Jump to content
Kutay1905

1100 tl lik bakımdan nasıl kurtulabilirim

Recommended Posts

@Kutay1905 Hocam ben sanayide yaptırıyorum.Eskiden wv de çalışnış ustalar kendi dükkanını açıyorlar sonuç olarak servistede o adam yapıyordu şimdide aynı adam yapıyor.ama ilkini serviste yapın diye bir muhabbet var isterseniz servistede yaptırabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanayide bakım yaptırdığım araç ile ilgili başımdan geçen bir olay;

---------------------

2 gün yatmış 2013 1.4 tsi manuel araçta (57 bin km de) marşa basınca devir göstergesi dalgalanıp yağ basıncı düşük uyarısı verdi,

Araçta yağ var fakat tekerlere tahrik verilmek istenince motor sürekli stop etti.  Boş viteste gaz verip devri yükseltince normale döndü herşey..

Bir ay öncesi bakımında edge 5w30 yağ ve filtreler yeni değişmişti (tamamı orjinal bosch  / internetten sipariş)

----------------------

Bu konu vasıtasıyla ben de sormuş olayım neden olmuş olabileceğini..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınız yeni ve Garantili ise yada ilk bakımı ise; Mutlaka Serviste yapılmasını öneriyorum.

Zıbuzu yada vw nin kendi indirimlerine de bakmanızı tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 senedir servise gidiyorum aracım dsg..manüel olsada giderdim 200 300 kar ederiz diye sanayide ugrasmayin arkdaslar nacizane  tavsiyem fazladan servise verdiğiniz parayi bi nevi sigorta gibi düşünün iyi niyet bozulmasin..satarkende servis bakımlı araç herzaman kolay alıcı bulur..sadece satarken bile fazladan verdiğiniz paranın değerini bulursunuz. Saygilar

 

 

mutlubey17 ve azengin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
21 saat önce, Kutay1905 yazdı:

Aracımda yağ servisi uyarısı geldi muhtemelen yıllık bakımla birlikte yapılcak sizce 1100 tl vermelimiyim yoksa sanayide mi halletmeliyim

abim servise git kafan rahat etsin, aracın sanayi yoluna girerse bir daha çıkmaz o yoldan.... serviste yapılan iş garantili, herhangi bir şey olsa dahi yol yardımı vs ücretsiz, parça değişimi gerekirse sadece parça bedelini ödüyorsunuz çekici vs bakımına karışmıyorsunuz.

azengin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
53 dakika önce, Cem yazdı:

MRB ARACINIZ DSG İSE KESINLIKLE SERVİS DERİM ONUN DISINDA SANAYİ YETERLİDİR

Lütfen  küçük harfle yazınız. 

Büyük harfle yazmak küfür ve hakaret anlamı taşır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç da DSG olup olmadığına göre risk faktörü / cep ten çıkacak para maliyetleri hesabı yapılmalı. 

Manuel bir araçta  dsg yok diye   diğer herhangi bir parçanın/sistemin/ekipmanın  patlamayacağı anlamı mı çıkar ?  tabiki değil ? 

Dediğim gibi risk faktörü hesaplamak lazım!

15 yıldır piyasalarda dönen Dsg arızalarının  rastlanma frekansıyla 

Baskı balata / turbo/triger sistemi/varsa ön uled jled lerin durup dururken sönme riskleri / hayalet kadran ekran kararması (yine durup dururken) / diğer tüm elektronik aksamlar /beyin,klima vs. vs.  bunların rastlanma sıklığı oranlanmalı

Bunları Dsg ye oranladığımızda çıkan sonuç önemli ?

Sanayiye gitmeyenin kendine göre 2 nedeni var

1-garantiı dışı kalırsam  herhangi bir  xxx  arızada cebim yanar

2- Sanayiye gidersem  işi bilmeyen adamlar yanlış filtre takar yanlış yağ koyar yanlış montaj yapar.

