PARK EDERKEN


MKT86001

Üye
Katılım
3 Nis 2019
Mesajlar
54
Tepkime puanı
7
İsim
MEHMET KADİR TOPUZ
Sayın arkadaşlar o günde sordum ama tam olarak sorumun yanıtını alamadım

aracımı park ederken önce boşa aldım sonra ayağımı frenden çektim park frenini çektim sonra tekrardan frene basarak park konumuna getiriyorum bunu alışkanlık haline getirdim bu doğrumudur bu işlemleri yaparken

birde ayağımı fren pedalına basarken bazen kazık gibi oluyor pedal bazen yumuşacık oluyor bunun sebebi nedir arkadaşlar sizce

 
@MKT86001 Aynen hocam, tam olarak en sağlıklısı önce elektronik park frenini çekmek. Önce park konumuna alıp sonra park frenini çekerken aracın bütün yükü dişlilere biniyor. Sen doğru olanı yapıyosun, bende aynı şekilde yapıyorum, yanlışsa ikimizde yanlış yapıyoruz demektir  😎Frenin sertleşmesi banada oluyor ama çok nadir, O da park ettikten sonra frene birden çok kez bastığında oluyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sayın arkadaşlar o günde sordum ama tam olarak sorumun yanıtını alamadım
aracımı park ederken önce boşa aldım sonra ayağımı frenden çektim park frenini çektim sonra tekrardan frene basarak park konumuna getiriyorum bunu alışkanlık haline getirdim bu doğrumudur bu işlemleri yaparken
birde ayağımı fren pedalına basarken bazen kazık gibi oluyor pedal bazen yumuşacık oluyor bunun sebebi nedir arkadaşlar sizce
Değerli Hocam Aracı Boşa Alırken de Ayağınız Frende basili olsun.Bu şekilde Alışkanlık haline gelmesi daha güvenli olacaktır.
Ben şu şekilde yaparım hep. Aracı önce Tamamen duracak şekilde fren yaparım.ayagim frende iken vitesi N konusuna alırım sonra Mekanik el frenini çeker vitesi p konumuna getirir frenden ayağımı çekerim. En sağlıklı bu şekilde olur ki Araç özellikle eğimli yerlerde park edilecekse Arabanın ağırlığı şanzımana yüklenmemiş aksına Frenlere yani olması gereken küsme yul aktarılmış olur. Dsg için de Katkısı çok fazladır. Manüel olsun Dağ olsun hepsi içinde Geçerlidir. Iyi Forumlar Dilerim.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
DSG park konumuna alındığında 3. çıkış şaftı üzerinde bulunan park dişlisi kilitlenir. Bu güne kadar ne bu dişlinin ne de kilit pininin hasar gördüğü görülmüş ve duyulmuştur. Yine de içinizin rahat etmesi açısından bu şekilde yapmaya devam edebilirsiniz. En çok dikkat etmeniz gereken şey bu şanzımanı yarı kavramada mümkün olduğunca az bırakmaktır.

 
@sertan Gaza frene dokunmadan 3-5 km gibi hızlarda aracın kendiliğinden hareket etmesine olabildiğince az izin verin. Bu hızlarda kararlı olun yani durmak istiyorsanız o hızlarda fazla zaman geçirmeden durun, ilerlemek istiyorsanız yine o hızlarda fazla beklemeden gaz vererek ilerleyin. Durduğunuz zaman çabucak frene tam basarak kavramanın ayrılmasını sağlayın, bu durumu devir saatinden ve aracın titremesinden gözlemleyebilirsiniz. Sıkışık trafikte yine bu hızlarda ilerlemek için sürekli gaza basıp çekmek veya yarım fren yaparak aracı ilerletmek yerine durup kalkarak ilerleyin; tampon tampona gitmeyin arada 1-2 araçlık mesafe bırakın/öndeki her durup kalktığında durup kalkmak yerine bunu 2 seferde bir yapın. Yokuşlarda asla frene tam basmadan aracın yarım debriyajla askıda kalmasını sağlamayın.

Yarım kavramının gerçekleştiği bu durumlar kısa süreler gibi görünebilir ancak günlük kullanım senaryoları düşünüldüğünde sıkça gerçekleşmektedir, alt alta eklendiğinde kayda değer bir ömür farkı oluşturur.

 
Sayın arkadaşlar o günde sordum ama tam olarak sorumun yanıtını alamadım

aracımı park ederken önce boşa aldım sonra ayağımı frenden çektim,  park frenini çektim sonra tekrardan frene basarak park konumuna getiriyorum bunu alışkanlık haline getirdim bu doğrumudur bu işlemleri yaparken

birde ayağımı fren pedalına basarken bazen kazık gibi oluyor pedal bazen yumuşacık oluyor bunun sebebi nedir arkadaşlar sizce
Hocam ben şu kırmızı ile işaretlediğim sırayı değiştiriyorum. Boşa alıp ayağı frenden çektiğinizde özellikle düz bir zeminde değilseniz araç hareket edecektir.  İmzamda kısa bir özet mevcut... 

@sertan düz araçlardaki yarım debriyaj gibi düşünün.  Frene basıp / basmamakla arasında kalmak gibi bir şey.  Hani araç kararsızlaşır gidiyim duruyum mu...

Özellikle bunu dik bir rampa çıkışında deneyin, şanzımandan gacırt gucurt sesler duyma olasılığı yüksek...  Rampada dediğim gibi;  yarım debriyaj misali (dsg'de yarım fren diyelim adına) hareketler bence aracın 1 numaralı düşmanı !   Normal düz yolda da aynı şekilde durmakla gitmek arasında kalmak yine sıkıntı yaratacağını düşünüyorum...

(İşin özeti düz araçlardaki yarım debriyaj mantığı gibi bizde de yarım fren BENCE ZARARLI ...)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@azengin peki aracın eğimli yerlerde P den D ye alırken vites kolunun zorlanma sebebi nedir hocam ? 

 
@thelordof yukarıdaki gibi yapıyorum hocam yanlız bir iki defa unuttum benim merakım arkadaşın vites dişlisinde kilit var birşey olmaz demesi ondan sordum hocam 

 

@Beşiktaş1903 Büyük ihtimalle aracı durdurduktan sonra farkında olmadan Önce P ye sonra elektronik park frenini çekmenizden kaynaklıdır... Sıralamayı doğru yapıyorsanız bunun olmaması gerekiyor. Aracı çalıştırdıktan sonra önce park frenini bırakmayın,önce vitesi P den N ye alın daha sonra Elektronik park frenini indirin. 
Dediğiniz şey benimde başıma geldi farkında olmadan önce vitesi P ye almışım hep.. Daha sonrasında hiç böyle bir sıkışma ile karşılaşmadım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt