Golf korkutmaya başladı 😂


harunlee

Üye
Katılım
3 Ocak 2019
Mesajlar
120
Tepkime puanı
39
İsim
harun
Uzun yıllardır herkese golf aracı öven kusursuz diyen biri olarak asla toz kondurmadım çünkü hep hayalimdi.

ilk aracım golf 5 di sonra 7 ye geçtim 5-6 tane golf 7 değiştirdim.

Ancak şuanki aracım benzinli golf 7 higline

ben hızı çok severim her viraja çok sert giren biriydim frensiz derlerdi 😂

ama bu yeni golf beni çok korkutuyor araç çok esnek gibi nasıl desem 

önceden viraja girince araba kalkmıyordu mercedes aracım gibi yerden çekiyorlardı sanki

ama bu aracım virajda dönerken sanki araba değilde içindeki yolcularla ben dönüyorum.

araba kalkıyor sorun ne olabilir?

herşey aynı tek fark biri dizeldi biri benzin?

bu durumu düzeltmek için yay almam ve yeni lastik almayı düşünüyorum ancak eskiside aynıydı dizelle benzinde ne gibi bir fark olabilir ki?

not: 180 le döndüğüm virajı yeni aracımla 120 le dönerken devrilecek gibi oluyor açıksası güven vermiyor

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam benzinde +bağımsız süspansiyon var azda olsa dizel den iyi olması gerek, bir rot ayarı yaptırın derim yay değişimide + katkı sağlayacakdır. İllaki bakıyorsunuzdur lastik havalarıda önemli ve orjinal gelen lastikler çok iyi değil 

 
@Beşiktaş1903 hocam valla bağımsız süspansiyon iyi dediniz de, cidden çok böyle esnek gibi kaldırıp takla attıracak güven vermiyor.

Lastik 17 dijon 36 hava vuruom

Bakalım arabayı basayım az belki düzelir :S 

 
@harunlee 36 hava çok sanki ben 4 lastik 30 hava basıncı ile kullanıyorum benim aracımda dizel söylediklerinizi bende yaşıyorum uzun yolda pek sorunsuz bir şekilde rahatlıkla süremiyorum. Önce lastikleri değiştireceğim daha sonra yay spacer düşünüyorum ciddi ciddi bu durum benimde canımı sıkıyor 

 
@harunlee Hocam 36 çok değil mi?

Dijon jantlar için önerilen fabrikasyon rakamlar:

2 kişi yüksüz kullanım: 32 psi

4 kişi ve bagajlı yüklü kullanım: önler 33 psi, arkalar 40 psi

Not: Arka 40psi aşırı yüklü kullanım içindir. Normal 4 kişi yüklü uzun yol için arka 36 psi idealdir.




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@AhmetCakmak şimdi ben bu arefe günü 4-5 kişi uzun yola çıkacam ama bağaj 0 :D  

36 çok diye ön ve arkaları 35 mi yapayım 

ya ben bu olaya anlam veremiyorum yok arkayı 40 yap önü 32 yap 

yıllardır hep 34 vuruyordum.

Mercedes varken havası indi NFC lastik patlamayan- nevşehir istikametinde benzinlikçi dedi 4 lastiği 40 vur akar gidersin az yakar :)  ama ben 34 vurdum 

 
Golf çok yatıyor yay takmak lazım .

 
Arkadaslar yanlis anlamayin da affiniza sığınarak:İlk arabam G.puntoydu buna 3.5 hr yay 205 45 17 jant lastik takip mukemmel tabi bana gore yol tutuyordum.Bildiginiz torsiyonun dibi.Virajlarda dip gaz gidiyordum ben puntoyu tanidik bi abiye sattım adam oyle bir memnun kaldiki arabadan sen dio bu arabayi acmamissin yolla bmwler le viraj aliyorum adamlar sasiyor diyordu bende abi abartma olurmu oyle sey sakin guvenme diyordum...Taki 2017 de bagimsiz susp.jetta 1.2 manuel alana kadar.Araci alir almaz sideye gittim sifir arac virajlarda sanki gemi gibi sallaniyordu.Esime dedim ya ben bu arabaya alisamadim bu ne G.Puntoyu ariyorum dedim.Millete sordum yok sen kullanamiyorsun da yok bilmem ne de dedim heralde bennde sikinti.Cesitli nedenlerden dolayi jetta yi verdim 1.0 dsg comf.Golf aldim bu bana daha iyi geldi arac daha sert daha rijit kullanirken sanki arabayi daha iiyi hiisediyorum esnemiyor sallanmiyor 1.0 tsi lar torsiyon aslinda yari bagimsiz 1.4 lere göre.Benim deneyimim bu saygılar.