Valla 1. ci için konuşursak  Manuel bir golfün arıza risk faktörü   İstanbulda  7,7 lik bir deprem olma riskinden daha az ? (Ben demiyorum depremciler diyor) .Böyle bir olsalıkta ısrarla manuel aracını yetkili servise götüren , kendini sağlamcı olarak görüyorsa evine de girmemeli ??? 

2. ciden korkanlar için durum şu aslında  ? Babasından dedesinden saltanatı devam ettiren en az20-25 yıllık vw ustasının olmaması ?

Sanayide     önüne gelenenin tabela astığı   herhangi bir xyz  vw özel servisine aracı teslim ederseniz risk var tabi ? İşi bilen sanayi mekteblerinden manevi master'lı-doktoralı bir usta için 2-3 filtre yağ  balata-fren hidroliği-buji değişimi  gözü kapalı yapılacak işlerden sayılmalı?

Biz zannediyoruz ki yetkili servise aracı bırakıyoruz ,  aşağıda yanına yaklaşılması yasak olan anca  20 metreden cam arkası seyredilmesine izin verilen servis alanında çok özel çok itinalı /gizemli filtre değişimleri falan yapılıyor . İşi yapan ümraniye endüstri meslek lisesi son sınıf  stajyer     öğrenciler aslında ?    Ortamı görüpte  orada  2. dünya savaşı zamanlarında almanların  yaptığı  çok gizli labaratuvar çalışmaları /insanlık üstü deneyler / icatlar  olduğu zannediliyor falan ? bildiğin tamirhane işte!

Sonuç : Dsg  risk faktörü için yetkili servislere devam edilmeli

Manuel araçlar için risk faktörü yine var ?  ama ben kimseye yetkili servise gerek yok da diyemem.Sanayi bakımı sonrası sağ ön uled farı alakasız yanmayan birinin masrafını ben karşılamıyorsam sanayiye de davet etmem. Her koyun kendi bacağından ..... 

Ben bana göre risk faktörünü hesapladım . 2018 ocak çıkışlı manuel aracın garantisi 2020 ocakta bitecekken , gittim sanayide bakım yaptırdım. PXA- yada Pxb herneyse  ön jledler bir akşam aniden sönerse ? yada hayalet ekran karardı /ekran kartı yandı falan ? olursa bakarız ! korkunun ecele faydası yok

1390 liralık bakım  540 liraya yapıldı  (Mann filtreler (yakıt filtresi dahil tüm filtreler 200) + castrol 5 litre 5w-30 240 TL  + 100 tl işçilik 

doğuş 1390 istiyordu indirmler dahil 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kendi araçlarımızın bakımını kendim yapıyorum . Parça kataloglarından  filtreleri seçtikten sonra güvenilir bir yerden filtreleri alıyorum (isteyen servisten uğraşmadan alabilir ) . Yağıda kitapçıktan gereken onaylara bakıp alıyorum . Parçaların faturalarını saklıyorum , ikinci elde araç alırken eğer araç dışarda bakım yaptırdıysa benim açımdan faturaların durması önemli. Kendi aracımla kendim uğraştığım için yok vida sıkılmamış , baştan savma bir işlem yapmışlar , acaba filtreyi değiştirdiler mi gibi bir durum olmuyor . Aracınızı dışarda bakım yaptırdınız için garantiden çıktı diye birşey yok . Dışarda bakım yaptırdığınızda yetkili servis aracınız iyi niyete sokmaz . Kronik bir sorun varsa ve bu vw tarafından kabul edilmişse parçayı değiştirmek zorundalar. Dsg şanzımana sahip bir araç kullanıyorsanız yetkili servise gitmenizi öneririm , iyi niyet kapsamında tüm sorunlarını çözüyorlar.

 

Savatage, Laylayloom ve gturedi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@mbonat  bende deniycem bir dahaki bakıma

zahmetine göre !

en kolay yakıt filtresi (4 vidalı)

sonra hava filtresi (8 vidalı)

Polen filtresi (Torpido altı kanırtmalı işlem)

Bunların hepsini eli kalem tutan düz T.C vatandaşı bir pazar sabahı eşofmanlarını giyip  şarjlı tornavidayla 15-20 dakikada halledebilir. 

Yağ değişimini nasıl hallediyorsunuz peki ? aracı kaldırmadan eski yağın tahliyesi zor değil mi ? Yukarıdakilerin hepsi tornavidayla oluyor ama yağ filtresi için lokma takımı lazım ayrıca değil mi ? (Ayrıca bir tek onun işçiliğini çözemedim usta aracın altından dalıp elini soktuğu için. 

Bi de triger değiştirdik mi başımız göğe erer artık :sofor:

 

 

 

azengin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorumlar için teşekkür ederim malesef sanayi işlerindem hiç anlamıyorum ustam tanıdığımda yok o nedenle servise götürmek benim için mantıklı asıl mantıksız olan bu denli yüksek model araçlara binmemiz bi hata yaptım bu konuda ama ülkede makul fiyatlarda kaliteyi yakalamak her alanda imkansoz olduğundan bir bakıma mecburiyette aslında... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, Savatage yazdı:

@mbonat  bende deniycem bir dahaki bakıma

zahmetine göre !

en kolay yakıt filtresi (4 vidalı)

sonra hava filtresi (8 vidalı)

Polen filtresi (Torpido altı kanırtmalı işlem)

Bunların hepsini eli kalem tutan düz T.C vatandaşı bir pazar sabahı eşofmanlarını giyip  şarjlı tornavidayla 15-20 dakikada halledebilir. 

Yağ değişimini nasıl hallediyorsunuz peki ? aracı kaldırmadan eski yağın tahliyesi zor değil mi ? Yukarıdakilerin hepsi tornavidayla oluyor ama yağ filtresi için lokma takımı lazım ayrıca değil mi ? (Ayrıca bir tek onun işçiliğini çözemedim usta aracın altından dalıp elini soktuğu için. 

Bi de triger değiştirdik mi başımız göğe erer artık :sofor:

 

 

 

 

 

Hocam dediğiniz gibi polen ve hava filtresini değiştirmek çok kolay herkes yapabilir .  Yağ değişimi için aracı kaldırmak lazım kaldırmadan çok zor olur ben diğer işlemler içinde kullanırım diye kriko ve sehpa aldım ,  çok gerekli mi değil ama  işimi kolaylaştırıyor, güvenli ve ömürlük bi yatırım . Yağ değişimi için aracı kaldırdıktan sonra alt koruma plastiğini söküyoruz , yağ boşaltmak için karterin orda tapa var bazı arabalarda lokma tipli bazılarında alyen tipli oluyor açıyoruz ve yağı boşaltıyoruz . Yağ filtresi benim aracımda (1.0 tsi )alt tarafta ve dışı metal olan tipten eğer önceden takan ustamız uygun bir şekilde sıktıysa elinizle sökülebilirsiniz ama malasef  ustalarımız aşırı bir şekilde sıkıyor bunun içinde elle açılamıyor .  Yağ filtre sökücüler var evde kendinizde yapabilirsiniz onu kullanarak söküyoruz ve yenisini takıyoruz . Ve kitapçıkta yazan  değere göre yağımızı ekliyoruz . Gözle kontrol edip kaçak vb yoksa aracımızı topluyoruz.

    Aslında çok zor bir işlem değil, yağ ve yağ filtresi değişimi lifti olan bir usta için maksimum 10 dksını alır , bu işleme verilicek parada benim gözümde maksimum 50 tldir .(Shellde ücretsiz yağ değişimi var)  Evde kendim değiştirmeye başlamamda ki asıl sebeb parayla rezil olmaktı hem para veriyorsun hemde yapılan işlemden memnun kalmıyorsun. Kriko ve sehpayı aldım ilerde balata ve soğutma suyunu değişim vakti gelince onlarıda kendim değiştiririm. 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×