1,6 TDI Yakıt Tüketimi hk.


hava akışmetresi (maf sensörü)temizliği bu durumda bir etkisi olur mu 

1.6tdı dgs

 

@altinoluksd hocam ortalama kaç km yol gidiyorsunuz siz bahsettiğiniz o sürüş sırasında

 
Merhaba arkadaşlar,

Araç 1.6 TDI 2012 model düz vites Golf 6, 16" jant, hava basıncı 34 PSI, yakıt sürekli Shell, Opet ve BP, 131502 KM'de. Gerçekten sakin kullanırım; çoğunluk hız limitleri dahilinde cruise control.

Son 1 tam depoyu yarısı şehir içi yarısı şehirler arası (4 yetişkin 2 bisiklet) 43 km/h ortalamayla 5.7 litre yakarak bitirdi.

Aynı şartlarda yarım yıl, 1 yıl öncesine kadar 5.0 civarı yakıyordum diye hatırlıyorum...

Bu ortalama normal midir? Siz nasıl değerler görüyorsunuz?

Bir diyeceğiniz var mı @Savatage hocam?

Teşekkürler :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@SCC 

Yetkili servise götürüyirsunuz ya aracı?

Motor yazılım güncellemesi denen hikayeleri uyguluyorlar araçlara ?? Sebeb ? Almanya gönderdi? Ve alayı cevresel emisyon düzeltmeleri ile ilgili (microsoft güncellemeleri gibi insanlığa pozitif faydası bilinmeyen güncellemeler bunlar ??)  Varmı birgün 1.7 gb microsoft güncellemesi indiripte laptop hızlandı yavvvv diyen tam tersi fix yavaşlıyor / saçmalıyor

Ben böyle şeylerden uzak durmak için yetkili serviste kaput açılmasından bile pimpirik yapan biriyim .

Mesela fren hidroligi değisimine bile yetkili servise gitmeyi düşünmüyorum

Bende takıntı var?

Adamlar sormadan yazılım güncellerler ? Yakıt fırlar?

Ve en büyük paranoyam.

Bunlar  2. El araç ticareti yapıyormu evet!

Nerden bileyim yerin 12 metre aşağısına indirdikleri araçtan benim 55 bin km deki turbomu söküp , ellerindeki 265 km deki defolu turboyu takmayacaklarını?

Ben aracı ben görmeden kapalı kapılar ardında elletmem / işlem yaptırmam.

 
Merhaba arkadaşlar,

Araç 1.6 TDI 2012 model düz vites Golf 6, 16" jant, hava basıncı 34 PSI, yakıt sürekli Shell, Opet ve BP, 131502 KM'de. Gerçekten sakin kullanırım; çoğunluk hız limitleri dahilinde cruise control.

Son 1 tam depoyu yarısı şehir içi yarısı şehirler arası (4 yetişkin 2 bisiklet) 43 km/h ortalamayla 5.7 litre yakarak bitirdi.

Aynı şartlarda yarım yıl, 1 yıl öncesine kadar 5.0 civarı yakıyordum diye hatırlıyorum...

Bu ortalama normal midir? Siz nasıl değerler görüyorsunuz?

Bir diyeceğiniz var mı @Savatage hocam?

Teşekkürler :)
Hocam öncelikle şehir içi ve şehirler arası verilerini ayrı olarak vermek daha sağlıklı olacaktır. 

Bunun yanında aracın km si 6 haneli rakamlara geldiğinde artık aracın aktarma organlarında ve yürür aksamlarında sürtünmenin artması, piston ve silindir üzeri çizikler beraberinde güç düşmesi ve haliyle yakıt tüketiminin artması görülebiliyor.

Bunun yakında dizel motorlarda çalışma mantığı nedeniyle düşük devir çevirme sonucu uzun süre sonunda sübap ve piston yüzeyleri, yanma odası duvarlarında kurum birikmesi gibi etkenler yakıtı ve gücü de ters orantılı olarak etkiler. 

