volkswagen garanti plus kararsızlığı


wusiv

Üye
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
38
Tepkime puanı
14
Konum
İstanbul
İsim
yusuf
herkese iyi forumlar.

bir hafta sonra 2017 model 16tdı dsg golfümün 2 yıllık garantisi bitiyor ve ben uzatılmış garanti yaptırmak konusunda çok kararsızım. 

kararsızlığımın nedeni ise  araç engelli aracı ve 3 yıl daha aracı satma durumum yok ki sonrasında da satmayı düşünmüyorum.

forumda aynı konuyla alakalı okuduğum konular var fakat güncel olması adına sizce yaptırmak mantıklı mı yani aracımın bakımlarını 5  yıl olsada serviste yaptırırım zaten.

garanti plus kapsamı iyi niyet garantisiyle aynı koşulları sağlıyorsa gerçekten gerek var mı dersiniz?

teşekkürler şimdiden.

bugün için fiyatları da ekledim

02.05.2019.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Listede ,,, alakasız ama yinede mantıklı bir sonuç çıkıyor. 

Beygir gücüyle  verilen ek garanti fiyatının ne alakası var diyor insan ilk başta? 

Yakıt fiyatlarının can yakmadığı ülkelerde , 

2.0 TSİ  300 hp  Golf R   veya  GTİ alan biri  bu 300  hp nin anasını ağlatıyor mu evet . Ağlatmayacaksa zaten niye alsın (yakıt ucuz , 2.0 yıllık vergiside Almanyada şur da burda anormal fark atmadığına göre bizim ülkemizdeki gibi )  300 hp lik bu R VEYA GTİ ı alan adam  sürekli red line / 5000/6000 devir  aracı AĞIR diyebileceğimiz kullanım şartlarında  sürüyor. Motor /Yürüyen aksam fren şanzuman hep max düzeyde  kullanıldığından ARACIN ARIZA RİSKİ YÜKSEK ! ve doğal olarak ek garanti primi de yükseliyor yukardaki listeye göre.

Golf R   veya Gti   ikisini de geçtim. (Vergisini nasıl ödeyim ???  bu akaryakıt fiyatlarıyla 300 hp ivmelenmeye para mı yeter?)

1.5 TSİ  150 hp  bile bana fazla ,  bu yakıt fiyatlarıyla  150 nin  en fazla 115 ini kullanan , yada red line 150 hp nin zevkine gelmeyen adam için  yanlış seçim olur bence bu 150 hp

Alınıyorsa dip gaz helal edilmelidir.  

GOLF GTİ alıp   80 le giden bir ben mi olurum ? bilinmez. Piyangodan çıksada 300 hp deneyecek yakıt param yok maalesef

 
@Savatage Vallahi hocam çok güzel aciklamissiniz.Mesela bende 1.0 tsi dsg var eminim 110 beygirin maksimum 50 beygirini kullanıyorumdur bu yakit fiyatlariyla...Kaldiki 120 nin uzerine ciksam bu sefer kamera ceza korkusu vs.vs.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@kaganoztrk farklı kapsamları olduğunu bilmiyordum. standart hepsi aynı kapsamda olması mantıklı. 

bu sözleşmeye ulaşabileceğimiz bir kaynak var mı bayi dışında?

 
@kaganoztrk farklı kapsamları olduğunu bilmiyordum. standart hepsi aynı kapsamda olması mantıklı. 

bu sözleşmeye ulaşabileceğimiz bir kaynak var mı bayi dışında?
benimki bu şekilde ancak bazıları daha dar kapsamlı neredeyse herşey kapsam dışı benimki bi nebze tatmin edici. gerçi mayısta bitiyor ve hiçbir işe yaramadı kulkanmak nasip olmadı. ama örneğin far merceğindeki buğulanma ve salıncak burcundaki gıcırtıyı kabul etmedi :) vw ile alakası olmayan bir sigorta şirketi serbise gittiğinşzde bşzle alakaları yok ayrı bir şirket onlar biz söyleriz onlar kabul ederse yaparız etmezlerse size sorarız ödemeyi kabul ederseniz yaparız diyorlar :) işin özü kapsamayan şartlara istedikleri gibi uyarlıyorlar durumu :) ben sıfır aksam yaptırmazdım 2. el aldım ve vardı sadecee ustume devrettim. 

Poliçe Özel Şartları

Bölüm 1 Sigorta Konusu : 
I. Sigorta konusu; aşağıdaki şartların tamamını sağlayan ve üretici garantisi bitmeden teminat altına alınacak binek ve hafif 
ticari araçlardır. 
II. Garanti plus poliçesi aşağıdaki şartların tamamını sağlayan motorlu taşıtlar için düzenlenebilir:
a 2 ya da 3 yıllık üretici garantisi verilmiş araçlar
b İlk tescil tarihinden itibaren 2 yıllık üretici garantisi olan araçlar için ilk 24 ay içinde, 3 yıllık üretici garantisi olan araçlar 
(crafter) için ilk 36 ay içinde sigorta başvurusu yapılan araçlar
c 5.9 tona kadar ve tanzim tarihinde 100.000 km. nin altında olan VW, Skoda, Seat ve Audi markalı binek araçları ve hafif 
ticari taşıtlar;
d Benzinli, dizel, hibrit (melez) veya gazlı olarak imal edilmiş motorlu taşıtlar;
e Türkiye'de kayıtlı motorlu taşıtlar.
Yukarıdaki şartları sağlamayan bir araç için poliçe düzenlenmesi halinde hasar ödemesi yapılmaz ve prim iade edilir.

Bölüm 2 Sigorta Kapsamı : 
Bölüm 3 Arıza Bedeli Ödeme Şartları : 
III. Aşağıdaki taşıtlar sigorta kapsamına alınmaz;
1. Üretici tarafından öngörülen tüm bakım, servis ve onarım hizmetleri üreticinin Türkiye koşullarını göz önünde 
bulundurarak belirlediği periyodik aralıkta düzenli olarak, gerekli teknik bilgi ve yetkinliğe sahip servisler tarafından 
yapılmalıdır.
2. Yukarıdaki şartlara uymayan ve yapılan işlemlerin müşteri tarafından fatura ile belgenemediği araçlar. (fatura içeriğinde, 
kullanılan parçalar, yağlar ve sarf malzeme kodları & tanımları ile birlikte yer almalıdır).
3. Motor gücü ya da torku, tahrik dişlisi ya da motor kontrolünde gerçekleştirilen modifikasyonlar yoluyla (tuning ya da chip 
tuning) artırılmış taşıtlar;
4. Geçici olarak kullanılan ya da ticari olarak kiralanmış taşıtlar (taksiler);
5. Sürücü kursu, kurtarma ve polis aracı olarak kullanılan araçlar, otomotiv sektöründeki bir firmaya veya bu firmaların 
servislerine tescilli araçlar
6. Üretici tarafından 2, VW Crafter'lar için ise 3 yıllık garanti sunulmamış araçlar;
7. Tam ziyanın ardından onarılarak yeniden kullanılabilir hale getirilen araçlar.
Başvuru yapıldıktan sonra Bölüm 1 III. 3 ile 5'te belirtilen türde bir teknik değişiklik ya da kullanım değişikliği yapılırsa, Türk 
Ticaret Kanunun 1445(1) maddesi uyarınca sigorta poliçesi sona erer. Sigortalı tarafından aksi ispatlanmadıkça, poliçe 
priminin iadesi, sigortacının değişikliği öğrendiği andan itibaren gün esasına dayalı olarak yapılır.
Bölüm 1 II'de belirtilen uygunluk şartlarına uymayan ya da Bölüm 1 III'de belirtilen türden bir araç söz konusuysa, sigorta 
sözleşmesi geçersiz olacaktır.
Bölüm 4'te belirtilen istisnalar hariç olmak üzere, sigorta poliçesinin sunduğu sigorta koruması geçerliyken sigortalı taşıtta 
ortaya çıkan malzeme, parça ve/veya üretim kusurlarından dolayı gereken onarımların masrafları tazmin edilecektir. Buna 
ilişkin standart, ilk teslimat tarihinde otomotiv sektöründe benzer araçlar için geçerli olan mutat teknoloji olacaktır. 
I. Hasar durumunda, hasar sonucu gerçekleşen ücret maliyetlerini, üreticinin standart iş bedellerine uygun olarak ve yedek 
parça masraflarını da üreticinin olay tarihinde geçerli,bağlayıcı olmayan tavsiye edilen fiyatlarını esas alarak, ancak en fazla 
ödenen tutarı (onarım masrafları) tazmin edilecektir. Distribütörün tavsiye edilen fiyatlarını aşan yedek parça masrafları 
tazmin edilmeyecektir.
II. Onarım masrafları, bu tür bir hasarda normal olarak takılan ikame ünitenin bedelini aşarsa, tazminat değiştirilen ünitenin 
takılması masrafı ile sınırlı olacaktır. Değiştirilen parçalar sigortacının mülkiyetine geçecektir.
III. Tazminat tutarı, aracın hasarın oluştuğu tarihteki rayiç değeri ile sınırlı olacaktır. Onarım masraflarının aracın hasar 
tarihindeki rayiç değerini aşması durumunda; tazminat, hurda bedelinin rayiç değerinden çıkarılması sonucu ile bulunan 
tutar ile sınırlı olacaktır.
IV. Aracın hasar tarihindeki km. nin tazminat tutarına etkisi aşağıdaki gibi olacaktır;
1. Bölüm 3.I, II ve III de belirtilen koşullar sebebiyle sınırılandırılmadıysa özel otomobillerde 200.000 km ye, hafif ticari 
araçlarda 250.000 km. ye kadar ücretlerinin %100'ü tazmin edilir.
2. Özel otolar için 200.000 km. nin, ticari araçlar için 250.000 km nin aşılması durumunda tazminat, yıllık 2.000 Euro ile

