Yetkili servis mi, özel servis mi?


cryalcin

Üye
Katılım
1 Ağu 2015
Mesajlar
31
Tepkime puanı
5
İsim
Çağlar
Merhaba arkadaşlar,

Golf 2015 Highline aracım var 72.000 km'de alalı 1 ay oldu. Geçenlerde arabada benimle beraber 3 kişi varken yokuşta dur kalk yaptığımda (ki çok dur kalk yapmadım) tam debriyaj kavramadayken uğultu sesi geldi. Aracı alırken eksper şimdilik idare eder demişti debriyaj baskı balata için. 

İnternetten baskı balata fiyatına baktığımda orjinal sachs fiyatı 900-1000tl arası ama altur oto bana 1824tl çıkardı bugün, işçilik dahil 2862tl.

Şoför emniyet kemerini de değiştirmek istiyorum yırtık olduğundan, o da şase numarasına göre sipariş verilsin diye sordum 1837tl parça fiyatı 357tl işçilik dediler.

Anlam veremiyorum aynı parçanın arasında bu kadar uçurum fark nasıl olabilir? Zaten içilik alıyosun sen, yetkilisin diyede bu kadar kitlenmez ki. 

Bu km de sadece ses geldi diyede baskı balata değiştirmek ne kadar doğru bilmiyorum, yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@cryalcin Aracınızı öncelikle işin ehli bir ustaya (İstanbul için Özel servis tavsiyesi illa olacaktır) göstererek sorunun tespitini yaptırın , durduk yere debriyaj değiştirmeyin derim.

 
@cryalcin Aracınızı hafif rampada debriyajı serbest bıraktığınızda kalkış yaparken silkeleyip silkelemedigine bakın, eğer yerinden fırlamıyor nazlanıyorsa ruhuna fatihayi okuyun, balatayi servisten alıp dışarda yaptırabilirsiniz, kaldı ki bakım onarımda %25 indirim olmalı bu hususu sorun bence, emniyet kemeri yırtık ise yeniden kemer almanıza gerek yok, YouTube den bakın renkli kemer uygulaması yapan yerler var Atatürk oto sanayide o gibi yerlerin birinde orjinal renginde kemeri yaptırın, aktif gergi olduğu için emniyet kemeri sargısı ile birlikte biraz pahalı oluyor ve servis tümleşik olarak değiştirdiği için sizin normalde sorunu olmayan aktif gerginizde değişiyor, bunun asıl problemi yarın satarken kemer sargisindaki tarihe bakarak arabanın hava yastığı açtığını ve kemer sargısının bu sebeple değiştiğini falan söylerler ki bu mesele oldukça problemli bir durum olur, direksiyon koltuk kaplama yapan birçok yerde bu emniyet kemerini yaptırabilirsiniz.

 
@Serkanasn Kalkışta silkeleme yapmıyor ama debriyajı hemende bırakamıyorum o kıvamda. Servis bu fiyatların iskontolu olduğunu söyledi üstüne basa basa. O dediğiniz yerler sadece orjinal kemeri mi değiştiriyor? Yoksa boyayarak falan kemerin rengini mi değiştiriyolar ? O tarih değişmesin diye bende servis istiyorum başka türlü başımı ağrıtmakta istemiyorum.

 
hocam emniyet kemeri konusunda çıkma al ve taktır ankaradan çıkmacılardan  hatta şu linki ararsanız  vardır ellerinde belki araştır 

https://www.otocikma.com/aracparca-golf_7_emniyet_kemeri-370857.html

baskı balata konusunda da kesinlikle serviste yaptır derim çünkü  .Ufacık bir parçada aksaklık olsa servis hemen orjinaliyle değiştiriyor sonucta içi açıldıgında bir sürü şey olabilir ama .Artı garantisi var baskı balata yeni değiştiğinde bazen uyum sağlamıyor ya da ilginçtir bir ayda yanabiliyor başına gelen arkadaşım oldu serviste garantisi var hemen yenisiyle değiştiriyorlar falan .

işçilikle beraber Bin tl dediğin özel servis sana bin tl yle bitirmeyecek heralde bu sadace parça fiyatı gene 2 bini buldurur zaten işçilik ti falan derken 800 tl fazla vermek kafa rahatlığın açısından iyi olur bir de zubizu ve yaş indirimiyle birlikte 2200 e kadar iniyor diye biliyorum.

 
@thelakayit işte işin kötü tarafı kemeride şase no ile uyumlu olmadığı için satarken çok zorluk çıkartıcak bana onuda serviste yaptırmak istiyorum aslında ama çok fahiş fiyatlar

 
satarken neden zorluk çıksın değerli arkadaşım yani emniyet kemerinin şase ile uyumuna bakan bir sistem mi var ? sadece yan sanayi almayın rulosuyla beraber ivmeölçerden gelen sinyalle  ani hareketlerde kilitleme görevi görüyor orjinaller.Riskli zamanlarda kilitliyor hatta sert viraj dönerken bile  o yüzden orjinal ruloyla beraber bulup değiştirebilirsiniz diye düşünüyorum .

 
@thelakayit Kemer sargisindaki tarih ile arabanın diğer kemerlerinin tarihi uymadığı için bi şekilde kaza olmuştur hava yastığı açmıştır falan diyebilirler, malum TR şartları.

 
yok kardeşim ilk defa böyle birşeyle karşılaştım eski kemerini de yanında tut bunun yüzünden değiştirdim dersin  ya da satarken eskisini takıp geri satarsın sonuçta bu bir gözüne güzel gelmesi meselesi bir sorun değil :)

 
@cryalcin Kemer boyama vs değil, kemeri sargıdan ayırıp yeni kemer takıyorlar, genelde renk değişimi için yaptırıyor millet ama siz orjinal renginde olanı taktırırsınız yani direksiyonun derisinin değişmesi gibi düşünün, sadece kemer değişiyor sargısı değişmiyor, kemeri sargıdan ayırıp yenisini sargıya takiyorlar.

 
@cryalcin birkaç yer bulabilirsiniz netten bir iki tanesini ararsanız size detaylı olarak anlatırlar büyük ihtimalle, ben YouTube videolarından izlediğim kadarını söylemeye çalıştım, sizin içinizi rahatlatacak bilgileri ilgili dükkanlardaki ustalar verecektir.

 

Geri
Üst Alt