HB ARAÇLARDA ARKA YOLCU GÜVENLİĞİ


magic

Katılımcı Üye
 
Katılım
1 Eki 2015
Mesajlar
943
Tepkime puanı
10
İsim
Emre
Arkadaşlar merhaba, bu foruma ilk yazım,

Murat hocamın diğer forumdaki yazılarını takip ederdim, o buraya gelince bir süredir sessiz sedasız okuyordum, bugün üye olayım dedim...

polo otomatik aracım var, onu satıp yeni bir araç alma arifesindeyim bir süredir...

golf hiç aklımda yokken bir arkadaşımın satın alması ve Murat hocamın yazılarıyla aklıma düştü, normalde Jetta ve Mazda 3 sedan arasında gidip geliyordum...

sedan otomobillerin mazda 3 haricinde dışarıdan görünüşlerinden hoşlanmıyorum, hepsi birbirine benziyor ve sportif bir görünümü yok, öyle olanlar da benim verebileceğim fiyatın üzerinde...

aslında "mazda 3 sedan" dış görünüş olarak ideal ancak bir "çok satan klasik" olarak "golf VII" almak çok kişi gibi benim de aklımı ciddi ölçüde çeliyor...

Forumun bu bölümünde iç ve dış ölçülerden bahsediliyor, benim de sormak istediğim ölçü:

"arka yolcunun başıyla arka tampon arasındaki mesafe"...

bu mesafenin önemi şu: bütün testler ön yolcu için yapılıyor, öndeki güvenlik sistemleri muazzam, öndeki yolcunun ön tamponla mesafesi, kaputun altının motorla dolu olması vs zaten öndeki güvenliği arttırıyor ve zaten bu gerekli de... ancak arka yolcu için durum nedir bunun için çok kaynak yok...

sedan araçlarda bu mesafe golf'e göre tahmin ediyorum 25-30 cm fazla,

bu fazlalık ne kadar önemlidir, sormak istediğim bu,

şimdiden teşekkür ederim....

 
@magic

Arkadan bir kamyon tost etmediği sürece bu fark anlaşılmaz. Oradaki uzunluk güvenlik olmaz bence.

 
Her zaman önde oturanlar kaza anında büyük risk altındadırlar. Arkada oturan yolcular emniyet kemerleri de takılıysa, arkadan başka bir araç çarpsa bile daha az hasar riski taşırlar. Arkadan çarpan bir otomobil büyük olasılıkla çok güçlü bir frenle kızaklayarak çarpacaktır. Bu şekilde frenleme esnasında aracın önü yere çok yaklaşacağı için öndeki arabanın altına girecektir. Yani arkadaki yolcular direkt bir darbeye maruz kalmayacaklardır. Bundan dolayı hb, sedan ya da sw kaza anında pek bir şey değiştirmez. Ancak bu gibi bir kazada emniyet kemerinin takılı olması ve arka koltuk başlıklar çok faydalı olacaktır. Tabii ki, her kaza da böyle olacaktır diye bir şey de söylenemez. Arkadan çarpan bir tır ya da otobüsse, öndekinin altına girmez, üstüne çıkar.  

Ayrıca çarpışma hızları önemli yani bu durumda bağıl hızı ele almamız gerekmektedir, örnekle açıklayacak olursak:

1. Arkadan çarpma: öndeki araç 80 km/h ile arkadan çarpan araçta 120 km/h le gidiyor olsun. Şimdi burada çarpışma hızı:120-80=40 km/h olur.

2.Aynı hızlarda önden çarpışma hızı: 120+80=200 km olur ki, arkadan çarpma hızının beş katı olur.

Yukarıda da görüldüğü gibi arkadan ve önden çarpma durumunda devasa bir fark vardır. Dolayısıyla her türlü arabada arkadan çarpma, öne göre çok daha az risk içeriyor, diye düşünüyorum.

Not:Alıntıdır.

 
yusuf hocam aradaki 25-30 cm'lik farkın önemli olmadığını söylüyor, olabilir;

yukarıdaki alıntıdaki hesaplama da matematiksel açıdan doğrudur,

merak ettiğim bu konuda bir bilimsel çalışma/test var mı?

varsa, bir hb aracın konu edildiği sitede mutlaka yer almalı, ben de araştırıyorum bulursak paylaşalım...

 
magic dedi:
Arkadaşlar merhaba, bu foruma ilk yazım,

Murat hocamın diğer forumdaki yazılarını takip ederdim, o buraya gelince bir süredir sessiz sedasız okuyordum, bugün üye olayım dedim...

polo otomatik aracım var, onu satıp yeni bir araç alma arifesindeyim bir süredir...

golf hiç aklımda yokken bir arkadaşımın satın alması ve Murat hocamın yazılarıyla aklıma düştü, normalde Jetta ve Mazda 3 sedan arasında gidip geliyordum...

sedan otomobillerin mazda 3 haricinde dışarıdan görünüşlerinden hoşlanmıyorum, hepsi birbirine benziyor ve sportif bir görünümü yok, öyle olanlar da benim verebileceğim fiyatın üzerinde...

aslında "mazda 3 sedan" dış görünüş olarak ideal ancak bir "çok satan klasik" olarak "golf VII" almak çok kişi gibi benim de aklımı ciddi ölçüde çeliyor...

Forumun bu bölümünde iç ve dış ölçülerden bahsediliyor, benim de sormak istediğim ölçü:

"arka yolcunun başıyla arka tampon arasındaki mesafe"...

bu mesafenin önemi şu: bütün testler ön yolcu için yapılıyor, öndeki güvenlik sistemleri muazzam, öndeki yolcunun ön tamponla mesafesi, kaputun altının motorla dolu olması vs zaten öndeki güvenliği arttırıyor ve zaten bu gerekli de... ancak arka yolcu için durum nedir bunun için çok kaynak yok...

sedan araçlarda bu mesafe golf'e göre tahmin ediyorum 25-30 cm fazla,

bu fazlalık ne kadar önemlidir, sormak istediğim bu,

şimdiden teşekkür ederim....


 
magic dedi:
Arkadaşlar merhaba, bu foruma ilk yazım,

Murat hocamın diğer forumdaki yazılarını takip ederdim, o buraya gelince bir süredir sessiz sedasız okuyordum, bugün üye olayım dedim...

polo otomatik aracım var, onu satıp yeni bir araç alma arifesindeyim bir süredir...

golf hiç aklımda yokken bir arkadaşımın satın alması ve Murat hocamın yazılarıyla aklıma düştü, normalde Jetta ve Mazda 3 sedan arasında gidip geliyordum...

sedan otomobillerin mazda 3 haricinde dışarıdan görünüşlerinden hoşlanmıyorum, hepsi birbirine benziyor ve sportif bir görünümü yok, öyle olanlar da benim verebileceğim fiyatın üzerinde...

aslında "mazda 3 sedan" dış görünüş olarak ideal ancak bir "çok satan klasik" olarak "golf VII" almak çok kişi gibi benim de aklımı ciddi ölçüde çeliyor...

Forumun bu bölümünde iç ve dış ölçülerden bahsediliyor, benim de sormak istediğim ölçü:

"arka yolcunun başıyla arka tampon arasındaki mesafe"...

bu mesafenin önemi şu: bütün testler ön yolcu için yapılıyor, öndeki güvenlik sistemleri muazzam, öndeki yolcunun ön tamponla mesafesi, kaputun altının motorla dolu olması vs zaten öndeki güvenliği arttırıyor ve zaten bu gerekli de... ancak arka yolcu için durum nedir bunun için çok kaynak yok...

sedan araçlarda bu mesafe golf'e göre tahmin ediyorum 25-30 cm fazla,

bu fazlalık ne kadar önemlidir, sormak istediğim bu,

şimdiden teşekkür ederim....
Bu Golf



Bu da Passat



Değerli Hocam;

Sandığınızın aksine sedan ve hatchback arasında güvenlik bakımından fark yok.

çarpışma testlerinin önden ve yandan çarpmalar göz önünde bulundurularak yapılması kazaların yüksek yüzde ile önden ve yandan çarpma/çarpışma biçiminde olması nedeniyledir.

Yapılmış en güçlü standart şasilerden biri  mini smart'tır desem sanırım bana inanmazsınız sanırım..

sözlere değil gözlere inanırım derseniz şunu seyretmelisiniz. Bu testlerden en kırıcısı normalde 70 km/s hızda yapılan çarpışma testinin bu kez 70 mil hızla ve saatte 121 km/s hızla olduğunu bilmelisiniz. Bu çarpışmadan kabinin öümcül bir hasar almadığını görmek son derece şaşırtıcı. Oysa ki bu işin sırrı küçük boyutları nedeniyle küreye yakın olması ve dolayısıyla çarpmanın etkilerini  mükemmel biçimde absorbe etme özelliğine sahip olduğu bilinen bir kaç geometrik biçimden biri olmasıdır. Fakat bu çarpışmada yolcu ve sürücü doğrudan zarar görmeyecekse dahi, atalet  yasası gereği 1 saniyeden kısa sürede 121 km/s hızdan 0 km/s hıza düşmenin etkisi olan korkunç G etkisine iç organlar yerlerinden kopacağından iç kanama sonucu yaralanma kaçınılmazdır.

https://youtu.be/mnI-LiKCtuE

Bütün araçlarda yaşam alanı denilen kısım özel sertleştirilmiş çelikten mamuldür. Sürücü ve yolcuları koruma görevi olan bu kısım çarpmanın etkilerini burulmaya dönüştürmek suretiyle sürücü ile yolculara bu çarpma şiddetinin aktarılmasını engeller.

Motor sandığınızın aksine avantaj değil dezavantajdır. Çünkü önden çarpma esnasında kabinden içeri yaşam alanını tehdit edecek biçimde hareket eden ağır olduğu kadar güçlü bir momentum anlamına gelir.

Öte yandan aracın en güvenli yeri arka koltuklardır çünkü yakıt deposu buraya konumlandırılmışsa çarpışmalarda en az hasar gören nokta buralardır.

Arkadan çapmalarda sizin şasi özelliklerini göreceğiniz üzere ultra sertleştirilmiş çelik ve sertleştirilmiş çelikten ziyade metal sac yani metal plakalardan oluşur. 

Oysa sizin de göreceğiniz gibi C sütununu oluşturan kısımlar sertleştirimiş çelikten ve şasiye güç ileten parçalardan oluşmuştur. Dolayısıyla bagaj ve bagaj kapağının darbe emiş farkını bu kısımlar karşılar.

Uzun sözün kısası bagaj ve kapağının oluşturduğu aerodinamik etkiler dolayısıyla ve elbette ağırlık dolayısıyla fazladan tüketilen yakıtın sizin güvenliğinize hiç mi hiç bir katkısı yoktur.

 
Orhan hocam hoş bulduk, sağolun,

Murat hocam bilimsel verilerle konuşmuş her zamanki gibi,

bu kadarı içimi rahatlatır teşekkürler…

(Murat hocam o resimdeki sarı bölümlerin maddesi nedir? göremedim)

Almaya karar verirsem arka yan için hava yastığını alırım diye düşünüyorum, o ilaveyle bu iş tamamdır…

 
magic dedi:
Orhan hocam hoş bulduk, sağolun,

Murat hocam bilimsel verilerle konuşmuş her zamanki gibi,

bu kadarı içimi rahatlatır teşekkürler…

(Murat hocam o resimdeki sarı bölümlerin maddesi nedir? göremedim)

Almaya karar verirsem arka yan için hava yastığını alırım diye düşünüyorum, o ilaveyle bu iş tamamdır…
Değerli Hocam;

Burada kullanılan renklerin de uluslararası geçerliliğe sahip anlamları olduğunu da sayenizde öğrendim.

Buyrun renklerin anlamı:





 
Moderatör tarafında düzenlendi:
nerede okudum/duydum hatırlamıyorum ancak passat ile golf arasındaki iç hacim genişliğinin 3 cm olduğu doğru mudur ?

 
@magic hocam bilgilendirme için teşekkürler.

 

Arkadaşlar merhaba, bu foruma ilk yazım,

Murat hocamın diğer forumdaki yazılarını takip ederdim, o buraya gelince bir süredir sessiz sedasız okuyordum, bugün üye olayım dedim...

polo otomatik aracım var, onu satıp yeni bir araç alma arifesindeyim bir süredir...

golf hiç aklımda yokken bir arkadaşımın satın alması ve Murat hocamın yazılarıyla aklıma düştü, normalde Jetta ve Mazda 3 sedan arasında gidip geliyordum...

sedan otomobillerin mazda 3 haricinde dışarıdan görünüşlerinden hoşlanmıyorum, hepsi birbirine benziyor ve sportif bir görünümü yok, öyle olanlar da benim verebileceğim fiyatın üzerinde...

aslında "mazda 3 sedan" dış görünüş olarak ideal ancak bir "çok satan klasik" olarak "golf VII" almak çok kişi gibi benim de aklımı ciddi ölçüde çeliyor...

Forumun bu bölümünde iç ve dış ölçülerden bahsediliyor, benim de sormak istediğim ölçü:

"arka yolcunun başıyla arka tampon arasındaki mesafe"...

bu mesafenin önemi şu: bütün testler ön yolcu için yapılıyor, öndeki güvenlik sistemleri muazzam, öndeki yolcunun ön tamponla mesafesi, kaputun altının motorla dolu olması vs zaten öndeki güvenliği arttırıyor ve zaten bu gerekli de... ancak arka yolcu için durum nedir bunun için çok kaynak yok...

sedan araçlarda bu mesafe golf'e göre tahmin ediyorum 25-30 cm fazla,

bu fazlalık ne kadar önemlidir, sormak istediğim bu,

şimdiden teşekkür ederim....
bu ilk yazımı yazalı tam 8 ay olmuş...

kendi halinde bir araştırma, ardından gelen bilimsel cevaplar,

yavaş yavaş ama güven veren bir ikna süreci :)

 

Geri
Üst Alt