:  dış tasarım+iç tasarım+sorunsuzluk olurken,

turbosuz olması, golf’e göre yakıt tüketimi, performansı, satış rakamları ve servis sayısı azlığı eleştirilmiş…

Golf’de ise yakıt tüketimi, performansı, iç tasarımı, yalıtımı, satış rakamları ve servis yaygınlığı, vergi avantajı, ikinci el değeri, görüş açısı,trim seslerinin olmaması…

gibi özellikleri öne çıkmış….
Değerli Hocam;

Beni anmanız beni çok mutlu etti.

Artık eskisi kadar zaman ayıramadığım bir gerçek.

İlk ve en önemli nedeni bebeğimizden sonra artan sorumluluklarım.

Mazda ilk çıktığında ilgimi çekmiş ve kısacık bir araştırma sonucu şu sonuçlara ulaşınca derinleştirmeye gerek kalmadan bu sevdadan vazgeçmiştim.

1. Butik satış anlayışı.(İnsanı gıcık edecek kadar rahat, umursamaz satış temsilcileri)

2. Olası arıza halinde ortalama üç ay sonra gelen yedek parça nedeniyle aracın yatacak olması.

3. Korkunç yüksek(Hatta BMW ve Mercedes'e amennah dedirtecek cinste) servis ve yedek parça.

4.  İçler acısı ikinci el pazarı ve değeri

5. Yüksek yakıt tüketimi

Golf benim ayrılmak zorunda kaldığım ilk aşkım....

Her geçen gün bana onu unutturmak yerine perçinliyor yüreğimdeki  yerini. X(

 
@silvershadow

Murat hocam öncelikle bebeğiniz için anne ve babasıyla uzun, sağlıklı ve mutlu bir ömür dilerim,

Aracınızı sattığınıza ise üzülmeyin, siz de bu tutku oldukça nasıl olsa en kısa zamanda yerine koyarsınız inşallah...

 
magic dedi:
@silvershadow

Murat hocam öncelikle bebeğiniz için anne ve babasıyla uzun, sağlıklı ve mutlu bir ömür dilerim,

Aracınızı sattığınıza ise üzülmeyin, siz de bu tutku oldukça nasıl olsa en kısa zamanda yerine koyarsınız inşallah...
Değerli Hocam,

Sağolun varolun  :)

 
Mazdayı deneyimlemek isterdim. Çok hoş bir araç.

Mantıktan yana alış-veriş yapacak olsaydım gene golf derdim.

 


Geri
Üst Alt