Jump to content

harunlee

Golf korkutmaya başladı 😂

Recommended Posts

@harunlee Dostum yanlış anlamada ben simdi bayram dolayisi ile Bursa dan Sarkoye geldim hani maksimum viraj hizim 140 bilemedin 150 ki bu viraj dedigim geniş uzun yollar...Ya sen biraz abartiyor olabilirsin.Ana yoldan köy yoluna girince ciddi keskin virajlar var Sarkoy yolunda 80 -90 donuyorum oda fren gaz ayari yaparak.Kaldiki sen bahsettigin hiz bandinda 170 180 le ciddi viraja girsen arac Esp açar onla kurtaramazsan yoldan cikarsin.Altinda ne olursa olsun bahsettigin hızlar cok yüksek ve ciddi rakamlar...Tekrar diyorum ynlis anlamada bu hizlari verip aracini dememek isteyenlere yanlis örnek teşkil eder kaldiki ben 60 km hizla ciddi viraja girdiğimde Esp aciyor istesemde yuksek hiza cikamiyorum ki cikmamda.Saygilar.

arimayacik, Culture33 ve SCC bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@fanajal hocam saygı duyuyorum ama abartma yok. Şunu söyleyeyim ESP arada bizdede yanıyor ama tekerlerlede alakalı haberin olsun. 

O kadar viraja girdim, beni yanlış anlama eğer doğru girersen esp yakmaz kolay kolay, ama esp yakarsa bilki daha iyi girmen gerekiyor. 
Not: esp yaktı diye sana kötü şöfür diyemem bizlerde de yakıyor arada.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Esp yanmasına gerek yok sürüse başladığınız andan itibaren aslında sistem sürekli araca müdahale ediyor , ani hızlanırken asr yakmadan dahi aslinda torku otomatik ayarlıyor, cekis kontrol sistemi açık ve esp tamamen kapali şekilde gazladiginizda daha net anlaşılıyor hersey , 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, harunlee yazdı:

Yanlış anlamayın, kötü bir amacım yok ama keskin virajları 170-190 arası genişden dara doğru alıyorum sadece dönüş aldığım tarafın zıt arka tarafı hafif bir sekiyor o kadar. 

Ama bu araba hariç bunun sanki çivileri gevmeiş :D 

Viraja dar girilir geniş çıkılır yanlış biliyorsam düzeltin ama 😀

fanajal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O kadar para verip bu golfü alıyoruz tamam parası iyi ama bu durum türkiye için geçerli trafikte unutmamamız gereken şey bu araçlar süper sport araçlar değil almanyada 20 30 birime satılan arabalar aynı segmentteki araçlarla kıyaslamamız çok doğal (focus,astra...) fakat kıyasladığımız araçların da konfor malzeme kalitesi tasarım vs pek çok eksi yönü var zaten, viraj seven arkadaşlara tavsiyem önce kendi can güvenliğiniz sonra da başkaları için lütfen yüksek süratlerde bu tarz şeylere başvurmayın adrenalin tutkunuzu pistlerde deneyebilirsiniz, şöyle bir m serisi fena olmazdı😀😀

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@bf417 Simdi bu Pejonun vidalalri gevsemiidir gevsememismidir hizi kactir kacla donuyordur 180 midir?Resim İstanbul Park ta cekilmis biz normal yolda viraj kassak arka tekeri kaldirabilirmiyiz arka teker kalkınca mi arac iyi yol tutmus olur?Kafam da deli sorular😁🤗

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu açan arkadaşa ve tüm üyelere naçizane küçük bir mesaj bırakıp kaçacağım. İlla da o hızlarda viraja girecekseniz arabada yalnız olduğunuzdan emin olun, başkalarının canına kast etmeyin. Ya da piste gidin ve kimsenin canı yanmasın.

Herkese kazasız belasız sürüşler ve iyi bayramlar...

fanajal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@fanajal Arka tekerlerden birinin kalkması torsiyon süspansiyonda problem oluşturur, zaten bağımsız süspansiyon bunun için var, lastik yerle temas ettigi sürece kontrol edilebilsin diye, golf çok iyi yol tutuyor dersem yalan olur birkaç defa yol tutuşu iyi olmadığı için ciddi kazalara sebebiyet veriyordu az kalsın ama supersport bir araç kullanmayınca buna pek takılmamak lazım.

Golf835 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

resimdeki araç sağ viraja girerken sol apex noktasında girip viraj içindeki sağ apex e sonra da sol çıkış apex e uğramalıydı. 

 

bu değindiğim çizgi yarış çizgisidir

wrc dahil çoğu motorsporlarında bu kaide vardır. 

 

videonun öncesini göremiyoruz ama aracın viraj içindeki konumundan dolayı direk ortadan dalmış gibi görünüyor

Golf835 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, doganersin yazdı:

resimdeki araç sağ viraja girerken sol apex noktasında girip viraj içindeki sağ apex e sonra da sol çıkış apex e uğramalıydı. 

 

bu değindiğim çizgi yarış çizgisidir

wrc dahil çoğu motorsporlarında bu kaide vardır. 

 

videonun öncesini göremiyoruz ama aracın viraj içindeki konumundan dolayı direk ortadan dalmış gibi görünüyor

Videonun öncesini izlerseniz çizgiyi tutturduğunu görürsünüz . Ekran görüntüsünü arabanın arkası gelirken almış arkadaş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, mbonat yazdı:

Videonun öncesini izlerseniz çizgiyi tutturduğunu görürsünüz . Ekran görüntüsünü arabanın arkası gelirken almış arkadaş.

evet. 

durum buysa bir fransız dan özellikle virajda pek beklentiye girmemek lazım 😀

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Golfünü satıp ford alamayan için michelin pilot sport 4 sert yay artı 1.4 tsi focus kıvamına yaklaşır diye düşünüyorum yanlayanlara öneriler.👍😀

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"Kendimi, ailemi, masum insanları, kısaca benimle aynı yolu paylaşmak zorunda olan herkesi tehlikeye atmak, Allah muhafaza onlara zarar vermek istiyorum" diyen bir üye için çözüm arayanlar var.

Nasihat vermek benim haddim değil ama çözüm adına cevap verilmesini de kabullenemiyorum. 

Ver parasını git pistte ne istiyorsan yap kendi başına!

Ender ve fanajal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On ‎01‎.‎06‎.‎2019 at 00:55, harunlee yazdı:

@Beşiktaş1903 hocam valla bağımsız süspansiyon iyi dediniz de, cidden çok böyle esnek gibi kaldırıp takla attıracak güven vermiyor.

Lastik 17 dijon 36 hava vuruom

Bakalım arabayı basayım az belki düzelir :S 

Normali 34 olmalı, 30'da çok düşük bir hava basıncıdır, ani dönüşlerde lastği yanak üzerine alır. benim sürekli kullandığım hava basıncı kışın 34 yazın 33 tür. hiç bir sıkıntım da olmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi dostlar aracım kapalı garajda, lastik basıncı, araç dururken ve hareket halinde iken arasında çok fark var. yani kapalı garajda ölçtüğümde 28veya 29 civarında iken , heleki yaz aylarında yola çıkınca 32, 33 35 lere kadar çıkıyor. belki daha fazla . ama sıcakken doğruyu göstermiyor diye ölçmedim fazla.

şimdi, ortam sıcaklığına göre çok farkediyor psı değerleri. bu ortalama 22 derece durumlarında mı psı değeri baz alınıyor. yani hangi psı değerini baz alacaz. soğukkenmi sıcakkenmi. 

nitroda denedim. daha doğrusu nitro diye basıldığı idda edilen her neyse onu ..pek memnun kalmadım. çünkü , yol sesi arttı. tutuş olumlu yönde arttı. ama arabanın lastiği zıplamaz oldu. buda konforu düşürdü ve sesi arttırdı. yani ne istiyorsunuz ona göre değişir. konfor ve sesizlik istiyorsan nitro istemez bence.. ha bide hava sıcaklığından etilenmiyor deniyor ama az da olsa psı değeri sıcakken artıyor. ama hava kadar değil. 

bu arada nitro makinasından basıldı hava. yani oksijenden ayrılarak basılan . başka ne türü var bilmiyorm. 

merak ettiğim her santigratta ne psı arttırıyor bildiğimiz hava basıncı onu merak ediyorum. yani yol şartlarında 32 olması gerekiyorsa , biz onu soğukken 30'un altında mı basmamız gerekiyor ?

https://www.trendyol.com/michelin/michelin-mc12290-99psi-dijital-lastik-basinc-olcer-p-4476130?boutiqueid=305496&merchantid=106543&gclid=CjwKCAjwuqfoBRAEEiwAZErCsly_obfKKyqfXr7ujX3OvrXi_GfoD4X0HvLhCt3qa8UF-rSi5VtVuBoCqf4QAvD_BwE

bunla ölçerim genelde. takıntı oldu.. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, gokayozyer yazdı:

merak ettiğim her santigratta ne psı arttırıyor bildiğimiz hava basıncı onu merak ediyorum. yani yol şartlarında 32 olması gerekiyorsa , biz onu soğukken 30'un altında mı basmamız gerekiyor ?

https://www.trendyol.com/michelin/michelin-mc12290-99psi-dijital-lastik-basinc-olcer-p-4476130?boutiqueid=305496&merchantid=106543&gclid=CjwKCAjwuqfoBRAEEiwAZErCsly_obfKKyqfXr7ujX3OvrXi_GfoD4X0HvLhCt3qa8UF-rSi5VtVuBoCqf4QAvD_BwE

bunla ölçerim genelde. takıntı oldu.. :)

Hayır,

Yol yapmadan lastikler ısınmadan kitapta / kapıda yazan değerlerde basılması gerekiyor.

Yol yapınca lastik ısısınca basınç artar bu da normal

Örnek : kitapta 32 diyorsa soğuk iken 32 basılması gerek 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...