Bir diğer uzun yol bilgisi, Cruise control sanılanın aksine yakıt tüketimini arttırır. Şöyle ki 110km/h sabitlediğiniz hız araç yokuşa gelmeden hep 110 ile götürüp, yokuşa geldiğinde de 110 a sabitlemeye çalışacağı için yüksek yakıt beslemesi yapar. Halbuki gazı ayağınızla ayarladığınızda yokuşa gelmeden önce pedalı yavaşca ezerek 120/130km hızlarına gelip, sonrasında yokuş ortasında pedalın basma açısını arttırmadan tırmandığınız vakit yine 100-110km hızla yokuşun sonuna gelmiş olacak ancak daha az yakıt tüketmiş olacaksınız. Bir diğer durum tabiki ilerideki trafiğin, yolun durumunu Cruise control saptayamadığı için önceden ayağınızı gazdan çekmek, frenajı azaltmak da yakıt tüketimini olumlu etkileyecektir. 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
cruise control ? 

Birbirini çift yumurta ikizi gibi ard arda takip eden aynı motor aynı yük / yolcu 

2 golfte test edip bakmak lazım 

Biri 100 cc ile

Biri 100 ayak gazı ile 

Minimal 200 km sonra

Cc faydalımıdır değilmidir.. mahkeme kararı gibi çıkar ortaya

Bende direk faydalı diyemeyenlerdenim. 

Cc kullanmıyorum...

Ama bi kere kullanıcam ilk uzun yolun tamamında ? @tiesay belki faydalıdır???

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@tiesay basit fizik açısından düşünürsek yani kinetik enerji potansiyel enerji dönüşümlerinden aradaki enerji değişimi sıfır olacaktır. buradaki en temel durum cc siz yolda giderken aracın bazen  100 lere düşmesine izin vermekten ibaret. aynı sürede aynı mesafeyi katederken cc ve ayak ile dengeleme farkı varsa ancak o zaman kesin böle böle diyebiliriz.

@Savatage hocamın da dediği gibi rampalı virajlı bir yolu yan yana hic kopmadan giderek bakmak lazım. 

çünkü ben ki 5 km mesafeyi bile 70-80 sabit giden birisi olarak. 110-120 ile uzun yoldaki hiç bir viraja da gaz kesmeden cc ile giriyorum. ayak gazı olsa ister istemez çek bas yapacağımı mesela çok iyi biliyorum. ya da cc olmayan aracımda 110 la gittiğim yolda kafamı kadrana çevirdiğimde aslında yarım saattir 105 le gittiğimi farkettiğim oluyor. en temel fark bana göre bu kısım yani. anlatabilmişimdir umarım.

yoksa cc de 110 la inilen bir rampayı rampa dikliğine göre 0 tüketimle ya da 1-2 lt olarak iniyor. diğer rampayı da 110 sabit çıkıyor. siz de 0 tüketimle inilecek yerde gaz vererek 130 a çıkarıyorsunuz. rampada da yarım gazla 110 a düşmesini bekliyorsunuz. basit fizik kuralları kinetik ve potansiyel enerji değişimi aynı yani.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@SavatageBen cc nin gerçek manada konfor için olduğunu ve hız limitörü olmayan araçlarda hız sınırını geçmemek için kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Yakıt tüketimine faydası olduğunu daha önceki araçlarımda da yaptığım tüm denemelerde göremedim. 

Aksine ana yollarda CC kullanınca sizinle hemen aynı hızda seyreden bir vatandaşın sizi sollayıp, sonra önünüzde yavaşlayıp sizin onu geçtiğiniz senaryolar nedeniyle kovalamaca oynar gibi bir durum oluşuyor. Bir de pek tabi ilerideki yol durumuna göre gazdan ayak çekerek momenti düşürmek, CC sonrası fren yoluyla düşürmekten yakıt olarak daha tasarruflu. 

 
@tiesay cc sonrası frenle düşürmek durumu ya da frensiz düşürmek durumu tamamen öngörü. nasıl gazdan ayağınızı çekiyorsanız, cc yi azaltarak ya da kapayarak da frensiz yavaşlayabilirsiniz. ben ankara trafiğinde sürekli cc ile durmadan fren yapmadan gidebiliyorum örneğin. ama bu kimsenin şeridini işgal ettiğim kimseyi engellediğim anlamına gelmesin. trafik akışına göre cc kapatıp ya da azaltarak şerit değiştirerek yapıyorum. 86 bin km dir aynı balatalar aracın üzerinde mesela.

eski aracımda 70 bin golfle de 20 bin km dir cc kullanarak yolculuk yapan birisi olarak konusuyorum   (y)  yukarda bahsettiğim test tamamen aynı olacak şekilde yapılmazsa inanamam tüketim arttırdığına  :D

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@Savatage ben de tabanca atınca dur diye uyarırım. 1.5 tsi dsg tamamen şehir dışı sürüşüm 831.km de ışık yaktı.

 
Yıl 2015

Şirket aracı olarak 0 Citroen Celysee vermişlerdi.

İşim genellikle şehir dışı idi ve uzun yol deneyimim pek yoktu...

İlk bir ay araç 4 litre ortalama yaktı. Uzun yol Fabrika verisi 4.2 idi halbuki 🤔

Sonra öğrendim ki şehirler arası hız limiti 90 km/h değil 110 km/h imiş 😂😂😂

Bilmeden 5 vites 90 km/h CruiseControl ile araç koklaya koklaya gezmişim, öğrenince 120 ye sabitledim tabi 😁 yak  uleynnn dedim para mı veriyorum sanki mazota 😂

 
@Yehanoha 

Sizin kullanımınızda ilerideki trafiği veya yol durumunu gözlemleyip erkenden CC den çıkıp aracı motor freni ile yavaşlatmak veya CC yi hızı düşürerek müdahale etmeniz durumunda en ideal sürüşü yakalamış oluyorsunuz ancak bu müdahaleler yokuş öncesi-sonrası yerlerde uygun vites seçimleri ile destekleniyorsa. 

Belirtmiş olduğunuz işin hissiyat boyutuna katılıyorum, gaz pedalı ile kullanırken 110km gidecekken farkında olmadan bazen 105 bazen 115 km hızlarda seyir ettiğinizi fark edebiliyorsunuz. Eğer 105km/h olarak aldığınız yol miktarı, 115km/h hızıyla aldığınız yol miktarından fazla ise pek tabi yakıtta düşük ancak birim sürede daha az işe döneceği için daha fazla süreye mal oluyor. 

Potansiyel enerjinin kinetik enerji ile karşılıklı döngüsü pek tabi doğrudur. Ancak bunun yanında bir husus daha sanıyorum bizim bu denklemimize eklenmesi gerekmektedir. 

Petrol yakıtlı motorlarda verimlilik hayli düşüktür, enerjinin bir kısmı bildiğiniz gibi atıl ısı olarak açığa çıkar, kalanı da iç sürtünme, vibrasyon, hava türbulansı, klima ve kompresörlerin çalışması için gerekli enerji gibi nedenlerle harcanır. Nihayetinde yaktığınız yakıtın sadece %20-35 kadarı aracın hareketi için kullanılır. (thermal efficiency).  Aracı yokuş öncesi 110km/h den 120-130km/h hızlara çıkarıp, yokuş esnasında ise gaz pedalını sabit tutarak tırmanması sonucu yokuş sonunda 100km/h düşmesi durumunda motora binen yük daha az oluyor, motor yağı sıcaklığından kıyaslarsanız CC ile 110km/h tırmanışa göre yağ sıcaklığı daha düşük oluyor. Kısacası ısı enerjisi olarak atıl duruma düşen enerji daha az oluyor. Bir diğer ifade ile verimlilik yükselmiş oluyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
CC nin bence en güzel yanı radara düşme endişeniz de yok. Hatta ACC olanından varsa değme keyfime 😂 ama bir kısmet olmadı öyle araç kullanmak.

 

CC nin bence en güzel yanı radara düşme endişeniz de yok. Hatta ACC olanından varsa değme keyfime 😂 ama bir kısmet olmadı öyle araç kullanmak.
Radar olan yerlerde maksimum hız sınırına limitörü ayarlayıp gitmek de güzel oluyor :)

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt