Lastik değişimi


arfkync

Katılımcı Üye
 
Katılım
9 Ara 2015
Mesajlar
515
Tepkime puanı
69
İsim
aRif
Selam arkadaşlar lastiklerimi değiştirme düşüncesindeyim aracın üstünde 225/45/17 91 y brigstone turanza var aldığımdan beri değiştirme istedik ama bi türlü nasip olmadı 2 yıl 30 bin km yaptık bi sıkıntı gözükmüyor lastiklerde ama sert,daha yumuşak olsun istiyorum michelin pilot sport 4 ve conti premium contakt 6 arasında kaldım.fiyat olarak conti daha makul.öneri ve görüşlerinizi almak istedim.not birde aracın üstündeki lastikleri satabilir miyiz? Ve son olarak istanbul anadolu yakasında işini iyi yapan bayii önerisi olan varsa memnun olurum

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@arfkync Kendi aracıma 225/40/18 dunlop sport fm 800 aldım memnunum tavsiye ederim, zaten aracın üzerinde de dunlop sportmaxx vardı yol tutuş ve ses konusunda da bir problem görünmüyor lastikte yaklaşık 4000 km dir.

 
@arfkync konfor istiyorsanız Conti PC6 daha iyi bir tercih olacaktır., Michelin genel olarak yumuşak hamurlu bir lastik olarak bilinir ve evet doğrudur ancak Pilot Sport serisi high performance tip bir lastik olduğundan bu tip lastiklerden konfor beklemek yanlış bir tercih olacaktır.,

Sizin için konfor ön planda ise;

Continental Premium Contact 6

Michelin Primacy 4

gibi "premium touring summer" kategorisinde yani konfor ön planda tutularak üretilmiş, performans tip lastiklere göre hamuru daha yumuşak olan "premium touring summer" diye adlandırılan lastiklere bakmanız daha doğru bir tercih olacaktır.. Ayrıca konfor istiyorsanız XL özellikli lastik almaktan kaçınınız..

30bin km'deki lastikleri satmak istesenizde pek bişey vermezler., çok cuzi bişey verirler 50-100 gibi en fazla 150 yada hiç vermeye de bilirler..

 
@forzaGillesAnlıyorum yani conti premium contatc 6 bizi üzmez gibi görünüyor.30 bin km değişme için iyi bir zaman mı yoksa ertelemelimiyim.malum sitede daha fazla fiyata gider gibime geliyor

 
Bende conti öneririm hocam bi önceki aracım 2017 senesinde fabrikadan dunlop sportmaxx ile geldi hayli sert bir yapısı vardı şuanki aracımda da hankook Ventus prime kullanıyorum yumuşaklık ve konfor yeterli seviyede düşünebilirsiniz :)

 
@forzaGillesAnlıyorum yani conti premium contatc 6 bizi üzmez gibi görünüyor.30 bin km değişme için iyi bir zaman mı yoksa ertelemelimiyim.malum sitede daha fazla fiyata gider gibime geliyor
Bridgestone 'lar piyasada bulabileceğiniz en sert hamurlu lastiktir., o lastiklerle 60-70bin km yolda yapsanız kolay kolay dişlerinin aşındığını göremezsiniz., ancak dişlerinin eskimemesi tek başına bir kriter olamaz., 4-5 yılın sonunda lastik çok eskimiş olmasa bile özelliğini yitirmeye başlar., Lastik değişim aralığı markadan markaya değişmekle birlikte ortalama 40-50bin km diyebiliriz., Bu tabi araçtan araca, kullanım tarzına, bulunduğunuz şehrin yoldurumuna göre de değişebilen bişey.,

konforundan rahatsızım diyorsanız değiştirin., bu aralar bütçem uygun değil diyorsanız seneye bırakabilirsiniz..

 
continental premium contact 6
goodyear eagle f1 asymmetric 5

Bende bu iki lastik arasındayım galibini merak ediyorum [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Conti nin adı geçtiği yerde 

Falken önerisinde bulunmak garip olur ama?

Bridgestone dan sonra falken de ohhh be dedirtecek yumusaklıktadır

 
Aracımda yazlık olarak conti 5 vardı yaklaşk 35k yaptılar geçen yaz fazla kaydırmaya başlamışlardı.

Bir ay önce Michelin Primacy 4 aldım gayet konroflular puf puf gidiyor araba o derece memnunum :)  

Teknik ayrıntısını bilmem ama conti 5'ler bu kadar konforlu değildiler kesinlikle.

 
continental premium contact 6
goodyear eagle f1 asymmetric 5

Bende bu iki lastik arasındayım galibini merak ediyorum [emoji4]

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
O zaman sizi çok merakta bırakmayalım; Asymmetric 5 'lerin çıkalı daha 1 ay oldu-olmadı., genelde yeni çıkan bir lastikte ilk 2-3 parti üretim hatası gibi küçük sıkıntılar yaşanabilmekte bu sebebten bir süre bekleyip almakta yarar var.., 

TEST Asymmetric 5 vs Asymmetric 3 vs Premium Contact 6



 
Aracımda yazlık olarak conti 5 vardı yaklaşk 35k yaptılar geçen yaz fazla kaydırmaya başlamışlardı.

Bir ay önce Michelin Primacy 4 aldım gayet konroflular puf puf gidiyor araba o derece memnunum :)  

Teknik ayrıntısını bilmem ama conti 5'ler bu kadar konforlu değildiler kesinlikle.
Çünkü Conti 'leriniz Sport Contact serisi yani performas serisi bir lastik idi., Aslında Sport Contact 5 'ler de konforlu lastiklerdir ama Sport Contact 5 'in  high performans tip lastik olduklarından dolayı Primacy 4 veya Premium Contact 6 gibi konfor odaklı yani (premium touring summer) kategorisinde bir lastik gibi yumuşak olmasını beklememek gerek..

 
@forzaGilles yani 116 bg bir araçta performans lastiği çokta gerekli olmasa gerek konfor yol tutuş fren vs aradıklarımız bunlar bu konularda alternatifler conti premium contak 6 ,primasy 4 ve good year asimetri 3 yada 5 midir yani ? peki öyleyse fiyat performans açısından sıralama nasıl olur?

 
@forzaGilles yani 116 bg bir araçta performans lastiği çokta gerekli olmasa gerek konfor yol tutuş fren vs aradıklarımız bunlar bu konularda alternatifler conti premium contak 6 ,primasy 4 ve good year asimetri 3 yada 5 midir yani ? peki öyleyse fiyat performans açısından sıralama nasıl olur?
kişiden kişiye değişir ben conti derim., başkası farklı bir pencereden bakar X marka diyebilir özetle kişiden kişiye değişir., bu arada Asmmetric serisi premium touring summer kategorisinde bir lastik değildir kendisi performans lastiğidir.. bizim gibi standart bir araca performas lastiği çok gerekli olduğunu düşünmüyorum., haa kullanıcı hızı sever aracın limitlerini zorlar o ayrı.. Performas lastiği iyi yol tutabilir ama bizim gibi standart kullanıcıların bunu fark etmesi zor., çoğumuz kalabalık kentlerde yaşıyoruz performans lastiği daha geç ısınır yani ideal çalışma sıcaklığına daha geç ulaşır., performans lastiğini ısıtmazsan soğuk bir bahar sabahında fren ihtiyacın olduğu vakit sıkıntı yaşanır.. Primacy 4 bence pahalı o fiyata değer mi bütçe meselesi tartışılır.. Benim "kriterlerime göre" premium touring summer kategorisinde en başarılı lastik Conti ama başkası için daha farklı kriterler olabilir..

 

kişiden kişiye değişir ben conti derim., başkası farklı bir pencereden bakar X marka diyebilir özetle kişiden kişiye değişir., bu arada Asmmetric serisi premium touring summer kategorisinde bir lastik değildir kendisi performans lastiğidir.. bizim gibi standart bir araca performas lastiği çok gerekli olduğunu düşünmüyorum., haa kullanıcı hızı sever aracın limitlerini zorlar o ayrı.. Performas lastiği iyi yol tutabilir ama bizim gibi standart kullanıcıların bunu fark etmesi zor., çoğumuz kalabalık kentlerde yaşıyoruz performans lastiği daha geç ısınır yani ideal çalışma sıcaklığına daha geç ulaşır., performans lastiğini ısıtmazsan soğuk bir bahar sabahında fren ihtiyacın olduğu vakit sıkıntı yaşanır.. Primacy 4 bence pahalı o fiyata değer mi bütçe meselesi tartışılır.. Benim "kriterlerime göre" premium touring summer kategorisinde en başarılı lastik Conti ama başkası için daha farklı kriterler olabilir..
Sizin aydınlatmaların neticesinde Y olan lastik hız endeksi yüzünden lastiğin geç ısınacağı olayı kafama yattı bende mesela csc5 91y var keşke dedim 91w olanı alsaydım , şimdi bu premium touring lastikler daha konforlu olur dediniz fakat ben cpc6 nın ‘w’ olanına internette rastlamadım yinede cpc6 91y lastiği csc5 91y den daha mı konforludur ?
Lastik testlerine baktığımda michelin primacy nin esamesi bile okunmuyor bir testte de çok fazla yüzme efekti olduğu için beğenilmemiş


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Geri
Üst Alt