 
Arkadaslar yanlis anlamayin da affiniza sığınarak:İlk arabam G.puntoydu buna 3.5 hr yay 205 45 17 jant lastik takip mukemmel tabi bana gore yol tutuyordum.Bildiginiz torsiyonun dibi.Virajlarda dip gaz gidiyordum ben puntoyu tanidik bi abiye sattım adam oyle bir memnun kaldiki arabadan sen dio bu arabayi acmamissin yolla bmwler le viraj aliyorum adamlar sasiyor diyordu bende abi abartma olurmu oyle sey sakin guvenme diyordum...Taki 2017 de bagimsiz susp.jetta 1.2 manuel alana kadar.Araci alir almaz sideye gittim sifir arac virajlarda sanki gemi gibi sallaniyordu.Esime dedim ya ben bu arabaya alisamadim bu ne G.Puntoyu ariyorum dedim.Millete sordum yok sen kullanamiyorsun da yok bilmem ne de dedim heralde bennde sikinti.Cesitli nedenlerden dolayi jetta yi verdim 1.0 dsg comf.Golf aldim bu bana daha iyi geldi arac daha sert daha rijit kullanirken sanki arabayi daha iiyi hiisediyorum esnemiyor sallanmiyor 1.0 tsi lar torsiyon aslinda yari bagimsiz 1.4 lere göre.Benim deneyimim bu saygılar.
Bağımsız süspansiyonlu golf kullanmadım fakat . Yeni arabaların bence sorunu hissiyatsızlık . Eski arabalarda arabanın ne zaman kayacağını anlayabiliyorsunuz . Yeni elektronik direksiyonlu arabalarda biraz daha ezbere dayalı sürüş oluyor . Golf çok yatıyor ve araba o virajı alamıcak sanıyorsunuz ama güvenip biraz daha sert girerseniz araç dönüyor. Yay ve büyük jant ( daha ince yanak ) yol tutuş için çok önemli. Benim aracımda yay standarttı ve 16 inç 55 yanak lastikleri vardı . Virajda çok yatıyordu.

 
@mbonat Hocam birde şöyle bir durum var tabi bunlar tamamen kendi dusuncelerim yanlisim olabilir.Bu bagimsiz süspansiyon olayi cok abartiliyor haliyle beklenti de artiyor fakat Golfler 1.4 bagimsiz süspansiyon var fakat yine viraj denge çubuğu var,sadece iki tekerlek sasiye ayrı baglantilanmis.Arka tekerleklerin yanal virajlarda viraj icine yada disina esnemesini saglayan sistem yok.Bu konu hakkinda cok fazla teknik veri var iste cok kollu baglantili sistem vs.Benim okudugum kadari ile 500 x alfa romeonun bazi serileri subaru tam bagimsiz.Golfe donersek 1.4 lerdeki süspansiyon sistemi tamamiyle konfor odakli fazla viraj kabiliyeti almak için yay lastik kombini sart.Bu yüzden Golf modellerinde 1.2tsi 1.0 tsi 1.6 tdi ler le 1.4 tsi lar bagimsiz susp.olmasina ragmen kullananlar afaki bir fark yasamiyor.Fakat 1.4 tsi daha iyidir tabiki burdan kotu olduğu anlami çıkmasın beklentiyi abartmamak lazim.Birde torsiyon sistemde arkadaki demir daha agir oldugu icin ordanda farkli hissetirebilir.😄

 
@fanajal golf için ikisi arasındaki yol tutuş farkını görmedim bir şey diyemem ancak konfor belirgin şekilde farklı bağımsız kat kat daha konforlu. Yol tutuş için focus denemek istiyorum arkadaş çevremde malesef yok test sürüşlerini de sevmiyorum yanda oturan zırt pırt uyarıyor beyfendi şurda şu var burda bu var sağa çekip in diyesim geliyor.

 
@mbonat Hocam birde şöyle bir durum var tabi bunlar tamamen kendi dusuncelerim yanlisim olabilir.Bu bagimsiz süspansiyon olayi cok abartiliyor haliyle beklenti de artiyor fakat Golfler 1.4 bagimsiz süspansiyon var fakat yine viraj denge çubuğu var,sadece iki tekerlek sasiye ayrı baglantilanmis.Arka tekerleklerin yanal virajlarda viraj icine yada disina esnemesini saglayan sistem yok.Bu konu hakkinda cok fazla teknik veri var iste cok kollu baglantili sistem vs.Benim okudugum kadari ile 500 x alfa romeonun bazi serileri subaru tam bagimsiz.Golfe donersek 1.4 lerdeki süspansiyon sistemi tamamiyle konfor odakli fazla viraj kabiliyeti almak için yay lastik kombini sart.Bu yüzden Golf modellerinde 1.2tsi 1.0 tsi 1.6 tdi ler le 1.4 tsi lar bagimsiz susp.olmasina ragmen kullananlar afaki bir fark yasamiyor.Fakat 1.4 tsi daha iyidir tabiki burdan kotu olduğu anlami çıkmasın beklentiyi abartmamak lazim.Birde torsiyon sistemde arkadaki demir daha agir oldugu icin ordanda farkli hissetirebilir.😄
Hocam forumda bir karşılaştırma konusu vardı belki incelemişsinizdir , o konudaki görsellerde torsiyonlu çok daha fazla yatıyordu. En iyisi iki aracıda inceleyip görmek .

 
@fanajal golf için ikisi arasındaki yol tutuş farkını görmedim bir şey diyemem ancak konfor belirgin şekilde farklı bağımsız kat kat daha konforlu. Yol tutuş için focus denemek istiyorum arkadaş çevremde malesef yok test sürüşlerini de sevmiyorum yanda oturan zırt pırt uyarıyor beyfendi şurda şu var burda bu var sağa çekip in diyesim geliyor.
2 gün önce yeni focusu test etme fırsatım oldu . Genel anlamda olmamış . Yol tutuşu test edicek kadar zorlama fırsatım olmadı fakat yerli yabancı testlerde genel anlamda focusun golften daha iyi yol tuttuğunu söylüyorlar

 

Bu da burclardan sonra en sevdigim 2. konu... :D

Burc sesi, virajlardaki tedirginligi...

Uzerinde en cok konusulan ama kimsenin uzlasamadigi hatta bazilarinin fanatiklesip saldirmaya basladigi klasikler :D

Radikal Yedici Hareketler ve Manipulasyonla Mucadele Daire Baskanligi kurulsun :D

(Bu arada Focus daha iyi viraj aliyor :D Rallici deilim :D )

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt