Jump to content

chemdemir

1,6 TDI Yakıt Tüketimi hk.

Recommended Posts

Bundan önceki bütün araçlarım benzinliydi. İlk defa dizel bir araç aldım. Sürekli sakin tarzda araç kullanırım.

En son 16.03.2019 'da yakıtı depoyu fullemiştim. Yakıt fiyatı 40 gün önce 5,75'den almıştım. 262 tl ile bugun tam 900 km yi bitirdim. Menzil 50 gösteriyor.Aracı kısa mesafe işe gidip gelirken kullanıyorum.

Ortalama hızım 31km

Yakıt tüketimi :5lt/100 km

Bundan bir önceki aracım f30 kasa bmw 'ydi.Yakıt tüketim ort. aynı güzergah 9,2'ydi

Ondan bir önceki ise 1.2 tsi dsg golf 'tü. Yakıt tüketim ort. aynı güzergah 7,4'dü.

 

Bir daha benzinli araç alacağımı sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@chemdemir

2 sorum olacak

Jantlar 16 mı 17 mi ?

depoyu fulledikten sonra  ilk tabanca atınca tamam STOP diyenlerden misiniz ?  Çünkü Max menzil hesaplamasında  depoya fazladan zorla koyulan 4,5 -5 litre yakıt  sonuçta +100 km daha menzili arttırır.  

Ben tamam Stop diyenlerdenim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

900 km biraz fazla geldi sanki 50 litre mi deponuz ? 

biz kısa kullanım şehir içi kullanımda 6 litrenin altına inemiyoruz da

oda ortalama 700-750 km yapıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@arfkync  hocam yaklasik 8 aydir ankara icinde 5.2 ortalama ile dolasiyorum sabah mesai saatlerinde bilenler icin istanbul yolu oradan hipodrom caddesi ve adliyeye dogru kalabalik denilebilecek bir rota . Ancak istanbul icin bu degerler zor olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ankara trafiği istanbula göre taibiki daha uygun birazda yumuşak kullanınca olabilir.hele birde güzergah yokuş değilse o değerleri yakalamak mümkün olur.heralde ben birazda sert kullanıyorum iniş yokuşda var :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

12 gün önce depoyu fulledim. (TDI Manuel)

Tabanca atınca stop tamam dedim

Ankara-kazan ev iş güzergahı (ortalama hızdan anlaşılacağı üzere (sadece 2 trafik lambam var biri 40 saniye diğeri 80 saniye, bunun dışında hep 70-80-90 la gidilen yol. 90 ı hiç geçmiyorum yanlız)

Her gün 36 km git 36km dön

17 jantın 16 ya göre yakıt tüketimini %10 arttırdığını savunanlardanım

16 jant olsaydı 4,2 ortalama olacağını düşünüyorum.

Dolayısıyla 

Ekranda gözüken 850km+250 km daha gidersin diyen 1100 menzili 16 jantla 1200 e çıkarma durumunu hep merak ediyorum.

Hatta bir günde tabanca attıktan sonra 5 litre daha tıka basa doldur deyip 1300 km menzil görmek güzel olurdu

Ayrıca 12 günün sabah akşam soğuk çalıştırmalı değeri bu. Yoksa a noktasından b noktasına şehirdışı non stop 850 km giden 90 ı geçmeyen bir durumda ortalama tüketim 4,6 değil 4,1 /4,2 falan oluyor (denenmiştir)

IMG_20190426_183024.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

20.000 km'deyim. Sadece istanbul içinde %90 tek kişi kullanıyorum. Ortalama 5.2 lt / 100 lt. Depo başına 900-920 km gidiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2016model 1.6tdi dsg aracım var istanbul trafiğinde düz yollar ver ortalama yakıt tüketimi 8-9litre arası ortalama hız 20km/h gerekmedikçe gaza basmam dur kalktada mesafeli bir şekilde kullanıyorum herhangi bir arızası vs yoktur kontrolleri tamdır hatta  7bin kmde bir hangi aracım olursa olsun yağ bakımı yaptırıyorum 

aynı şekilde aynı trafikte 1.4tsı gtı polo aracım 9litreyi geçmedi 

iki aracımda stoktur herhangi bir oynama vs yoktur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@altinoluksd hocam benimde 2017 makyajlı 7.5 comfort var klima açık gezerim depoyu fullerim tabanca atınca durdururum, her gün okul iş ev gidip geliyorum şükür 850 nin altında yapmadım menzili 850 de varsa bile gidip alıyorum. Bu arada gerçekten trafikte 1.6 dsgler gereğinden fazla yakıyor bence bende 7 litreleri görüyorum kısa sürsede görmek rahatsız ediyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@arfkync @Savatage 2 ay öncesine kadar dolu depoyla 750-800 km yol yapıyordum. 2 aydır trafik oldukça azalmıştı (koronanın tek artısı bu galiba) Trafik seyrekken menzil 1050 km ye kadar çıktı.

Normalleşmenin getirdiği trafikle birlikte menzil de hemen düşmeye başladı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)
Bir saat önce, altinoluksd yazdı:

2016model 1.6tdi dsg aracım var istanbul trafiğinde düz yollar ver ortalama yakıt tüketimi 8-9litre arası ortalama hız 20km/h gerekmedikçe gaza basmam dur kalktada mesafeli bir şekilde kullanıyorum herhangi bir arızası vs yoktur kontrolleri tamdır hatta  7bin kmde bir hangi aracım olursa olsun yağ bakımı yaptırıyorum 

aynı şekilde aynı trafikte 1.4tsı gtı polo aracım 9litreyi geçmedi 

iki aracımda stoktur herhangi bir oynama vs yoktur

Tdi bir golf için 20 km ortalama hıza karşılık gelmesi gereken tüketim max 6,5 dur. 

8? 9? Ortalamalar çok fazla

Elimde trafikli denebilecek geçen ekim ayına ait böyle bir tüketim verisi var

23 km/h ortalama hızla durum bu! 

Forum alemlerinde genelde !

Tdi lar uzun yolda allah ne verdiyse bas 140-150-160 !!!! tsi lara göre tüketimi makul görüşü var ...eee kabul öyle !

Ama basmıyorsan radardan sonardan tırsıyorsan tdi avantajını göremezsin 

Mesela ben fix 110 cuyum 

Tsi golf ank- ist   5 le varırken tdı 4,5 la varıyorsa ki öyle aradaki fark ucurum değil

Birde sabit  70-80 hız olayı var

Bu golflerin en az yaktığı bant aralığı bu

70 sabit hız Tdi ile 3,7 yakana tsı cı gelip bende 3,9 yaktım diyebiliyor ...buda doğru

Olay resimdeki gibi

23 ortalama hızla 5,7  yakan tdi karşısında

tsi 7,2  litre yakar ! FARK BU ! (%25)

Tdi/manuel 17 jant

IMG_20200504_230358.jpg

tarihinde Savatage tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)

tdı manuel 17 jant

yazılım öncesi ankara şehir içi ama akıcı trafik 900-1000 km arası rahat gördüğüm değerler. şehir içi trafik yaptığım şekilde de 850 min. ortalama değer 5.2-5.5 arası.

depo dolumu her zaman 50lt fazlası eksiği yok. uzun yol 110km sabit 1000 rahat 1100 ortalama değer. 4.4- 5.2 görüldü kişi, yol ve bagaj durumuna göre.

yazılım sonrası 800-850 gazlamalı ortalama tüketim 5.5-6 lt s&s kapalı. uzun yol yapma fırsatım henüz olmadı.

bu değerler çok yakın, hiç uzakta olan hayaller değil yani açıkçası.

 

tarihinde Yehanoha tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hava akışmetresi (maf sensörü)temizliği bu durumda bir etkisi olur mu 

1.6tdı dgs

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar,

Araç 1.6 TDI 2012 model düz vites Golf 6, 16" jant, hava basıncı 34 PSI, yakıt sürekli Shell, Opet ve BP, 131502 KM'de. Gerçekten sakin kullanırım; çoğunluk hız limitleri dahilinde cruise control.

Son 1 tam depoyu yarısı şehir içi yarısı şehirler arası (4 yetişkin 2 bisiklet) 43 km/h ortalamayla 5.7 litre yakarak bitirdi.

Aynı şartlarda yarım yıl, 1 yıl öncesine kadar 5.0 civarı yakıyordum diye hatırlıyorum...

Bu ortalama normal midir? Siz nasıl değerler görüyorsunuz?

Bir diyeceğiniz var mı @Savatage hocam?

Teşekkürler :)

tarihinde SCC tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@SCC 

Yetkili servise götürüyirsunuz ya aracı?

Motor yazılım güncellemesi denen hikayeleri uyguluyorlar araçlara ?? Sebeb ? Almanya gönderdi? Ve alayı cevresel emisyon düzeltmeleri ile ilgili (microsoft güncellemeleri gibi insanlığa pozitif faydası bilinmeyen güncellemeler bunlar ??)  Varmı birgün 1.7 gb microsoft güncellemesi indiripte laptop hızlandı yavvvv diyen tam tersi fix yavaşlıyor / saçmalıyor

Ben böyle şeylerden uzak durmak için yetkili serviste kaput açılmasından bile pimpirik yapan biriyim .

Mesela fren hidroligi değisimine bile yetkili servise gitmeyi düşünmüyorum

Bende takıntı var?

Adamlar sormadan yazılım güncellerler ? Yakıt fırlar?

Ve en büyük paranoyam.

Bunlar  2. El araç ticareti yapıyormu evet!

Nerden bileyim yerin 12 metre aşağısına indirdikleri araçtan benim 55 bin km deki turbomu söküp , ellerindeki 265 km deki defolu turboyu takmayacaklarını?

Ben aracı ben görmeden kapalı kapılar ardında elletmem / işlem yaptırmam.

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, SCC yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

Araç 1.6 TDI 2012 model düz vites Golf 6, 16" jant, hava basıncı 34 PSI, yakıt sürekli Shell, Opet ve BP, 131502 KM'de. Gerçekten sakin kullanırım; çoğunluk hız limitleri dahilinde cruise control.

Son 1 tam depoyu yarısı şehir içi yarısı şehirler arası (4 yetişkin 2 bisiklet) 43 km/h ortalamayla 5.7 litre yakarak bitirdi.

Aynı şartlarda yarım yıl, 1 yıl öncesine kadar 5.0 civarı yakıyordum diye hatırlıyorum...

Bu ortalama normal midir? Siz nasıl değerler görüyorsunuz?

Bir diyeceğiniz var mı @Savatage hocam?

Teşekkürler :)

Hocam öncelikle şehir içi ve şehirler arası verilerini ayrı olarak vermek daha sağlıklı olacaktır. 

Bunun yanında aracın km si 6 haneli rakamlara geldiğinde artık aracın aktarma organlarında ve yürür aksamlarında sürtünmenin artması, piston ve silindir üzeri çizikler beraberinde güç düşmesi ve haliyle yakıt tüketiminin artması görülebiliyor.

Bunun yakında dizel motorlarda çalışma mantığı nedeniyle düşük devir çevirme sonucu uzun süre sonunda sübap ve piston yüzeyleri, yanma odası duvarlarında kurum birikmesi gibi etkenler yakıtı ve gücü de ters orantılı olarak etkiler. 

Bir diğer uzun yol bilgisi, Cruise control sanılanın aksine yakıt tüketimini arttırır. Şöyle ki 110km/h sabitlediğiniz hız araç yokuşa gelmeden hep 110 ile götürüp, yokuşa geldiğinde de 110 a sabitlemeye çalışacağı için yüksek yakıt beslemesi yapar. Halbuki gazı ayağınızla ayarladığınızda yokuşa gelmeden önce pedalı yavaşca ezerek 120/130km hızlarına gelip, sonrasında yokuş ortasında pedalın basma açısını arttırmadan tırmandığınız vakit yine 100-110km hızla yokuşun sonuna gelmiş olacak ancak daha az yakıt tüketmiş olacaksınız. Bir diğer durum tabiki ilerideki trafiğin, yolun durumunu Cruise control saptayamadığı için önceden ayağınızı gazdan çekmek, frenajı azaltmak da yakıt tüketimini olumlu etkileyecektir. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cruise control ? 

Birbirini çift yumurta ikizi gibi ard arda takip eden aynı motor aynı yük / yolcu 

2 golfte test edip bakmak lazım 

Biri 100 cc ile

Biri 100 ayak gazı ile 

Minimal 200 km sonra

Cc faydalımıdır değilmidir.. mahkeme kararı gibi çıkar ortaya

Bende direk faydalı diyemeyenlerdenim. 

Cc kullanmıyorum...

Ama bi kere kullanıcam ilk uzun yolun tamamında ? @tiesay belki faydalıdır???

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@tiesay basit fizik açısından düşünürsek yani kinetik enerji potansiyel enerji dönüşümlerinden aradaki enerji değişimi sıfır olacaktır. buradaki en temel durum cc siz yolda giderken aracın bazen  100 lere düşmesine izin vermekten ibaret. aynı sürede aynı mesafeyi katederken cc ve ayak ile dengeleme farkı varsa ancak o zaman kesin böle böle diyebiliriz.

@Savatage hocamın da dediği gibi rampalı virajlı bir yolu yan yana hic kopmadan giderek bakmak lazım. 

çünkü ben ki 5 km mesafeyi bile 70-80 sabit giden birisi olarak. 110-120 ile uzun yoldaki hiç bir viraja da gaz kesmeden cc ile giriyorum. ayak gazı olsa ister istemez çek bas yapacağımı mesela çok iyi biliyorum. ya da cc olmayan aracımda 110 la gittiğim yolda kafamı kadrana çevirdiğimde aslında yarım saattir 105 le gittiğimi farkettiğim oluyor. en temel fark bana göre bu kısım yani. anlatabilmişimdir umarım.

yoksa cc de 110 la inilen bir rampayı rampa dikliğine göre 0 tüketimle ya da 1-2 lt olarak iniyor. diğer rampayı da 110 sabit çıkıyor. siz de 0 tüketimle inilecek yerde gaz vererek 130 a çıkarıyorsunuz. rampada da yarım gazla 110 a düşmesini bekliyorsunuz. basit fizik kuralları kinetik ve potansiyel enerji değişimi aynı yani.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@SavatageBen cc nin gerçek manada konfor için olduğunu ve hız limitörü olmayan araçlarda hız sınırını geçmemek için kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Yakıt tüketimine faydası olduğunu daha önceki araçlarımda da yaptığım tüm denemelerde göremedim. 

Aksine ana yollarda CC kullanınca sizinle hemen aynı hızda seyreden bir vatandaşın sizi sollayıp, sonra önünüzde yavaşlayıp sizin onu geçtiğiniz senaryolar nedeniyle kovalamaca oynar gibi bir durum oluşuyor. Bir de pek tabi ilerideki yol durumuna göre gazdan ayak çekerek momenti düşürmek, CC sonrası fren yoluyla düşürmekten yakıt olarak daha tasarruflu. 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@tiesay cc sonrası frenle düşürmek durumu ya da frensiz düşürmek durumu tamamen öngörü. nasıl gazdan ayağınızı çekiyorsanız, cc yi azaltarak ya da kapayarak da frensiz yavaşlayabilirsiniz. ben ankara trafiğinde sürekli cc ile durmadan fren yapmadan gidebiliyorum örneğin. ama bu kimsenin şeridini işgal ettiğim kimseyi engellediğim anlamına gelmesin. trafik akışına göre cc kapatıp ya da azaltarak şerit değiştirerek yapıyorum. 86 bin km dir aynı balatalar aracın üzerinde mesela.

eski aracımda 70 bin golfle de 20 bin km dir cc kullanarak yolculuk yapan birisi olarak konusuyorum  :like: yukarda bahsettiğim test tamamen aynı olacak şekilde yapılmazsa inanamam tüketim arttırdığına :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Savatage ben de tabanca atınca dur diye uyarırım. 1.5 tsi dsg tamamen şehir dışı sürüşüm 831.km de ışık yaktı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...