Bölüm 4 Sigorta Kapsamı Dışında Kalan Haller : 
Aşağıdaki durumlar ve tüm bağlantılı masraflar için ikame gerçekleştirilmez:
I. Sigortalanmayan Riskler
Eş zamanlı diğer sebeplerden bağımsız olarak, aşağıdaki durumlarda değiştirme yapılmayacaktır.
1. Aşağıdakiler gibi harici etmenler ve etkilerden kaynaklanan hasarlar:
a. kaza, yani mekanik bir kuvvet ile dışarıdan etki eden doğrudan ve ani vaka;
b. kasti ya da kötü niyetli fiiller, suistimal, özellikle de hırsızlık, yetkisiz kullanım, soygun ya da sahtekarlık;
c. fırtına, taş parçalarının sıçraması, dolu, yıldırım, deprem, sel, yangın veya infilak etkisi;
d.her türden askeri eylem, halk hareketleri, grev, lokavt, müsadere ya da diğer müdahaleler veya nükleer enerji;
e. aracın örneğin araba yarışları sırasında ya da test sürüşü sırasında ya da aşırı yüklenme dolayısıyla, olağandışı kullanımı ya 
da zorlanması;
f. hayvan istilası;
2. Normal kullanım dolayısıyla aşınma ve yıpranma ("aşınma ve yıpranma" taşıtın işlevi dolayısıyla düzenli olarak 
değiştirilmesi gereken ve/veya üreticinin servis ve bakım için standartlar belirlediği parçası olarak tanımlanır.)
3. Kasıtlı olarak sebep olunan ya da ağır kusurdan kaynaklanan hasarlar ya da kötü niyetli olarak ortaya çıkan hatalar ya da 
tazminat tutarı ile nedensel ilişkiye sahip olgular hakkında yanıltıcı olunması (örneğin. kilometre sayacı ile oynanması);
4. Üçüncü bir şahsın hasarı tazmin etme yükümlülüğüne sahip olması durumunda ve/veya dürüst anlaşma kapsamında 
düzeltilmiş hasarlar (iyi niyet gösterisi);
5. Aracın orijinal tasarımında yapılan bir tadilattan ya da üretici tarafından onaylanmamış harici parçaların veya aksesuar 
parçalarının montajından kaynaklanan hasarlar (örneğin. gazlı işletime geçiş)

6. Aşağıdakiler ile nedensel ilişkiye sahip olan hasarlar:
a. aracın kullanımına yönelik üretici talimatlarına uyulmaması (örneğin. Uygun olmayan yağ ya da ikmal maddesi 
kullanılması);
b. üreticinin geri çağırma kampanyasına uyulmaması;
c. teşhis edilebilen ancak derhal onarılmamış eski bir hasar;
d. sigortanın yürürlüğe girme tarihinden önce teşhis edilebilir bir arıza ya da sigortanın sona ermesinden sonra ortaya çıkan 
bir arıza;
e. onarım, bakım veya servisinin standartlara uygun yapılmadığı, Bölüm 1 III 1 ve 2 ve/veya Bölüm 6 da belirtilen şartların 
karşılanmadığı durumlarda oluşan hasarlar
7. Üreticinin, söz konusu hasara ilişkin olarak, geri çağırma kampanyası başlattığı hasarlar
8. Yurtdışında gerçekleşen arızalar
II. Garanti Kapsamında Olmayan Parçalar
Şunlar kapsam dışıdır:
1. Üreticinin onaylamadığı parçalar;
2.Üretici tarafından şart koşulan bakım ve servis çalışmaları kapsamında değiştirilen parçalar;
3. Değiştirilmeleri teknik sebeplerden dolayı gerekmiyorsa ve tazmin edilebilir bir hasar ile nedensel bağlantıya sahip değilse,
ateşleme ve akkor bujileri;
4. Tazmin edilebilir bir hasar ile doğrudan nedensel bağlantıda olmadığı müddetçe, yağlar, yağ filtreleri ve antifriz gibi ikmal 
maddeleri ve yedek malzemeler;
5. Debriyaj plakası, fren balataları, fren tamburu, fren diskleri ve fren takozları ve lastikler;
6. Ticari araçların kasaları ve teknik donanımları
7. Özellikle radyolar, CD çalarlar, CD değiştiriciler, antenler, tüketici elektroniği ürünleri, navigasyon sistemi, telefon ve 
(hands-free) donanımı, ses ve görüntü sistemleri, kamp, karavan ve iş donanımı gibi kişisel tesisatlara yönelik taşınabilir ve 
taşınamaz eşyalar gibi fabrika tarafından tesis edilmeyen parçalar;
8. Navigasyon cihazı için veri taşıyıcılar (örn. DVD, CD-ROM).
III. Sigortalı Olmayan Hasarlar ve İşler;
Aşağıdakiler hasar kapsamı dışındadır:
1. Gövde, boya, oksidasyon ve korozyon hasarları;
2. İşbu koşullar ve şartlar uyarınca özel olarak teminat altındaki arızalı bir bileşen ile doğrudan nedensel ilişkiye sahip 
olmadıkça, yakıt sistemindeki kirlilik;
3. Teminat kapsamında olan bir hasarın teminat kapsamında olmayan bir parçada oluşturduğu hasar
4. Taşıma masrafları, çekme, park ve vale hizmet ücretleri, kiralık araç, kullanım kaybı tazminatı ve kişisel yaralanma, ölüm ya
da mal zararı gibi üçüncü şahıs sorumluluk tazminatıgibi dolaylı masraflar;
5. Rutin servis ve bakım çalışmaları;
6. Dingil genişliği ve rot balans ayarı;
7. İşbu koşul ve şartlar uyarınca bir onarım ile doğrudan nedensel ilişkiye sahip olmadıkça, test, programlama, ölçüm ve ayar 
işleri.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt